Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia 4x4 Opinie !!!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia 4x4 Opinie !!!!

    Zamieszczone przez Purchawa
    Zamieszczone przez Ziomal
    ja np miałem dziwne odczucia o przesiadce na lusto.
    Bo trzeba sie zaopatrzec w obiektyw ze stabilizatorem.
    albo kupić "lustro" ze stabilizacją :diabelski_usmiech

  • #2
    Octavia 4x4 Opinie !!!!

    Witam wszystkich kolegów i prosze o opinie skody octavia I 4x4. Mam zamiar kupić takie auto z 2001 r na co zwrócić uwage szczególnie chodzi mi o napęd jak sprawują się te auta z tym napędem.Temat oktavi jest mi znany bo sam na codzień jeżdze "II".Pozdrawiam .

    Komentarz


    • #3
      mirro, powiem Ci tak , na ostatnim Dynoday był kolega z olsztyna który ma O1 kombi 4x4 w tdi gdzie seria 101 km jest , hamownia pokazała bodajże 102 konie więc nie ma co się łudzić napęd zabiera trochę mocy z reszta tył się włącza gdy jest poślizg przednich kół bodajże
      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

      Jest O1 1.6 BFQ

      Komentarz


      • #4
        co do opinii ze naped zabiera moc nie moge sie zgodzic. Jezdze Octavia 1.8T 4x4 - katalogowo 150 KM, natomiast hamownia wykazala 163 KM. Na co zwrocic uwage niestety Ci nie podpowiem bo nie znam sie na tyle, ale moge szczerze polecic ta wersje. Naped jak kolega wspomnial - Haldex - dolacza sie przy poslizgu kół, reaguje wystarczajaco szybko zeby naprawic błędy kierowcy - najbardziej doceniane w zimie.

        Komentarz


        • #5
          Jesli chodzi o naped to zakladaja do Octavki Haldexa, jesli sie myle to mnie poprawcie Na haldexach sa rowniez oparte napedy 4x4 Volvo i pewnie ta sama zasada, ze tyl dolacza sie w krytycznych sytuacjach i w jakiejs wiekszej proporcji jest przekazywany "na codzien" na przednia os. Moj ojciec uzytkuje Volvo z napedem Haldexa od prawie dwoch lat i problemow niema, wprawdzie zima byla slaba i niebylo jak do konca sprawdzic ale raz sie zakopalem dosc perfidnie i niebylo wiekszych problemow z wyjazdem Jesli w OI jest taki sam to raczej udany mix :P No a poza tym jak niema ESP to mozna ladnie zima poszalec bokami :diabelski_usmiech Gorzej jak jest ESP bo wtedy przycina :P Ale w innych sytuacjach moze ratowac zycie.
          Chyba warto brac Pozdro.

          [ Dodano: Wto 06 Lis, 07 23:30 ]
          No i z tego co wiem auta z napedem na cztery kola pala wiecej, przynajmniej tak sie mowi.

          Komentarz


          • #6
            Naszczescie ESP mozna w kazdej chwili wylaczyc (razem z ASR i innymi bajerami) - a wtedy zabawa naprawde przednia

            Komentarz


            • #7
              kozi1987, niestety w xc70 nieda sie wylaczyc do konca, chyba ze jest jakas smieszna kombinacja ktorej nieznam :evil: Mimo wszystko przy wylaczonym czyt. opoznionym :wink: DSTC(Volvo) mozna sobie troszeczke poszalec i wtedy zabawa lepsza niz w piaskownicy :diabelski_usmiech :szeroki_usmiech :twisted:

              Komentarz


              • #8
                Hehe, naszczescie Skoda pomyslala o tej przydatnej funkcji :] Kolejną zaletą (chociaz to pojecie wzgledne) jest podwyzszone o kilkanascie milimetrow zawieszenie - bodajze 15 ale nie jestem pewien. Gdyby tylko nie ten uchwyt skrzyni biegow, ktory moglby byc wyzej.... >] mirro a o jakiej wersji silnikowej myslisz? Jesli chodzi o 1.8T to pierwsza rzecza na ktora mozna narzekac jest wlasnie skrzynia biegow (nie wiem tylko w jakich rocznikach ja wstawiali - w '04 napewno)... zgrzytajaca 3 i ta cholerna obudowa skrzyni.. VW i Audi wycofalo sie z montowania jej, jako ze obudowy lubily pękac..

                Komentarz


                • #9
                  Posiadam 1.8T 20V ARX kombi, tak jak kolega kozi1987, tyle że ja niemam problemów ze skrzynią biegów - ta działa bezproblemowo. Auto ma przejechane 165kkm i przy około 100 był wymieniony olej w skrzyni i w haldexie (nie było widać zużycia).
                  Ja narzekam na ciągłe usterki elektroniczne silnika który przy starcie nie pracuje od razu proawidło - ksztusi się i prycha, ale jak tylko ciutek się rozgrzeje to jest prawie ok, pomijam standardowe dolegliwości typu lekkie odejmowanie mocy czy jej dodawanie w trasie. Ja narzekam - o ile to tak można nazwać - jedynie na silnik.
                  Ale w chwili kiedy wszystko jest ok samochodzik jest godny polecenia. Mój na hamowni osiąga 150KM i nie był tuningowany. System ESP działa naprawe dobrze, kilka razy uratował mnie od zwiedzania zielonego w rowie.
                  ESP w tym samochodzi potrafi, ponieważ gaz jest elektroniczny (to jest bolączka porannego uruchamiania, silnik jak się krztusi nie reaguje na pedał gazu - dopiero jak się unormuje oddaje władze), dodać sobie gazu w sytuacji gdy zablokuje kóreś koło na dłużej, a z czujników wynika że aby auto jechało dalej w prawidłowym torze trzeba dołożyć mocy.
                  Do do haldexa, teoria mówi że się włacza jak się ślizga, a ja robiłem próby na śliskiej nawierzchni przy skręconych kołach i szybkim ruszeniu auto bardzo ładnie zaczyna ślizgać się tyłem - zaczyna robić bąka - co by oznaczało że przy prędkości poniżej XXX napęd jest dołaczony a ESP nie działa. Powtórzyłem to kilkukrotnie.

                  Sam osobiście polecam autko , ja jak będe kupował następne to już tylko 4x4
                  Octavia Combi 4x4 1,8T ARX 2001
                  HPI Baja 5B SS - nowa zabawka

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam i dziękuje wszystkim za odpowiedzi auto które zamierzam kupić jest z silnikiem 1.9 TDI tym mocniejszym ale o silnik się nieboje tylko o te napędy bo było by to pierwsze 4x4 u mnie w rodzinie Jeszcze raz dziękuje a gdyby ktoś chciał coś jeszcze dodać to czekam bo wiedzy nigdy zawiele.

                    Komentarz


                    • #11
                      mirro, najmocniejszy diesel w 4x4 to tylko 101km PD
                      Była O1 130/280 powered by turbodiesel.pl

                      Była O2 143/305 powered by turbodiesel.pl

                      Jest O1 1.6 BFQ

                      Komentarz


                      • #12
                        Witaj

                        Też mogę polecić Ci to auto. W konfiguracji 4x4 często spotykane jest bogate wyposażenie, ale i cena jest trochę wyższa od rynkowej. Co do samego napędu to w moim wypadku (po przeprowadzce) sprawdza się bardzo. Problemem już nie jest dla mnie wjechanie pod dom który jest na stromym wzgórzu a zjechanie z tego wzgórza . Co do benzynowych 1.8T to są to silniki idioto-odporne ale do czasu. Warto zalewać dobrym olejem - u mnie Mobil 5W50 co 12kkm. Z wad samego motoru to powiem Ci że mogą okazać się cewki zapłonowe. Na szczęści mi dotychczas pasła jedna - po czym kupiłem w ASO za 100zł z fakturą nówkę sztuke. VAG pokazuje która to cewka więc nie ma problemu. Wymiana 5minut bez brudzenia sobie zbytnio rączek. W moim wypadku miałem obniżoną zawieche - ale została wymieniona na tzw. "na złe drogi". Teraz komfort jest pierwsza klasa. Ale to chyba efekt nówek sprężyn i amorów. Zamienniki tylko Monroe :cry: .
                        Na pokładzie auta z 4x4 będzie ESP. Super sprawa, naprawdę. Wchodzisz w zakręty bez dotykania hamulca i auto samo hamuje i kiedy otrzebuje przyspiesza.
                        Dodatkowo z bajerów fajny jest czujnik deszczu, xenony, grzane fotele, tempomat i gniazdko w bagażniku i skórzana tapicerka. Nie brudzi się a to ważne.

                        Z wad to napewno mniejszy kuferek, ale w kombi... to żaden problem. Składasz kanape i deska wejdzie. Uważam że jak na auto tej klasy to warto w 4x4 poszukać wypaśnego wyposażenia.

                        Jakbyś był zainteresowany to mogę podesłać Ci fotki swojej bo możliwe że będę rozważał sprzedaż na wiosnę. Co do ceny to 30000zł. Srebrna, 201000km potwierdzonego przebiegu z książką.

                        Silnik 1.8T dobrze znosi gaz ale taki który jest dobrze zamontowany. U mnie jest Sequent 24 i działa wybornie. Spalanie gazu - 14l/100km w mieście. 9l na trasie.

                        Pozdrawiam
                        *1B1B*1.8T*4x4
                        *1B1B*1.9T*DSG

                        Komentarz


                        • #13
                          kmicio, aleś kotleta wygrzebał

                          Komentarz


                          • #14
                            opss... miałem odpowiedzieć w innym wątku... dopiero teraz się gapnąłem... hehe ale obciach
                            *1B1B*1.8T*4x4
                            *1B1B*1.9T*DSG

                            Komentarz


                            • #15
                              Witam!!!
                              Z racji, że nie lubię gdy jedzenie się marnuje pozwolę sobie odgrzać kotleta
                              Stoję przed zamiarem kupna Octavki z 2002r 1,8t z napędem 4x4, sprzedawca informuję mnie, że jest to stały napęd, nie haldex. Czy taka opcja ma rację bytu? Pytanie dodatkowe, jak przy użyciu kompa sprawdzić poprawność działania napędu 4x4?
                              Pozdrawiam Was Forumowicze!!!
                              Ostatnio edytowany przez Dariusz082; 48075.

                              Komentarz


                              • #16
                                Każda octavia czy to najstarsza czy najmłodsze ma TYLKO Haldex. Stały napęd z grupy VAG ma Audi (Torsen) i tylko od modelu 80 B2, B3, B4 oraz A4 B5, itp (A3 hadex). Rocznikowo w Audi Torsen był chyba do 2018r a później w najnowszych A4 aż do A6 (może i w A8) też już tylko Haldex (ponoć dużo tańsze rozwiązanie od Torsea, niższa waga). Prawdziwe quattro w Audi skończyło się wraz z rezygnacją z Torsena.

                                Znajomy źle się wypowiada o haldexie po zmianie A4 B5 quattro torsen na S3 8L quattro haldex
                                Nie wiem, nie miałem hladexa ani torsena, kolega miał A4 quattro a teraz ma S3 quattro haldex i z tego co rozmawialiśmy, jego zdaniem haldex to profanacja quattro. Ponoć w S3 haldex w śliskim i szybko pokonywanym zakręcie potrafi zaskoczyć bo z auta przednionapędowego podsterownego nagle tylne koła dostają napęd i zmienia się charakterystyka auta w zakręcie nadsterowne oraz potrafi zaskoczyć kierowcę nerwowym zachowaniem i nawet "zarzucić" zadkiem.

                                Moim zdaniem lepiej jest mieć haldexa niż tylko napęd na przód. Dla mnie brakuje chociażby haldexa gdy chcę dynamicznie ruszyć :/ Koła zbyt długo szukają przyczepności a z włączonym ASR/ESP obcina na tyle moc że auto robi się łagodnym barankiem i psuje szybki start, zapewne z haldexem auto nie miał by problemów z trakcją.

                                Wyłączenie ASR/ESP jest połowiczne bo do 40 km/h działa zawsze EDS i zaczyna walić zaciskami hamulcowymi po tarczach co potęguje szarpanie autem :/ U mnie po wyłączeniu ASR/ESP, EDS dalej działa w najlepsze i nie da się go wyłączyć, dezaktywuje się sam po przekroczeniu 40 km/h.

                                Szkoda że vrs w O1 nigdy nie wychodziły 4x4 bo taki napęd by się przydał :/









                                Komentarz


                                • #17
                                  Jak kolega napisał w octavii 1 jest haldex , co do sprawdzenia to najlepiej podjedź na jakiś podnośnik i na podnośniku jak będzie auto podniesione powiedzmy 10cm nad ziemią aby koła nie dotykały ziemi odpalasz silnik i włącz 1 bieg ,po puszczeniu sprzęgła powinny się zacząć obracać wszystkie koła , wiadoma sprawa że po zakupie wypadało by wymienić olej i filtr w haldexie oraz olej w dyferencjale nie mówiąc już o oleju i filtrach w silniku .ok jak to zrobisz to już będziesz miał spokój na dłuższy czas .
                                  Ogólnie ja osobiście polecam taki napęd bo sam mam O1 4X4 kombi w elegance i to jest zupełnie inna jazda niż ośką zimą , obecnie mam 185KM i 371Nm , ruszanie pod wzniesienie jest bezproblemowe jak i również dla zabawy po wyłączeniu ESP można śmiało kręcić bączki jak BMW a różnica jest taka że części są dużo tańsze niż do BMW i dużo mniej pali
                                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    ROBAL_26 tylko martwi mnie przekonanie sprzedawcy, że "nie, to nie haldex, ona ma stały napęd na 4 koła, bo to ze Szwecji specjalny model" Czyżby haldex zdupcony, lub jego elektronika? Mam nr Vin, z niego dowiem się czegoś? Gdzie najlepiej szukać info z Vin-u octavii?
                                    Pozdrawiam

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      nie było w skodzie spiętego na stałe haldexa bo byłby to torsen jak w audi ,masz artykuł dla jasności , jeżeli na jeździe próbnej przy zawracaniu czyli mocno skręconych kołach będzie tył przy blokowywał (będzie czuć przyhamowania) może to świadczyć o problemach w napędzie .ok obecnie jestem również na etapie zmiany auta z diesla na benzynę z racji małych przebiegów rocznych co mogą świadczyć wpisy w historii pojazdu z przeglądów .
                                      Systemy napêdu 4x4, które mo¿na znale¼æ w modelach: Octavia Scout, Karoq i Kodiaq to najnowsze rozwi±zania techniczne, które s± dostêpne w ofercie koncernu Volkswagen. Jak dzia³aj±?
                                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Co ciekawe można mieć i torsena w O1 4x4. Haldex standardowo dołącza tył a torsem może siedzieć w tylnym mechanizmie różnicowym. Nie wychodziło to z fabryki ale można dokupić bo jest gofa 4 4x4. Idealnie pasuje do O1 ok 5000 pln i masz połączenie haldex plus torsen.
                                        PS. Sam miałem okazję przejechać się starą S8 4.2 z 3 razy torsem (przód centralny i tył). Wrażenie mega w śniegu ok 30 cm szła jak czołg.

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X