Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Hak holowniczy w OII

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Hak holowniczy w OII

    no to tak ja przywioze ze soba rum tuzemski ktoś musi zapodać cherbatke lub jesli chcecie śliwowice wezme :P
    Maro

  • #2
    Hak holowniczy w OII

    Witajcie, tym razem chciałem mojego szkodnika przyozdobić z tyłu ładnym oryginalnym hakiem holowniczym. Urządzenie przydatne zwłaszcza zimą jak trzeba kogoś z zaspy wyciągnąć. W odpowiedni hak zaopatrzyłem się na ulubionym portalu aukcyjnym. Kupiłem nowy hak, oryginalny z homologacją Skody, kula ściągana, a gniazdo elektryczne chowane pod zderzak. Czyli super bajer, bo jak nie jest potrzebne nie widać instalacji ani dodatkowych szpecących blaszek. Hak kosztował 570 zł z przesyłką. Instalacje elektryczną nabyłem również na aukcji. Wcześniej pytałem w serwisie czy instalacje do limuzyny i kombi są identyczne, usłyszałem że TAK i to w dwóch serwisach i kupiłem do limuzyny. Po czym spotkało mnie pierwsze rozczarowanie. Instalacja nie pasuje do gniazd lamp tylnych. Miała to być typowa instalacja „Plug and play” niestety ani wtyczki ani gniazda nie pasują. Mówie sobie – mój błąd kupiłem do limuzyny 06/04 a ja mam kombi z roku 2006 może była jakaś zmiana. Dzwonię do serwisu a oni mi mówią że powinna pasować bo są identyczne. Nie zastanawiając się wsiadłem do autka i pognałem do serwisu. A tam facet przynosi mi pudełko z instalacją którą podłącza się pod moduł + dodatkowy moduł w instalacji haka, a nie pod lampy, a na dodatek jest 13 pinowa , a nie 7. Myślę sobie porażka, za moją dałem 160 zł a za tą muszę zapłacić 970 zł. No różnica nie mała. Dzwonię do serwisu gdzie kupiłem OII i już jestem umówiony na montaż czy mają taką na stanie i za ile mi ją sprzedadzą?. Owszem mają ale mogą dać 7 pinową za 600 zł. OK. zgadzam się w końcu nie mam wyjścia.

    PONIEDZIAŁEK
    8:20 – troszeczkę spóźniony oddaję Skodę do autoryzowanego serwisu na montaż haka holowniczego. Hak jest mój (oryginalny) instalacje daje serwis.
    18:00 – tak, tak prawie 10 godzin walczyli żeby zamontować hak. Wydatek 900 zł.
    18:20 – jadę do domu. Ale myślę sobie że muszę zrobić wpis do dowodu. Jadę na stacje diagnostyczną.
    18:45 – prawie rozwaliłem bramę wjazdową stacji. Przekręciłem kluczyk, wyjąłem ze stacyjki i chciałem wysiąść, ale silnik nie zgasł, a że nigdy nie zostawiam samochodu na luzie był na jedynce i podjechał do przodu. Diesel jest mocny pokonał prawie metr i zgasł na 5 cm przed bramą wjazdową do stacji. Zapalam silnik, gaszę i nic dalej „chodzi” dopiero jak zgasiłem postojówki – gaśnie. No to się nieźle wku.....wiłem. Ale przegląd przeszedł. Prawie. Bo jak podłączyliśmy lampy do gniazda instalacji to zapaliła mi się kontrolka poduszki powietrznej. No niby nic, już wiem że rano odwiedzę serwis, może tym razem poczęstują mnie kawą?. Po drodze do domu wysiadło mi w kolejności jak następuje:
    - ASR
    - ABS
    - Wspomaganie (na pomarańczowo)
    - Antypolution
    23:50 – dalej nie potrafię zasnąć.

    WTOREK
    5:00 – po krótkiej drzemce jadę do serwisu
    7:00 – proszę o poprawienie spartaczonej roboty
    18:00 – samochód nie jest gotowy. Wracam do domu z kolegą.

    ŚRODA
    9:00 – samochód nie jest gotowy. Stanowczo proszę o zamontowanie oryginalnej 13 pinowej instalacji na CAN-ie.
    13:00 – odbieram samochód
    17:00 – w Norauto kupuje przejściówkę na 7 pinów
    19:00 – sprawdzam instalacjie i ...... NIC NIE DZIAŁA. Myślę sobie że przejściówka jest zła. Lecę do kolegi który ma BMW podpina m przejściówkę i lampy – DZIAŁA
    23:50 – dalej nie mogę zasnąć

    CZWARTEK
    7:00 – Stanowczo k...wa proszę Kierownika Serwisu o poprawienie instalacji. Zostawiam przejściówkę i bagażnik na rowery ze światłami żeby potrafili sprawdzić.
    18:00 – samochód nie jest gotowy. Ręce mi opadają, samochodu zastępczego na tą godzinę nie mają. Wracam do domu z kolegą (VOLVO).

    PIĄTEK
    13:00 – odbieram samochód. Podobno zimny lut w module, no i że nieszczęścia chodzą parami i takie tam.....
    Działa. Ale jak podepnę instalacje przyczepy to wyświetla się na szafie błąd lampy postojowej. Na szczęście sterownik nie odłącza napięcia i dalej świeci. Podobno te typy tak mają. W sumie nie jest to irytujące przynajmniej pamiętam że mam ogon. Podobno z montażem były juz takie problemy nie tylko w OII w Turanie też. Aż się boję pytać co spieprzyli przy pierwszym montażu i w jaki sposób to naprawili?

    Jaki z tego morał? Instalujcie w OII instalacje oryginalną 13 pinową w serwisie lub w warsztacie który to już robił i wie "czym się to je".
    BYŁO: 2,0 TDI Kombi Elegance Beż Sahara + (od: 22.10.06 - xenony, 28.10.06 - navi, 17.11.06 działający hak .....)
    JEST: Volvo S80 II D5
    JEST: BMW R1200GS Adventure

    Komentarz


    • #3
      No niestety, auto jest na CAN-BUSie i wszystko co home-made moze sprawiac problemy, do tego serwis, jak to serwis. Nie widzieli nigdy takiego haka to kombinowali jak kon pod gore. :|
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        Bartek_2012, Śliwka to robił

        Komentarz


        • #5
          Nie Staszku to nie Śliwka. Ale Ty sie kiedyś chwaliłeś, że masz jakieś znajomości w Krakowie, może zapytasz jak tam wyglada taki montaż i czy są błędy po podpięciu przyczepy? . Jak cała ta sprawa się zakończy to podam nazwę serwisu.

          [ Dodano: Wto 21 Lis, 06 21:39 ]
          Instalacja działa poprawnie. Tak prawdę mówiąc okazało się że moja instalacja w bagazniku rowerowym ma światła pozycyjne zasilane wspólnie z postojówki prawej, a więc błąd światła postojowego lewego był jak najbardziej prawidłowy. Moje przeoczenie. Wszystko OK.

          [ Dodano: Sob 02 Gru, 06 19:19 ]
          Jestem już po pierwszych kursach z przyczepą.
          Zalety montażu instalacji na CAN-Busie:
          - informacje o przepalonych żarówkach bądz uszkodzeniach
          - jeżeli macie czujniki cofania to po podłączeniu przyczepy będą one pracowały w ograniczonym zakresie, a mianowicie podczas cofania nie będą błędnie informować o przeszkodzie tylko włączą sie w momencie zbyt dużego "złamania" przyczepy podczas skrętu. Najprawdopodobniej działają tylko dwa zewnętrzne czujniki.
          BYŁO: 2,0 TDI Kombi Elegance Beż Sahara + (od: 22.10.06 - xenony, 28.10.06 - navi, 17.11.06 działający hak .....)
          JEST: Volvo S80 II D5
          JEST: BMW R1200GS Adventure

          Komentarz


          • #6
            odgrzewam kotleta ale mam pytanie do bartka.
            mi tez montowali hak w serwisie skody ale niestety na wstecznym caly czas mi wyje brzeczyk od czujnikow parkowania. dowiadywales sie jak to jest rozwiazane ? czy cos spieprzyli i komp nie wie ze ma hak czy to kwestia przeprogramowania ?

            Komentarz


            • #7
              a ja mam pytanie ile sumarycznie kosztowala ta rzezba?
              i ile kosztowalby nowy w ASO
              nasza droga: www.wpzs.pl

              Komentarz


              • #8
                nie wiem czy to pytanie do mnie ale za hak, wiazke, montaz oraz przeglad po 30tys km lacznie zaplacilem 1200 zl
                hak nie byl skodowski tylko autohak ze slupska. oczywiscie kupiony i zamontowany w ASO

                Komentarz


                • #9
                  czy ktoś może już odbierał O2 z fabrycznym hakiem?? Bo ja zaszalełem i generalnie to wzystkim polecam bo jest tak wymyślony, że po zdjęciu go w ogóle nie widać (nawet gniazdko elektryczne się wsuwa pod zderzak), ale mam pytanieczy ktoś wie jaki jest schemat elektryczny gniazdka do przeczepy 13-wtykowego (w/g niemieckiej normy DIN11446) - tzn. które z "nieobowiązkowych" zestyków od nr 8 do nr 13 są w O2 podłączone i na jakich zabezpieczeniach
                  OII COMBI 2.0 TDI

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam
                    Jak tak sobie czytam to co powyżej, to coraz bardziej skłaniam się do kupienia i założenia haka w ASO. Zapewne zapłacę jak "za zboże", ale przynajmniej będę miał szansę na względny spokój. Tym bardziej że nie mam zamiłowania ani wiedzy do grzebania przy samochodzie.
                    Jarecki
                    Octavia II, 2.0 TDI, Elegance

                    Komentarz


                    • #11
                      Sam hak moze byc obojetne jaki, z tego co zrozumialem problem jest tylko z instalacja.

                      Ostatnio przegladalem oferty kompletow do OI i tak z ciekawosci do OII i pisza ludzie, ze trzeba wlasnie dolozyc jakis komputer dodatkowy do tego i jest OK.

                      Moze jak nie ASO to popytac tam gdzie montuja haki jak z ich wiedza na ten temat
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        Sam hak moze byc obojetne jaki, z tego co zrozumialem problem jest tylko z instalacja.

                        Ostatnio przegladalem oferty kompletow do OI i tak z ciekawosci do OII i pisza ludzie, ze trzeba wlasnie dolozyc jakis komputer dodatkowy do tego i jest OK.

                        Moze jak nie ASO to popytac tam gdzie montuja haki jak z ich wiedza na ten temat

                        To w takim razie mam pytanie do szanownych forumowiczów :

                        Czy możecie mi polecić jakiś kompetentny warsztat w Warszawie i okolicach w wyżej wymienionym temacie ?
                        Jarecki
                        Octavia II, 2.0 TDI, Elegance

                        Komentarz


                        • #13
                          jarek_wt, ,oczywiście,że możemy
                          Ul.Płowiecka w Wawie ale nie znam numeru,jakieś 200-300 metrów od skrzyżowania z ul.Marsa jest warsztat montujący haki,ja tam zakładałem do swojej niuni i jedyny "mankament"jest taki,że przy cofaniu z przyczepą wyją czujki cofania ale da sie to przeżyć
                          NajtFukinPatrol North-West

                          UNIDEN 510 XL + ML145

                          BYŁ ASZ
                          PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                          BYŁA TEŻ CEGA
                          A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                          MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                          Komentarz


                          • #14
                            Wystarczy dobry moduł (specjalizowany do samochodów grupy VW z magistralą CAN) i nawet z gniazdem 7 pinowym nie ma problemów z działaniem. Jeśli w aucie są czujniki cofania, to gniazdo 7 pinowe musi mieć specjalną konstrukcje z wyłącznikiem (takie są dostępne).
                            Większość towarów oferowanych na aukcjach co jest tanie i napisane, że jest uniwersalne i pasuje do wszystkiego to zazwyczaj jest do du... Spotakałem się już z takimi modułami, co klienci sobie "okazyjnie" kupili. Niestety elektronika we współczesnych autach jest już tak bardzo zaawansowana, że podłączenie byle czego będzie powodowało zakłócenia w funkcjonowaniu innych systemów samochodu nawet nie związanych z oświetleniem zewnętrznym.
                            DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                            www.chiptuning.katowice.pl
                            DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez Krzych
                              Wystarczy dobry moduł (specjalizowany do samochodów grupy VW z magistralą CAN) i nawet z gniazdem 7 pinowym nie ma problemów z działaniem. Jeśli w aucie są czujniki cofania, to gniazdo 7 pinowe musi mieć specjalną konstrukcje z wyłącznikiem (takie są dostępne).
                              Większość towarów oferowanych na aukcjach co jest tanie i napisane, że jest uniwersalne i pasuje do wszystkiego to zazwyczaj jest do du... Spotakałem się już z takimi modułami, co klienci sobie "okazyjnie" kupili. Niestety elektronika we współczesnych autach jest już tak bardzo zaawansowana, że podłączenie byle czego będzie powodowało zakłócenia w funkcjonowaniu innych systemów samochodu nawet nie związanych z oświetleniem zewnętrznym.
                              Czyli z tego wynika że "wiązkę" + montaż najlepiej zamówić w ASO, natomiast "żelastwo" można kupić gdzie indziej. Na Allegro raczej nie zaryzykuję, ale znalazłem też haki na stronie Intercars'a. Powinny być chyba lepsze niż "no name" chocby z Allegro ?

                              pozdrawiam
                              Jarecki
                              Octavia II, 2.0 TDI, Elegance

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez jarek_wt
                                Czyli z tego wynika że "wiązkę" + montaż najlepiej zamówić w ASO
                                Nie koniecznie, tylko zlecić komuś kto ma doświadczenie w elektronice stosowanej w takich samochodach. W ASO raczej cena bedzie x2.
                                DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                www.chiptuning.katowice.pl
                                DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                Komentarz


                                • #17
                                  Krzych, A jakie Ty montujesz, nie traktujac tego jako krypto reklamy oraz ile Ty kasujesz??


                                  BTW Jak jest w OI jak sa czujniki cofania, tez musi byc jakas inna wiazka, czy zwykla wystarcza :?:
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    jarek_wt, posłuchaj,ja na miejscu w tym warsztacie dostałem hak,moduł i wiązkę.Całość zaraz przy mnie zamontowali
                                    NajtFukinPatrol North-West

                                    UNIDEN 510 XL + ML145

                                    BYŁ ASZ
                                    PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                                    BYŁA TEŻ CEGA
                                    A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                                    MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      WIELKIBONGO , a nie jest to przez przypadek ta firma :

                                      "Satura" P.P.U.H.
                                      04-501 Warszawa, Płowiecka 31 - woj. mazowieckie
                                      tel. 022 613 22 43, fax. 022 613 22 43
                                      Jarecki
                                      Octavia II, 2.0 TDI, Elegance

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Szczerze mówiąc to nie wiem jaki tam jest dokładny adres ale może to i ta firma,miałeś z nią jakieś nieprzyjemne zdarzenia?
                                        NajtFukinPatrol North-West

                                        UNIDEN 510 XL + ML145

                                        BYŁ ASZ
                                        PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                                        BYŁA TEŻ CEGA
                                        A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                                        MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez WIELKIBONGO
                                          Szczerze mówiąc to nie wiem jaki tam jest dokładny adres ale może to i ta firma,miałeś z nią jakieś nieprzyjemne zdarzenia?
                                          Nie, bo jak dotąd autko było na gwarancji, więc nikt poza ASO się do niego nie dotykał. Tyle że w kwestii haka ASO ma ceny zaporowe, i jak się dzisiaj okazało co co chwilę mówi inaczej - dzis stwierdzili że wiązka do haka kosztuje, uwaga : 980 zł !!!!!!!, hak 1100, montaż 580 zł - ceny podane przez ASO Rowiński-Wajdemajer w Piasecznie.
                                          Moją góowną obawą jest kwestia magistarli, jak chłopcy pomylą się z kabelkam, to będę miał się z pyszna.
                                          A czy może ktoś miał do czynienia z firmą "Hak-Pol" z Raszyna ?
                                          Jarecki
                                          Octavia II, 2.0 TDI, Elegance

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Słuchaj,ja zakładałem tam hak w cenie dużo niższej niż te które podałeś i jestem zadowolony
                                            NajtFukinPatrol North-West

                                            UNIDEN 510 XL + ML145

                                            BYŁ ASZ
                                            PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                                            BYŁA TEŻ CEGA
                                            A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                                            MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              WIELKIBONGO, a jaka cena haka ??? jesli to nie tajemnica

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez WIELKIBONGO
                                                Słuchaj,ja zakładałem tam hak w cenie dużo niższej niż te które podałeś i jestem zadowolony
                                                U nich robię przeglądy, bo mam do nich około 10 minut drogi piechotą od domu, więc jedenego dnia po pracy zostawiam, a drugiego z rana odbieram.
                                                Ale cena którą mi zaśpiewali za hak (bez wiązki) mnie po prostu zwaliła. Ze 2x tyle ile za najbardziej "wypasiony" egzemplarz z Intercras'u. Rzecz jasna w tym temacie to raczej nie chcę mieć z nimi do czynienia.

                                                pozdrawiam
                                                Jarecki
                                                Octavia II, 2.0 TDI, Elegance

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  stysiek, jak dobrze pamiętam to zapłaciłem coś ok.900 zł za komplet
                                                  NajtFukinPatrol North-West

                                                  UNIDEN 510 XL + ML145

                                                  BYŁ ASZ
                                                  PÓŹNIEJ BYŁ BKD
                                                  BYŁA TEŻ CEGA
                                                  A TERAZ JEST SUPERB CBBB
                                                  MAMY NOWEGO KANDYTATA DO OCP,MA JUż JEDENAŚCIE LAT !!!!!!!!!!

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...
                                                  X