Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia I L&K 1,8T AGU - SWAP skrzyni? Tuning?

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia I L&K 1,8T AGU - SWAP skrzyni? Tuning?

    Cześć, Posiadam Octavię I 1,8T AGU. Auto jest zachowane w oryginale. Pod względem mocy - nie narzekam, ale zawsze jest jakieś "ale".
    Przy prędkościach autostradowych w aucie jest za głośno. Czy ktoś z was wymieniał w tym aucie skrzynie na 6 biegową? Czy jakaś skrzynia 6 pasuje do tego silnika na zasadzie podmiany czy wymagane są większe przeróbki?

    Drugie pytanie to w jaki sposób proponujecie bezpiecznie podnieść moc auta? Czy software'owo w tym silniku da się zrobić bez problemu 180KM? A moze wymiana turbo? Nie chodzi tu o zrobienie 300+KM, chcę tym autem móc w miarę komfortowo jechać w trasę, ale też w razie potrzeby dynamicznie wyprzedzić.

    Temat póki co ma charakter orientacyjny. Muszę policzyć koszty i ocenić czy bardziej opłaca mi się włożyć w to auto parę tysięcy czy sprzedać i kupić lepszą bazę do przeróbek.
    Octavia 1U L&K 1.8T AGU

  • #2
    Co do skrzyni to nie wiem, ale co do mocy to samym programem zrobisz 180 bez problemu. Silnik 1.8T jest chyba najbardziej rozwojowym silnikiem względem mocy. Mam znajomego który ma w golfie 4 silnik 1.8T AWW o fabrycznej mocy 150KM. Obecnie auto ma 236,6KM 360,7Nm. Graty jakie włożył to Turbo k03s, FMIC, TIP z kwasówki, DP 3" -> 2,5" i reszta przelot na 2,5", wtryski 380ccm, blow-off. Samym programem powinno wyjść 180-190ps ale wszystko jest zależne od kondycji twojego silnika i samej turbiny.

    Komentarz


    • #3
      Jeżeli chodzi o program to spokojnie 180 wyjdzie, za glosno tylko czy za bardzo slyszysz silnik czy otoczenie?
      Moja wiśnia - Recaro itd --> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=91570

      Komentarz


      • #4
        Słychać ewidentnie silnik. Około 140-170km/h wewnątrz jest gorzej niż w mojej fabii 1,6 tdi przy tej samej prędkości. Większe prędkości praktycznie nieosiągalne na dłuższą metę nie że względu na brak mocy, a na hałas.
        Fakt faktem swoje robi szyberdach i 18 letnie uszczelki, ale mimo wszystko prędkość obrotowa silnika jest głównym źródłem hałasu.

        Załóżmy, że zanim zacznę modyfikację doprowadzę silnik do stanu wzorowego. Na tą chwilę wiem tyle, że nie bierze oleju i nie sprawia problemów, ale wiadomo - przed jakimkolwiek tuningiem zlecę kompletny przegląd, łącznie z pomiarami ciśnienia itd.
        Octavia 1U L&K 1.8T AGU

        Komentarz


        • #5
          Ja mam zmienioną skrzynie. Z 5B na 6b tylko że mam diesla i skrzynia jest ze 130km, jezeli by pasowalo to trzeba zmienic z polosiami rozrusznikiem. W sumie juz mialem zmieniona jak kupiłem więc do końca w 100% nie wiem co jeszcze trzeba zmienić. Nie wiem tez czy pasuje do 1.8T1.8T
          Moja wiśnia - Recaro itd --> http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=91570

          Komentarz


          • #6
            Skrzynia przypasuje z Seata Leona 1.8T. Tam były montowane 6b. Do tego dołóż dwumasę, zmianę półosi inny rozrusznik, pewnie będzie też trzeba przekodować licznik. Jak dobrze poszukasz to swap skrzyni znajdziesz za 1000zł + do tego dwumasa i sprzęgło. Nie wiem czy to opłacalne ale napewno będzie ciszej.

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez danek9 Zobacz posta
              Słychać ewidentnie silnik. Około 140-170km/h wewnątrz jest gorzej niż
              Cierpię na to samo, rozumiem, współczuję...

              Zamieszczone przez sebastian1901 Zobacz posta
              Jak dobrze poszukasz to swap skrzyni znajdziesz za 1000zł + do tego dwumasa i sprzęgło.
              Ostatnimi miesiącami też szperałem za kompletnym swapem dla siebie. Jak wszystko podliczyłem, żeby to zrobić bez deka druciarstwa i z motorem w akceptowalnej kondycji to nijak nie chciało wyjść nigdy mniej jak od 3600 "PLN-uf"w górę.
              Sam kompletny motor 18 w dobrym stanie około 2 tyś zł. Do tego skrzynia i reszta gratów plus robota.
              Poświęciłem nawet dzień czasu na wycieczkę i obejrzenie kompletnego swapa takiego niby na chodzie "do odpalenia", najpierw problem z odpaleniem kombinowanie co nie gra a jak odpalił to wydawał dźwięki jakby każdy kolejny obrót wału miał być jego ostatnim...
              Na razie dałem odpust z tematem.
              ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
              Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
              Spalanie - Motostat.pl
              Spalanie - Motostat.pl

              Komentarz


              • #8
                Ja przerabiałem temat swapa w 2014 roku. Autem był Golf IV 1.6 16V z 2005r Variant. Silnik był od Skody Octavii 1.8T VRS też 2005r 180KM. Swapa kupiłem za 3000zł a wsadziłem drugie tyle albo i lepiej. Ciągle coś nie pasowało. Dodam, że wszystko robiłem sam. Przed chęcią zrobienia swapa dzwoniłem do firmy która zajmowała się tym to mi powiedzieli na gotowo 8000zł
                Silnik ogólnie był zdrowy ale do wymiany turbina, sprzęgło rozrząd, łańcuch z napinaczem. Po założeniu go okazało się że skrzynia jest zajechana. I znowu kolejne koszty. Do tego przeróbka LPG bo nic nie wyrabiało kolejny 1000zł. Co z tego że auto nieźle przyspieszało jak nie hamowało. Swap hamulców z przodu z tyłu kolejny 1000zł. Wymiana zawieszenia na VRS bo auto latało po drodze kolejne 500zł.
                Ogólnie po tym swapie drugi raz bym w to nie szedł. Chyba że kupić całe auto na swapa i poprzekładać wszystko po kolei.

                Używana Skoda Wieluń na sprzedaż OLX.pl Wieluń

                Golfa sprzedałem bo zaczął rdzewieć a kupiłem oryginalną VRS z 2005r.
                Jeżeli ktoś byłby zainteresowany to mogę co nieco podpowiedzieć jeżeli chodzi o swap.

                Komentarz


                • #9
                  Chyba w tym przypadku przyjemniej było by deskę przerzucić do anglika ale bez dłuższej skrzyni 6b to taki połowiczny sukces.
                  Ostatnio edytowany przez Bambek1; [ARG:4 UNDEFINED].
                  ŻONA = Ekspert w każdej dziedzinie.
                  Jak ja mam mało czasu na wszystko... ale najlepszy jestem w nic nierobieniu.
                  Spalanie - Motostat.pl
                  Spalanie - Motostat.pl

                  Komentarz


                  • #10
                    Bambek czemu niezniszczalne 2.0 chesz na 20 gwizdkóww Turbo zmieniać ? Kolega Sebastian1901 dobrze mówi - jak by podliczył wszystko to wyjdzie ponad 8 tys.... i zawsze cos, zawsze cos....

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez danek9 Zobacz posta
                      Słychać ewidentnie silnik. Około 140-170km/h wewnątrz jest gorzej niż w mojej fabii 1,6 tdi przy tej samej prędkości.
                      to są inne auta przecież... nie ma co porównywać
                      Generalnie przeglądając czeluści tego forum wnioski są takie że O1 jest po prostu kiepsko wyciszona. Że to jednak nie silnik słychać, choć tak może się wydawać. Najsłabiej wyciszone są drzwi (i ich wyciszenie pomaga najbardziej), dodatkowo w COMBI jest kiepsko z wyciszeniem bagażnika. No i sam się dobierałem do drzwi w swojej O1, nie celem wyciszenia tylko spadła mi szyba w drzwiach. Wyciszenia drzwi to właściwie nie ma... Fabrycznie jest tam przyklejona przezroczysta folia...Wystarczy pojeździć trochę bez rolety bagażnika żeby usłyszeć że kiepsko jest wyciszony bagażnik...

                      Komentarz


                      • #12
                        to nie Audi aby było wyciszone... Niestety

                        Komentarz

                        Pracuję...
                        X