Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Asystent parkowania... próbował ktoś w OIIFL?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Cześć

    Pytanie do posiadaczy działającego PLA 2 : Jakie wartości macie zapisane w adaptacji sterownika 10

    Asyst.park./kierow. dotycząca obwodu koła ? Jest to wartość realna obwodu opony w mm czy inna ?

    Teoretycznie do moich opon 195/65/15 powinno być 1996 mm ?

    Pozdr.

    Jarek

    Komentarz


    • Panowie,

      pompa wymieniona, zakodowana czas wziąć się do roboty z PLA 2.0. Chińczyk oferuje na sprzedaż następujący zestaw:

      - modul PLA 2.0 (3AA 919 475 S lub 3AA 919 475 M)
      - 2x czujniki boczne na tył (34D 919 275 B)
      - 2x czujniki boczne na przód (1T0 919 297 A)
      - 4x mocowania sensorów (3C8 919 399 i 3C8 919 400, pozostałych dwóch numerów nie znam)
      - wiązka kompletna
      - 2x czujniki ABS tyl (WHT 003 858 B oraz WHT 003 859 B)
      - przycisk 1Z0 919 281 B

      Czy to wszystko co potrzeba? Możecie potwierdzić poprawność numerów katalogowych?
      Moduł PLA wszystko jedno czy z końcówką S czy M?
      Czujniki ABS są z literką B na końcu a nie z A - to nie problem? Wg Chińczyka "B" sa w 100% kompatybilne z "A"
      Czy macie brakujące numerki mocowań sensorów?


      Pacjent - OII FL 2.0TDI z 8K PDC, zegary 1Z0 920 843S, maglownica 1K0 909 144M, gateway 7N0 907 530M, pompa ABS 1K0 907 379 BM oraz RNS 315 - 3T0 035 192 F H36 0263.

      Graty wszystkie chyba wystarczające? Czy nawi ma szanse obsłużyc OPS 360 czy trzeba coś flashowac??
      Ostatnio edytowany przez adamdn; [ARG:4 UNDEFINED].
      CFHC:
      140 HP-> 185 HP
      320 Nm -> 436 Nm

      Komentarz


      • U mnie na rns315 ops 360 pokazywał więc nie powinieneś mieć z tym problemu. Moduł jest ok zawsze niższy możesz przefleszować ,możesz sie pokusić o 1K8 ( przyszłościowo) . Z czujnikami ABS-u z chin to jest różnie ja kupiłem i 2 lata już śmigam natomiast kolega kupił i waliło błędami ,
        ByŁ Leonsio 1.8T 200 km. Jest Szkodnik 140km

        Komentarz


        • adamdn wszystko masz tutaj:

          PLA 2.0

          Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE
          Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
          Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

          Komentarz


          • Panowie, majfrend dostarczyl zestaw PLA 2.0

            Oto co dokladnie wchodzi w jego sklad (wg numerów na zdjęciu):

            IMG_20210110_210245.jpg

            1. wiązka do czujników przednich bocznych wraz z tymi czujnikami
            2. wiązka do czujników tylnych bocznych wraz z tymi czujnikami
            3. przejściówka do czujników tylnych z oryginalnej wiązdki PDC tył
            4. dwa przewody do przycisku Park Assist
            5. sterownik PLA (3AA 919 475 S)
            6. przycisk PLA (3TD 927 123)
            7. czujniki ABS tylne (WHT 003858B i WHT 003859B) - podobno 100% kompatybilne z WHT003858A

            Wiazka wydaje sie byc przygotowana "odwrotnie" czyli jak w Passacie gdzie sterownik jest z przodu, gdzies za zegarami. Dlatego przewody do czujników przod (nr 1 na zdjeciu) są krótsze niż do czujników tył (nr 3 na zdjęciu). Rozumiem, że w naszych Skodach centralka PDC/PLA jest pod wykladzina tylnego lewego kola w bagazniku a przewody wystarczy przedluzyc i bedzie git?

            Kolejna sprawa - fajnie ze majfrend przygotowal wiazke-przejsciówke (nr 2 i 3 na zdjeciu). Pozwala ona na wzięcie zasilania (+ i masa) do czujników parkowania PLA tylnych bocznych z oryginalnej wiązki PDC tył. Nie trzeba nic ciac - wystarczy polaczyc wiazke 2 i 3 ze soba a do niej podlaczyc oryginalna wtyczke od PDC tyl - wszystko sie pieknie spina Sygnał zaś z jednego i drugiego czujnika (kabelki bialo-zolty i bialo-szary) ida zapewne do sterownika PLA.

            IMG_20210110_210327.jpg

            IMG_20210110_210337.jpg

            Wiązka nr 1 ze zdjęcia ma 4 luźne kabelki oraz jedna wtyczke. Tutaj moje pomysły się kończą. Patrząc na kolory kabelków dochodzące do czujników wychodzi na to ze czarny i biały to sygnały z czujników do centralki zaśbrazowo-zolty i czerwono-zolty to zasilanie i masa na obydwa czujniki. Pytanie tylko - po co ta wtyczka widoczna na powiększeniu? To w niej łączą się przewody zasilające od czujników i 2 piny gdzieś do wpięcia. Co tu sie wyprawia podpowiedzcie bo ja nie ogarniam????

            IMG_20210110_210318.jpg

            Dostałem w komplecie następujące mocowania czujników:
            - przód 3C8 919 399 i 3C8 919 400
            - tyl 2 x 18G 919 492 A

            Montował ktoś takowe do OII? Wymagaja przeróbek czy po wywierceniu otworu, oczyszczeniu i odtluszczeniu zderzaka od wewnatrz pasuja plug and play?? Montujemy w poziomie czy pionie?? Wtyczka czujnik w którą stronę na wychodzić? Czy nie ma to znaczenia?

            No i najwazniejsze - czy ma ktos schematy wg ktorych mozna to dopasowac do Octavii?? Albo rozpiske pinów chociaz?? Z gory dzieki. Moze to komuś też pomoże w zabraniu się za taka zabawę, postaram się żeby wszystkie info było w jednym miejscu.

            CFHC:
            140 HP-> 185 HP
            320 Nm -> 436 Nm

            Komentarz


            • Super, dzieki!! Wlasnie o to chodzilo
              CFHC:
              140 HP-> 185 HP
              320 Nm -> 436 Nm

              Komentarz


              • Rozpiska pinów w sterowniku PLA jest prosta:
                1. Kostka 12 pin (tylna wiązka) - 6x sygnał czujników, masa i plus - czyli w sumie 8 przewodów.
                2 Kostka 12 pin (przednia wiązka) - 6x sygnał czujników, masa, plus, 2 x przewody głośnika przedniego - czyli w sumie 10 przewodów.
                3. Kostka 16 pin - 2x przewody głośnika tył, masa, plus, 2x przycisk PLA, 2 x CAN - czyli w sumie 8 przewodów

                Podaj jeszcze dokładnie rozpiskę wiązki nr 1. Może jakiś schemat?

                Komentarz


                • Zamieszczone przez pejo Zobacz wpis
                  Rozpiska pinów w sterowniku PLA jest prosta:
                  1. Kostka 12 pin (tylna wiązka) - 6x sygnał czujników, masa i plus - czyli w sumie 8 przewodów.
                  2 Kostka 12 pin (przednia wiązka) - 6x sygnał czujników, masa, plus, 2 x przewody głośnika przedniego - czyli w sumie 10 przewodów.
                  3. Kostka 16 pin - 2x przewody głośnika tył, masa, plus, 2x przycisk PLA, 2 x CAN - czyli w sumie 8 przewodów
                  A konkretniej możesz podać numery PINów w kazdej wtyczce? Chodzi mi tylko o PLA, PDC mam przod i tyl wiec tutaj nic nie bede ruszal czyli:
                  1. Kostka 12 pin (tylna wiazka) - jeden od lewego czujnika PLA, drugi od prawego czujnika PLA - gdzie wpiac który?
                  2. Kostka 12 pin (przednia wiazka) - jw - gdzie wpiac który?
                  3. Kostka 16 pin - 2x przycisk PLA - ktore piny z przycisku ida do ktorych pinow w tej kostkce?

                  Poniżej schemat wiazki nr 1 z mojego zdjecia. Pytanie jest nastepujace - po co to rozgalezienie czerwono-zoltego i brazowo-zoltego na 2x luzne piny i 1x wtyk plastki 3 pin z dwoma pinami obsadzonymi? Idzie to wykorzystac w OII czy obciac i podpiac sie np do zasilania czujnikow PDC z przodu w wiazce zderzaka??

                  Bez tytułu.png
                  CFHC:
                  140 HP-> 185 HP
                  320 Nm -> 436 Nm

                  Komentarz


                  • 1. Wiązka tył - pin 10 lewy, pin 6 prawy
                    2. Wiązka przód - pin 9 lewy, pin 10 prawy
                    3. Kostka 16 pin - pin 1 z przycisku do pin 9 PLA, pin 6 z przycisku do pin 16 PLA. Pozostałe piny przycisku mam powiązane z przyciskiem ESP (ale tutaj sprawdź który pin od czego w przycisku ESP, bo pamiętam że przy montażu przycisku TPMS (ciśnienie w oponach) okazywało się że w zależności od roku modelowego przycisk ESP był różnie podpinany).

                    Co do przedniej wiązki to wygląda jakby były dwa warianty: albo robisz zasilanie przez kostkę albo wpinając dwa piny (brązowy i czerwony).

                    Komentarz


                    • Dzięki, to elektrycznie ogarnę. Zrodziły mi się jeszcze trzy pytania:

                      - w ktorych dokladnie miejscach (w centymetrach) montowaliscie czujniki w zderzaku przednim i tylnym? Wysokosci mozna sie domyslec, że identyczna jak fabrycznych czujnikow ale w osi poziomej to juz dla mnie niezla zagadka...
                      - jakies problemy przy wymianie czujników ABS w tylnych kolach na nowe? Trzeba sciagac tarcze?
                      - którędy przechodziliście do komory silnika celem montazu czujników w zderzaku przednim??
                      Ostatnio edytowany przez adamdn; [ARG:4 UNDEFINED].
                      CFHC:
                      140 HP-> 185 HP
                      320 Nm -> 436 Nm

                      Komentarz


                      • Zostało mi zdjęcie czujników przód:


                        Czujniki ABS wymieniasz Plug&Play.
                        Kable do czujników przód prowadziłem wzdłuż oryginalnej wiązki obecnych czujników podmieniając wtyczkę bodaj z 6 na 8 pinową

                        Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE
                        Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                        Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                        Komentarz


                        • gradek , dzięki. Coś już sobie z tego aproksymuje A z tylu nie masz zadnego foto? Zastanawia mnie czy blizej nadkola czy blizej konca auta maja byc tylne boczne wywiercone...

                          Do demontazu czujek ABS potrzeba sciagac tarcze czy da sie je wyciagnac bez szkody od tylu?

                          Sciagnalem tylko zderzak i moja koncepcja prostego podlaczenia wiazek upadla... Z tylu wiazka PDC jest w calosci, bez wtyczek na wyjsciu z wanny bagaznika. Widac w VW i na pewno w Seacie jest tam laczenie wtyczka i dzieki temu podpiecie chinskiego rozgaleznika na boczne czujniki to bajda. Bede musial cos pokombinowac, pewnie poucinac przewody i odpowiednia wtyczke zarobic.

                          Którędy idzie wiązka od PDC przod? Chodzi mi o miejsce w komorze i przejscie przez gródź do wnętrza auta.
                          CFHC:
                          140 HP-> 185 HP
                          320 Nm -> 436 Nm

                          Komentarz


                          • Wiązka czujników parkowania przednich przechodzi w okolicy pedału sprzęgła a wychodzi pod akumulatorem.

                            Komentarz


                            • Tutaj mam zdjęcia (zaczerpnięte z netu) jak czujniki były zakładane na przód. image_31664.jpgimage_31665.jpgimage_31662.jpg
                              Załączone pliki

                              Komentarz


                              • A tutaj z tyłu
                                7a362ef23ce9488dgen.jpg

                                Komentarz


                                • adamdn do wymiany czujników ABS nie trzeba nic demontować, jedynie odkręcić śrubkę. Stare mogą ciężko wychodzić.
                                  Jeśli chcesz wiązkę z przodu zrobić podobnie do fabryki to prowadź kable do przednich czujników w okolicę prawego nadkola. Tam jest wtyczka łącząca z wiązką zderzaka.
                                  Ostatnio edytowany przez gradek; [ARG:4 UNDEFINED].

                                  Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE
                                  Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                                  Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                                  Komentarz


                                  • Tu masz fotki z montażu webasto, gdzie widać rozprutą wiązkę, w której idą też kable od przednich czujników PDC. Za schowkiem nad nogami pasażera jest przepust kablowy przez ścianę grodziową komory silnika. Robiłem w preFL, ale podejrzewam, że w FL jest podobnie. U mnie wtyczka PDC ma 6 pinów - tak było w oryginale. Kończy się w okolicach przedniego zderzaka, żeby można go było swobodnie zdjąć bez cięcia kabli. Webasto - Google Photos
                                    Co do czujników ABS, to nie zgadzam się, że nie trzeba niczego ściągać. Trzeba ściągnąć koła Licz się z tym, że urwiesz główki w starych czujnikach i już nie będzie odwrotu. Warto przeczyścić otwory po usunięciu starych czujników, żeby nie zepsuć nowych przy wkładaniu. Ja dodatkowo posmarowałem otwory smarem i nowe elegancko wlazły. Wtyczki od czujników ABS są takie same. Powodzenia.
                                    Aktualne zużycie paliwa

                                    Komentarz


                                    • Tylko w tym przypadku zastanowiłbym się czy nie lepiej puścić wiązkę od bocznych przednich czujników z lewej stron. To chyba lepsze niż ciągnąć ja pod deska na prawą stronę. Oczywiście w obydwu przypadkach obowiązkowo kostka przed zderzakiem, aby w razie demontażu zderzaka odpiąć tylko kostki.
                                      Ja mam tak u siebie puszczoną wiązkę (z lewej strony). Tylko że kładłem wiązkę do wszystkich 6 przednich czujników od razu.

                                      Komentarz


                                      • Nie wiem czy dobrze pamiętam, że wiązka do czujników leci po przegrodzie silnika wzdłuż podszybia z lewej do prawej strony?

                                        Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE
                                        Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                                        Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                                        Komentarz


                                        • Dzięki wszystkim za informacje Mam tylko watpliwosci odnosnie nawiercenia zderzaka tylnego - znalazlem w sieci jakies zdjecie gdzie czujnik umiejscowiony byl zdecydowanie blizej tylnego kola - cos podobnie jak przednie PLA. Na zdjeciu ktore wkleil pejo (dzieki) ten czujnik jest wyraznie przesuniety do tylnej czesci zderzaka.

                                          To jak to w koncu powinno byc? Zakladam ze 30cm przesuniecia moze decydowac czy auto bedzie poprawnie parkowac czy na 30 poprawek wjedzie w miejsce parkingowe. Hmm?

                                          Tutaj foto:

                                          image_51120.jpg
                                          Ostatnio edytowany przez adamdn; [ARG:4 UNDEFINED].
                                          CFHC:
                                          140 HP-> 185 HP
                                          320 Nm -> 436 Nm

                                          Komentarz


                                          • adamdn miałem w swojej O II FL dokładnie w tym samym miejscu czujnik i system parkował rewelacyjnie.

                                            Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE
                                            Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                                            Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                                            Komentarz


                                            • adamdn jak wywiercisz otwory na boczne czujniki to załącz zdjęcia z pomiarem w jakich odległościach wierciles

                                              Komentarz


                                              • Ja w Superbie mam przy nadkolu kolega w Octavii 2fl miał w połowie zderzaka(ostatnie zdjęcie które wstawił Pejo) jak i w moim tak i w jego przypadku system działał tak samo dobrze ważne jest to żeby wybrać miejsce w którym czujniki po zamontowaniu będą ustawione prostopadłe do drogi

                                                Wysłane z MI 10 pro przy użyciu Tapatalka


                                                Ostatnio edytowany przez loko34; [ARG:4 UNDEFINED].

                                                Komentarz


                                                • adamdn na próbę możesz przykleić czujniki na taśmę do zderzaka i zobaczyć czy system dobrze działa.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X