Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

swap hamulców 256 na 288

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • swap hamulców 256 na 288

    Witam
    Posiadam Octavie tour 2005r 1.9 tdi 90km
    Chciałbym założyć większe tarcze na przód.
    Co będę musiał wymienić żeby weszła mi tam tarcza 288?
    Czy wejdzie mi to w felgę 15 ?
    Z góry dziękuję za pomoc

  • #2
    Na 288: piasty z łożyskiem (288/312), zwrotnice (288/312), jarzma (288), zaciski (288/312), oslony tarcz (288), tarcze (288), klocki (288/312).
    Z 288>312: jarzma (312), oslony tarcz (312), tarcze (312)

    Komentarz


    • #3
      krzysiekr1 dziękuje za pomoc

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Gamej Zobacz wpis
        Czy wejdzie mi to w felgę 15 ?
        Wejdzie.

        Komentarz


        • #5
          Dokładnie tak jak koledzy pisali, wszystko pasuje ja u siebie robiłem dokładnie taki sam SWAP. Polecam znaleźć na allegro używane całe kolumny McPherson, pasują z Toledo, Golfa IV, Leona i oczywiście octavii.

          Komentarz


          • #6
            Mam jarzma na sell jakbys chciał
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz


            • #7
              Na co?

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy
                Na co?
                Sprzedaż
                Elementów
                Luźno
                Leżących

                Np. w garażu czy piwnicy
                "chłopaki znad morza to jest gruba loża..."
                Taekwon-do tradycyjne na Pomorzu!



                Komentarz


                • #9
                  Dziękuję! Nie znałem tego akronimu.

                  Komentarz


                  • #10
                    Łączył ktoś z was przód 288 z tyłem na bębnach w kombi 1.6 BFQ?
                    Ostatnio edytowany przez codipar1988; 49489.

                    Komentarz


                    • #11
                      Ja mam w 1.6 bfq liftback taki zestaw, z przodu 288mm, z tyłu bębny. Czuć różnicę, jest o wiele lepiej niż na 256/bębny. W kodowaniu pompy nic nie zmieniałem, przy awaryjnych hamowaniach nie miałem żadnych problemów. Ogólnie to jeżdżę bardzo spokojnie, ale dwa razy mi się one przydały, na 256 to pewnie byłbym już w bagażniku/na drzwiach innego auta.
                      Ciekawi mnie po co Skoda robiła w tamtych czasach tyle wariantów, tył: bębny/tarcze, przód: 256/280/288. Po co tyle wariantów? pomijam RSa, bo wiadomo że do sportowej wersji trzeba dać coś innego, np. w Kii Cee'd I bez znaczenia czy kombi 2.0 czy hatchback 1.4 jest taki sam zestaw.

                      Komentarz


                      • #12
                        Może Skoda dostawała końcówki części nie przewidziane już do montażu w VW, Audi. Dlatego taki wynalazek jak małe tarcze i bębny w dużym aucie. Cięcie kosztów, a na rynki wschodnie gdzie motoryzacja bardziej stara to taki zestaw w 2010 roku był łał, w 2020 też ma branie jako używka.

                        Komentarz


                        • #13
                          Przydatna rzecz. A mozna włożyć, tak bezproblemowo, cos jeszcze wiekszego?
                          Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombie zombie zombie... ;D

                          Komentarz


                          • #14
                            312 mm włożysz... Ale z felgami 16"
                            Na tył możesz wsadzić tarcze 232 - ale gną się na potęgę. Można 256 mm z Octavii rs ale drogo i również 16" potrzebne.
                            Ja mam kombi i poszedłem po całości - na tył 280 mm z zaciskami z T5 (jak nie założysz osłon tarcz z rs, to 15" "przejściowo" wejdą).
                            Teraz na przód kompletuję 312mm (był problem ze zwrotnicami - ale udało się wyrwać komplet z TT za 100 zł
                            Ten tekst jest pierwszą próbą nawiązania kontaktu z istotami rozumnymi

                            Komentarz


                            • #15
                              Mam fele 17, więc chętnie pokombinuje z zawiechą i hamulcami. Czyli jadąc od gory powinienem zaopatrzyc sie w kolumne mcpersona od RS'a?
                              Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombie zombie zombie... ;D

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Łebuz Zobacz wpis
                                Mam fele 17, więc chętnie pokombinuje z zawiechą i hamulcami. Czyli jadąc od gory powinienem zaopatrzyc sie w kolumne mcpersona od RS'a?
                                Jak wyszukasz Ori RS to strzelam lekką ręką 1000 zł nie Twoje.

                                Jeżeli zawieszenie masz jako tako sprawne - taniej będzie wyrwać same zwrotnice od O1 RS (też ogólnie drogie) lub golfa 4 GTI , golfa 4 1.9 ARL 150 KM (lub ASZ 130 KM), Leona (również z mocami od 130 KM wzwyż), Toledo 2 (tak samo wszystkie powyżej 130 KM), Audi TT (tu nie do końca mam rozeznanie, ale strzelam, że raczej wszystkie miały tarcze min 288x23 mm i przykręcane jarzma) no i jeszcze VW newbeetle, który również posiada w mocniejszych wersjach zwrotnice z przykręcanymi jarzmami - bo tylko takie nas interesują.

                                Następne w kolejce są zaciski (najlepiej z jarzmami) o oznaczeniach ATE 54 (Zacisk) oraz "451" (na jarzmie musi być wyryty.
                                Tu ciekawostka, bo z rs są drogie
                                Ostatnio edytowany przez Guzon; 37988.
                                Ten tekst jest pierwszą próbą nawiązania kontaktu z istotami rozumnymi

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez Łebuz Zobacz wpis
                                  Przydatna rzecz. A mozna włożyć, tak bezproblemowo, cos jeszcze wiekszego?
                                  W teorii można, w praktyce zależy z czego chcesz przejść. Ja ostatnio zrobiłem swapa 256 na 288 z przodu. Mógłbym i 312 założyć bo różnica tylko w wielkości jarzm jest, ale mam fele jeszcze 15 które będą w użytku więc to max. Do tego dochodzi jeszcze kwestia pompy. Przy większych heblach możliwe że potrzebna będzie zmiana pompy.
                                  I też mam sytuacje jak wyżej opisana z przodu tarcze z tyłu bębny 1.6 AKL. Jest naprawde ogromna różnica. Zestaw hebli wyrwany od Golfa IV, razem ze zwrotnicami i jarzmami. Do tego dokupiłem całe kolumny, sprężyny, łożyska i poduchy od 1.8 T AUM i generalnie przy tym silniku auto stoi jak na dystansach, ale mnie akurat to odpowiada.
                                  http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                                  https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Andy90 Zobacz wpis

                                    W teorii można, w praktyce zależy z czego chcesz przejść. Ja ostatnio zrobiłem swapa 256 na 288 z przodu. Mógłbym i 312 założyć bo różnica tylko w wielkości jarzm jest, ale mam fele jeszcze 15 które będą w użytku więc to max. Do tego dochodzi jeszcze kwestia pompy. Przy większych heblach możliwe że potrzebna będzie zmiana pompy.
                                    I też mam sytuacje jak wyżej opisana z przodu tarcze z tyłu bębny 1.6 AKL. Jest naprawde ogromna różnica. Zestaw hebli wyrwany od Golfa IV, razem ze zwrotnicami i jarzmami. Do tego dokupiłem całe kolumny, sprężyny, łożyska i poduchy od 1.8 T AUM i generalnie przy tym silniku auto stoi jak na dystansach, ale mnie akurat to odpowiada.
                                    wymienialem w swojej 1.8T z 288 na 312 i tylko jarzma zmieniałem. opona lato 205 r17 zima 205 r16 i wszystko działa jak nalezy

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Nie wiem jak golf 4 r32 ale, wszystkie wersje do 1.8 turbo i 1.9 ARL mają tę samą pompę
                                      Ten tekst jest pierwszą próbą nawiązania kontaktu z istotami rozumnymi

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Teraz rozjaśniliście temat w pełni.
                                        Dzieki
                                        Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombie zombie zombie... ;D

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Tak jak już masz tarcze 288 to 312 to tylko zmiana jarzma no i oczywiście tarcz na większe.
                                          Reszta bez zmian - przy 312 min wielkość kół to 16"
                                          http://forum.octaviaclub.pl/node/2558934
                                          https://www.facebook.com/ZielonaOctaviaByAndy/

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Nie. Na razie ori, ale korci mnie i szukam opinii o swapie AUM na AUQ plus wszelakie dodatki tj skrzynia, heble i zawiech.
                                            Robił tu ktoś?
                                            Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombie zombie zombie... ;D

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Dla 30 KM babrać się z całym silnikiem?
                                              Ten tekst jest pierwszą próbą nawiązania kontaktu z istotami rozumnymi

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Czekanie wymiana. Moj ma prawie 400 tysi i w wiekszosci zrobil na podniesionej mocy. Skoro juz chce wymienic, to chcialbym na mocniejszy. Zly pomysl?
                                                Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombie zombie zombie... ;D

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Może nie zły, ale nie najlepszy. To już leciwe auta i wszystkie mają swoje naloty. A skoro najmocniejszy wariant różni się tylko kanałami w głowicy to dużo taniej będzie wymienić głowicę. Wykonać tylko jej serwis typu wymiana uszczelniaczy ew dodatkowy porting I będzie można koksu dorzucić.

                                                  Naturalnie do wymiany lecą wszystkie siemmeringi na wale i sprawdzenie pierścieni i panewek.

                                                  Kupisz inny silnik to nie będziesz pewny jego stanu, a wszelkie uszczelniacze i tak będą do wymiany skoro silnik na wierzchu.

                                                  Co innego, gdyby się różnił np wałem czy korbami...
                                                  Ten tekst jest pierwszą próbą nawiązania kontaktu z istotami rozumnymi

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X