Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pomoc w dojściu do ładu i składu

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pomoc w dojściu do ładu i składu

    Witajcie,

    Od kilku dni jestem tak jak i WY Szczęśliwym posiadaczem Octavii
    Octavia II FL, 1.9 Tdi - program na 140 KM

    Ale... samochód od nowości jest w Opolu... dlatego zdecydowałem się na jego zakup.
    Z tym, iż wyjeżdżając z salonu był w wersji Clasic... a teraz przypomina RS-a....

    Mam dołożoną kierownicę wielofunkcyjną, radio swing, halogeny przeciwmgielne, skórzaną tapicerkę, automatyczne światła i na razie to tyle pamiętam...
    Pan od którego kupiłem samochód powiedział że do szczęścia brakuje mi tylko wymiany modułu komfortu..
    Czytają forum chyba nie tak do końca tylko jego wymiana..??
    Dlatego pomóżcie mi doprowadzić doposażanie mojego samochodu do końca.

    Od czego mam zacząć?

    1. Kierownica wielofunkcyjna, skórzana z obsługą telefonu, manetki kierunków z tempomatem, manetki wycieraczek bez obsługi kompa
    • skoro już mam wielofunkcyjną, to chciałbym nią obsługiwać radio SWING
    • Chciałbym móc odbierać rozmowy telefoniczne (niby to radio obsługuje telefon)
    • czego brakuje do obsługi tempomatu
    • Najważniejsze komputer... nie wiem czy to jest tylko kwestia jakiegoś modułu - czy muszę wymienić także licznik (obecnie wyświetla godzinę, temp. i przebieg)
    2. Fotele mają maty grzewcze... może je podłączyć?
    3. Jakiś magik jak wymieniał silnik, tak podłączył światła, że:
    • w pozycji 0 - po odpaleniu świecą do jazdy dziennej
    • w pozycji AUTO - nie świecą do jazdy dziennej, ale zaświecają się mijania
    • dalej włączamy mijania i przeciwmgielne.
    • ZAGADKA - JAK TO NAPRAWIĆ - przy włączonych światłach nie można zgasić samochodu (ani odpalić). Mogę wyjąć kluczyć i dalej chodzi.. muszę wyłączyć światła wtedy można zgasić i zapalić
    4. Mam jakieś durne 3 diody które świtą całą noc (jakoś marnie widzę akumulator, gdyby auto miało stać miesiąc - a tak może być - bo mam inne auta)
    • jedna dioda mruga na czerwono obok ESP - podejrzewam, że to alarm (był dokładany w ASO)
    • Jedna czerwona świeci non stop - antena na podszybiu od radia (ponoć fabryczna antena non stop nawalała i założyli nową)
    • Na sterowaniu światłem kabiny świeci non stop niebieska dioda jak z BT - co to jest?
    • Najgorsze, że te wszystkie 3 diody świecą po zamknięciu samochodu
    Na razie to tyle, liczę na wsparcie


  • #2
    jedno co mi przychodzi na myśl, to albo z samochodem były jakieś przygody, i po tym wstawili co mieli, lub ktoś wymontował moduł (komfortu) bordnetz, taśmę pod kierownicą, MD i BT. W sumie to co najdroższe

    Co Cię skłoniło do kupna takiego samochodu ?
    Wstaw kilka zdjęć.


    Moje MPI

    ...Dominik...

    Komentarz


    • #3
      Podjedź do kogoś kto Ci te auto przeskanuje VCDS-EM i wtedy będzie widać co masz w aucie i co można z tym zrobić.
      SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
      ​​​
      Grzegorz

      Moja Ambitna Czarnula

      Komentarz


      • #4
        Kolego pamiętaj jedno O2 FL oraz O2 Tour nie mają już modułu komfortu bo zastąpił jest sterownik 09 BCM tzw. zespolony , czyli ma w sobie dwa moduły jakie kiedyś miała O2 oddzielnie 09 bordnetz i 46 moduł komfortu . Może ten ktoś to właśnie miał na myśli .
        Jak chcesz byśmy tobie doradzili co i jak zrobić z autem by doprowadzić je do ładu , wstaw tu na forum jak kolega pisze wyżej autoscana sterowników obecnych w aucie z VCDS .Wtedy będzie wiadomo co faktycznie jest na wyposażeniu a co jest rzeźbą.

        Komentarz


        • #5
          OK, muszę znaleźć kogoś w Opolu kto mi z tym pomoże.
          A jeśli chciałbym mieć taki magiczny kabel i program to ile to kosztuje i gdzie kupić?

          Do kupna skłoniło mnie to, że auto kupione w Opolskim salonie i znam jego historię. Był zmieniony silnik bo jest BXE bo były z wadami fabrycznymi. Zmieniono na nowszy z Seata już z poprawkami.
          Poza tym nic się nie działo (w sensie wypadki itd.) Ktoś miał to auto jako służbowe i wykupił z firmy. Była wersja Activ - to już wiem bo mi znajomy w skodzie sprawdził.
          A klient sobie doposażył auto w skórę itd.. więc z tymi światłami to mogło być coś zwalone po przeszczepie silnika.
          Kierownica fabryczna była bez sterowania. Klient zmienił całą tapicerkę na skórę razem z kierownicą.

          Komentarz


          • #6
            Jedź do Brzegu. Kolega Angel Ci sprawdzi Ci auto i doposaży w brakujące elementy.

            Numer masz w PW.
            Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
            Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez Pablo_klb Zobacz posta
              to już wiem bo mi znajomy w skodzie sprawdził.
              Zamieszczone przez Pablo_klb Zobacz posta
              OK, muszę znaleźć kogoś w Opolu kto mi z tym pomoże.
              skoro masz znajomego w skodzie to nie kombinuj, dogadaj się i za 4ro pak pewnie zrobi Ci autoskana

              Zamieszczone przez Pablo_klb Zobacz posta
              A jeśli chciałbym mieć taki magiczny kabel i program to ile to kosztuje i gdzie kupić?
              to żadna magia, zwykły kabel z oprogramowaniem.
              u czajnisów kupisz za +/- 100-120 zł a na krajowym rynku około 200 zł trzeba dać.
              190 km / 436 Nm

              Komentarz


              • #8
                Znam handlowca w Skodzie, więc poza sprawdzeniem VIN - bo to auto sprzedawał więcej mi nie pomoże

                Spróbuje się dogadać z Angelem
                Rozmawiałem z poprzednim właścicielem

                rocznik 2008, model 2009, 1.9 TDI wersja Active

                Zmiany jakie zrobił:


                1. Kierownica - nie znam symbolu jest od octavii 2 po lifcie czyli ten model
                Zmienione z kierownicą manetki, po lewej z tempomatem, z prawej BEZ komputera

                2. Sterowanie świateł - pokrętło jest nowe, stare nie miało opcji auto (na pozycji 0 świecą światła do jazdy dziennej, po przekręceniu na auto zapalą się światła mijania po zmierzchu, ale dzienne nie świecą) - przy włączonych światłach nie można zgasić auta

                3. Fotele - są od octavii 2 i mają maty grzewcze kable są pod fotelami nie podpięte

                4. Licznik - jest oryginał

                5. Antena na podszybiu - jest dołożona, antena w dachu jest nowa po wymianie ale nie podpięta, Po zgaszeniu świeci czerwona dioda : jedna przy pokrętle chyba od ESP to alarm a druga to od anteny na podszybiu która świeci przy przekręconym zapłonie jak pamiętam - ŚWIECI NON STOP

                6. Światła do jazdy dziennej - są dołożone i świecą po przekręceniu stacyjki cały czas, światła mijania trzeba włączyć manualnie

                8. Radio SWING - jest zmienione ale działa razem z czujnikami cofania


                Jeśli jest tak jak powyżej (bo nic innego z autem nie robił - prócz wymian standard eksploatacyjnych) pytanie czy komputer który był w podstawowej wersji i licznik obsłużą te dodatki i wymagają tylko programowania, czy kolejnych inwestycji w wymiany modułów itd..?

                Komentarz


                • #9

                  Zamieszczone przez Pablo_klb Zobacz posta
                  Zmienione z kierownicą manetki, po lewej z tempomatem, z prawej BEZ komputera
                  Jeżeli dołożona jest kierownica multifunkcyjna to tak ma być, że manetka od wycieraczek nie ma obsługi komputera.

                  SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
                  ​​​
                  Grzegorz

                  Moja Ambitna Czarnula

                  Komentarz


                  • #10
                    Jeżeli jesteś z Opola to mogę Ci auto przeskanować i wtedy zobaczymy czy są jakieś błędy.
                    Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez opermon Zobacz posta
                      Jeżeli jesteś z Opola to mogę Ci auto przeskanować i wtedy zobaczymy czy są jakieś błędy.
                      Ok, poszło na priv

                      Komentarz


                      • #12
                        Ok. Ale jeśli to jest 2008-2009 to jest sterownik kierownicy pod manetkami i manetki są osobne. Nie zespolone. W takim wypadku komputer nie działa z kierownicy i musiałby mieć prawą manetkę z obsługą komputera pokładowego.
                        Takie jest moje zdanie.
                        Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                        Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                        Komentarz


                        • #13
                          sporo druciarstwa w tym jest, lepiej podjedź do kogoś ogarniętego
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->O2FL DSG Elegance+
                          ->była O2 BKC+ARL 4x4 6 lat i O1 ASV 7 lat

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Pablo_klb Zobacz posta
                            przy włączonych światłach nie można zgasić auta
                            jak to ?
                            190 km / 436 Nm

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz posta
                              jak to ?
                              No normalnie

                              W pozycji 0 (zero) - są światła do jazdy dziennej (w halogenach przeciw mgł)

                              Dalej Auto- tu dzienne gasną, po zmierzchu zapalają się mijania

                              Dalej postojowe

                              Na koniec mijania.

                              W każdej pozycji prócz mijania gaszę normalnie samochód. Ale jak światła są w pozycji ostatniej, to po przekręceniu kluczyka auto nie zgaśnie, gaśnie tylko nawiew w samochodzie a kluczyk mogę wyjąć i jechać bez klucza. Muszę znów przekręcić kluczyk na 1 zgasić światła i wtedy normalnie gaszę auto... Czary

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez Pablo_klb Zobacz posta

                                No normalnie

                                W pozycji 0 (zero) - są światła do jazdy dziennej (w halogenach przeciw mgł)

                                Dalej Auto- tu dzienne gasną, po zmierzchu zapalają się mijania

                                Dalej postojowe

                                Na koniec mijania.

                                W każdej pozycji prócz mijania gaszę normalnie samochód. Ale jak światła są w pozycji ostatniej, to po przekręceniu kluczyka auto nie zgaśnie, gaśnie tylko nawiew w samochodzie a kluczyk mogę wyjąć i jechać bez klucza. Muszę znów przekręcić kluczyk na 1 zgasić światła i wtedy normalnie gaszę auto... Czary
                                A stało się tak po montażu przełącznika świateł z pozycją AUTO, i doposażeniu w halogeny przeciwmgielne ze światłami do jazdy dziennej i ich podłączeniu.
                                A przy okazji zapytam? Gdzie jest czujnik zmierzchowy? Bo skoro światła działają w pozycji auto to gdzieś musi być.. lusterko mam zwykłe, w innych samochodach czujniki mam w lusterku..a wątpię, że samochód był w niego wyposażony

                                Komentarz


                                • #17
                                  Fabrycznie auto ma czujnik deszczu i zmierzchu w lusterku na przedniej szybie. Wyciągnąłeś włącznik? Może za nim jest taki dokładamy automat dostępny np u majfrendów i wtedy czujnik jest malutki i może być gdzieś w okolicach szyby.
                                  Coś takiego jak to KIT Włącznik Świateł z czujnikiem zmierzchu SKODA KIT1 1Z0 ?68mm MotoHID.pl - Oświetlenie Retrofit Skoda Seat VW Audi
                                  Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Pablo_klb Zobacz posta
                                    W każdej pozycji prócz mijania gaszę normalnie samochód. Ale jak światła są w pozycji ostatniej, to po przekręceniu kluczyka auto nie zgaśnie, gaśnie tylko nawiew w samochodzie a kluczyk mogę wyjąć i jechać bez klucza. Muszę znów przekręcić kluczyk na 1 zgasić światła i wtedy normalnie gaszę auto... Czary
                                    To nie są czary, to jest dopiero druciarstwo
                                    190 km / 436 Nm

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez opermon Zobacz posta
                                      Fabrycznie auto ma czujnik deszczu i zmierzchu w lusterku na przedniej szybie. Wyciągnąłeś włącznik? Może za nim jest taki dokładamy automat dostępny np u majfrendów i wtedy czujnik jest malutki i może być gdzieś w okolicach szyby.
                                      Coś takiego jak to KIT Włącznik Świateł z czujnikiem zmierzchu SKODA KIT1 1Z0 ?68mm MotoHID.pl - Oświetlenie Retrofit Skoda Seat VW Audi
                                      OK, nie mam czujnika. Światła z pozycji AUTO zapalają się bez względu na porę dnia. Ale ten czujnik głupi nie jest.. chyba sobie taki dołożę, tylko i tak d...pa że światła do jazdy dziennej świecą tylko w pozycji 0, a powinny byc na AUTO, i przełączać się po zmierzchu na mijania

                                      Muszę znaleźć czas i podjechać na ten komputer (choć moim zdaniem i tak nam nie powie, dlaczego auto nie gaśnie w pozycji włączonych świateł mijania ) ktoś kto podłączył halogeny musiał coś nakombinować, bo wątpię, że jest to wina przełącznika (problem powstał w momencie montażu przełącznika i świateł)

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Taki czujnik od majfrendów mam, a nawet chyba trzy i mam też zwykły włącznik świateł taki bez auto, więc możemy podmienić i zobaczyć co i jak.
                                        Octavia 2 FL 1,4 CAXA, 12r

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez Pablo_klb Zobacz posta

                                          OK, nie mam czujnika. Światła z pozycji AUTO zapalają się bez względu na porę dnia. Ale ten czujnik głupi nie jest.. chyba sobie taki dołożę, tylko i tak d...pa że światła do jazdy dziennej świecą tylko w pozycji 0, a powinny byc na AUTO, i przełączać się po zmierzchu na mijania

                                          Muszę znaleźć czas i podjechać na ten komputer (choć moim zdaniem i tak nam nie powie, dlaczego auto nie gaśnie w pozycji włączonych świateł mijania ) ktoś kto podłączył halogeny musiał coś nakombinować, bo wątpię, że jest to wina przełącznika (problem powstał w momencie montażu przełącznika i świateł)
                                          Jak już się zdecydujesz to daj znać.
                                          Wysyłam mój kom na PW
                                          Skoda Octavia Combi 2012 elegance 2.0 TDi 140 KM 320Nm

                                          Komentarz

                                          POWRÓT NA GÓRĘ
                                          Pracuję...
                                          X