Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia II FL 2011 doposażenia auta w czujnik cofania/ parkowania tył.

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia II FL 2011 doposażenia auta w czujnik cofania/ parkowania tył.

    Cześć.
    Czy ktoś z Was jest w stanie podpowiedzieć mi, poprowadzić krok za krokiem:
    jak samodzielnie doposażyć moją Octavke w czujniki cofania / parkowania na tylnym zderzaku.

    Mam Ocatvke II FL kombi.
    VIN TMBJT21Z2B8040041.

    Kupiłem już:
    1. zderzak z otworami pod czujki
    2. MODUŁ STEROWNIK PDC OCTAVIA II 1Z0919283B CZUJNIK - mam komplet czujniki okablowanie moduł
    3. wymieniłem badziewne fabryczne radio na troszke lepsze - Stream mp3, które podaje informacje z magistrali więc ma też funkcję wyświetlacza czujników cofania

    Byłem po wycenę montażu w Norauto ale elektryk nie potrafił powiedzieć czy moje auto ma moduł komfortu i odesłał mnie do serwisu skody.

    Panowie!
    Od czego zacząć ?

    pozdrawiam
    Krzysiek
    Załączone pliki

  • #2
    Trochę wtopiłeś , bo każdy zderzak ma miejsca na czujki zaznaczone od wewnątrz , dalej masz radio i centralkę z przedlifta , na upartego da radę to zrobić ,ale przy takiej robótce (dorobienie zasilania , oraz Cana) warto było tego co było fabrycznie po lifcie . Np radio swing oraz centralka 475 nie 283

    Komentarz


    • #3
      Po za tym brakuje jeszcze mocowań czujników do zderzaka , głośniczka i wiązki do przodu .Plusem tego tylko jest to że jest kostka do niej .
      Tak jak pisze kolega trzeba było brać zestaw odpowiedni do swojego rocznika a nie cofać się do tyłu bo taniej .

      Komentarz


      • #4
        Tu masz full set od chinoli
        CHESHUNZAI OEM Rear OPS 4K Park Pilot 4 Parking Sensors Kit For PQ35 golf 5/6 Jetta 5/6 Passat B6 CC 2011+ PQ25 Polo Bora w CHESHUNZAI OEM Rear OPS 4K Park Pilot 4 Parking Sensors Kit For PQ35 golf 5/6 Jetta 5/6 Passat B6 CC 2011+ PQ25 Polo Bora od Parking Sensors na Aliexpress.com | Grupa Alibaba

        Tylko trzeba się ich zapytać o nr centralki - bo na zdjęciu jest od tyłu pokazana.

        Komentarz


        • #5
          Dzięki Panowie za podpowiedzi - przyjmuje na klate uwagi.

          Zatem :
          - wymieniam moduł na 475
          - kupuje głośniczek
          - mocowania czujników mam

          W temacie radia - kupiony Stream mp3 ma zielony wyświetlacz i faktycznie wygląda słabo przy ciemnych zegarach ale póki co skupiam się nad uruchomieniem systemu parkowania a radio wymienię w kolejnym etapie dozbrajania Octawki.

          Nadal nie wiem czy mam moduł komfortu.
          Jak to sprawdzić ?

          pozdrawiam
          Krzychu

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez Kris_S Zobacz posta
            Nadal nie wiem czy mam moduł komfortu.
            masz!
            Dawid
            czarna 2018 skoda octavia 3FL

            Komentarz


            • #7
              każdy ma moduł komfortu, czy o co tam chodziło norautowcowi
              wiercisz dziury w zderzaku w zaznaczonych miejscach, przyklejasz mocowania i zatrzaskujesz czujniki
              moduł parktronika montujesz na lewym tylnym nadkolu, gdzie akurat sięga wiązka od czujników
              drugą wiązkę(wtyczkę) ciągniesz do przodu , po drodze w lewym słupku B ma być głośniczek
              Ze skrzynki bezpieczników odpowiedznie zasilanie potrzeba, a z bordnetza (czyli modułu komfortu) bierzesz pozostałe sygnały: 2xCAN, wsteczny
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->O2FL DSG Elegance+
              ->była O2 BKC+ARL 4x4 6 lat i O1 ASV 7 lat

              Komentarz


              • #8
                ok,
                przyjdą części będę obczajał
                póki co dzięki za wsparcie

                miłego
                Krzychu

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Kris_S Zobacz posta
                  Panowie!Od czego zacząć ?
                  Może będę deko złośliwy, ale może najpierw od poczytania wątków na naszym forum

                  Tym czasem znalezione na szybko w naszych zasobach:

                  fetch?id=1958344.jpg

                  Komentarz


                  • #10
                    Mam na zbyciu sterownik 1Z0 919 475B

                    Komentarz


                    • #11
                      mr Fazi - dzieki za schemat,
                      Jasiek , w jakich kosztach ? - na priv ?
                      pozdrawiam
                      Krzychu

                      Komentarz


                      • #12
                        Kupował ktoś już u kolegów Chinczyków taki zestaw możeci coś polecić

                        Kris_S jak bedziesz montował przygotuj jakiegoś manuala bo tez się chyba zabiorę za montaż.

                        Komentarz


                        • #13
                          Wątpię że ktoś kupował, bo z używki można skompletować bardzo fajny zestaw oryginalny, który będzie w 100% działał poprawnie.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez krzynol Zobacz posta
                            ...drugą wiązkę(wtyczkę) ciągniesz do przodu , po drodze w lewym słupku B ma być głośniczek
                            Ze skrzynki bezpieczników odpowiedznie zasilanie potrzeba, a z bordnetza (czyli modułu komfortu) bierzesz pozostałe sygnały: 2xCAN, wsteczny
                            Krzynol,
                            piszesz fachowo, krótko i zwięźle.

                            Przy czym projekt dozbrajania Octavki to dla mnie życiowe wyzwanie.
                            Grzebać w aucie i nie spaprać czegoś to wyższa szkoła jazdy a ja laik jestem, zielony jak szczaw na wiosne.
                            Dlatego prośba o wyrozumiałość.

                            Nie znalazłem na olx-ach i innych allegrach "drugiej wiązki " tej " do przodu" .Prawdopodobnie muszę ją zrobić samodzielnie.
                            Ktoś może ma schemat takiego kabla ?
                            ile przewodów w wiązce?
                            - jaka wtyczka przy module na nadkolu?
                            - jaka przy głośniczku?
                            - jaka do bordneza ?

                            Ktoś z forumowiczów wie ?

                            Optymistycznie zakładając, że kupię, zmajstruję, połączę i zamontuję wszystkie elementy - trzeba to będzie zakodować.
                            Right ?

                            Czy warto kupować sprzęt do kodowania?
                            Czy może ktoś w Krakowie / okolicy ma odpowiedni sprzęt do kodowania i za małą flaszkę pomoże ?

                            miłego
                            Krzychu

                            Komentarz


                            • #15
                              michalkazaniec - tylko u chinczyka jest cały zestaw za ok 350 zł
                              a u nas z tego co widze to wiązka z mocowaniem czujników 100 + centrala 150 + głosnik 50 + czujniki ok 150 i pewno wszystko koło 500 skrobnie i do tego trzeba szukać i sprawdzac

                              Komentarz


                              • #16
                                Możesz podesłać link do tego zestawu na aliexpress, fabryczne te zestawy?
                                Skoda Octavia II FL
                                Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                Montaż i kodowanie tempomatu oraz MFA w Octavia II FL - kontakt PW podlaskie

                                Komentarz


                                • #18
                                  Ciekawe jaki numer sterownika, chyba celowo odwrócony, skąd wziąć opis pin-ów który gdzie podpiąć
                                  Skoda Octavia II FL
                                  Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                  Montaż i kodowanie tempomatu oraz MFA w Octavia II FL - kontakt PW podlaskie

                                  Komentarz


                                  • #19
                                    wiązkę zawsze robię sam, ale oczywiście piszę to z innej perspektywy, bo mam przewodów różnych, pinów, zaciskarki, a wtyczki za grosze się kupuje
                                    ale jak ktoś to dłubie pierwszy raz, to można się pokusić o wiązkę gotową
                                    jak potrzeba to schematy mam i mogę podać dokładnie gdzie co idzie
                                    oczywiście schematy, podłączenia wiązki itd. różnią się zależnie od wersji parktronika
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->O2FL DSG Elegance+
                                    ->była O2 BKC+ARL 4x4 6 lat i O1 ASV 7 lat

                                    Komentarz


                                    • #20
                                      Zamieszczone przez krzynol Zobacz posta
                                      ...jak potrzeba to schematy mam i mogę podać dokładnie gdzie co idzie
                                      oczywiście schematy, podłączenia wiązki itd. różnią się zależnie od wersji parktronika
                                      Nie chcę od Chinoli, chce zrobić sam / pod nadzorem forumowiczów.
                                      Raz, że już trochę grosza wydalem
                                      a dwa , że trochę mnie to kręci

                                      Krzynol - Miszczu , czyli jak już sie obkupię w cały zestaw częsci to podam dokladne foty / opisy i dopasujemy odpowiednie okablowanie ?

                                      pozdrawiam
                                      Krzychu

                                      Komentarz


                                      • #21
                                        Zamieszczone przez krzynol Zobacz posta
                                        wiązkę zawsze robię sam, ale oczywiście piszę to z innej perspektywy, bo mam przewodów różnych, pinów, zaciskarki, a wtyczki za grosze się kupuje
                                        ale jak ktoś to dłubie pierwszy raz, to można się pokusić o wiązkę gotową
                                        jak potrzeba to schematy mam i mogę podać dokładnie gdzie co idzie
                                        oczywiście schematy, podłączenia wiązki itd. różnią się zależnie od wersji parktronika
                                        Wtyczki i piny tak za grosze nie kupisz poza ASO - kabelek serwisowy z 2 pinami w ASO to koszt ok 10PLN (wychodzi 5 PLN za pin).
                                        Najlepiej podjechać na szrot i wyciąć parę wtyczek z instalacji i wymontować piny.
                                        Wtyczki też kosztują - każda sztuka to 10-20PLN (a każda do modułu parktronika jest inna)

                                        Ten chiński zestaw to ori - w Shanghaju znajduje się wielka fabryka VW, montują Passaty i Octavie IIFL. Stąd na Ali taki wysyp części.
                                        W mojej OIIFL jeździ kupiony na Ali moduł CAN GW, podświetlenie dywaników, włącznik światła, radio kombajn (radio to akurat nie ori Skody) - i wszystko działa.

                                        Komentarz


                                        • #22
                                          Zamieszczone przez patryk23 Zobacz posta
                                          ...na upartego da radę to zrobić ,ale przy takiej robótce (dorobienie zasilania , oraz Cana) warto było tego co było fabrycznie po lifcie . Np radio swing oraz centralka 475 nie 283
                                          Mam już głośniczek 8E0919279 , więc pozostaje kwestia dorobienia kabla i dopasowania wtyczek.

                                          Prośba do Was o podpowiedź czy faktycznie zmieniać moduł z 283 na 475 ? Jaka jest róznica ?

                                          pozdrawiam
                                          Krzysztof
                                          Załączone pliki

                                          Komentarz


                                          • #23
                                            Roznica jest taka ,ze 283 dogaduje sie z klimatronikiem i radiem po canie komfortu a 475 po canie napedu i gdy bedziesz chcial radio bolero kiedys to zeby pokazywal wskazania Ops i klimy bedzie potrzebny 475 zwlaszcza ze takpwy wychodzil z fabryki . Moze wystapic jeszcze jeden problem z komunikacja radia steam z can gatewayem za nowy wzgledem radia. ale to wyjdzie po montazu i sprawdzeniu bledow .

                                            Ja na twoim miejscu szukalbym swinga i 475 bo sam tyl nie jest drogi .

                                            Komentarz


                                            • #24
                                              I wszystko jasne - Dzięki Patryk
                                              Zamawiam moduł 475 od Jaśka

                                              miłego
                                              Krzysztof

                                              Komentarz


                                              • #25
                                                Kris_S możesz podsumować ile cię wyszły wszystkie części

                                                Komentarz

                                                Pracuję...
                                                X