Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] V157 - przepustnica od gaszenie silnika - BKD

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] V157 - przepustnica od gaszenie silnika - BKD

    zrobiłem 800 km srednia wyszła 3,5 litra, warunki mieszane, głownie po miescie
    Octa ASV 119/261(fabryka) 136/328(Masters)

  • #2
    [O2] V157 - przepustnica od gaszenie silnika - BKD

    Czy kto mial jakies problemy z tytulowym elementem w 2.0TDI ?
    Czytajac na zagranicznych forach podobno jest to sprawa znana i niestety nie tania (w ASO ~1300zl bez znizek).
    U mnie w BKD zaczelo wywalac bledem od tego wlasnie (19559).
    Przeczyscilem, przy okazji EGR rowniez i na pewien czas bylo OK, ale blad po kilku dniach powraca. Poniewaz nie bardzo co tam jest do naprawiania obawiam sie ze trzeba sie bedzie rozejrzec za ta czescia.
    Zasadniczo nie ma to zadnego wplywu na dzialanie motoru, auto jezdzi jak nalezy, podobno przepustnica ta jest tylko po to zeby lagodnie gasic diesela (zeby nie telepalo nim)... jednak irytujacy jest Check Engine.
    Moze ktos juz mial przeprawy z tym zaworem ?
    A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

    Komentarz


    • #3
      ktoś tam miał, nie wiem czy nie WIEKIBONGO czasem :roll:
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz


      • #4
        no to poczekam moze ktos sie odezwie w tym watku i opowie jak sprawe rozwiazal... niestety tak na oko te mechanicznie za wiele sie nie da tam zrobic poza czyszczeniem... chyba ze ktos probowal rozbierac silniczek kolo tej przepustnicy i tam cos kombinowal.
        A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

        Komentarz


        • #5
          Ja to mialem, moja umarla w pozycji otwarta dlateego dalo sie jechac. W moim przypadku spalil sie silniczek sterujacy tym badziewiem robiac zwarcie, bezpiecznik polecial, przy okazji do tego bezpiecznika jest wpiety wentylator chlodnicy wiec przez przypadek klima tez mi przestala dzialac. Wymienilem na gwarancji jeszcze.
          P.S. jak widzialem jakie gowno dostaje sie do kolektora przez pieprzona recyrkulacje spalin -> ekologie, to glowa boli i NIE dziwie sie, ze ta klapka tam umiera.
          Audi A7 3.0 TDI 313KM/653NM mocy dostarcza http://www.dynosoft.pl/ ;-)

          Komentarz


          • #6
            Nie pamietasz moze czy jesli ma sie to wyjete w reku to przepusnice powinno dac sie ruszac reka ? bo u mnie stoi na sztywno otwarta i zastanawiam sie wlasnie czy ona powinna sie dac ruszac palcami czy dopiero pod podlaczeniu pod prad ona dziala.
            palioza, kupowales caly nowy v157 czy da sie to gdzies znalezc poza ASO ?
            Czy moglbys przy okazji podpowiedziec ktore bezpieczniki sprawdzic, bo nie mam rozpiski pod reka. domyslam sie ze od wiatrakow to gdzies pod maska ?
            A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

            Komentarz


            • #7
              U mnie dało sie ruszać klapką ( przy wyłączonej wtyczce ) , póżniej spróbowałem ruszyc klapke przy włączonym zapłonie i wysypał sie cały mechanizm , prawdopodobnie jakaś zębatka . Klapa była cały czas otwarta i do tego słychać było odgłos pracującego silniczka i mielenia czegoś :shock: .

              Wymiana na gwarancji ,więc nie wiem jakie są koszty tego elementu .

              Komentarz


              • #8
                Wymiana na gwarancji ,więc nie wiem jakie są koszty tego elementu
                mnie się kołacze coś 1200PLN (ASO) ale musi to ktoś potwierdzić
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez palioza
                  P.S. jak widzialem jakie gowno dostaje sie do kolektora przez pieprzona recyrkulacje spalin -> ekologie, to glowa boli i NIE dziwie sie, ze ta klapka tam umiera.
                  Jeżeli tak jest, to podchodzi to pod wadę fabryczną i powinno być usuwane na koszt Skody.
                  A jak to wygląda w 1.9TDI w OII?
                  Octavia IV 2.0 TSI DSG 4x4 STYLE - DYNAMIC

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam,ja miałem ten sam problem,w ASO Skody kosztuje to ok.1300 zł + wymiana ale znalazłem sklep w Warszawie,który jest w stanie to sprowadzić za ok.900 zł.
                    Niestety jedynym ratunkiem jest wymiana tego zaworu-czyszczenie i rozruszanie dobre jest na kilka dni i to wszystko
                    NajtFukinPatrol North-West

                    UNIDEN 510 XL + ML145

                    BYŁ ASZ
                    PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                    BYŁA TEŻ CEGA
                    A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                    MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                    Komentarz


                    • #11
                      Przepustnica (038 128 063G) kosztuje dokładnie 1304PLN.
                      VAS 5054A v17pl + ElsaWin 3,90

                      Komentarz


                      • #12
                        greszczyn, u mnie po wyjeciu i odlaczeniu wtyczki przeppustnica stoi w pozycji otwarte i anie drgnie.

                        Bede rozmawial w sprawie tego w Skodzie w ramach jakiejs naprawy dobrej woli (czy jak to tam sie nazywa) bo auto serwisowane stale w ASO i wszystko na faktury wiec moze by pokryli czesc kosztow :roll:

                        WIELKIBONGO, moglbys podac adres sklepu, bo jesli bede musial to kupic to wolalbym kupic w miejscu gdzie dostane fakture.


                        Zamieszczone przez WIELKIBONGO
                        Niestety jedynym ratunkiem jest wymiana tego zaworu-czyszczenie i rozruszanie dobre jest na kilka dni i to wszystko
                        dokladnie, czyszczenie pomoglo tylko na chwile
                        A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

                        Komentarz


                        • #13
                          Mach, jeżeli samochód był serwisowany to masz szansę tak to załatwić-mnie się udało wymienić to za 30% ceny już po gwarancji.
                          Jeżeli chodzi o sklep to niestety nie podam Ci dokładnego adresu bo go nie znam.Sklep znajduje się na rogu Świętokrzyskiej i Mazowieckiej w takiej szkole podstawowej.Na pewno go znajdziesz,jest w tej części skrzyżowania od Marszałkowskiej-nie było z nimi problemu.
                          Masz numer telefonu do tego sklepu-0228266681
                          NajtFukinPatrol North-West

                          UNIDEN 510 XL + ML145

                          BYŁ ASZ
                          PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                          BYŁA TEŻ CEGA
                          A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                          MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                          Komentarz


                          • #14
                            WIELKIBONGO, dzieki, kojarze ten sklep :-)
                            Najpierw jednak postaram sie utargowac cos w aso :wink:
                            A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

                            Komentarz


                            • #15
                              jakby ktorys z Was byl zainteresowany to jestem w posiadaniu takiej przepustnicy (038 128 063G) wiecej info :idea: na PW :!:
                              VAS 5054A v17pl + ElsaWin 3,90

                              Komentarz


                              • #16
                                powyższy bład przepustnicy wcalenie musi być spowodowany samą przpustnicą. Najpierw tzreba sprawdzić czy do samej przepustnicy dochodzi prąd. Miałem już co njmniej 2 przypadki kiedy powodem była wiązka elektryczna

                                Komentarz


                                • #17
                                  kurynio, a moglbys podpowiedzec co na ktorym pinie w kostce powinno sie pojawiac i w ktorym momencie. wzialbym multimetr i sprawdzil jeszcze raz.
                                  A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    od poniedziałku jestem na urlopie, jak będzę miał chwilę to podjadę do pracy i sprawdzę to dokładnie. Napewno powinien pojawić się sygnał podczas gaszenia silnika, ale nie powiem dokąłdnie na którym pinie

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      odgrzebuje temat zeby nadac mu jakies zakonczenie...

                                      wymienilem w koncu u siebie ta klape V157
                                      aktualnie ta czesc dostepna jest w InterCarsie lezy na polkach kilkanascie sztuk.
                                      cena jest przystępna (w porownaniu z ASO :wink: ), zalezy od indywidualnych znizek, ja zaplacilem ~690zl brutto
                                      oryginal Pierburg z ta róznica że bez znaczka VW/Skoda

                                      U mnie był to nr cześci 038 128 063 G
                                      W IC sa przepustnice z literka M ale sa to numery zamienne.

                                      We wtyczce od v157 warto wczesniej sprawdzic czy mamy napięcie.
                                      12v powinno być na pinie nr 2 i nr 4

                                      Jesli brak prądu to w skrzynce bezpieczników pod maską bezpiecznik nr 8 (z tego co pamietam). Jesli jest spalony to nie dziala ani v157 ani wentylatory chlodnicy.

                                      Przy okazji wymiany wyjalem i wyczyscilem EGR i przewody od IC do kolektora ssacego. nawet nie bylo tragedii u mnie po 170kkm. Calkiem mile zaskoczenie.

                                      Silnik wreszcie gasnie delikatnie, cicho i bez "uderzenia". Zupelnie sie od tego odzwyczilem, bo zawsze przy gasnieciu towarzyszył łomot :wink:
                                      No i zawsze na desce jedna irytująca kontrolka mniej

                                      Pozdrawiam !



                                      A4 B7 TFSI Quattro S-Line by MT | O2 2.0TDI by MT | Jeep XJ 4.0L | PF 125p 1971

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Koledzy Mam problem z przepustnicą swojej Octavii 2.0 140 koni. Na komputerze pokazuje mi błąd mechaniczny klapy gaszącej i świeci się check. Przepustnica stoi w pozycji otwartej cały czas, da się ją ruszać by zamknąć i swobodnie wraca do pozycji otwartej.
                                        Po skasowaniu błędu i wypięciu wtyczki pojawia się Ten sam komunikat. Po odpaleniu samochodu kiedy zimny, silnik pracuje równo, niestety kiedy zacznie osiągać temperaturę dziwnie przerywa chodź obroty nie falują. Mechanik mówił że jest to związane z ową przepustnicą. Tylko pytanie czy będzie uszkodzona mechanicznie czy szukać raczej problemu w elektryce, bezpieczniki sprawdzone wszystkie sprawne. Auto nie gaśnie.
                                        SKODA OCTAVIA TOUR
                                        1,9 TDI 130PS 295Nm SLX ELEGANCE
                                        BLACK COMBII
                                        SOFT by BRK -TUNING + JEDNOMAS G60

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Objawem zepsutej klapy gaszacej jest objaw zatelepania silnikiem przy gaszeniu go, można oczywiście ja usunąć fizycznie jak i w kompie gdyż pomodzone silniki TDI na wieksze moce gdzie jest wymienione turbo zrobione nowe orurowanie jest glapa gaszaca usuwana jak i EGR

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Pamiętajcie, że awaria przepustnicy nie jest błaha. W mojej Skodzie Octavia 2.0 TDI elektrozawór przepustnicy jest podłączony do tego samego 10A bezpiecznika F24, co wentylatory chłodnicy. Awaria przepustnicy przepala bezpiecznik i wentylatory chłodnicy nie działają. Podczas jazdy w korku automatycznie podniesie się temperatura silnika i całej komory w której się znajduje, nagrzewając plastikowe elementy.

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X