Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia I L&K 1,8T AGU - SWAP skrzyni? Tuning?

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia I L&K 1,8T AGU - SWAP skrzyni? Tuning?

    Cześć, Posiadam Octavię I 1,8T AGU. Auto jest zachowane w oryginale. Pod względem mocy - nie narzekam, ale zawsze jest jakieś "ale".
    Przy prędkościach autostradowych w aucie jest za głośno. Czy ktoś z was wymieniał w tym aucie skrzynie na 6 biegową? Czy jakaś skrzynia 6 pasuje do tego silnika na zasadzie podmiany czy wymagane są większe przeróbki?

    Drugie pytanie to w jaki sposób proponujecie bezpiecznie podnieść moc auta? Czy software'owo w tym silniku da się zrobić bez problemu 180KM? A moze wymiana turbo? Nie chodzi tu o zrobienie 300+KM, chcę tym autem móc w miarę komfortowo jechać w trasę, ale też w razie potrzeby dynamicznie wyprzedzić.

    Temat póki co ma charakter orientacyjny. Muszę policzyć koszty i ocenić czy bardziej opłaca mi się włożyć w to auto parę tysięcy czy sprzedać i kupić lepszą bazę do przeróbek.
    Octavia 1U L&K 1.8T AGU

  • #2
    Co do skrzyni to nie wiem, ale co do mocy to samym programem zrobisz 180 bez problemu. Silnik 1.8T jest chyba najbardziej rozwojowym silnikiem względem mocy. Mam znajomego który ma w golfie 4 silnik 1.8T AWW o fabrycznej mocy 150KM. Obecnie auto ma 236,6KM 360,7Nm. Graty jakie włożył to Turbo k03s, FMIC, TIP z kwasówki, DP 3" -> 2,5" i reszta przelot na 2,5", wtryski 380ccm, blow-off. Samym programem powinno wyjść 180-190ps ale wszystko jest zależne od kondycji twojego silnika i samej turbiny.

    Komentarz


    • #3
      Jeżeli chodzi o program to spokojnie 180 wyjdzie, za glosno tylko czy za bardzo slyszysz silnik czy otoczenie?
      Moja wiśnia - Recaro itd --> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=91570

      Komentarz


      • #4
        Słychać ewidentnie silnik. Około 140-170km/h wewnątrz jest gorzej niż w mojej fabii 1,6 tdi przy tej samej prędkości. Większe prędkości praktycznie nieosiągalne na dłuższą metę nie że względu na brak mocy, a na hałas.
        Fakt faktem swoje robi szyberdach i 18 letnie uszczelki, ale mimo wszystko prędkość obrotowa silnika jest głównym źródłem hałasu.

        Załóżmy, że zanim zacznę modyfikację doprowadzę silnik do stanu wzorowego. Na tą chwilę wiem tyle, że nie bierze oleju i nie sprawia problemów, ale wiadomo - przed jakimkolwiek tuningiem zlecę kompletny przegląd, łącznie z pomiarami ciśnienia itd.
        Octavia 1U L&K 1.8T AGU

        Komentarz


        • #5
          Ja mam zmienioną skrzynie. Z 5B na 6b tylko że mam diesla i skrzynia jest ze 130km, jezeli by pasowalo to trzeba zmienic z polosiami rozrusznikiem. W sumie juz mialem zmieniona jak kupiłem więc do końca w 100% nie wiem co jeszcze trzeba zmienić. Nie wiem tez czy pasuje do 1.8T1.8T
          Moja wiśnia - Recaro itd --> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=91570

          Komentarz

          Pracuję...
          X