Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czy nie dziwi wymiana turbiny przy 50tys. km?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Czy nie dziwi wymiana turbiny przy 50tys. km?

    Pozdrowienia dla Granatowej O2 Htb SB 89544
    Widziana dzisiaj na górnym parkingu Wola Park ok. 14.20 :szeroki_usmiech
    Nie miałem ani karteczki ani długopisu, dlatego nie obkarteczkowana :diabelski_usmiech
    Pozdro

    no i WESOŁYCH ŚWIĄT!!!!!!!! :diabelski_usmiech

  • #2
    Czy nie dziwi wymiana turbiny przy 50tys. km?

    Octavia 2, 1.9TDI

    Autko zżera mi olej. W ilościach dużych, bo jakieś 250ml / 1000km.

    Auto szarpało od przebiegu 20.000km, ale serwis Skody robił sobie ze mnie jaja gdy auto bylo na gwarancji i problemu nie widzieli.

    Szarpanie było tylko pomiędzy 1600-1800 RPM i winą obarczałem EGR.

    Zdjąłem rurę z EGR. W samym EGR widać zapieczony olej (fotka poniżej) a w przewodach znalazłem swoj olej (kolejna fotka). Przestraszyłem się i wczołgałem się pod auto. Po zdjęciu osłony okazało się, że olej jest wszędzie.

    Pokazałem się z tym w serwisie, żeby dowiedzieć się, że teraz już widzą, że turbine trzeba wymienić, ale ponieważ minęły już 2 lata, więc muszę sam zapłacić za to.

    1) Co myślicie o sytuacji, że w tej klasie aut taka fuszerka się zdarza? Moje poprzednie autko Passat 1.9TDI ma teraz 290.000km i poza przepływomierzem, który psuł się 3 razy nie było problemów.

    2) Ciśnienie w turbinie jest w normie. Czy to może być coś innego niż turbo?

    3) Gdzie we Wrocławiu regenerować turbine?

    4) a gdzie ją wymieniać? Dodatkowo dojdzie przeczyszczenie wszystkich przewodów, EGR, chłodnicy a nie mam wiary, że autoryzowany serwis Skody będzie miał cierpliwość to tego.
    Jeśli chodzi o mechaników to na innych postach wyczytałem, że są Jetronic na Opolskiej i Autoexpress na Międzyrzeckiej 3a.
    Załączone pliki

    Komentarz


    • #3
      zoltan, rzeczywiście to niezbyt czysto wygląda , ja bym zgłosił się do kierownika Serwisu Skody i pokazać co ich lenistwo narobiło , może coś wskurasz , jeżeli ciągle serwisowałeś u nich samochód oczywiście .

      Pozdrawiam
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz


      • #4
        Dzięki Ziomal.
        Serwisowałem się regularnie - nawet bardziej bo wtedy firma mi pokrywała koszty, więc nie oszczędzałem. Olewacki serwis jest bardzo daleko stąd, bo się przeprowadziłem. Poza tym byłem tam rok temu ostatni raz zgłaszając usterkę. Teraz musiałbym liczyć, że pracownik serwisu powie "tak, pamiętam, przychodził Pan a myśmy nie umieli pomóc", ale ten człowiek przy 3 wizytach związanych z tym problemem wyjątkowo krętaczył więc nie sądzę, że teraz się nawróci. A kierownik wyrazi współczucie, ale usłyszę, że przez rok to się mogły różne rzeczy wydarzyć:-(

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez zoltan
          Poza tym byłem tam rok temu ostatni raz zgłaszając usterkę.
          dziwne, że bardziej ich nie przyciskałeś, tak czy inaczej może mają slad po twoim zgloszeniu problemu :idea:
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz


          • #6
            Mimo wszystko proponuję Ci powalczyć. Delikatnie, kulturalnie, ale zdecydowanie.

            Nie masz nic do stracenia - mozesz tylko zyskac.

            Tym bardziej, ze ASO wiedzą, ze turbiny w wersji 2.0TDI są niestety bardzo problemowe.
            TDI 205PS

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez MiKruS
              Tym bardziej, ze ASO wiedzą, ze turbiny w wersji 2.0TDI są niestety bardzo problemowe.
              to jest 1,9
              w każdym razie, odnosnie pytania z topiku, to w moim przypadku odpowiedź niestety brzmi:
              "nie dziwi"
              saport techniczny baj DGW
              była BKD+DSG '05 120kkm
              była BXE '08 190kkm
              no i nie ma :-)

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez szkoda
                to jest 1,9
                Kurcze - jakis zdekoncentrowany chyba jestem. :?
                TDI 205PS

                Komentarz


                • #9
                  Kiedy dokladnie samochod byl kupiony, minelo 2 lata i x miesiecy??

                  Masz zgloszone na pismie, ze cos takiego stwierdzales na przegladach i nie tylko :?:
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #10
                    To prawda, że niewystarczająco ich przyciskałem. Uległem presji, że przecież oni specjaliści oraz ich komputery mówią, "nikt nam nie wmówi, że czarne jest czarne a białe jest białe", więc co mały Zoltan tu się sili.

                    Pewnego razu nawet zostawiłem auto na 3 dni z umową, że mają sobie pojeździć i wykryć.

                    Ten problem (szarpanie) nie był tak wyraźny jak teraz a na zimę ustał, więc ucieszyłem się, że już w porządku.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez zoltan
                      Uległem presji, że przecież oni specjaliści oraz ich komputery mówią, "nikt nam nie wmówi, że czarne jest czarne a białe jest białe", więc co mały Zoltan tu się sili.
                      to jest wlasnie ASO, ostatnio któryś z kolegów ostatnio też prezentował podobne podejscie, niestety życie to często weryfikuje :?

                      słuchaj, o szarpaniu w 1,9 całkiem sporo sie u nas mówiło, zdaje się, że skoda wgrywała zmodyfikowany soft, który rozwiazywał ten problem, stąd być może jest to oddzielny problem.

                      w razie czego nie musisz sie tak bardzo przejmować, wymiana turbo na regenerowane to de facto groszowa sprawa, wiec nie ma sie co napinać, tylko nie zlecaj tego laikom :idea:

                      [ Dodano: Sro 22 Sie, 07 18:02 ]
                      aaaaa, sorry, widzę, że o swoim "szarpaniu" już pisałeś i nie komponowało się to z tymi problemami z softem, sorry.
                      saport techniczny baj DGW
                      była BKD+DSG '05 120kkm
                      była BXE '08 190kkm
                      no i nie ma :-)

                      Komentarz


                      • #12
                        zoltan, który to serwis

                        Komentarz


                        • #13
                          Kulancia? Jeżeli serwisowałeś w autoryzowanej stacji to spróbuj naprawić z kulanci. O kulanci tu: Forum - Octavia Club Polska
                          Hanz2k
                          1,8 T by MT
                          :admin: bo nie użyłem Szukaj

                          Komentarz


                          • #14
                            Hej
                            Które to ASO? :?
                            Znając podejście ASO pewno powiedza, że to niewłaściwe obchodzenie się z turbiną :?
                            Ale walcz!

                            Ja miałem / mam problemy z turbina i robilem w:
                            TURBO SERWIS
                            ul. Ks. Czesława Klimasa 4
                            50-515 Wrocław
                            tel. (071) 360-01-99
                            kom. 501-388-730
                            e-mail: [email protected]
                            Turbosprężarki - Turbo Serwis | Turbosprężarki - Naprawa i Serwis


                            Znaazłem kilka adresów:
                            TURBOSPRĘŻARKI Teresa Gola
                            ul . Legnicka 52a
                            54-204 Wrocław

                            tel. 071-350-07-16
                            tel. kom. 0692487450
                            e-mail: [email protected]


                            AUTOSERVICE Jaro & Sław
                            50-348 Wrocław, ul. Sienkiewicza 32
                            tel. (071) 792 50 28, tel. kom. 0502 690 890, tel./fax (071) 792 50 27
                            NIP 898-001-78-40

                            Firma Usługowo-Handlowa "Julita" Krzysztof Witek
                            51-166 Wrocław Ul.Krzywoustego 82/86
                            woj. dolnośląskie
                            tel. +48(71)3251919
                            E-mail:[email protected]

                            Pozdroowka
                            Dostojnie do przodu by Dynosoft

                            Komentarz


                            • #15
                              sptom, dziękuję za przygotowanie listy!

                              Jeszcze znalazłem 2 punkty. Zamieszczam dla przyszłych pokoleń:-)
                              * W.K. Service
                              ul. Biegasa 4
                              71/372-95-59

                              * Turbosprężarki samochodowe – serwis i sprzedaż | Wrocław
                              71/314-81-86

                              Jeśli chodzi o salon/serwis, który się nie popisał to jest on w Czechach, bo właśnie tam mieszkałem. Sprzedawca/serwisant Skody w Czechach, który nie chce się znać na Skodach. Fajne, nie?

                              Nowy kiosk Skody we Wrocławiu, przy Horbaczewskiego (Centrum TMT) wycenił:
                              turbina 7500,-
                              robocizna 350,-
                              uszczelki 150,-
                              --------------------
                              razem 8000,-
                              tak, to jest w złotówkach. tak, po denominacji! nie, nie są to drobne dla mnie!

                              Szczerze mówiąc to irytuje mnie, że w takim aucie regularnie serwisowanym i pieszczonym, przy przebiegu 50.000km Skoda chce, żebym zapłacił 8000 zł abym dalej mógł je użytkować.
                              Teraz już jestem poirytowany!

                              Hanz2k, dziękuje za zwrócenie uwagi na kulancje. Teoretycznie wiem co to kulancja, ale nie wiedziałem, że Skoda ma zdefiniowane zasady co do kulancji. Właściwie to co chcę osiągnać teraz to naprawa w ramach kulancji. Czy ktoś może napisać coś o szczegółach kulancji? Niezależnie od oleju w układzie przyczyną szarpania w mojej Czeszcze może być dwumasa również wymieniona na liście kulancji.

                              Poslalem takie zapytanie do Skody pytając o kulancji i ignorancje:
                              Sehr geehrte Damen und Herren,

                              Ihre Antwort hilft mir jetzt nicht viel weiter den meine Skoda Werkstatt so arrogant wie die sind sagen mir Garantie ist abgelaufen und damit können wir für sie nichts mehr tun.
                              Nur mit einer lauf Leistung von unter 60000 km ein defekter Turbolader?
                              Wobei noch ich habe das Problem mehrmals bei der Werkstatt angegeben aber die haben nichts gefunden, erst nach dem aufsuchen einer hinter hof Werkstatt habe ich eine antwort auf meine fragen bekommen. Warum kann ein autorisierter Händler den fahler nicht finden? Ich dachte das eine Marke wie Skoda die dem VW Konzern angehört mir reine bessere antwort kann geben und nicht mich mit dem Problem wieder allein lassen.
                              Wie ist es mit einer eventuellen Kulanz oder kosten Übernahme für die Ersatzteile 2100€ kosten für ein 3 jähre altes Auto und 50000 km Laufleistung find ich etwas übertrieben. Warum übernimmt VW und Audi Kulanz bis 100000 Km es ist der gleiche Motor...

                              Mit freundlichen Gruessen



                              -------------------------
                              Wednesday, August 22, 2007, 2:59:48 PM, you wrote:

                              > vielen Dank fuer Ihre E-Mail.

                              > Es ist richtig, dass der Hersteller strenge Qualitaetsanforderungen
                              > entwickelt hat, die jedes Skoda Fahrzeug vor der Auslieferung
                              > erfuellen muss. Jedes Fahrzeug – unabhaengig fuer welchen Markt –
                              > produziert der Hersteller in der Tschechischen Republik mit dem
                              > immer gleich hohen Qualitaetsanspruch. Gleichwohl sind nach fast
                              > drei Betriebsjahren Beanstandungen nicht voellig ausgeschlossen, da
                              > jedes Fahrzeug individuellen Einfluessen ausgesetzt ist. Gerade der
                              > Turbolader ist hohen thermischen und mechanischen Belastungen
                              > ausgesetzt und unterliegt einem gewissen Verschleiss.

                              > Zum Oelverbrauch koennen wir aus der Ferne keine Aussage treffen.
                              > Wir bitten Sie, sich an Ihren Skoda Partner zu wenden. Er hat die
                              > Moeglichkeit, gegebenenfalls eine Verbrauchsmessfahrt in die Wege zu leiten.

                              > Wir hoffen, Ihnen weiterzuhelfen. Fuer Fragen stehen wir Ihnen
                              > jederzeit gerne auch unter der Rufnummer 01805/SKODA-INFO oder
                              > 01805/75632-4636 (Euro 0,14/Min.) zur Verfuegung.

                              > Mit freundlichen Gruessen

                              > SkodaAuto Deutschland GmbH
                              > i. V. i. A.

                              > Lars Essmann Tiemo Schulze
                              > Leiter Service Kundenbetreuung



                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez zoltan
                                turbina 7500,-
                                robocizna 350,-
                                uszczelki 150,-
                                no proszę cie, kolego :!:
                                za około 1000PLN bedziesz miał regenerowaną najprawdopodobniej juz z robocizną, roczna gwarancją itd.
                                wiem, że są przeciwnicy regenerowania sprężarek, i nie chce tu o tym dyskutować, weź tylko pod uwagę, że w stosunku do ceny ASO, możesz kupic sobie 8 takich (na zapas :lol: )
                                saport techniczny baj DGW
                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                była BXE '08 190kkm
                                no i nie ma :-)

                                Komentarz


                                • #17
                                  Jasne, że się nie spieszę żeby wydać 8000zł. Napisałem, żeby Was nastraszyć, bo ja się najbardziej głupoty boję.

                                  W Holandii, gdzie wcale nie jest tanio nowa turbina kosztuje 780EUR i be VATu też da się kupić. Nie żeby to wybitnie tanio było, ale pokazuje jak nienażarte są serwisy Skody w Polsce. Zreszta nie tylko Skody.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Jasne, że się nie spieszę żeby wydać 8000zł. Napisałem, żeby Was nastraszyć, bo ja się najbardziej głupoty boję.

                                    W Holandii, gdzie wcale nie jest tanio nowa turbina kosztuje 780EUR i be VATu też da się kupić. Nie żeby to wybitnie tanio było, ale pokazuje jak nienażarte są serwisy Skody w Polsce. Zreszta nie tylko Skody.
                                    nowa powinna kosztować jakieś 3000 (strzelam), natomiast są okazje, kiedy koledzy (wlasciwie jeden), sprzedają nówki (chodzi o inne sprężarki) na forum po około 1000PLN, stąd cena ASO jest totalnie wurtualna, nikogo raczej nie przestrasza, bo znamy te numery.
                                    mi proponowano za 7500 nową i za 3500 regenerowaną w ASO :lol:
                                    saport techniczny baj DGW
                                    była BKD+DSG '05 120kkm
                                    była BXE '08 190kkm
                                    no i nie ma :-)

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      ja jestem w trakcie regeneracji, koszt 700 netto, dojdzie robocizna przy wyjmowaniu,
                                      rozśmieszył mnie koszt uszczelek, do O1 uszczelka pod kolektor i pod wydech 30pln, jakiś przewód olejowy i inne razem około 200pln. Po wymianie turbiny trzeba wlaś nowy olej
                                      TDI ASV 140KM 300Nm

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        zastanawia mnie szarpanie przy 1600-1900RPM. Czy turbina juz wtedy ciagnie? Jesli nie, to czy problem z szarpaniem moze miec cos wspolnego z turbo?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Np.: fluktuacje ciśnienia w dolocie. Związane z turbo jak najbardziej. Ale również np.: problemy z dostawą paliwa do cylindrów.
                                          Hanz2k
                                          1,8 T by MT
                                          :admin: bo nie użyłem Szukaj

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            @zoltan - czy dokładnie obejżałeś blok silnika , bo na pierwszym i drugim zdjęciu , sprężarka jest czysta, co przy jakiej tam nieszczelności ,(nawet małej ) zasyfiona powinna być turbina , najbardziej jej " zimna" część . U Ciebie wyciek jest widoczny na całej długości bloku silnika , za co może być odpowiedzialna uszczelka pod głowicą ,bądż pęknięcie samego bloku . Albo przewód olejowy ,od smarowania turbo jest nieszczelny i dlatego tak sypie olejem :shock:

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Tak sie zastanawiam, czy to nie cieknie gdzies z gory spod EGR-u a potem leci dalej i zasyfiony jest caly blok silnika i splywa to po turbo.
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez Maicroft
                                                Tak sie zastanawiam, czy to nie cieknie gdzies z gory spod EGR-u a potem leci dalej i zasyfiony jest caly blok silnika i splywa to po turbo.
                                                w o2 przdmuchuje olej odmą do dolotu ... a dolot do turbiny ktoś wymyślił inaczej i do tego nieszczelny, wygląda jakby turbina rzygała olejem na zewnątrz a to właśnie sprawka tych połączeń ... grrrrr

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  slavi, To nie tylko w OII dmucha z odmy, kazdy silnik dmucha, jeden mniej drugi bardziej
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X