Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] dziennik czipa by me ;)

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] dziennik czipa by me ;)

    Zamieszczone przez Prim
    31.05 ruszam standardowo pod Omiś
    szczęściarz :P
    Ja "dopiero" 12 czerwca startuję nad Gardę :wink:

  • #2
    [O1] dziennik czipa by me

    yołek

    wiem że jest to pewnie na przekór wszystkim mądrym głowom na forum....

    jednak jestem z zawodu informatykiem i cieszą mnie takie rzeczy
    nie mam też dzięki temu problemu z edycją binów / hexami itp i napewno łatwiej mi to zrozumieć niż komuś o innym profilu (poza mechanikami rzecz jasna ! )
    dla tego też postanowiłem że jednak sam będę przerabiał swoje mapy w ecu
    dużo czytam / uczę się
    wiem że brakuje mi sporo wiedzy teoretycznej dotyczącej silników diesla ale pracuję nad tym!
    kupiłem kabel mpps za śmieszne pieniądze (używkę za 50zł ) wiem że chińczyk wiem że różnie bywa ale jednak choć spróbuje !
    wsad z auta już zgrany / skopiowany w 5 różnych miejsc żeby nie zgubić

    umiem już rozpoznawać większość ważnych map
    lecz puki co wstrzymam się ze zmianami aż bardziej ogarnę temat

    oczywiście świadom wszelakich konsekwencji obdzwoniłem wpierw parę profesjonalnych tunerów w okolicy
    by mieć pewność że jak coś pójdzie nie tak to w godzinę za 100-200 zł postawią mi kompa do życia (znalazłem 4 w promieniu 20km którzy w tych pieniądzach to zrobią)

    w necie jest sporo ciekawych informacji choć niejednokrotnie ciężko do nich dotrzeć z wiadomych powodów

    narazie temat zakładam w formie pytania -
    są jacyś chętni chłonąc tego typu wiedzę ?
    może też znajdzie się ktoś bardziej obeznany w temacie gotowy wesprzeć w razie pytań problemów ?

    mogę na bieżąco informować o postępach / wrzucać znalezione materiały 'warte uwagi' itp

    moim celem jak narazie jest 110 kucy przerobione na 120/130 z oszczędnością na paliwie rzędu 0.5l /100km
    wszystko na seryjnym osprzęcie

    zapraszam do dyskusji

    pozdrawiam!
    czipek by me >140 kucy
    OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

    Komentarz


    • #3
      na elektrodzie znajdziesz bardzo obszerny watek na ten temat, wlacznie z obrazkami i odnosnikami.
      jesli chcesz juz sprowokowac dyskusje to albo wrzuc zmodyfikowana(e) mape(y), albo napisz co chcesz zmienic (i na co) - dawke, kat, czas trwania, cisnienie, ograniczniki - na ile chcesz ustawic SVBL (i dlaczego). podeprzyj sie logami z odpowiednich grup - juz z logow da sie wyczytac jaki potencjal drzemie w silniku, w jakim jest on stanie.

      pozdrawiam
      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
      _________________________________________
      Do sprzedania:
      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
      zaciski do hamulcow 280mm.

      Komentarz


      • #4
        narazie zapoznałem się całkiem nieźle z tym
        vagecumap
        naprawde żetelnie napisane z filmikami na YT itp moge polecić

        moje logi z standardowego wsadu :
        Log (0 - 000)
        Log (1 - 003,010)
        Log (2 - 003,008,011)
        Log (3 - 001)
        Log (4 - 003)
        Log (5 - 004)
        Log (6 - 008)
        Log (7 - 010)
        Log (8 - 011)


        raczej wszystko w najlepszym porządku

        narazie robiłem pierwszą wersje alpha żeby zobaczyć z czym to się je i dla czego
        jeżeli ufać by poprzedniemu właścicielowi to turbo ma przelatane jakieś 40tysi więc jest w bardzo dobrej kondycji

        zakładając oszczędność turba oraz to że nie chcę zmieniać mapy n75

        ustawiłem SVBL na 2200

        chociaż max co mam w boost target map to 2140

        mapy od pompy nie ruszam - zakładam że zdefiniowane w niej 51mg mi wystarczy (w torque max na 49 pozwalam)
        driver-wish także podciągnięte na 50mg przy 100% pedału gazu aż do 4000rpm
        więc teoretycznie czasów ani kątów nie muszę dotykać ?
        choć ponoć to kąt wtrysku właśnie może pomóc przy chęci oszczędzania na paliwie ?

        limitery :

        boost limit :



        torque limit:



        smoke limit:




        co o tym sądzicie ?

        chce troszkę ale możliwie bezpiecznie
        pytanie co z tymi kątami wtrysku
        mogę troszkę wyprzedzić ? da się wtedy coś na spalaniu ugrać ?
        z góry dzięki




        [ Dodano: Czw 05 Cze, 14 16:17 ]


        logi dynamiczne po wgraniu

        Log (0 - 004,010,011)
        Log (1 - 001,003,008)

        delikatnie jeszcze obniżyłem mapkę boost target(2-4 %) pomiędzy 5 a 20 mg paliwa - dla oszczędności na 'spokojnej jeździe'

        co sądzicie ? wygląda chyba ok ?
        czipek by me >140 kucy
        OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

        Komentarz


        • #5
          Dla mnie OK.
          Mape kąta wtrysku bym ruszyl... wiecej paliwa... wiecej czasu na wypalenie.
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz


          • #6
            Zapnij sonde egt!
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz


            • #7
              dzięki za info !
              hmm
              ale nigdzie więcej niż producent zakładał - skala pump voltage standardowo ma że do 51mg pozwala..?
              i mapa kątów wtrysku także standardowo ma taką dawkę uwzględnioną
              dopiero jak to przesterowują zwykle to kąty ruszają..?
              o ile bezpiecznie mogę przestawić ?
              przy nagrzanym silniku max 15' chyba komp pozwala na dużych ilościach


              noo egt by się przydało ale myślę że spokojnie wszystko jest w granicach
              to ile poprawiałem mapy to i tak max 75% 'najsłabszej' modyfikacji pod mój sterownik/silnik jaką znalazłem (wiadomo - wszystkie znalezione miały jakieś niedociągnięcia ale z każdej coś wywnioskowałem i zaadoptowałem do siebie)

              jak bym faktycznie chciał wyciągać sporo więcej to pewnie egt prędzej czy później zawita

              [ Dodano: Pią 06 Cze, 14 12:35 ]
              hmm a jednak mało dałem na boost limiterze - trzyma
              zostawiłem limiter z poprzedniej modyfikacji a tu boost target podniosłem
              poprawie wieczorkiem
              czipek by me >140 kucy
              OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez przemik
                Dla mnie OK.
                Mape kąta wtrysku bym ruszyl... wiecej paliwa... wiecej czasu na wypalenie.
                przy takim "lajcie" (+10KM) ma to wogole sens ?
                kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                _________________________________________
                Do sprzedania:
                komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                zaciski do hamulcow 280mm.

                Komentarz


                • #9
                  chętnie przestawię / zobaczę czy faktycznie coś na spalaniu ugram
                  ale powiedzcie mi o ile bezpiecznie ? i czy tylko tą dla >87 stopni ?
                  czipek by me >140 kucy
                  OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                  Komentarz


                  • #10
                    najgorsza rzecza ktora mozesz zrobic chcac poobserwowac zmiany ustawien poszczegolnych parametrow to przestawiac kilka parametrow na raz.
                    zacznij od przestawienia jednego (limiter doladowania) i zobacz co sie dzieje, jaki ta zmiana ma wplyw na calosc. jesli interesuje Cie zmniejszenie zuzycia paliwa, to 'podlewanie' wiekszej ilosci do przepalenia jest tego zaprzeczeniem .
                    inna sprawa to to, czy chcesz ograniczyc zuzycie paliwa dla jazdy miejskiej (czeste przyspieszanie) czy autostradowej (jazda ze stala predkoscia << Vmax ). w przypadku pierwszym podlewanie ma sens, w drugim juz mniejszy.

                    jesli upierasz sie na zmiany kata wtrysku i chcesz sobie poobserwowac zmiany w zachowaniu to zacznij od jakichs 3%. jesli zmienisz parametry to zadbaj by zmienily sie wszedzie gdzie to konieczne. na poobserwowanie zmian zostaw sobie pewien czas

                    a tak wogole to z jakiego programu pochodza te zrzuty z ekrenu?
                    kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                    _________________________________________
                    Do sprzedania:
                    komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                    zaciski do hamulcow 280mm.

                    Komentarz


                    • #11
                      zrzuty są z VAG EDC15P+ Suite
                      chyba najprostszy program do edycji edc15

                      zużycie chyba najbardziej chciał bym ograniczyć dla szybkiego ruchu - jazda 120-140
                      więc dla tylko nie za dużej ilości paliwa przy obrotach między 2000/2500 pewnie tylko ten kąt bym zwiększał - 3% jest 100% bezpieczne ?
                      i a zwiększenie kąta dla dużych dawek(przyspieszanie) też coś może dać ? będzie się spalać wydajniej ? dla dużych dawek mam 15stopni - to i tak chyba sporo
                      16/17 nie będzie w żaden sposób niebezpieczne ?
                      podlewam głównie dla dużych dawek żeby przyspieszał szybciej...

                      ale thx za uwagę faktycznie **** jestem
                      do 25mg niby mniej powietrza a minimalnie wiecej paliwa - dramat
                      to wszystko w sumie dość logiczne jest - trzeba tylko mniej sie napalać a bardziej pomyśleć

                      [ Dodano: Pon 09 Cze, 14 21:02 ]
                      podejście następne - chyba jak do tąd najleprze
                      ale chętnie posłucham krytyki

                      svbl na 2250
                      pozostałe w linku poniżej
                      z lewej oryginał z prawej przeróbka
                      Share.Pho.to - Page not found


                      log dynamiczny
                      Log (27 - 004,008,011)
                      czipek by me >140 kucy
                      OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                      Komentarz


                      • #12
                        turbo masz w dobrym stanie, ladnie pompuje. kat wtrysku ruszales?
                        (pytam, bo cos mi pracowy komputer wariuje przy otwieraniu obrazka)
                        jak subiektywne wrazenia z jazdy teraz ?
                        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                        _________________________________________
                        Do sprzedania:
                        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                        zaciski do hamulcow 280mm.

                        Komentarz


                        • #13
                          tak ruszałem ale delikatnie
                          znalazłem na ecuconnections jakis wsad od gościa właśnie z ASV tylko z leona co mu firma to robiła z hamownią wykresami itp i trochę się na tym wzorowałem w ostatniej wersji (kąty wtrysku całkowicie skopiowałem od niego dla bezpieczeństwa - twierdzi że już 7lat tak jeździ i wszystko ok)

                          max było 15 teraz max jest 18
                          soi w załączniku

                          subiektywnie nawet lepiej niż chciałem myślę że ze gdzieś między 130-140 kucy
                          moment ciężko określić na czuja ale porównując z innymi autami jak jeździłem to myślę że z 300
                          podjadę na jakąś hamownie może jak juz będę w 1000% zadowolony
                          narazie jeszcze ciut chyba bym popracował nad obrotami 1200-1800
                          powyżej jest już miodzio

                          ps czy w silniku wysoko prężnym też może wystąpić spalanie sutkowe ?
                          czy jak dam za mało powietrza to po-prostu będzie ciemny dym z rury i tyle?

                          gdzieś czytałem że obniżając trochę ciśnienie doładowania na niskich obrotach/spokojnej jeździe można także obniżyć spalanie gdyż jest mniejsze ciśnienie gazu podczas cyklu wydmuchu spalin ?
                          Załączone pliki
                          czipek by me >140 kucy
                          OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                          Komentarz


                          • #14
                            dobrze ze poszedles utarta sciezka z ta zmiana kata wtrysku.
                            za duzo paliwa w stosunku do powietrza zawsze bedzie skutkowac wielkim czarnym bakiem z rury no i katalizator sie poci wtedy (dla tego tez niektorzy go wywalaja po prostu)

                            obnizajac doladowanie na niskich obrotach ORAZ zmniejszajac dawki zmniejszysz zuzycie paliwa (patrz pare postow wyzej)
                            kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                            _________________________________________
                            Do sprzedania:
                            komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                            zaciski do hamulcow 280mm.

                            Komentarz


                            • #15
                              Lepiej jest obnizyc doladowanie na wysokich... sprezarka juz jest tak rozkrecona i jest taka siła gazów ze nie potrzebuje wysokiego zadanego.
                              Przemek
                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez przemik
                                Lepiej jest obnizyc doladowanie na wysokich... sprezarka juz jest tak rozkrecona i jest taka siła gazów ze nie potrzebuje wysokiego zadanego.
                                I chyba również oszczędzi trochę sprężarkę, ponieważ na wyższych obrotach musi więcej pompować niż na niższych.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez d00lar
                                  ps czy w silniku wysoko prężnym też może wystąpić spalanie sutkowe ?
                                  czy jak dam za mało powietrza to po-prostu będzie ciemny dym z rury i tyle?
                                  Jakie spalanie??

                                  Jak będzie dużo paliwa to będzie czarny bąk za tobą. Co do ciągnięcia z dołu to rób to z głową bo bęcki z dołu zdrowe dla silnika i podzespołów nie są.
                                  VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                  Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    narazie pali z litra więcej
                                    ale non stop na pełnej.... i dużo logowania więc takze pedał w podłodze
                                    dam znać za jakiś czas normalnej jeździe

                                    dół już trochę poprawiłem i obniżyłem minimalnie doładowanie i wtrysk dla 'normalnej delikatnej jazdy'

                                    obniżanie na wysokich też chętnie po-testuję ale później
                                    puki co od nowa się zakochałem

                                    [ Dodano: Czw 12 Cze, 14 20:00 ]
                                    podzielę się z wami moimi dzisiejszymi testami
                                    szukałem optimum spalania przy predkosci około 100/110 km/h
                                    patrzyłem przy tym na chwilowe spalanie z komputera i ilosci wtryskiwanego paliwa (grupa 1 vcds)

                                    testowałem:
                                    -troszkę mniej paliwa a powietrza tyle co w serii
                                    -troszkę mniej powietrza a paliwa tyle co w serii
                                    -troszkę więcej powietrza a paliwa tyle co w serii
                                    -mniej paliwa (o około 2-3% w przedziale 300-600 na mapie smoke map) i mniej powietrza (o około 3-5% w zakresie 0-25 mg paliwa na mapie boost target)
                                    -i tak samo jak powyżej - ciut mniej paliwa i ciut mniej powietrza i do tego kąty wtrysku -2stopnie w prawie całym zakresie
                                    (więcej paliwa a powietrza tyle co w serii nie miało sensu

                                    wersja najleprza to mniej paliwa (o około 2-3% w przedziale 300-600 na mapie smoke map) i mniej powietrza (o około 3-5% w zakresie 0-25 mg paliwa na mapie boost target)
                                    wychodzi koło 4.6-5 l/100km 11,6/12,4 mg paliwa turbo koło 1200 w tym czasie
                                    chyba lepiej się poprostu nieda

                                    wersja jak powyżej ale soi-2stopnie wyszła dokładnie tak samo

                                    testy robione oczywiście z takim samym obciążeniem zaraz po sobie na tej samej trasie
                                    czipek by me >140 kucy
                                    OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      znalazłem na ecuconnections jakis wsad od gościa właśnie z ASV tylko z leona co mu firma to robiła z hamownią wykresami itp i trochę się na tym wzorowałem w ostatniej wersji (kąty wtrysku całkowicie skopiowałem od niego dla bezpieczeństwa - twierdzi że już 7lat tak jeździ i wszystko ok)
                                      LOL

                                      To ja jestem tym gościem wrzuciłem tam kiedyś wsad z mojego leona.

                                      W chwili obecnej jest już trochę inny, bo też trochę podłubałem. Na razie jednak nie zmieniałem map "pump voltage" ani SOI.

                                      Mimo szukania w necie w wielu różnych miejscach i analizowania wielu różnych wsadów na własną rękę nie udało mi się uzyskać odpowiedzi na podstawowe pytanie. Mianowicie czy fabryczna mapa "pump voltage" dla 51mg dla ASV jest prawidłowa? Osobiście bardziej jestem skłonny odpowiedzieć że nie, ponieważ silnik AFN ma pompę 10 wtryski 205 (a więc to samo co ASV) i mapę "pump voltage" prawie identyczną jak ASV z wyjątkiem kolumny 51mg gdzie różnice są spore. Bardzo chętnie się dowiem jak jest naprawdę i czy potrzeba zmieniać wartości w tej kolumnie, szczególnie w zakresie wyższych obrotów. Obecnie mam ustawione dla 51mg i 4000obr około 4,48V

                                      Chętnie wymienię się doświadczeniami w tym wątku. Jak masz jakieś pytania to pisz.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        hehe świat jest mały
                                        generalnie mam mój oryginalny wsad z asv jeżeli chcesz mogę wrzucić
                                        ale jest taka sama prawie jak twoja - 99% pokrywa się z twoją tylko 51mg przy najwyższych obrotach masz podciągnięte
                                        u siebie zrobiłem ciut mniej -
                                        przy max obrotach 4400mv przy 3990rpm -4350mv przy 3500rpm 4250mv i przy 3000rpm - 4110mv
                                        pare map asv widziałem i raczej wszystkie były takie same

                                        ja ogólnie sporo walczyłem ze spalaniem - przeskalowałem nieco między innymi mapkę boost target pozwalając dopiero przy 49mg na 2200mbar

                                        do tego sporo siedziałem nad mapką n75 - do tego stopnia że robiłem loga - korygowałem 1-2 miejsca o 1-2% wgrywałem i znów testowałem aby wyeliminować wszelkie niechciane przeładowania

                                        suma sumarum w tej chwili mam to co chciałem - więcej mocy (nie iwem ile ale naprawdę odczuwalnie) a spalanie trzymam w okolicach 6l max jeżdżąc czasem normalnie po mieście a po trasie głównie 120-160
                                        co prawda średnie mi się rozjechało (to w liczniku) pokazuje mi gdzieś 0.4 l za dużo ale mówię o tym co spala na prawdę
                                        próbowałem to nawet korygować ale nie pozwala mi wejść wogóle w tą grupę ustawień ani z kodem ani bez
                                        czipek by me >140 kucy
                                        OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Gratulacje! Ciesze się że komuś się przydał mój wsad

                                          Co do mapy "pump voltage" to patrzyłem też na logi które ludzie wrzucają na forach z prośbą o analizę. Czasami zdarza się że ktoś zrobi grupę numer 1 na którą zazwyczaj nikt nie patrzy, a tam jest właśnie faktyczne napięcie jakie zostało podane przez ECU na nastawnik pompy. Zazwyczaj auta po chipie miały to napięcie lekko zwiększone do około 4500mV, więc zakładam że tak tunerzy ustawiają. Nie wiem tylko dlaczego u mnie zostało lekko zwiększone napięcie również dla 40mg, zamierzam tutaj przywrócić fabryczne ustawienie.

                                          Jeśli chodzi o spalanie to wg tego co czytałem na ecuconnections warto zmienić mapę początku wtrysku tzn. przyspieszyć początek wtrysku dla obrotów i dawki paliwa przy których jeździsz w trasie. Fajnie to widać w fabrycznych wsadach dla silnika ALH na rynek amerykański porównując je do ALH z Europy. W mapie SOI dla ALH na USA widać wyraźne górki w zakresie 2000-2500 obr. i dawce paliwa 12-20mg. Odpowiada to prędkości 90-120 na piątym biegu.

                                          Jeśli chodzi o mapę SOI to wziąłeś ode mnie czy trochę zmieniałeś? Pytam bo pewnie zauważyłeś że została zmieniona dla 30, 32, 36 i 40mg. Zamierzam u siebie lekko to skorygować.

                                          Wrzucisz swoją mapę "boost target"? To chyba inna nazwa na "Turbo map". Rozumiem że ostatnią oś zmieniłeś z 45 na 49? Ja osobiście uważam że fabryczna mapa jest skopana o tyle, że niepotrzebnie jest ustawiony dość duży boost już na niskich obrotach. Również niepotrzebnie jest ustawiony boost na dawce paliwa <= 20mg. Żeby bezdymnie spalić 20mg nie potrzeba wogóle ciśnienia. Napewno kiedyś jak czas pozwoli trochę z tym poeksperymentuje.

                                          Jeszcze ja u siebie trochę zmieniłem "torque limiter" tzn bardziej ograniczyłem na niskich obrotach żeby oszczędzić dwumas i sprzęgło. W tej chwili mam tak:
                                          1750 42
                                          1900 43,7
                                          2000 44,7
                                          2250 46,6
                                          2500 48,1
                                          3250 50,5
                                          3500 51
                                          3750 51
                                          4011 51
                                          4150 51
                                          4250 49,5
                                          4500 43

                                          Myślę że wykres Nm będzie teraz łagodniej się wznosił w stosunku do tego co miałem wcześniej.

                                          Jest jeszcze kilka mapek które znalazłem i zmieniłem samodzielnie (czytając dokumentację do sterownika EDC15), nie mających wpływ na moc. Jak chcesz mogę Ci więcej napisać. Np. mapa grzania świec żarowych dogrzewacza, mapa zwiększająca obroty silnika na biegu jałowym gdy silnik jest zimny, mapa za pomocą której można zdefiniować co będzie pojawiać się w poszczególnych grupach w logach itd.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            hmm no może i masz rację
                                            ale jak do 20mg turba nie zaczniesz rozkręcać to potem turbo-dziura była by ogromna

                                            soi tak od ciebie chyba nawet ddodając ciut przy najwyższych dawkach coś do 0.5' troche testowałem jak pisze pare postów wyżej łącznie z testem dodadnia wszędzie 2' na takim samym odcinku testowym - żadnego wpływu na spalanie nie udało mi się zauważyć


                                            z torque też się troche bawiłem ale ja dałem moment wcześniej
                                            max 51mg leję już od 2250 do 3250 a ty dużo wyżej (oczywiście o ile smoke limiter puszcza)
                                            ale ja znów później daje dwumasowi trochę odpocząć

                                            a jak u ciebie ze spalaniem ?

                                            hmm a dokumentację też muszę przeczytać w takim razie ;d

                                            mapka w zał.
                                            Załączone pliki
                                            czipek by me >140 kucy
                                            OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Spalanie z ostatnich 60tys km to u mnie 6.5l. Z tym że jeżdżę dużo po mieście, krótkie odcinki do sklepu itp. Trasy tylko w sezonie wiosenno-letnim. Po zmianie map spalanie chyba minimalnie wzrosło, ale to było kilka lat temu więc już dokładnie nie pamiętam.

                                              Dokumentacja do EDC15 to ciężka sprawa ponieważ jest po niemiecku
                                              EDC15+-Funktionsbeschreibung-P12-VG2.pdf

                                              Ja z pomocą google-translatora tłumaczyłem interesujące fragmenty kawałkami na angielski. Najlepszą rzeczą w dokumentacji jest to że mapy są opisane ID-ikami, te same kody ID występują np. w DAMOSie do Audi A4 tdi. Dzięki temu można zobaczyć jak wygląda mapa i spróbować ją później znaleźć w swoim wsadzie. Mnie np. swego czasu interesowało jak dokładnie działa podgrzewacz płynu. Dzięki dokumentacji znalazłem potrzebny opis i poprawiłem sobie mapę dogrzewacza.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                fajne
                                                5.7l

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  d00lar skąd jesteś? 8)
                                                  Nie chciałbyś w moim ASZ pogrzebać? :diabelski_usmiech
                                                  EGRa ogarnoles?

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X