Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Podnoszenie zawieszenia w Skoda Octavia I

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Podnoszenie zawieszenia w Skoda Octavia I

    Witam wszystkich!
    Mam od roku auto jak w tytule w silniku 1.9 tdi 110KM wersja sedan 2000r.
    Od czasu nabycia wykonałem szereg prac konserwacyjnych aby auto odszykować i przygotować do jazdy.
    Jedną z rzeczy, które postanowiłem wykonać to trwale podnieść zawieszenie za pomocą gum na tylnej osi oraz tulei dystansowych na osi przedniej.
    Zdecydowałem się na ten krok, ponieważ krew mnie zaczęła mnie zalewać przez progi zwalniające, których nastawiano w moim mieście, gdzie najpewniej tylna część podłogi bagażnika ciągle uderzała bo przejeżdżaniu przez część z nich. Zawieszenie udało się podnieść o około 3,5 cm i problemu to do końca nie rozwiązało, gdyż o część progów znowu zacząłem zahaczać.
    Pozostała wymiana opon na te z wysokim profilem, takie jakie montują w autach terenowych. Obecny profil jakie posiadają moje opony to 60, a dokładniej 195/60/R15 przód i tył 205/60/R15.
    Nadkole ma tyle w zapasie, że myślę, że jeszcze do 3 cm uda się podnieść zawieszenie, po zwiększeniu się średnicy koła. Interesuje mnie czy ktoś bawił się w zakładanie wysoko profilowych/terenowych opon i mógłby coś doradzić.
    Interesują mnie takie opony:
    Falken LANDAIR LA AT T110 195/80 R15 96H opony letnie -...
    Ewentualnie ktoś może coś polecić?
    Oczywiście mogę się podzielić doświadczeniami z podwyższania zawieszenia, więc proszę pytać/pisać.

  • #2
    W oryginale profil opony powinien być 195/65R15. Ja osobiście trzymałbym się homologowanych rozmiarów.
    Co do zawieszenia to zamiast tulejek wsadź sprężyny od Golfa III VR6 będzie jakieś +35mm
    Na tył sprężyny dedykowane do samochodów jeżdżących na LPG + ewentualnie gumy
    No i podstawa to trzymające amorki.

    Komentarz


    • #3
      Widziałem ostatnio na allegro sprężyny podwyższające na przód o jakieś 2 cm. Ja włożyłem do mojej octavii nowe amortyzatory i sprężyny plus tulejka 2 cm. Od razu jest lepiej. Tyl też mi spada więc zrobię amortyzatory i sprężyny. Ewentualnie możesz założyć felgi 16 i do nich trochę większy profil opony. Powodzenia

      Komentarz


      • #4
        Ja też na przód kupiłem tulejki 2cm jednak dałem do tokarza by zrobił mi 4 centymetrowe, tylko kształt skopiował by dopasować do łożyska i górnej miski. Chciałem 7 cm ale uznałem, że zepsuje estetykę nadwozia. Na tył z mojego doświadczenia tylko mocniejsze i dłuższe sprężyny, nie bawić się w żadne gumy jednak co pewien okres trzeba wymienić podkładkę górną sprężyny, gdyż z wiekiem parcieje i się rozlatuje, co może grozić wyskoczeniem sprężyny na zewnątrz.
        Ciekaw jestem czy producent podaje wszystkie możliwe czy maksymalne profile opon i kół jakie można zamontować?
        Po pierwsze musi się mieścić w nadkolu plus zapas z 1/1.5 cm aby opona nie uderzyła przy jeździe po dołach.
        Po drugie aby przy skręcaniu opona nie ocierała o nic np o błotnik.
        Poza tym dodatkową zaletą opon na wielkim profilu jest mniejsze ryzyko pogięcia felg o doły i krawężniki, nie mówiąc o drogach jakie mamy...

        Komentarz


        • #5
          Ja wiem ze to auto siedzi nisko, ale od ZDROWEGO zawieszenia 7cm w gore to jest chore. Te 3cm jest ok, ale jeszcze 4 to gruba przesada. Generalnie problemem byla miska olejowa ktora w TDI lezy na ziemi. Ale 3cm w gore + wkladki pod poduszki rozwiazuja problem. Na tyl sprezyny HD i auto stoi sztywno i wysoko. Nie spotkalem progow zwalniajacych na ktorych tak podniesiona O1 o cos haczy nawet z kompletem pasazerow w wersji kombi, gdzie na wyrypanym zawieszeniu nie dalo sie wjechac na parking wielopoziomowy bo zderzak przy zjezdzaniu ryl o ziemie.

          Jak maja byc opony w wersji terenowej, to lepiej sprzedac to auto i kupic terenowke.

          Z podnoszeniem auta jest jak z opuszczaniem. Do pewnego momentu ma to smak, a potem to jest karykatura.

          Na przod mniejsza tarcze hamulcowa to wejdzie opona 175/80/14.

          Powodzenia

          P.S. To jest hit internetu ostatnio
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • #6
            Zahacza tłumik bo jest umieszczony najniżej zaraz za kołem, sprawdziłem. Inny problem jaki się pojawił, to zawieszenie zrobiło się dość miękkie, więc pozostaje wstawienie nowych sprężyn z tyłu jak ktoś nie lubi jak auto za bardzo się buja. Mnie to nie przeszkadza akurat.
            Ciekawe w jaki sposób właściciel tej czerwonej octavii podwyższył aż tak wysoko zawieszenie. Na moje oko wygląda na 10 - 12 cm.
            Auto ma urwaną dolną listwę i jest nieco zaniedbane, stąd wygląda jak lekki szrot. Jeśli właściciel poprawiłby wygląd i poszerzyłby progi i nadkola listwami to może nie było by tak źle dla niektórych.
            Kupić terenówkę to żadna sztuka, a czasami można się spodziewać potencjalnych problemów...
            Drogi mamy gówniane, krawężniki wysokie więc przystosowywanie do nich auta to nie jest zły pomysł.

            Komentarz


            • #7
              U mnie podniesione 4 cm tak wygląda. Listwy na nadkola znacząco poprawiają estetykę ale ciężko jest dostać dobre listwy.
              Ostatnio edytowany przez Krzysztof27; [ARG:4 UNDEFINED].

              Komentarz


              • #8
                U mnie podniesione 4 cm tak wygląda. Listwy na nadkola znacząco poprawiają estetykę ale ciężko jest dostać dobre listwy.

                skoda I.jpg

                Komentarz


                • #9
                  Nie ma opcji, zeby tlumik ryl o prog zwalniajacy nawet w seryjnym rownym zawieszeniu. Moze jest zle powieszony, np za daleko do tylu, albo za nisko ?? Druga sprawa, to podniosles przod i wyglada jak koza, no to naturalnie ze najnizszy punkt z tylu jest nizej.

                  Buja, bo amor jest kiepski, sprezyna ma tu mniej do powiedzenia. Zawsze seryjne sprezyny mozna oddac do ludzi ktorzy je rozciagaja na goraco. Robilem taki patent kiedys w aucie, do ktorego wyzsze sprezyny byly niedostepne.

                  W oryginale jest tak, ze pakiet na bezdroza to zawieszenie sztywniejsze niz seryjne, cos na wzor zawieszenia z RSa tylko stoi duzo wyzej.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #10
                    skoda_octavia_44_it_ar.jpg
                    skoda_octavia_44_italie_av.jpg
                    salon_260a.jpg
                    salon_260.jpg?1463943493101413.jpg

                    Komentarz


                    • #11
                      Tylko wersja 4x4 ma troche inne zawieszenie z tylu Tu trzeba dzwignac belke w kosmos.
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #12
                        Paskudztwo. Pomijając aspekt wizualny, to z praktycznego punktu widzenia również nie pojmuję sensu podnoszenia seryjnego zawieszenia.

                        Komentarz


                        • #13
                          Aspekt wizualny to akurat kwestia gustu, a praktyczny punkt widzenia trzeba wyjaśniać?...
                          Jakie masz w Polsce drogi i krawężniki...
                          Śmiać mi się chce jak widzę tych wszystkich amatorów obniżania zawieszenia z połamanymi i pourywanymi zderzakami i pogiętymi felgami....

                          Komentarz


                          • #14
                            Zapomniałem wspomnieć o rozbitych i cieknących miskach olejowych... :-)

                            Komentarz


                            • #15
                              Mimo, że czasem jeżdżę po drogach gruntowych, łąkach to nie zahaczyłem nawet osłoną. Praktyczna strona dla mnie, to obniżenie auta.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X