X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Końcówka tłumika

    Witam, na pewno znacie się w tym temacie lepiej niż ja, więc pytam się. Chciałbym dołączyć jakąś ładną końcówkę tłumika żeby wydech ładnie się prezentował i w może dodatkowo ładnie ładnie brzmiał. Czy może ktoś już robił takie coś i może podpowiedzieć?

  • #2
    Wpisz Ulter, Buzzer na allegro, coś wybierzesz ale kosztuje trochę taka zabawka
    Champ20ns!

    Komentarz


    • #3
      Po co się od razu napinać na koszty ja wyrzeźbiłem coś takiego za uwaga: 40zł. Nie robiłem tego co prawda dla tuningu optycznego a z czysto praktycznej potrzeby likwidacji fabrycznego odprowadzenia spalin do dołu - spaliny wylatujące prosto w glebę wzbijały latem na gruntowych drogach obłok kurzu. Zwykła rurka z nierdzewki polerowana, ścięta nieco pod kątem. Na żywo wygląda dużo ciekawiej przy tym skromnie, druciarstwa nie widać a i złodzieja nie kusi jak ulter.

      Efekt dźwiękowy praktycznie nie zmieniony oryginalny dźwięk. Na wolnych obrotach przy zimnym silniku (jak dmucha eko pompa powietrza) delikatny "rurowy" pomruk bardzo przyjemny dla ucha późnej się już wycisza.
      Polecam jak Magda Gesler
      Załączone pliki
      Ostatnio edytowany przez Bambek1; [ARG:4 UNDEFINED]. Powód: Od razu powód...
      ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
      Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
      Spalanie - Motostat.pl
      Spalanie - Motostat.pl

      Komentarz


      • #4
        No muszę przyznać że wygląda ciekawie i o coś takiego mi chodziło tylko teraz wziąć się do roboty. A jak wprowadziłeś tą "rurę wydechową" na fabryczną, bo one są skierowane w dół, musiałeś chyba przycinać końcówki fabrycznego wydechu?

        Komentarz


        • #5
          Tak dokładnie przyciąłem końcówki ori zaraz za zagięciem. Postarałem się o kawałek rurki od człowieka co rzeźbi balustrady niestety nie udało mi się dobrać idealnie średnicą, rurki były niecałe 2mm większe na średnicy początkowo myślę zonk będą się "kolebotały" ale później pokombinowałem, że to nawet lepiej bo jak się na przyszłość trafią większej średnicy rurki od tłumika to będzie zapas. Zrobiłem więc z cienkiej nierdzewki chyba 0.8mm tulejki redukcyjne i weszło prawie na ścisk. Dodatkowo uszczelniłem złącza pastą do tłumików a każda rurka jest przestrzelona na 3 nity zrywalne, co 120° żeby końcówka nie wypadła komuś pod koła i trzyma się to naprawdę bardzo sztywno, nic nie lata można szarpać.
          Nie pamiętam ile się te rurki nasunęły na siebie ale było coś około 8-10 cm, mogę zmierzyć jakby co.
          Aha żeby były ładne i proste krawędzie ciąłem to na maszynie na pile taśmowej kąt ścięcia około 15° (kwestia gustu można na prosto lub dowolnie inny) mnie się podobało tak.

          Jak chcesz to wrzucę wyraźniejsze zdjęcie bo to było w robione w garażu przy bardzo kiepskim świetle.
          Gdybyś kombinował w tym kierunku to jak będziesz miał rurkę to zwróć uwagę na szew na rurze żeby jak przycinasz pod kątem to z kawałka rurki wycinasz klin i wtedy szwy na obu rurkach masz do dołu a kąt ścięcia jednakowy. Jak tniesz bez udziwnień tylko na 90° to nie ma znaczenia bo sobie rurkę obracasz dowolnie.
          Ostatnio edytowany przez Bambek1; [ARG:4 UNDEFINED].
          ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
          Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
          Spalanie - Motostat.pl
          Spalanie - Motostat.pl

          Komentarz

          Pracuję...
          X