Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jaki Hak do przyczepy campingowej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jaki Hak do przyczepy campingowej

    Chciałbym do swojej Octavii (2 przed FL, 1.6bse 102km, hatchback) założyć hak do który umożliwiły by mi okazjonalne holowanie przyczepy campingowej.

    Póki co wiem, że hak musi mieć (założenia):
    - podłączenie do instalacji 13pinowej
    - "uciąg" do około 1500kg

    Pytanie jakiego producenta/model możecie polecić, by:
    - nie trzeba było podcinać zderzaka
    - hak pasował bez przerobek do samochodu
    - było to solidne rozwiązanie
    - w normalnych cenach (kilkaset zlotych).
    Octavia 2 /1,6mpi BSE/ 150 kkm
    (LPG BRC Sequent 24 założone przy 50 kkm)

  • #2
    W kazdym zderzaku trzeba podciac od spodu, jest nawet specjalnie zaznaczone gdzie ciac.

    Kazdy pasuje bez przerobek samochodu

    Kazdy ma homologacje, wiec powinien byc bezpieczny.

    A normalna cena to ile ??

    Link

    Tak wyglada ori hak i kosztuje uzywany 2x tyle co zwykly z dokrecana kula, gdzie zawsze widac mocowanie, ale jest to pewne rozwiazanie.

    Do tego uniwersalna wiazka Link

    Albo zabawa w wiazke z tego tematu:

    [O2FL] TUTORIAL - Montaż elektroniki haka O2/O2FL - Octavia Club Polska
    Spritmonitor.de

    Komentarz


    • #3
      Bardzo dziękuje do odpowiedz.

      Przyznam, że liczę na posty osób które maja założony hak i wykorzystują go do ciągnięcia przyczepy campingowej lub większych ciężarów.
      Niestety hak halowi nierówny (to samo dotyczy się wiązek i modułów) i jakość wykonania tez diametralnie się różni
      (nie które to wręcz tandeta - niestety wyczytałem to na forach innych samochodów, wiec bezpośredniego odniesienia do octavii nie ma)
      Octavia 2 /1,6mpi BSE/ 150 kkm
      (LPG BRC Sequent 24 założone przy 50 kkm)

      Komentarz


      • #4
        Dlatego celuj w ori hak w uzywce, tam nie ma co sie zepsuc, jak jest kluczyk, kula sie normalnie odpina/zapina.

        Do tego wiazke wg. uznania, ale do kempingu i 13pin i tak trzeba ciagnac wiazke z mocnym plusem z przodu auta, tak jak ma to miejsce w ori rozwiazniu do ktorego wrzucilem linka.

        Ja w Octavii hak mialem fabryczny, a w Superbie montowalem i dziala bez zarzutu.

        Mnie jedynie martwi te 1500kg (to jakas dosc duza przyczepa) na te 100KM mocy. Dla mnie to bylaby meczarnia ciagnac taki zestaw. Chociaz kiku pasjonatow mamy na forum i ciagali przyczepy takimi autami po europie
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          Pisząc 1500kg chodziło mi o to by nie rozmawiać o hakach do przyczepek do 750kg (małych transportowych).
          Masz rację, że 1,5 t na ten silnik to zdecydowanie za dużo.

          Podałeś www do haka używki, powiedz po czym poznać, że nie jest po przejściach i właściciel/sprzedawca nie przemilcza jakiś wad ?
          Octavia 2 /1,6mpi BSE/ 150 kkm
          (LPG BRC Sequent 24 założone przy 50 kkm)

          Komentarz


          • #6
            Z uzywka zawsze jest ryzyko, trzeba sie dogadac jaka daje gwarancje ze hak jest prosty. Chociaz gdyby byl krzywy to wyjecie go z podluznic raczej graniczy z cudem, to jest naprawde pasownie obliczone.

            Nie ma hakow na lekkie i ciezkie przyczepy. Kazdy hak ma zwyczajowo tyle, ile minimalnie dany model auta ma w dowodzie rejestracyjnym.

            W dowodzie rejestracyjnym masz pole O1 i O2 gdzie masz max przyczepe bez i z hamulcem najazdowym.
            Spritmonitor.de

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez art_ii Zobacz wpis
              Pisząc 1500kg chodziło mi o to by nie rozmawiać o hakach do przyczepek do 750kg (małych transportowych).
              a co to zmienia przecież hak i tak będzie taki sam czy to do kempingu czy niby tej transportowej(różnicą może byc tylko gniazdo 7 lub 13 pinowe) i tak nie możesz ciągnąć nic większego niż podaje producent auta(dla O2 1200 z hamulcem,750kg bez),ja w zeszłym tygodniu montowałem "Hakpol' i na homologacji mam wpisany uciąg 1700kg nacisk na hak 75kg.
              Ostatnio edytowany przez sosna1; 1790.
              Marcin



              My ©koda is fantastic

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez sosna1 Zobacz wpis
                dla O2 1200 z hamulcem,750kg bez
                Tak masz w dowodzie dla 1.6MPI? Kurde, u siebie mam 1200/600 i też z takimi wartościami spotkałem się w necie. A nie ukrywam, że bardziej by przypasowało mi te 750kg

                Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez Andrzej.P Zobacz wpis

                  Tak masz w dowodzie dla 1.6MPI? Kurde, u siebie mam 1200/600 i też z takimi wartościami spotkałem się w necie. A nie ukrywam, że bardziej by przypasowało mi te 750kg
                  tak 1200/750
                  Marcin



                  My ©koda is fantastic

                  Komentarz


                  • #10
                    Haki firmy Prof Svar jaki przedstawił Maicroft mają nacisk 75 kg na główkę, natomiast montowałem u siebie hak firmy Westfalia i on ma nacisk 100 kg.
                    Podczas rejestracji dowiedziałem się, że na główce haka powinna być wybita norma ISO 50.
                    Gdyby nie znajomy diagnosta były by problemy z rejestracją haka.

                    Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                    Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                    Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X