Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jak uzyskać więcej mocy ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jak uzyskać więcej mocy ?

    Witam. Kupiłem Octavie (1.9 tdi AHF) kilka dni temu. Auto ma zmienioną turbinę na ASZ i zrobiony delikatny program na 135 koni i 338 niutonometrów. Moja pytanie jest następujące:

    Jakie są kolejne kroki aby uzyskać moc rzędu 160-170 koni, tak aby auto nie rozleciało się i nie zostawiało za sobą zasłony dymnej ? Z góry dzięki za odpowiedzi i przepraszam jeśli temat był wałkowany.

  • #2
    Aby uzyskać te 160KM - 170KM musisz zmienić końcówki wtrysków na 0.216 (Bosch, WZM) i zamontować FMIC,
    Po więcej to wtryski 0.230 i zmiana/tuning pompy wtryskowej na tzw. 11, FMIC

    Komentarz


    • #3
      A jak ze sprzęgłem i skrzynią biegów ?

      Komentarz


      • #4
        Tuner powinien ogarnąć moment tak, że problemów ze sprzęgłem nie będzie, chyba, że zużyte. Ogólnie to zastosowanie jednomasu będzie lepszym rozwiązaniem, bo można dać więcej koksu i w dolnej partii obrotów silnika.
        A najlepszym rozwiązaniem do takiej mocy to:
        SWAP skrzyni na 6-biegową (czyli właściwie zmiana skrzyni, sprzęgła na 240mm, półosi, rozrusznika i kilka drobiazgów)

        A na początek zająłbym się hamulcami, bo standardowe 280 mm szybko powidzą papa.

        Komentarz


        • #5
          Pany a jak wygląda sprawa z ASV(110 więc bliżniaczy)
          Chodzi mi konkretnie o tym by pozostać przy serii turbie i serii IC. Czy sama zmiana wtrysków na 0.230 + mapa da moc rzędu 145-150km ?
          Czy takie wtryski mają sens przy seryjnej turbinie ?

          Komentarz


          • #6
            do seryjnego ASV wtryski max 0.216. Przy seryjnych gratach wyjdzie około 145 KM, jednak w gorące możesz odczuć delikatne spadki mocy bo SMIC nie wychłodzi powietrza. Żeby nie było dużych przeróbek możesz wsadzić większego SMIC-a

            Komentarz


            • #7
              A czy np zamiast dedykowanego fmic za sporą sumkę można zamontować intercooler od np audi a6 2.5 tdi. Czy on zrobi wystarczającą robotę ?

              Komentarz


              • #8
                Hamulcow sie nie czepiaj arl ma 288 mm na przedzie i jakos do 200 koni nie stanowia problemu. Sprzeglo jesli nie odrazu to pozniej trzeba bedzie zrobic. Polecam zestaw 1Z/ g60. Do 160-170 koni to pompa wtryskowa starczy. Wtryski 216 musza byc. Fmic to mozna zrobic na bazie ic od czegos innego jakiegos iveco opla vivaro itp.
                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez samtech84 Zobacz wpis
                  do seryjnego ASV wtryski max 0.216. Przy seryjnych gratach wyjdzie około 145 KM, jednak w gorące możesz odczuć delikatne spadki mocy bo SMIC nie wychłodzi powietrza. Żeby nie było dużych przeróbek możesz wsadzić większego SMIC-a
                  Ktoś kiedyś zażartował że można by zrobić natrysk zimnej wody na SMIC Ciekaw jestem jakby to wyszło w praktyce

                  Komentarz


                  • #10
                    W silnikach Martin Diesel (Ursus/Zetor) w wersji bodajże 190 KM jest kolektor dolotowy z płaszczem wodnym :P

                    Komentarz


                    • #11
                      Pamowie,
                      A jak by wygladało to w octavi 1,9 TDi 110 KM AHF 2002 ?
                      Chodzi o chipa na 130-150 KM , czy sam chip wystarczy czy trzeba by coś jeszcze powymieniać?

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Bartoni22 Zobacz wpis
                        Pamowie,
                        A jak by wygladało to w octavi 1,9 TDi 110 KM AHF 2002 ?
                        Chodzi o chipa na 130-150 KM , czy sam chip wystarczy czy trzeba by coś jeszcze powymieniać?
                        Po samym sofcie będzie ~140KM.

                        Komentarz


                        • #13
                          Okey, dzięki wielkie za odpowiedź

                          Komentarz

                          POWRÓT NA GÓRĘ
                          Pracuję...
                          X