Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Kluczyk scyzoryk w Mincie - podsumować czas

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kluczyk scyzoryk w Mincie - podsumować czas

    Pozdrowienia (od mojej żonki) dla kierownika srebrnej OII kombi KMY XXXX obmachanego ze wzajemnością w środę 22.09 na Powstańców Śląskich koło Tandety.

  • #2
    Kluczyk scyzoryk w Mincie - podsumować czas

    Dziś udało mi się zakończyć temat kluczyka scyzoryka w mojej Miętówce FL 2009.

    *** Centralny zamek i alarm
    1. Należy się zaopatrzyć w pilot HLO 1K0 959 753 N - około 35 PLN
    2. Używając VCDS należy przejść do Modułu Elektryki 09 --> Adaptacja
    3. Wybieramy kanał 1
    4. Domyślnie jest ustawiona wartość 7, należy zmienić na 1 (lub 2, 3, 4 jeżeli się ma większą liczbę pilotów do zakodowania, 1=1 pilot; 2=2 piloty itd.)
    5. Co ciekawe nie jest aktywny przycisk Test, więc od razu zatwierdzamy.
    6. W ciągu 15 sekund trzeba wcisnąć na każdym z pilotów przycisk otwierania.
    7. Przyjęcie pilota do pamięci sterownika potwierdzi jednokrotne mignięcie kierunkowskazów.
    8. Wychodzimy z adaptacji i pilot(y) powinny działać.
    9. Uzyskany w ten sposób działający pilot otwiera/zamyka drzwi, otwiera sam bagażnik, uchyla i domyka szyby przednie (heh, no bo tylne na korbkę są )

    *** Czas na główkę pilota i grot
    1. Od razu mówię, że do ASO nie ma po co jechać, bo system nie pozwoli zamówić główki scyzoryka, jeżeli nie było go oryginalnie. Jeżeli jednak się to komuś gdzieś uda, to proszę uprzejmie o info, gdyż nadal jestem zainteresowany takim rozwiązaniem, ale po kolei.
    2. Koszty w ASO - jeżeli się uda to 240 PLN za główkę scyzoryka lub 180 PLN za kluczyk taki jak oryginalny.
    3. Można pojeździć po miszczach od dorabiania kluczyków, ale z reguły nie ma opcji, żeby zakodowali IMMO, które jest w FL (trzeba jakiegoś kodu - czy nawet dwóch, których oczywiście sie nie posiada).
    4. Ja u siebie ostrożnie otworzyłem obudowę mojego kluczyka i udało mi się przy pomocy skalpela delikatnie usunąć pastylkę IMMO.
    5. Na Allegro zakupiłem główkę, koszt 77 PLN z przesyłką.
    Link
    Jest to główka wydaje mi się że ćwierć oryginalna, ale nie ma tragedii. U mistrzów dorabiaczy są o wiele gorsze. Usyfione, porysowane itp.
    6. U dorabiacza dociąłem grot (50 PLN) i przełożyłem tabletkę IMMO. Niestety porównanie oryginalnego kluczyka i dorobionego to jak dzień do nocy. Musiałem w domu użyć pilniczka papierowego do paznokci o różnych gradacjach wygładzić cięcie.
    7. Kluczyk działa, aczkolwiek nie wchodzi ani nie wychodzi tak płynnie ze stacyjki jak oryginał. Podejrzewam że chodzi o gładkość powierzchni, która jest gorsza. Powiem tak, da się wyczuć różnicę.

    Można też od razu kupić oryginalny kluczyk u tego człowieka:
    Link
    Koszt 125 PLN, podejrzewam, że dobrej jakości.

    Jeszcze jedna kwestia - ubezpieczenie Auto Casco, trzeba zgłosić w formie aneksu, że ma się jeden więcej kluczyk, ale zaznaczyć że bez IMMO, tak na wszelki wypadek, żeby nikt nie powiedział, że kluczyk był dorabiany i razie kradzieży nici z kasy. Co prawda w warunkach polisy jest napisane rażące niedbalstwo, no ale cóż dla świętego spokoju...

    Niniejszym dziękuję Andysowi i Brongo za help !!!
    Poprawcie mnie, jeżeli gdzieś się pomyliłem.
    Później dodam zdjęcia jak to wygląda.
    Pozdrawiam
    Marcin

    Komentarz


    • #3
      KUrcze juz bym wolal zaplacic te 500 zl i miec to zrobione przez fabryke niz czarowac w ten sposob, no ale jak jest taka mozliwosc to
      Kiedyś O1 1.8T , Później O2FL 1.6 Fabia II 1.9 TDi, teraz Rapid 1.2 TSI 110 km

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez rkb
        KUrcze juz bym wolal zaplacic te 500 zl i miec to zrobione przez fabryke niz czarowac w ten sposob, no ale jak jest taka mozliwosc to
        za 500 PLZ to możesz miec scyzoryk tylko z nowym samochodem, potem to już za ok750 PLZ.

        Jest prostszy sposób, na allegro trzeba kupić oryginalny scyzoryk do danego typu auta (w tym wypadku a najlepiej do O2FL ale może być również GOLF 6 - należy zamienić emblemacik VW na Skody). Powinien to być kluczyk prekodowany kompletny, a nie składany oddzielnie główka oddzielnie pilot przez sprzedawcę, trzeba niestety to dokładnie ustalić ze sprzedawcą. Taki kluczyk kosztuje ok 120-150 PLZ gdyż został przygotowany dla jakiegoś pojazdu (ma wycięty wzór) i nie został sprzedany. Ja kupiłem dwa scyzoryki z emblematami VW, do tego sprzedwaca dołożył mi dwa emblemaciki Skody i dwa luźne czyste groty FAB, całośc 262 PLZ z dostawą. Z takim kluczykiem idziemy do dorabiacza aby wyciął nasz wzór (w Poznaniu za 25 PLZ). Uruchamiamy pilota VCDS, immo naszego scyzoryka oczywiście nie działa więc na gwarancji jedziemy do ASO zgłosić awarię kluczyka. Tam proszą nas o komplet kluczy, dajemy im nasz zwykły działający kluczyk i 'nowy' a ASO za darmo ponownie koduje klucze. Mnie koszt dwóch scyzoryków wyniósł dokładnie 312 PLZ więc chyba się opłaca taka alternatywa.

        Komentarz


        • #5
          Witam!

          A jak to wszystko działa z niefabrycznym alarmem?

          Jak dorobie sobie scyzoryk do Minta, w jaki sposób będzie obsługiwany alarm niefabryczny? Dalej będę miał pilota od alarmu? Da się to jakośc pogodzić?

          I jeszcze jedno. Tutaj jest kluczyk: Link
          Czy ten kluczyk będzie działał w Mincie FL z 2009 r. ? I jak i gdzie go zakodować?

          Pozdrawiam. Tadzik
          Pozdrawiam. Tadzik

          Komentarz


          • #6
            Będzie obsługiwany alarm niefabryczny. Przynajmniej tak jest u mnie.
            Stare piloty od alarmu też normalnie działają tak jak przed modyfikacją.

            Kluczyk powinien działać, ale zakodować go możesz wyłącznie w ASO.
            Pozdrawiam
            Marcin

            Komentarz


            • #7
              Enriquez. Dzięki za odpowiedź!
              Czy istnieje innsy sposób na zaadoptowanie nowego pilota do samochodu? kiedyś był opis z drzwiami kierowcy + manipulacja kluczykiem. Czy jest tro możliwe?
              Pozdrawiam. Tadzik.
              Pozdrawiam. Tadzik

              Komentarz


              • #8
                W FL raczej mało możliwe. U mnie nie zadziałało.
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz


                • #9
                  Enriquez,
                  nie wiem jakich dorabiaczy masz u siebie, ja nie miałem problemu, u mnie mieli orginalne kucze Hella 5FA 007 680 do mojej O1
                  Forum - Octavia Club Polska
                  *** Cicho, łatwo i przyjemnie ***

                  Komentarz


                  • #10
                    Czy taki kluczyk będzie pasował:
                    Link

                    Aktualnie mam kluczyk taki jak ze zdjęcia z alarmem MetaSystem (Classic z 2005 r.)
                    "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                    Komentarz


                    • #11
                      witam

                      musisz miec kluczyk dobrany do modulu komfortu (odpowiednia czestotliwość nadawania)

                      1k0 959 753G - 433MHz lub 1k0 959 753 J -315MHz

                      + czysty transponder immo TP24CAN - skoda

                      no i oczywiści jesli kodowanie kluczyka poza ASO pin do immo

                      Komentarz


                      • #12
                        albo transponder przełożyć ze starego, wtedy odpada kodowanie.
                        Pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez rrobert
                          witam


                          + czysty transponder immo TP24CAN - skoda

                          no i oczywiści jesli kodowanie kluczyka poza ASO pin do immo
                          albo jestem tak tępy i nie kumaty, ale nic nie rozumiem . . . dalej nie wiem jak mam to zrobić...

                          Zamieszczone przez Enriquez
                          albo transponder przełożyć ze starego, wtedy odpada kodowanie.
                          gdzie jest ten transponder w takim pilociku i jak to wygląda?
                          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                          Komentarz


                          • #14
                            transponder jest w kluczyku
                            w obudowie

                            a tu masz:
                            Link
                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                            poprzednie modele:
                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                            Komentarz


                            • #15
                              no teraz to przynajmniej wiem jak to wygląda ten transponder i już chyba go zobaczyłem. Pytanie jak teraz zsynchronizować MetaSystem z takim kluczykiem
                              "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                              Komentarz


                              • #16
                                vagiem
                                Pozdrawiam
                                Marcin

                                Komentarz


                                • #17
                                  po konsultacji z elektrykiem SKODY okazało się, że w moim przypadku należy zmienić moduł komfortu na taki oznaczony symbolem 1K0959433AK.
                                  Pytanie czy po zakupie i zainstalowaniu takiego modułu warto zainwestować jeszcze w coś takiego
                                  Link

                                  czy lepiej szukać kluczyka tak jak napisał rrobert


                                  przepraszam za idiotyczne pytania, ale u mnie nikt takiej zamiany nie robił, a ja jestem totalnym laikiem
                                  "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    jak zmienisz moduł komfortu to już Ci ta centralka nie jest potrzebna tylko oryginalny pilot scyzoryk. No chyba że nie chcesz wymieniać modułu to można by zamiast
                                    Pozdrawiam
                                    Marcin

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      czyli jak dobrze rozumiem - jak wymienię moduł komfortu to wystarczy tylko kluczyk scyzoryk
                                      a
                                      jak nie chcę wymieniać moduły to mogę zainstalować sobie sterownik

                                      tyle, że po rozmowie z elektrykiem wychodzi u mnie problem alarmu Metasystem....


                                      chyba przerasta mnie ten scyzoryk :roll:
                                      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez Enriquez
                                        Dziś udało mi się zakończyć temat kluczyka scyzoryka w mojej Miętówce FL 2009.

                                        *** Centralny zamek i alarm
                                        1. Należy się zaopatrzyć w pilot HLO 1K0 959 753 N - około 35 PLN
                                        2. Używając VCDS należy przejść do Modułu Elektryki 09 --> Adaptacja
                                        3. Wybieramy kanał 1
                                        4. Domyślnie jest ustawiona wartość 7, należy zmienić na 1 (lub 2, 3, 4 jeżeli się ma większą liczbę pilotów do zakodowania, 1=1 pilot; 2=2 piloty itd.)
                                        5. Co ciekawe nie jest aktywny przycisk Test, więc od razu zatwierdzamy.
                                        6. W ciągu 15 sekund trzeba wcisnąć na każdym z pilotów przycisk otwierania.
                                        7. Przyjęcie pilota do pamięci sterownika potwierdzi jednokrotne mignięcie kierunkowskazów.
                                        8. Wychodzimy z adaptacji i pilot(y) powinny działać.
                                        9. Uzyskany w ten sposób działający pilot otwiera/zamyka drzwi, otwiera sam bagażnik, uchyla i domyka szyby przednie (heh, no bo tylne na korbkę są )
                                        Mam i ja
                                        - piloty HLO 1K0 959 753 N z bateriami - zakupiłem na allegro 2 po 30PLN + 8PLN koszty wysyłki,
                                        - główka pil. z grotem - również zakupiłem na allegro po 25PLN + 6PLN koszty wys.,
                                        - docięcie grotów - za samo docięcie dałem po 10PLN (całkiem nieźle mi wyciął - nic się nie zacina),
                                        - transpondery wydłubałem ze starych kluczyków (ps: jeden niechcący zniszczyłem :P , ale sytuację będę miał opanowaną: koszt transpondera z prog. ok 100zł),
                                        - programowanie pilotów VCDSem tak jak opisał to Enriquez około 5min.
                                        Tak więc za 144PLN mam dwa nowe super działające scyzoryki w swojej O2FL, no i plus te 100PLN za moją nie ostrożność.
                                        I współpracuje z moim alarmem który założył mi salon, a jest to Passenger200.
                                        Oczywiście najszczersze podziękowania dla guru tego forum :wink: Enriqueza za jego pomoc, informacje i cierpliwość na moją dużą ilość pytań w kwestii tego tematu.
                                        Nie wiem gdzie się zaznacza tę opcję Pomógł bo chciałem mu kliknąć. Jak coś to podpowiedzcie mi na pw.
                                        Dzięki
                                        Pozdrawiam
                                        Piotr.
                                        mail: [email protected]

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          masz szczęście, że kupowałeś z końcówką N ja musiałem kupić z końcówką G i mnie jeden pilot wyniósł 170 plnów :szeroki_usmiech
                                          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez Biszczu
                                            masz szczęście, że kupowałeś z końcówką N ja musiałem kupić z końcówką G i mnie jeden pilot wyniósł 170 plnów
                                            no co ty? ja kupowałem po 70zł
                                            ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                            ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                            poprzednie modele:
                                            ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                            ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                            O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              nowy?
                                              "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Ja kupowałem nowe na tych aukcjach:
                                                Link.
                                                Link
                                                Miałem farta .
                                                Ale jak ktoś chce to możecie wysłać zapytania do tych gości może jeszcze mają .
                                                Warto spróbować.
                                                Piloty są na pewno sprawne. Ja je mam u siebie i działają.
                                                Pozdrawiam
                                                Piotr.
                                                mail: [email protected]

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  nowe
                                                  teraz widzę jest mało ich
                                                  piotrek_02ks, nie chodzi o ten z indeksem N tylko G - spora różnica
                                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                                  poprzednie modele:
                                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X