Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Czy nie dziwi wymiana turbiny przy 50tys. km?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • eb2603
    odpowiedział(a)
    Witam
    U mnie podobnie cały dół silnika zachlapany.Turbo też mokre.Jeden jełop nie dokręcił łącznika z przewodu olejowego do turbo, bo nie miał dojścia.Ale ja najpierw kupiłem druga turbine , no i teraz mam w zapasie.Fachowcy stawiali na awarię turbo i mylili sie.Są chyba po to aby wyrwać kasę.MNIE ZASTANAWIA JEDNO, CO BYłO TEGO PRZYCZYNA, BO KOLEGA PO NAPRAWIE SIę NIE POCHWALIł.oLEJ MOżE BYć ROZBRYZGIWANY PRZEZ PółOśKę.

    Zostaw komentarz:


  • mariobros
    odpowiedział(a)
    Trudno coś zobaczyć, za duża powierzchnia jest mokra Jednak szukając wycieku zwykle zalecane jest wymycie silnika, a następnie przejażdżka i dopiero poszukiwanie wycieku. Olej to paskudna ciecz - wystarczy parę kropel plus pęd powietrza (tudzież jakaś wirująca część, która rozpsyskuje olej) i będzie zatłuszczone pół silnika, co bardzo utrudni lokalizację faktycznego miejsca wycieku...

    Zostaw komentarz:


  • zoltan
    odpowiedział(a)
    Pasek rozrzadu jest OK. Ale pod EGR jest mokro. Wlozylem tez aparat, zeby zobaczyc jak to wyglada. W sumie to juz nie wiem co tak zapluło olejem cały blok silnika:-/
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • greszczyn
    odpowiedział(a)
    zoltan - ściągnij jeszcze osłone paska rozrządu i zobacz czy tam , nie ma oleju .

    Zostaw komentarz:


  • zoltan
    odpowiedział(a)
    Szczerze mówiąc też się zastanawiałem, czy to jest turbo które jest najczystsze z tego. Tyle, że ja mogę jedynie się zastanawiać, bo po prostu się nie znam.
    Mogę wleźć dzisiaj na kanał i się przyjrzeć, ale na zdjęciu widać więcej niż oczami można zobaczyć, bo aparat dało się wcisnąć tam gdzie głowa nie wejdzie:-)

    No chyba, że lusterkiem... tylko nie wiem na co patrzeć, bo tam wszystko równo tym olejem jest uwalone:-/

    Ale greszczyn dajesz mi nadzieje, szczególnie, że VAG pokazuje ciśnienie w normie a na autostradzie 200km/h jechało tak jak jeździło 2 lata temu. No, ale może niekoniecznie ciśnienie musi spaść...

    EGR z zewnątrz jest w porządku. Włoże pod niego palce, zobaczymy czy jest mokro.

    No, ale jeśli uszczelka pod głowicą to czemu olej jest w systemie? Załączam wiecej fotek
    Załączone pliki

    Zostaw komentarz:


  • slavi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Maicroft
    slavi, To nie tylko w OII dmucha z odmy, kazdy silnik dmucha, jeden mniej drugi bardziej
    ale tu chodziło akurat o to że w o2 dolot do turbiny jest beznadziejnie nieszczelny i przez niego jest pół silnika i cała turbina uj...ana w oleju

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    slavi, To nie tylko w OII dmucha z odmy, kazdy silnik dmucha, jeden mniej drugi bardziej

    Zostaw komentarz:


  • slavi
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez Maicroft
    Tak sie zastanawiam, czy to nie cieknie gdzies z gory spod EGR-u a potem leci dalej i zasyfiony jest caly blok silnika i splywa to po turbo.
    w o2 przdmuchuje olej odmą do dolotu ... a dolot do turbiny ktoś wymyślił inaczej i do tego nieszczelny, wygląda jakby turbina rzygała olejem na zewnątrz a to właśnie sprawka tych połączeń ... grrrrr

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Tak sie zastanawiam, czy to nie cieknie gdzies z gory spod EGR-u a potem leci dalej i zasyfiony jest caly blok silnika i splywa to po turbo.

    Zostaw komentarz:


  • greszczyn
    odpowiedział(a)
    @zoltan - czy dokładnie obejżałeś blok silnika , bo na pierwszym i drugim zdjęciu , sprężarka jest czysta, co przy jakiej tam nieszczelności ,(nawet małej ) zasyfiona powinna być turbina , najbardziej jej " zimna" część . U Ciebie wyciek jest widoczny na całej długości bloku silnika , za co może być odpowiedzialna uszczelka pod głowicą ,bądż pęknięcie samego bloku . Albo przewód olejowy ,od smarowania turbo jest nieszczelny i dlatego tak sypie olejem :shock:

    Zostaw komentarz:


  • Hanz2k
    odpowiedział(a)
    Np.: fluktuacje ciśnienia w dolocie. Związane z turbo jak najbardziej. Ale również np.: problemy z dostawą paliwa do cylindrów.

    Zostaw komentarz:


  • zoltan
    odpowiedział(a)
    zastanawia mnie szarpanie przy 1600-1900RPM. Czy turbina juz wtedy ciagnie? Jesli nie, to czy problem z szarpaniem moze miec cos wspolnego z turbo?

    Zostaw komentarz:


  • Paweł T
    odpowiedział(a)
    ja jestem w trakcie regeneracji, koszt 700 netto, dojdzie robocizna przy wyjmowaniu,
    rozśmieszył mnie koszt uszczelek, do O1 uszczelka pod kolektor i pod wydech 30pln, jakiś przewód olejowy i inne razem około 200pln. Po wymianie turbiny trzeba wlaś nowy olej

    Zostaw komentarz:


  • szkoda
    odpowiedział(a)
    Jasne, że się nie spieszę żeby wydać 8000zł. Napisałem, żeby Was nastraszyć, bo ja się najbardziej głupoty boję.

    W Holandii, gdzie wcale nie jest tanio nowa turbina kosztuje 780EUR i be VATu też da się kupić. Nie żeby to wybitnie tanio było, ale pokazuje jak nienażarte są serwisy Skody w Polsce. Zreszta nie tylko Skody.
    nowa powinna kosztować jakieś 3000 (strzelam), natomiast są okazje, kiedy koledzy (wlasciwie jeden), sprzedają nówki (chodzi o inne sprężarki) na forum po około 1000PLN, stąd cena ASO jest totalnie wurtualna, nikogo raczej nie przestrasza, bo znamy te numery.
    mi proponowano za 7500 nową i za 3500 regenerowaną w ASO :lol:

    Zostaw komentarz:


  • zoltan
    odpowiedział(a)
    Jasne, że się nie spieszę żeby wydać 8000zł. Napisałem, żeby Was nastraszyć, bo ja się najbardziej głupoty boję.

    W Holandii, gdzie wcale nie jest tanio nowa turbina kosztuje 780EUR i be VATu też da się kupić. Nie żeby to wybitnie tanio było, ale pokazuje jak nienażarte są serwisy Skody w Polsce. Zreszta nie tylko Skody.

    Zostaw komentarz:


  • szkoda
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez zoltan
    turbina 7500,-
    robocizna 350,-
    uszczelki 150,-
    no proszę cie, kolego :!:
    za około 1000PLN bedziesz miał regenerowaną najprawdopodobniej juz z robocizną, roczna gwarancją itd.
    wiem, że są przeciwnicy regenerowania sprężarek, i nie chce tu o tym dyskutować, weź tylko pod uwagę, że w stosunku do ceny ASO, możesz kupic sobie 8 takich (na zapas :lol: )

    Zostaw komentarz:


  • zoltan
    odpowiedział(a)
    sptom, dziękuję za przygotowanie listy!

    Jeszcze znalazłem 2 punkty. Zamieszczam dla przyszłych pokoleń:-)
    * W.K. Service
    ul. Biegasa 4
    71/372-95-59

    * Turbosprężarki samochodowe – serwis i sprzedaż | Wrocław
    71/314-81-86

    Jeśli chodzi o salon/serwis, który się nie popisał to jest on w Czechach, bo właśnie tam mieszkałem. Sprzedawca/serwisant Skody w Czechach, który nie chce się znać na Skodach. Fajne, nie?

    Nowy kiosk Skody we Wrocławiu, przy Horbaczewskiego (Centrum TMT) wycenił:
    turbina 7500,-
    robocizna 350,-
    uszczelki 150,-
    --------------------
    razem 8000,-
    tak, to jest w złotówkach. tak, po denominacji! nie, nie są to drobne dla mnie!

    Szczerze mówiąc to irytuje mnie, że w takim aucie regularnie serwisowanym i pieszczonym, przy przebiegu 50.000km Skoda chce, żebym zapłacił 8000 zł abym dalej mógł je użytkować.
    Teraz już jestem poirytowany!

    Hanz2k, dziękuje za zwrócenie uwagi na kulancje. Teoretycznie wiem co to kulancja, ale nie wiedziałem, że Skoda ma zdefiniowane zasady co do kulancji. Właściwie to co chcę osiągnać teraz to naprawa w ramach kulancji. Czy ktoś może napisać coś o szczegółach kulancji? Niezależnie od oleju w układzie przyczyną szarpania w mojej Czeszcze może być dwumasa również wymieniona na liście kulancji.

    Poslalem takie zapytanie do Skody pytając o kulancji i ignorancje:
    Sehr geehrte Damen und Herren,

    Ihre Antwort hilft mir jetzt nicht viel weiter den meine Skoda Werkstatt so arrogant wie die sind sagen mir Garantie ist abgelaufen und damit können wir für sie nichts mehr tun.
    Nur mit einer lauf Leistung von unter 60000 km ein defekter Turbolader?
    Wobei noch ich habe das Problem mehrmals bei der Werkstatt angegeben aber die haben nichts gefunden, erst nach dem aufsuchen einer hinter hof Werkstatt habe ich eine antwort auf meine fragen bekommen. Warum kann ein autorisierter Händler den fahler nicht finden? Ich dachte das eine Marke wie Skoda die dem VW Konzern angehört mir reine bessere antwort kann geben und nicht mich mit dem Problem wieder allein lassen.
    Wie ist es mit einer eventuellen Kulanz oder kosten Übernahme für die Ersatzteile 2100€ kosten für ein 3 jähre altes Auto und 50000 km Laufleistung find ich etwas übertrieben. Warum übernimmt VW und Audi Kulanz bis 100000 Km es ist der gleiche Motor...

    Mit freundlichen Gruessen



    -------------------------
    Wednesday, August 22, 2007, 2:59:48 PM, you wrote:

    > vielen Dank fuer Ihre E-Mail.

    > Es ist richtig, dass der Hersteller strenge Qualitaetsanforderungen
    > entwickelt hat, die jedes Skoda Fahrzeug vor der Auslieferung
    > erfuellen muss. Jedes Fahrzeug – unabhaengig fuer welchen Markt –
    > produziert der Hersteller in der Tschechischen Republik mit dem
    > immer gleich hohen Qualitaetsanspruch. Gleichwohl sind nach fast
    > drei Betriebsjahren Beanstandungen nicht voellig ausgeschlossen, da
    > jedes Fahrzeug individuellen Einfluessen ausgesetzt ist. Gerade der
    > Turbolader ist hohen thermischen und mechanischen Belastungen
    > ausgesetzt und unterliegt einem gewissen Verschleiss.

    > Zum Oelverbrauch koennen wir aus der Ferne keine Aussage treffen.
    > Wir bitten Sie, sich an Ihren Skoda Partner zu wenden. Er hat die
    > Moeglichkeit, gegebenenfalls eine Verbrauchsmessfahrt in die Wege zu leiten.

    > Wir hoffen, Ihnen weiterzuhelfen. Fuer Fragen stehen wir Ihnen
    > jederzeit gerne auch unter der Rufnummer 01805/SKODA-INFO oder
    > 01805/75632-4636 (Euro 0,14/Min.) zur Verfuegung.

    > Mit freundlichen Gruessen

    > SkodaAuto Deutschland GmbH
    > i. V. i. A.

    > Lars Essmann Tiemo Schulze
    > Leiter Service Kundenbetreuung



    Zostaw komentarz:


  • sptom
    odpowiedział(a)
    Hej
    Które to ASO? :?
    Znając podejście ASO pewno powiedza, że to niewłaściwe obchodzenie się z turbiną :?
    Ale walcz!

    Ja miałem / mam problemy z turbina i robilem w:
    TURBO SERWIS
    ul. Ks. Czesława Klimasa 4
    50-515 Wrocław
    tel. (071) 360-01-99
    kom. 501-388-730
    e-mail: [email protected]
    Turbosprężarki - Turbo Serwis | Turbosprężarki - Naprawa i Serwis


    Znaazłem kilka adresów:
    TURBOSPRĘŻARKI Teresa Gola
    ul . Legnicka 52a
    54-204 Wrocław

    tel. 071-350-07-16
    tel. kom. 0692487450
    e-mail: [email protected]


    AUTOSERVICE Jaro & Sław
    50-348 Wrocław, ul. Sienkiewicza 32
    tel. (071) 792 50 28, tel. kom. 0502 690 890, tel./fax (071) 792 50 27
    NIP 898-001-78-40

    Firma Usługowo-Handlowa "Julita" Krzysztof Witek
    51-166 Wrocław Ul.Krzywoustego 82/86
    woj. dolnośląskie
    tel. +48(71)3251919
    E-mail:[email protected]

    Pozdroowka

    Zostaw komentarz:


  • Hanz2k
    odpowiedział(a)
    Kulancia? Jeżeli serwisowałeś w autoryzowanej stacji to spróbuj naprawić z kulanci. O kulanci tu: Forum - Octavia Club Polska

    Zostaw komentarz:


  • djczas
    odpowiedział(a)
    zoltan, który to serwis

    Zostaw komentarz:


  • szkoda
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez zoltan
    Uległem presji, że przecież oni specjaliści oraz ich komputery mówią, "nikt nam nie wmówi, że czarne jest czarne a białe jest białe", więc co mały Zoltan tu się sili.
    to jest wlasnie ASO, ostatnio któryś z kolegów ostatnio też prezentował podobne podejscie, niestety życie to często weryfikuje :?

    słuchaj, o szarpaniu w 1,9 całkiem sporo sie u nas mówiło, zdaje się, że skoda wgrywała zmodyfikowany soft, który rozwiazywał ten problem, stąd być może jest to oddzielny problem.

    w razie czego nie musisz sie tak bardzo przejmować, wymiana turbo na regenerowane to de facto groszowa sprawa, wiec nie ma sie co napinać, tylko nie zlecaj tego laikom :idea:

    [ Dodano: Sro 22 Sie, 07 18:02 ]
    aaaaa, sorry, widzę, że o swoim "szarpaniu" już pisałeś i nie komponowało się to z tymi problemami z softem, sorry.

    Zostaw komentarz:


  • zoltan
    odpowiedział(a)
    To prawda, że niewystarczająco ich przyciskałem. Uległem presji, że przecież oni specjaliści oraz ich komputery mówią, "nikt nam nie wmówi, że czarne jest czarne a białe jest białe", więc co mały Zoltan tu się sili.

    Pewnego razu nawet zostawiłem auto na 3 dni z umową, że mają sobie pojeździć i wykryć.

    Ten problem (szarpanie) nie był tak wyraźny jak teraz a na zimę ustał, więc ucieszyłem się, że już w porządku.

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Kiedy dokladnie samochod byl kupiony, minelo 2 lata i x miesiecy??

    Masz zgloszone na pismie, ze cos takiego stwierdzales na przegladach i nie tylko :?:

    Zostaw komentarz:


  • MiKruS
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez szkoda
    to jest 1,9
    Kurcze - jakis zdekoncentrowany chyba jestem. :?

    Zostaw komentarz:


  • szkoda
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez MiKruS
    Tym bardziej, ze ASO wiedzą, ze turbiny w wersji 2.0TDI są niestety bardzo problemowe.
    to jest 1,9
    w każdym razie, odnosnie pytania z topiku, to w moim przypadku odpowiedź niestety brzmi:
    "nie dziwi"

    Zostaw komentarz:

POWRÓT NA GÓRĘ
Pracuję...
X