Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Park assist OII przed liftem zeby pokazywal na Columbusie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Ktos sie orientuje gdzie wchodzi 6 kabli ktore mam w wiazce glownej parktronica po FL ?

    - pomaranczowo brazowy
    - pomaranczowo czarny
    - fioletowo czarny
    - niebiesko granatowy
    - 2 brazowe
    Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
    Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
    ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

    TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


    Komentarz


    • #27
      misiek^wro, ogarnąłeś temat?
      pomarańczowe kable idą do wiązki od gateway'a
      pozostałe podpiąłem do odpowiednich kabli prowadzących do wiązki od przyciska ESP
      w domu mam schematy to dokładnie podałbym numery pinów z wtyczek - jeśli to jeszcze aktualne :roll:

      BTW, czy bez zmiany gateway'a będzie działać dzwiękowa sygnalizacja odległości - biorąc pod uwagę, że sterownik parktronic'a jest poliftowy?
      Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

      Komentarz


      • #28
        El Zygmunto, aktualne. Mam ciagle kpl kable, chetnie bym je zamontowal

        Napisz jak dla debila, jaki kabel gdzie mam wciskac

        [ Dodano: Czw 17 Mar, 11 12:27 ]
        Zamieszczone przez El Zygmunto
        BTW, czy bez zmiany gateway'a będzie działać dzwiękowa sygnalizacja odległości - biorąc pod uwagę, że sterownik parktronic'a jest poliftowy?
        Szczerze to nie wiem :shock:
        Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
        Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
        ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

        TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


        Komentarz


        • #29
          Michał,

          - 2 brązowe (rozumiem, że te z wtyczki do parktronica, piny 2 i 4) należy zmostkować i połączyć z kabelkiem brązowym z przycisku ESP (pin 2 we wtyczce ESP)
          - fioletowo-czarny (z centralki, pin 1 z wtyczki 16pinowej) idzie bezpośrednio do skrzynki bezpieczników (bezpiecznik nr 6 w wersji FL)
          - niebiesko-granatowy??? który to - chyba chodziło o niebiesko szary (pin 3 z wtyczki) - połączenie z pin 3 z wtyczki ESP (z tym samym kolorem kabla)
          - pomarańczowo-brązowy (CAN L) - pin 6 z wtyczki Gateway
          - pomarańczowo-czarny (CAN H) - pin 16 z wtyczki Gateway

          jakby co, dzwoń :diabelski_usmiech
          Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez El Zygmunto
            - fioletowo-czarny (z centralki, pin 1 z wtyczki 16pinowej) idzie bezpośrednio do skrzynki bezpieczników (bezpiecznik nr 6 w wersji FL)
            Czyli u mnie mam go wcisnac pod bezpiecznik nr 6 rowniez ? :twisted:

            Czyli wiazke lece w ten sposob.

            Podziekowal
            Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
            Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
            ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

            TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


            Komentarz


            • #31
              Ja miałem zajęty bezpiecznik nr 6 i dla świętego spokoju wpiąłem w najbliższy wolny (chyba 5) - ale zasilane są z tego samego źródła - jak w środę w miarę wcześnie będę we Wrocku to coś bym tam jeszcze podpowiedział
              Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

              Komentarz


              • #32
                El Zygmunto, no to gicior

                [ Dodano: Czw 14 Lip, 11 22:16 ]
                Ok, z racji na to, ze wieczory przyszlego tygodnia mam wolne, po czesci chcialem ogarnac montaz PC.

                (wiem wiem, mialem to zrobic, ale mgr. i inne zajecia skutecznie odraczaly te czynnosc w daleka przyszlosc )

                Pytanie nr jeden - jak idzie wiazka pod zderzakiem, ktoredy wchodzi itd. Jak idzie pozniej wiazka od sterownika w lewym boczku ? Rozumiem ze kanałem przez progi az do przodu, przechodzi ladnie i co dalej ? Co dzieje sie przy podstopnicy ?

                W jaki sposob idzie wiazka od czujnikow z przodu?


                Chce sie za to zabrac, ale domyslam sie, ze troche roboty przede mna jest, dlatego chociaz w teorii chce byc bardzo mocny
                Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                Komentarz


                • #33
                  misiek^wro, nie mam pojęcia jak oryginalnie idzie wiązka od przednich czujników - ja puściłem z prawej strony komory silnika, razem z wiązką od silniczków spryskiwaczy, dalej podszybiem i do środka wzdłuż lewego słupka A (a własciewie to kolejność odwrotna bo wiązka idzie od sterownika)

                  jeśli chodzi o tył to w zderzaku (tak samo jak w przednim) masz otwory do przymocowania wiązki, która do środka jest poprowadzona otworem technologicznym na środku tylnej ściany - widać go po podniesieniu podłogi w bagażniku (powinien być zaślepiony)

                  od sterownika do przodu wiązki idą wzdłuż progu - razem z już istniejącą wiązką
                  Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

                  Komentarz


                  • #34
                    Re: Park assistent v OII przed liftem ze by pokazywal na Col

                    Zamieszczone przez Grygy
                    1) Kostka T16 s oran¾ovo/hnìdým drátem-pin 7 a oran¾ovo/zeleným na pinu 14
                    - Wyjmi piny 3,7 a 14 a izolovat (NIE ROZUMIEM włożyć i wyjąc i zaizolować??????)

                    2) CAN kabel
                    - zeleno/¾lutý (CAN High) na pin T16/6
                    - bílo/¾lutý (CAN Low) na pin T16/15 (CZY TO PRZEWODY OD GATEWAY?????)

                    3) Dorobic kabel do Gateway
                    - CAN-High - zeleno/¾lutý na T20e Pin 16
                    - CAN-Low - bílo/¾lutý na T20e Pin 06 ( PRZEWODY Z GATEWAYA do Sterownika parkowania??????)

                    4) Glosnik przod
                    - na piny 3 a 4 (glosnik przod) kostka ve srodku T12 (czujniky przod) (DOBRZE ZAZNACZONE NA ZDJECIU?????)
                    - pøepojit piny ze svorkovnice T16/2 a T16/10 (NIE ROZUMIEN wychodzi na to ze to tylni głośnik????)




                    niedługo zamierzam wymienić sterownik ale nie mogę za bardzo połapać się w tym opisie.
                    Czy ktoś może to opisać bardziej szczegółowo punkty od 1 do 4
                    Koło każdego punktu w nawiasie napisałem co mnie zastanawia
                    Lub tez zaznaczyć na tej fotce
                    ]"]ImageShack - Best place for all of your image hosting and image sharing needs

                    Komentarz


                    • #35
                      andrzej-tdi,

                      1) Wyjmij te piny, nie beda uzywane - najlepiej w opaske, podgrzac, tasma i do widzenia.
                      2) tak, te kable trzeba dorobic. ( choc martin kiedys pisal, ze nie zawsze )
                      3) te ktore wstawiales do kostki T16 przy sterowniku parktronika ciagniesz do gatewaya

                      4) nie wiem
                      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                      Komentarz


                      • #36
                        Dzięki misiek^wro
                        A jeszcze jedno pytanko.
                        Czy w Getaway-u są wolne te dwa piny( te20e 06 i 16)czy muszę je złączyć z pinami które już tam są???

                        Komentarz


                        • #37
                          Dolaczasz do kabli, ktore juz sa
                          Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                          Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                          ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                          TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                          Komentarz


                          • #38
                            Panowie ja również chciałbym zainstalować Columbusa w mojej Octavii (autko z 2006 r) - zakładam, że wszystko będzie do wymiany. Jaki może być koszt orientacyjny takiej zmiany nie licząc radia? Czy wskazania climatronika też będą widoczne na radiu?

                            Komentarz


                            • #39
                              ToMo1978, zalezy co chcesz.

                              Jesli chcesz miec nowego PA ( tak jak w tym topicu ) to wiaze sie to z wymiana gatewaya.
                              Jesli chcesz miec wskazania klimatronika, to musisz miec nowy sterownik klimatronika + przerobic baaaardzo sporo ( w tym wymienic najlepiej cala nagrzewnice )

                              Generalnie o ile koszy columbusa Cie nie interesuje to masz tak :

                              gateway : od 150 do 250 pln
                              sterownik pa : od 150 do 250 pln
                              piny i plasticzki : od "za darmo" do parenastu zlotych
                              1 ori glosniczek w aso : 80, na allegro okolo 50paru
                              troche kabelkow : 1 zl za 1 metr.
                              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                              Komentarz


                              • #40
                                misiek^wro, dzięki - chodziło mi przede wszystkim o PA, bez wskazań klimatronika można funkcjonować. Czyli trzeba szykować min. 2K zł na Columbusa i te kabelkowe ustrojstwo.

                                Komentarz


                                • #41
                                  ToMo1978, nie wiem za ile kupujesz columbusa, ale na dwa sterowniki i "dupere" musisz miec koło 550 zl.
                                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                  Komentarz


                                  • #42
                                    dzis ladnie piaknie wzialem sie za podlaczanie OPS-a wyrobilem sie dosc szybko po przeczytaniu wszystkiego na forum. Wlaczam zaplon i glosnik wyje jak szalony. Podlaczylem vcdsa bo mylalem ze trzeba zaprogramowac park assistent zrobilem i nic vcds wywala blad brak komunikacji ze strerownikiem 03075 - Parallel Parking Assistance Control Module (J791) 004 - No Signal/Communication. Sterownik park asista jak zakupilem to 1ko 919 475 przed chwila zauwazylem ze Grygy pisal o 1z0 919 475 a bodajrze. Juz sam nie wiem czy to sterownik czy co druty sprawdzilem pare razy i nic wszystko tak jak opisane na forum. Teraz skonczylem wogole bez czujnikow

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      ganzal, to A na koncu jest k...sko istotne
                                      Link - chyba najtanszy na alledrogo.
                                      Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                      Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                      ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                      TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                      Komentarz


                                      • #44
                                        O w dupe to niezle glupi placi 2 razy niestety. Ale obojetne dalej juz jest czy to jest z vw seata czy skody wazne zeby bylo z koncowka A tak??

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Zamieszczone przez ganzal
                                          Ale obojetne dalej juz jest czy to jest z vw seata czy skody wazne zeby bylo z koncowka A tak??
                                          Numer czesci to numer czesci.

                                          [ Dodano: Sob 15 Paź, 11 00:02 ]
                                          Zamieszczone przez El Zygmunto
                                          - 2 brązowe (rozumiem, że te z wtyczki do parktronica, piny 2 i 4) należy zmostkować i połączyć z kabelkiem brązowym z przycisku ESP (pin 2 we wtyczce ESP)
                                          - fioletowo-czarny (z centralki, pin 1 z wtyczki 16pinowej) idzie bezpośrednio do skrzynki bezpieczników (bezpiecznik nr 6 w wersji FL)
                                          - niebiesko-granatowy??? który to - chyba chodziło o niebiesko szary (pin 3 z wtyczki) - połączenie z pin 3 z wtyczki ESP (z tym samym kolorem kabla)
                                          - pomarańczowo-brązowy (CAN L) - pin 6 z wtyczki Gateway
                                          - pomarańczowo-czarny (CAN H) - pin 16 z wtyczki Gateway
                                          Patrz, dopiero dzis sie za to zabralem.

                                          Sterownik wpiety, wkrecony, kable do tylu polozone, ladnie poklejone tasma do wiazki od klapy, wszystko pieknie poprowadzone, plasty lewego progu sciagniete, poprowadzone wszystko razem z wiazka ktora juz byla, wyprowadzony kabel dla mikrofonu w slupku kierowcy i zaczynaja sie pytania.

                                          O tyle o ile wiem co z kablami przy wtyczce od "P" to gdzie montuje sie drugi mikrofon? Slupek szyby przedniej? Co z kablem brazowym, ktory konczy sie gdzies metr od sterownika PDC - wychodzi z 8 pinu wtyczki T16.

                                          Co zrobic z tym nieszczesnym kablem fiol-czarnym ? Nigdy nie dobieralem sie do bezp - jakis how to ?

                                          No i ciagle nie wiem jak sie z wtyczka przedostac do komory silnika :twisted: :twisted:
                                          Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                          Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                          ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                          TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Zamieszczone przez misiek^wro
                                            O tyle o ile wiem co z kablami przy wtyczce od "P" to gdzie montuje sie drugi mikrofon? Slupek szyby przedniej
                                            jak nie wnikałem w temat i przykleiłem na taśmę dwustronną nad przekaźnikami - na wzmocnienie

                                            Zamieszczone przez misiek^wro
                                            Co z kablem brazowym, ktory konczy sie gdzies metr od sterownika PDC - wychodzi z 8 pinu wtyczki T16.
                                            ja wpiąłem w punkt łączenia masy idący od wiązki tylnych lamp - niestety wiązało się to z odpezpieczeniem tej wiązki ale przynajmniej jest wpięte, a właściwie dolutowane w oryginalne miejsce

                                            Zamieszczone przez misiek^wro
                                            Co zrobic z tym nieszczesnym kablem fiol-czarnym ? Nigdy nie dobieralem sie do bezp - jakis how to ?
                                            masz już czujniki parkowania z tyłu czy dokładasz wszystko?

                                            Zamieszczone przez misiek^wro
                                            No i ciagle nie wiem jak sie z wtyczka przedostac do komory silnika :twisted: :twisted:
                                            ja pociągnąłem peszlem, który jest na podszybiu po stronie kierowcy, dalej podszybiem i wzdłuż wiązki idącej przy prawym błotniku w kierunku pompki od spryskiwaczy
                                            Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez El Zygmunto
                                              masz już czujniki parkowania z tyłu czy dokładasz wszystko?
                                              Nie mam, totalnie od zera z tym koksem lece :twisted:

                                              Zamieszczone przez El Zygmunto
                                              jak nie wnikałem w temat i przykleiłem na taśmę dwustronną nad przekaźnikami - na wzmocnienie
                                              A gdzie to jets w oryginale - wyszukalem ze wlasnie na slupku :twisted:

                                              Zamieszczone przez El Zygmunto
                                              ja pociągnąłem peszlem, który jest na podszybiu po stronie kierowcy, dalej podszybiem i wzdłuż wiązki idącej przy prawym błotniku w kierunku pompki od spryskiwaczy
                                              Jakies foto jak sie do niego dostac od podstopnicy?
                                              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Zamieszczone przez misiek^wro
                                                El Zygmunto napisał/a:
                                                masz już czujniki parkowania z tyłu czy dokładasz wszystko?


                                                Nie mam, totalnie od zera z tym koksem lece :twisted:
                                                no to przede wszystkim ten kabelek idący do skrzynki bezpieczników musisz zakończyć odpowiednim pinem
                                                u mnie ze schematu wynikało, że mam się wpiąć w już istniejący obwód, ale ja wolałem zrobić oddzielny

                                                Zamieszczone przez misiek^wro
                                                El Zygmunto napisał/a:
                                                jak nie wnikałem w temat i przykleiłem na taśmę dwustronną nad przekaźnikami - na wzmocnienie


                                                A gdzie to jets w oryginale - wyszukalem ze wlasnie na slupku :twisted:
                                                nie mam pojęcia, ale ja chyba na słupku A nie miałem otworów do zamocowania głośnika - albo już coś kręcę :roll:

                                                Zamieszczone przez misiek^wro
                                                El Zygmunto napisał/a:
                                                ja pociągnąłem peszlem, który jest na podszybiu po stronie kierowcy, dalej podszybiem i wzdłuż wiązki idącej przy prawym błotniku w kierunku pompki od spryskiwaczy


                                                Jakies foto jak sie do niego dostac od podstopnicy?
                                                najpierw musisz zdjąć wycieraczki i kratkę podszybia
                                                wtedy zobaczysz ten peszel - jest on zintegrowany z takim plastikowym prostokątem przykręconym chyba 3 śrubami do nadwozia - ja to odkręcisz to i od wnętrza auta będziesz wiedział co i jak
                                                Moja była "Czarnula" O2 (swap 2.0 FSI)
                                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=33422

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Zamieszczone przez El Zygmunto
                                                  najpierw musisz zdjąć wycieraczki i kratkę podszybia
                                                  wtedy zobaczysz ten peszel - jest on zintegrowany z takim plastikowym prostokątem przykręconym chyba 3 śrubami do nadwozia - ja to odkręcisz to i od wnętrza auta będziesz wiedział co i jak
                                                  Ok, dzieki

                                                  Tam rozumiem jest sucho? Bo chce ta wiazke narazie tylko polozyc juz poza kabina, pospinac plastiki i czekac na zrobienie lifta - bo wtedy calosc podepne

                                                  Zamieszczone przez El Zygmunto
                                                  nie mam pojęcia, ale ja chyba na słupku A nie miałem otworów do zamocowania głośnika - albo już coś kręcę :roll:
                                                  A na schemacie tego ni mo ?

                                                  Zamieszczone przez El Zygmunto
                                                  no to przede wszystkim ten kabelek idący do skrzynki bezpieczników musisz zakończyć odpowiednim pinem
                                                  Numer pinu badz fotka?
                                                  Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                                  Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                                  ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                                  TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    walcze wciaz zeby pokazywalo mi na columbusie ale nic kompletnie glosnik wyje caly czas mimo ze kupilem sterowni k do parktronica 1KO919475A gatewaya mam 1K0 907 530 AA wwala mi bledy :
                                                    03075 - Parallel Parking Assistance Control Module (J791)
                                                    004 - No Signal/Communication
                                                    Freeze Frame:
                                                    Fault Status: 01100100
                                                    Fault Priority: 2
                                                    Fault Frequency: 2
                                                    Reset counter: 146
                                                    Mileage: 196461 km
                                                    Time Indication: 0

                                                    01044 - Control Module Incorrectly Coded
                                                    000 - -
                                                    Freeze Frame:
                                                    Fault Status: 01100000
                                                    Fault Priority: 1
                                                    Fault Frequency: 1
                                                    Reset counter: 127
                                                    Mileage: 196461 km
                                                    Time Indication: 0

                                                    00469 - Infotainment Databus in Single Wire Operation
                                                    011 - Open Circuit - Intermittent
                                                    Freeze Frame:
                                                    Fault Status: 00101011
                                                    Fault Priority: 3
                                                    Fault Frequency: 29
                                                    Reset counter: 177
                                                    Mileage: 196461 km
                                                    Time Indication: 0

                                                    01327 - Control Module for Parking Aid (J446)
                                                    004 - No Signal/Communication - Intermittent
                                                    Freeze Frame:
                                                    Fault Status: 00100100
                                                    Fault Priority: 2
                                                    Fault Frequency: 1
                                                    Reset counter: 186
                                                    Mileage: 197081 km
                                                    Time Indication: 0

                                                    Patrzalem na kable jeszcze raz wszystko zmostkowane polaczone tak jak pisze na forum nie wiem juz co robic skonczylem na chwile obecna bez czunjnikow calkiem. Moze ma jakies nzaczenie ze mam tylko tylnie czujniki ale ni ewydaje mi sie.

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X