Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Filtr powietrza BMC

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2] Filtr powietrza BMC

    Gdzieś już było (szukajka) o smarowaniu. Ja wymieniałem.

  • #2
    [O2] Filtr powietrza BMC

    Witajcie, jakiś czas temu w gazecie GT czytałem artykuł na temat magicznego filtra powietrza firmy BMC wykonanemu "w technologi Oval Trumpet Air Box".

    Pytanie do was: Co o tym sądzicie, czy to tylko kolejny "magiczny" filtr który jak niby magnetyzery podnoszą moc itp

    Zaznaczam że nie chce kupić tego elementu, nie twierdze że on działa czy niedziała, chciałbym poprostu poczytać bezstronne opinie na temat tego elementu. :wink:

    Żeby nie być gołosłownym zamieszczam treść artykułu:

    Komentarz


    • #3
      Właśnie, ma ktoś doświadczenia, bo też dobre opinie słyszałem o tym wynalazku?

      Komentarz


      • #4
        znaczy dodał 4KM i urwali 0,5 sekundy do 100km/s :?: :rofl
        Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
        http://www.disi-tune.pl
        Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
        Był WRX
        Była Octa

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez MisiekWAW
          znaczy dodał 4KM i urwali 0,5 sekundy do 100km/s :?: :rofl
          Tak przemyślałem Twojego posta i nie wiem, czy rzeczywiście jest się z czego śmiać... Ja nie jestem cyferkomaniakiem, ale wykres wygląda moim zdaniem obiecująco. Może przyrost tych wartości maksymalnych nie jest faktycznie imponujący, ale te 40Nm różnicy przy 2000rmp i dalsze przyrosty średnio po 20Nm chyba są już odczuwalne :roll:

          Komentarz


          • #6
            przy przyspieszeniu do setki w ogóle nie interesuje Cię 2000rpm
            Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
            http://www.disi-tune.pl
            Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
            Był WRX
            Była Octa

            Komentarz


            • #7
              przy przyspieszeniu do setki w ogóle nie interesuje Cię 2000rpm
              Jasne, zgadzam się, ale mówię tylko, że zmiana jest odczuwalna, a nie jakaś minimalna, czy w ogóle na minus...

              Komentarz


              • #8
                nie no, pewnie że nalezy się cieszyć że nie ma spadku :zlosnik: ale z artykułu można wyczytać, że różnica jest naprawdę duża :roll: a nie jest... i z moich doświadczeń wynika, że nie ma prawa być tak duża w czasach przy pomierzonej różnicy w mocy i momencie :roll:

                u mnie w ASZcie zrobienie programu przełozyło się na mniej więcej sekundę do setki :idea: :roll:
                a różnice wygladały tak:



                dolot w MPSie zadziałał tak:



                a czas do setki nie zmienił się mierzalnie :zlosnik: zapewne z uwagi na permanentny brak trakcji :lol: :wink:

                czasy przyspieszeń na biegach zmieniły sie o dziesiąte częsci sekundy, ale wrażenie z jazdy jest, że auto rzeczywiście lepiej reaguje k
                Różnica jest taka, że na BMC według wykresu najbardziej poprawił się zakres poniżej 2500 a ten w którym zmierzyli takie poprawy czasów już znacznie mniej :roll:

                Dobra, teraz w skrócie :szeroki_usmiech nie mówię, że poprawa nie jest możliwa, mam tylko nieodparte wrażenie, że teoretycznie zmierzone różnice w czasach są za duże jak na zmierzone róznice w mocy.
                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                http://www.disi-tune.pl
                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                Był WRX
                Była Octa

                Komentarz


                • #9
                  MisiekWAW, dzięki za rzeczową wypowiedź Też nie sądzę, żeby taka modyfikacja dawała nie wiadomo jaką poprawę, ale coś lepiej jest i pewnie można to odczuć... A artykuł, jak artykuł, wiadomo :twisted: Myślę też, że nie żałujesz moda dolotu w MPSie? Rzeczywiście pomiary były robione przy tak dużej różnicy temperatur :?:

                  Komentarz


                  • #10
                    Noi właśnie o to mi chodziło :wink:

                    Co ja co ale ładnie chociaż wygląda

                    Choć myślę że za 1300 zł kupił bym coś ładniejszego :P

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez fernando
                      Myślę też, że nie żałujesz moda dolotu w MPSie? Rzeczywiście pomiary były robione przy tak dużej różnicy temperatur :?:
                      Pewnie, ze nie zaluje k zwlaszcza, ze to kolejny kroczek

                      Co do temperatur to niestety tak wyszlo moze sie uda zrobic pomiar zima w porownywalnej temperaturze

                      [ Dodano: Nie 15 Lis, 09 08:28 ]
                      Zamieszczone przez miguello
                      Choć myślę że za 1300 zł kupił bym coś ładniejszego :P
                      ILE :shock: :shock: :shock:

                      nie no masakra jakas :zlosnik:
                      Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                      http://www.disi-tune.pl
                      Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                      Był WRX
                      Była Octa

                      Komentarz


                      • #12
                        MisiekWAW, No dokładnie jak pisałem tego posta to doszukałem że jest taka cena i mi oczy wyszły z orbit :P

                        Przeca za tyle to mogę podjechać do Wojtka i machnąć program z naprawdę odczuwalnymi zmianami :wink:

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez miguello
                          MisiekWAW, No dokładnie jak pisałem tego posta to doszukałem że jest taka cena i mi oczy wyszły z orbit :P

                          Przeca za tyle to mogę podjechać do Wojtka i machnąć program z naprawdę odczuwalnymi zmianami :wink:
                          dokładnie k jak ktoś nie ma programu to przy tej cenie to BMC to kompletny bezsens :shock: :!: mowa o TDI of course, bo ja np. robie program na końcu, głównie dlatego, że od początku wiedziałem że na programie się nie skończy i najpierw muszę zrobić kilka rzeczy
                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                          http://www.disi-tune.pl
                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                          Był WRX
                          Była Octa

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez MisiekWAW
                            jak ktoś nie ma programu to przy tej cenie to BMC to kompletny bezsens :shock: :!: mowa o TDI of course, bo ja np. robie program na końcu, głównie dlatego, że od początku wiedziałem że na programie się nie skończy i najpierw muszę zrobić kilka rzeczy
                            Wszystko prawda, ale spójrzcie na to z innej strony: jeśli ktoś już ma ładnie wymodzone TDI z dużą turbiną, to jest szansa, że taki filtr BMC trochę poprawi mu dół, a tam może to mieć znaczenie... Dobrze główkuję? MisiekWAW, opisz wrażenia i wklej wykres po programie

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez fernando
                              Wszystko prawda, ale spójrzcie na to z innej strony: jeśli ktoś już ma ładnie wymodzone TDI z dużą turbiną, to jest szansa, że taki filtr BMC trochę poprawi mu dół, a tam może to mieć znaczenie... Dobrze główkuję?
                              moze tak, może nie, tak naprawdę nie będziesz tego wiedział napewno dopóki nie sprawdzisz w konkretnym przypadku :roll:

                              Zamieszczone przez fernando
                              MisiekWAW, opisz wrażenia i wklej wykres po programie
                              nie omieszkam, ale to raczej nieprędko ale może wkleję zmiany po FMICu w jakimś skończonym czasie :zlosnik:
                              Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                              http://www.disi-tune.pl
                              Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                              Był WRX
                              Była Octa

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez MisiekWAW
                                nie omieszkam, ale to raczej nieprędko ale może wkleję zmiany po FMICu w jakimś skończonym czasie :zlosnik:
                                Może nie wszystkimi zmianami się chwalisz na naszym forum, ale mam wrażenie, że jakoś ospale idzie Ci tuningowanie Mazdy. Nie to co kiedyś Felicji i Octavii . Nic się już nie da z MPS-a wyciągnąć, czy Tobie się już nie chce w to bawić ?
                                S3 SL 2.0 TSI DSG 4x4 [355KM@461Nm] 2018-... link
                                Alfa Romeo Stelvio AT8 Q4 [280KM@470Nm] 2018-... link
                                -------------------------------------------------------------------------
                                O3 RS 2.0 TSI DSG [313KM@439Nm] 2016-2018 link
                                O2 1.8 TSI DSG [237KM@345Nm] 2009-2014
                                O1 1.9 TDI [207KM@389Nm] 2004-2010

                                Komentarz


                                • #17
                                  wklejałem dolot i wykres po do wątku o MPSie ale szlag go trafił po awarii forum :?
                                  nadal chce mi się w to bawić i można sporo wyciągnąć, niestety przyczyny wolnych zmian są bardzo prozaiczne i przyziemne
                                  Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                                  http://www.disi-tune.pl
                                  Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                                  Był WRX
                                  Była Octa

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    mam na chwile obecna zalozony BMC.. nie wiem jaki dalo efekt bo wlozenie go bylo wymuszone zmianami w aucie a innego nie bylo pod reka... jednego mozesz byc pewien dzwiek auta zmienia sie.. bardzo mocno czuc/slychac zasysanie powietrza zwlaszcza w poczatkowej fazie przyspieszania.. osobiscie srednio mnie to rajcuje ale nie moge narzekac bo dostalem go za darmo
                                    i fakt, ze kosztuje ok 1,3 tys..

                                    taki dolot siedzial u brata w betce e46 330i a dal 7km (mierzone przed i po zalozeniu)
                                    taka tam octavka kombi 1.8T 250 km.. byla... Corsa B V6 225 km.. jest... ale jeszcze wciąż w fazie ogarniania - teraz w fazie generalnego remontu..
                                    sponsored by HydroTransfer hydrografika Warszawa www.hydrotransfer.pl

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X