Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Kodowanie VCDS przesuwanie bajtów szacher macher z kodem

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kodowanie VCDS przesuwanie bajtów szacher macher z kodem

    Dzień dobry wszystkim,

    Jest to mój pierwszy post, jeśli umieściłem go w niewłaściwym miejscu to przepraszam, Rozwiązania mojego problemu też szukałem i nie mogłem znaleźć.
    Mianowicie: użyłem ryżwego vcds'a aby włączyć znajomemu doświetlanie zakrętów w Octavii 2 fl, połączyłem się wszedłem w moduł 9 i zaznaczyłem ptaszki z doświetlaniem zakrętów, Kliknąłem wykonaj... Po tej operacji w samochodzie wszystkie ustawienia się pomieszały w całym module. A z tego co doszedłem to wygląda to tak, że jak jest kod 30 bajtowy i klikam wykonaj to, następnie gdy odczytuje to widzę ten kod który rzekomo wklepałem z uciętymi pierwszymi znakami i dopisanymi dwoma zerami na końcu. W efekcie cały kod jakby przesunął się w lewo. Przez co wszystkie ustawienia są nie takie jak powinny. Oczywiście popełniłem podstawowy błąd i nie zapisałem pierwotnego kodu..

    Czy ktoś wie o co może chodzić? dodam, że uziemiłem samochód kumplowi, i siedze nad nim cały czas, będę wdzieczny za wszelaką pomoc.
    drugie pytanie brzmi, gdzie mogę znaleźć jakąś ustawioną wersje kodu do tego sterownika? czy macie coś takiego ? sterownik to 1K0 937 087 R lub przejrzysty opis poszczególnych bajtów?

    Mam też wrażenie jakby te ustawienia "ptaszków" przy odpowiednich bajtach są niewłaściwe do tego sterownika, np bajt zerowy w moim vcdsie pokazuje mi coś o światłach (3 ptaszki) a np w innym widziałem też taki sam sterownik, że zerowy bajt odpowieadał za zamek.


  • #2
    W pliku debud w Ross-Tech /VCDS masz wszystko co namieszales , masz nauczke ze zaczyna sie od autoscanu .

    Komentarz


    • #3
      A dokładnie w pliku CodingLog.csv masz historię zmian.
      ... be creative ... be inspired ... be yourself ...

      JEST: O2 1.9TDI MY2008 jest 146,3KM / 322,3Nm
      JEST: ASTRA H 1.6 115KM MY2008

      OCP Poznań -> Mapa Spotów

      Komentarz


      • #4
        Dziękuję za tak szybką reakcję Faktycznie zgadza się, jest taki plik, (całe szczęście) mam nadzieje, że kod w nim jest poprawny tylko problem jest nadal, tzn wpisałem ten kod kliknąłem wykonaj i nie wróciło do tego co było, nadal jest szacher macher, i po chwili jak odczytałem, to tak jak mówiłem wcześniej jest uciętę dwa pierwsze znaki i przesuniete, co wiadomo, że nie będzie poprawnie. Czy wiecie skąd się bierze takie przesunięcie? Zobaczcie na screena: a kod który odczytałem z debuga wyglądał tak: 40000AB8E005089040080080110001E4437000AE426D81605C 84C7000041
        Załączone pliki

        Komentarz


        • #5
          Problem nadal nie rozwiązany czy może być coś nie tak z synchronizacją dostępnych ustawień sterownika (ptaszków) z tym konkretnym sterownikiem?

          Komentarz


          • #6
            Zauważ, że w kodowaniu z pliku debug pojawiła się niepożądana spacja w środku kodowania 40000AB8E005089040080080110001E4437000AE426D81605C 84C7000041

            Wklej z ręki to kodowanie "40000AB8E005089040080080110001E4437000AE426D81605 C84C7000041" bez tej spacji w środku (po prostu ctrl+C ctrl+v) do pola "nowe kodowanie" i zatwierdź.

            Niestety może wystąpić problem z oświetleniem - prawdopodobnie został zmieniony bajt 18.
            Jeżeli uda Ci się przywrócić oryginalne kodowanie jak pisałem powyżej, a wystąpią problemy z oświetleniem, to wtedy w bajcie 18 wpisujesz z ręki
            - 33 jeżeli to samochód bez tylnych drzwi elektrycznych
            - 39 jeżeli to samochód z elektryką z tyłu

            Komentarz


            • #7
              spacji oczywiście nie ma żadnej, wychwycił bym to, wpisywałem kod na różne sposoby, z palca, z pomocnika kodowania lub nie, i nic. Jestem przekonany że zostało zmienione w bajcie 18 tylko pytanie teraz, czy bajt 18 tak jak wyswietla pomocnik ? czyli w rzeczywistosci 19 bo on liczy od 0, czy prawdziwy bajt 18?
              Załączone pliki
              Ostatnio edytowany przez strzelec123; [ARG:4 UNDEFINED]. Powód: dodaje screena

              Komentarz


              • #8
                1. Używasz VCDS AKP - polska wersja - czy taka była dostarczona z kabelkiem? Zakładam, że chinole dali loader stworzony przez Kolimera? (przy uruchaminiu VCDS pojawia się napis "Good bless Kolimer" ?????). Jeżeli z kabelkiem była dostarczona wersja eng - spróbuj.

                2. Sprawdź jeszcze czy napięcie aku jest prawidłowe. Czasami jak jest zbyt niskie napięcie akumulatora, to mogą wychodzić cyrki podczas kodowania.
                Podczas kodowania nie może być zamknięty centralny zamek


                3. Ma być byte 18 nie 17 jak na zdjęciu
                Ale na razie z tym nic nie rób - trzeba odzyskać kodowanie sterownika, byte 18 zostaw na koniec.

                4. Wygląda na to, że chiński kabelek może być uwalony.
                Jedyna rada - poszukać kogoś z działającym VCDS - skąd jesteś?

                Komentarz


                • #9
                  Rider, mam trop wydaje mi się, że dobry. Właśnie miałem, wersje polska i angielska tego vcdsa na kompie i myslalem, że to nie jest wina wersji bo robiłem już na dwóch. I to mnie zmyliło.. na płytce była jeszcze wersja słowacka, zainstalowałęm ją. jest to wersja 17.1.3. co się okazało po wczytaniu modułu i pomocnika kodowania są zupełnie inne ptaszki w miejscu danego bajtu. niż w tamych wersjach. i z tego co widze to właśnie to są te dobre ptaszki. Problem jest teraz jezyk słowacki. ale zaraz spróbuje znaleźć taką samą polską, mam nadzieje, że w tym znajdę rozwiązanie. najważniejsze że jak wkleiłem stary kod to wróciło prawie wszystko z tyłem jest trochę problem. bo jak ustawie z poziomu kierowcy światła dzienne to zapala mi się lewa przeciwmgielna i lewy wsteczny. to tak na szybko, póki co szukam wersji polskiej

                  aha co do bitu 18 to faktycznie jest na czerwono teraz a w tamtych wersjach były zupełnie inne opcje. Jego wartość narazie to 00

                  Komentarz


                  • #10
                    liczysz zawsze 30 bajtową długość od bajtu 00 do 29
                    bajt 18 o wartości 00 nic nie mówi, zakoduj tam wartość 33 lub 39i światła wrócą do normy, po tym zakoduj tam 00 z powrotem
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->O2FL DSG Elegance+
                    ->była O2 BKC+ARL 4x4 6 lat i O1 ASV 7 lat

                    Komentarz


                    • #11
                      Mam już wersje PL Jeśli chodzi o bajt 18 Krzynol to ja mam coś takiego w tej chwili:

                      chce się upewnić czy dobrze Ciebie zrozumiałem. Z listy nie mam wyboru wartości ani 33 ani 39, mam ją zatem wpisać ręcznie i zatwierdzić?
                      2. Po co z powrotem wracać do 00 i zatwierdzać ?

                      Załączone pliki

                      Komentarz


                      • #12
                        Musisz wprowadzić z ręki. Wpisz wartość w tę czarną kratkę.

                        Komentarz


                        • #13
                          wpisałem, wartosc 33 zatwierdziłem, pozniej z powrtotem wartosc 00 zatwierdziłem. i niestety nie mam swiateł do jazdy dziennej, poza tym nie chca sie tez włączyc doswietlania zakretów. jak włącze z pozycji kierowcy swiatla do jazdy dziennej to nic sienie zmiena. poza tym wszytko wróciło

                          Komentarz


                          • #14
                            wprowadź 33 i nic więcej żadnych 00
                            Skoda Octavia II FL
                            Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                            Montaż i kodowanie tempomatu oraz MFA w Octavia II FL - kontakt PW podlaskie

                            Komentarz


                            • #15
                              po wprowadzeniu 39 a później 00 wszystko wróciło, czyli jestem w punkcie wyjściowym. z jednej strony bardzo się cieszę, żę udało mi się do tego wrócić. no ale teraz chciałbym już ustawić te doświetlanie zakrętów. i klikam w bajcie 14 tę opcję no i nic nie działa. a wiem, że moduł może obsłużyć bo wczesniej jak miałem szacher macher to czasami działały. Coś jeszcze można zrobić z tym doświetlaniem?

                              Komentarz


                              • #16
                                Po wprowadzeniu 33 czy 39 nie zmieniaj nic na 00 tak ma zostać
                                Skoda Octavia II FL
                                Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                Montaż i kodowanie tempomatu oraz MFA w Octavia II FL - kontakt PW podlaskie

                                Komentarz


                                • #17
                                  Bajt 14 bit 7 zakoduj wyłącz zapłon zamknij drzwi pilotem otwórz i powinno być ok
                                  Skoda Octavia II FL
                                  Motul 8100 X-Cess 5W40, Filtry Knecht, Świece Beru

                                  Montaż i kodowanie tempomatu oraz MFA w Octavia II FL - kontakt PW podlaskie

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Po odczytaniu kodu pierwotnego z debuga. Wartość 18 bajtu wynosiła 00.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez strzelec123 Zobacz posta
                                      Po odczytaniu kodu pierwotnego z debuga. Wartość 18 bajtu wynosiła 00.
                                      Kodowanie 00 jest tylko "maskujące" rzeczywistą wartość. Wszystkie autka jak wychodzą z fabryki maja 00, a w rzeczywistości każdy typ ma inne kodowanie bajtu 18.

                                      Kodowanie doświetlanie zakrętów (trzeba zaptaszkować)
                                      LC 14,7

                                      LC 17,0

                                      Po zaznaczeniu tych bitów doświetlania działa po skręcie kierownica jak i po włączeniu kierunkowskazów



                                      Komentarz


                                      • #20
                                        No dobrze ale jak kliknąłem 39 to później po odczycie było 39, a nie 00. Chcąc ustawić tak jak było pierwotnie zakodowałem później 00. teraz nie będę miał dostępu do auta przez jakiś czas, ale wszystko działało. Czy przez to, że ustawiłem z powrotem 00 może się coś uszkodzić?

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez strzelec123 Zobacz posta
                                          No dobrze ale jak kliknąłem 39 to później po odczycie było 39, a nie 00. Chcąc ustawić tak jak było pierwotnie zakodowałem później 00. teraz nie będę miał dostępu do auta przez jakiś czas, ale wszystko działało. Czy przez to, że ustawiłem z powrotem 00 może się coś uszkodzić?
                                          Nic się nie stanie.
                                          00 tylko "maskuje" kodowanie - przy kolejnym autoskanie pojawi się 00, ale w rzeczywistości jest zakodowane 39.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Problem został rozwiązany ale dla porządku napiszę krótko komentarz. Otóż:

                                            Była użyta niewłaściwa wersja oprogramowania VCDS. Miałem dostarczone razem z kablem na płytce wersje ang. 18.2.0, polską 17.8.1 słowacką 17.1.3. oraz chyba estońśką 17.8.1. Zainstalowane były angielska i polska. Obydwie były niepoprawne, Objawiało się to tym, że w pomocniku kodowania były zupełnie inne funkcje do ustawienia, a na pewno zmieniona ich kolejność. Dla przykładu poniżej screen z niepoprawną wersją i funkcjami pod 0 bajtem:

                                            bajt 0 niepoprawny.jpg

                                            a tutaj dla porównania bajt 0 z poprawnej już wersji:

                                            bajt0poprawny.jpg

                                            w konsekwencji jeśli wpisywałem poprawny kod do wersji złej to ona mi go po prostu nie przyjmowała (podejrzewam, że na którymś bajcie były niedozwolone wartości) i modyfikowała, w tym przypadku obcinała zawsze dwa pierwsze znaki i dodawała zera na końcu, nijak nie dało się tego wpisać na siłę, nawet dopisując dwa znaki na początku.

                                            Przesunięty kod o dwa znaki w lewo dawał zupełnie losowe ustawienia auta który nie nadawał się do jazdy.

                                            Zastanawiam się tylko jak to możliwe, że nowsza wersja jest gorsza od starszej.

                                            Oczywiście przestrzegam amatorów aby zawsze zrobić fotkę kodu jeszcze przed modyfikacjami.

                                            Dziękuję za wszelką pomoc i rady.

                                            z pozdrowieniami

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              To nie jest problem wersji VCDS - tylko "ryżowego" kabelka (a bardziej precyzyjnie - wsadu ATMAGI). Nie oszukujmy się - to jest "pirat"
                                              Wsad do kabelka był wgrany inny, nie pasujący do wersji VCDS na płytce.
                                              Ross-Tech w coraz nowszych wersjach VCDS-a wprowadza inne zabezpieczenia "antypirackie". Dlatego mając kabelek z Chin nie można aktualizować VCDS-a przez net.
                                              Nasi z AKP wprowadzają jeszcze dodatkowe zmiany w oprogramowaniu, tak że kabelek w wersji polskiej nie współpracuje z wersją angielską i innymi językami.
                                              Chinole sprzedają kabelki, które niby współpracują z różnymi wersjami językowymi - efekty widać jak powyżej - można nieźle namieszać w samochodzie.
                                              Jeżeli ktoś chce używać chińskiego klona - to robi to na własną odpowiedzialność.


                                              Podpowiedzi długiego kodowania są we wszystkich wersjach takie same. To są pliki .clb i .lbl.
                                              Pliki lbl można otwierać i edytować w notatniku.
                                              Pliki clb trzeba odkodować do formatu lbl (w necie jest dostępny program clb converter, który dekoduje pliki clb)
                                              Ostatnio edytowany przez kowaltom99; [ARG:4 UNDEFINED].

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                mam taki sam problem i tak samo mi namieszało w sterowniku. Radzę sobie teraz tak że jak mam już gotowy kod to dopisuje z lewej strony dwa znaki i usuwam z prawej dwa zera /której teraz wersji używasz VCDS ??

                                                Komentarz

                                                Pracuję...
                                                X