Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wymiana końcówek po programie w silniku AGR?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wymiana końcówek po programie w silniku AGR?

    Mam zrobiony (po przywróceniu fabrycznych ustawień na pompie wtryskowej - wcześniej miałem 120KM i około 265Nm dzięki kosmicznemu zwiększeniu dawki wtrysku) chiptunning na w sumie na mniej-więcej takie same parametry (tylko nieco lepsza krzywa, nie robi sinej mgły po kilku sekundach w garazu i może pojedyncze koniki więcej) plus zostawiłem sobie margines regulacji dawki wtrysku przez VAG COM.

    Ale nabrałem teraz nieco apetytu i przypomniała mi się kwestia wymiany wtrysków na 216... Pytanie - czy jest sens wymieniać je PO zrobieniu programu, czy trzeba będzie na nowo robić program? (i czy coś jeszcze ewentualnie? pompa chyba daje radę a o kwestii intercoolera wiem) No i ile powinno mi to dać? Ktoś wspominał 140KM i koło 300Nm...

    Uprzedzając ewentualne ostrzeżenia: parę dni temu zrobiłem zawieszenie (B6 na przedzie, B4 z tyłu i wymiana WSZYSTKIEGO) i hamulców (przewody i co było zużyte) i muszę powiedzieć że działa ładnie - kotu życie uratowało a i sprzęgło oraz koło dwumasowe są nowiutkie (turbina zwykła z zaworem upustowym poi regeneracji).

  • #2
    Zamieszczone przez Wronek1
    Turbo moze tyle nie podac zeby zrobic 140koni... W agr jest mala pipa :/
    Chyba faktycznie - nawet po zmianach mapy nie nadąża Przed chiptuniungiem maksymalnie co żądał komputer to 1866 ciśnienia i dostawał 1856. Teraz żąda stówkę więcej a dostaje mniej-więcej tyle samo... Może jeszcze dało by się na gruszce podregulować... ale pewnie nie za dużo

    Komentarz


    • #3
      Młochów gmina Nadarzyn. W sumie jak przepatrzyłem logi to może nie nadąża sczytywać (za wolne próbkowanie?) bo np. "ciśnienie faktyczne" w kolektorze podawane w grupie 10 już przekracza 1900 (a wg serwisówki różnica do 100 mbar jest w normie).

      Turbina niby po wymianie na regenerowaną (w tandetnym warsztacie ARS Car z Raszyna z sieci VIP Gwarant - o ile jeszcze ich nie wywalili; ale turbina była gotowa z "centrali") i z zewnątrz sucha a na dolocie... co to znaczy "dużo"? Jak zdejmuję rurkę idącą do EGR (czy miejsca gdzie był EGR, bo go wywaliłem) to "sucho jak pieprz" nie jest, może kilka kropel w zagłębieniu kołnierza, ale z drugiej strony jakby było więcej - to jakby się tam utrzymało? W każdym razie z silnika póki co nie ubywa.

      Jutro postaram się wyciąć ten kawałek z logów który był na trzecim biegu...

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez Wronek1
        Turbo moze tyle nie podac zeby zrobic 140koni... W agr jest mala pipa :/
        Ooo, właśnie się dowiedziałem że tuningowe turbo z większymi wirnikami tj. "hybryda" robiona na bazie fabrycznego kosztuje tyle co regeneracja

        No to w razie jak się kiedyś posypie...

        Komentarz


        • #5
          OK, tu wrzuciłem:

          Object not found!

          Tam gdzie jest "gaz do dechy" i dociąga do 4000rpm to powinien być trzeci bieg.

          Komentarz


          • #6
            A, i jeszcze jeden odczyt:

            Object not found!

            Po tym jak wywaliłem EGR mam spore różnice między spodziewanym a odczytywanym przepływem powietrza.

            W tym odczycie "wyłączyłem" w komputerze EGR (tzn, zmieniłem ustawienia jak do "jazdy terenowej" wg VAG COM).

            To w sumie też może mieć pewien wpływ na odczyt ciśnienia doładowania...

            Spróbuję też przetestować przy 3000-3500 rpm na trzecim biegu przez dłuższy czas - odpuszczając gaz. Bo tak krótkie pomiary mogą być nieco niepewne (w sumie te pomiary to raczej z trenowania... ruszania )
            Ostatnio edytowany przez Andrzej Ława; 44305.

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X