Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Retrofit Climatronic w O2FL 2011

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Retrofit Climatronic w O2FL 2011

    Witajcie,
    Na początek dzień dobry wszystkim forumowiczom

    Ostatnimi czasy nabyłem srebrną O2FL z 2011 1,4TSI w czystej wersji Ambiente. I naszło mnie na retrofitting.
    Dołożyłem już:
    1. Radyjko Swing
    2. MDI
    3. Tempomat
    4. Felgi 16" Crateris
    5. Skórzaną kierę (bez multifunkcji)
    6. Skórzaną gałkę zmiany biegów
    7. TPMS przez MK60EC1 z ori przyciskiem

    Z planów pozostało mi jeszcze:
    1. Climatronic
    2. MaxiDot
    3. Fotochromatyczne lusterko + RLS

    Ale w tym temacie chciałbym poradzić się Was odnośnie retro Climatronica. Mam klimę full manual, czyli ten "Climatic" już bez regulacji temperatury.

    Nabyłem następujące części:
    - kompletną nagrzewnicę 1Z1 820 003 FP (ACC L CHS, data produkcji 30.03.12) z wiązką.
    - panel 3T0 907 044 AK (data produkcji 25.06.09)
    - czujnik jakości powietrza 1K0 907 659
    - wtyczkę do czujnika jakości powietrza 1J0 972 483 A
    - 2x czujnik temperatury 3D0 907 543 A
    - 2x wtyczka do czujnika temperatury 1J0 971 972
    - czujnik nasłonecznienia 1Z0 907 539 B (wraz z wtyczką)
    - wylot nadmuchu schowka 1Z0 816 355
    - ramkę radia pod climatronic

    Całą masę pinów i różnokolorowych kabli posiadam na stanie.

    Z tego co się zorientowałem, to w instalacji elektrycznej do zrobienia jest:
    - zamiana + i - we wtyczce 20 pinowej
    - dołożenie czujników temperatury (lewy i prawy) i podpięcie ich do wtyczki 20 pinowej
    - dołożenie czujnika jakości powietrza i podpięcie go do wtyczki 20 pin oraz pod bezpiecznik 5
    - dołożenie czujnika nasłonecznienia i podpięcie go do wtyczki 20 pin
    - przełożenie pinu bezpiecznika 40 na 22

    Czyli tyle co nic

    I tu dochodzimy do pytań...
    1. W Elsie widzę jednak jedną rzecz, która mnie zastanawia i trochę niepokoi. Mianowicie pod jeden z pinów podciągnięty jest przewód od czujnika skrętu kierownicy. WTF?! Czy to jest niezbędne? W schematach od Golfa VI tego nie widzę.
    2. Czy wymienione wyżej graty zagrają ze sobą?
    3. Chciałbym dołożyć też PTC. Nie zdecydowałem się na nagrzewnicę z PTC od diesela, bo nie przekonuje mnie PTC na przekaźniku (nagrzewnice z FL), a nagrzewnice z PTC po CAN trącą myszką (nie widzi mi się wkłądanie nagrzewnicy starszej o 5 lat niż obecna). Pytanie czy jeśli dorwę gdzieć grzałkę po CAN 1K0 963 235 E to uda się to fizycznie wcisnąć w moją nową nagrzewnicę i poprawnie zakodować aby grało z resztą systemu ogrzewania?
    4. Czy zakres prac w elektryce, który wymieniłem, jest kompletny?
    5. Czy przydadzą mi się jakieś niestandardowe narzędzia?

    Uprzedzając pytania i przyszły rozwój dyskusji:
    1. Chce Ci się to robić?
    - TAK
    2. To nieopłacalne!
    - NIE, graty kosztowały mnie 550zł, + ponowne nabicie klimy ok 150. Za 700pln mi się chce i mi się opłaca. Robota jest w 100% moja, nikt mi pomagać nie będzie. Tylko klimaciarz przy spuszczaniu i napełnianiu układu.
    3. Nie lepiej kupić nowe auto?
    - NIE. Lubię swoje i lubię dłubać.
    4. Nie znam się ale się wypowiem!
    - Usiądź i poczekaj aż Ci przejdzie ochota na klikanie w klawiaturę
    5. Czy wiesz, że będziesz musiał rozbebeszyć pół auta i wyjąć belkę co jest pod deską?
    - Wiem, mam czas.

  • #2
    Co do tego przewodu do czujnika skrętu kierownicy to raczej jest błąd w elsie, powinno być G238 - czujnik jakości powietrza.

    Komentarz


    • #3

      Jest tak jak mówisz, to ewidentny błąd.
      To jedno mam już wyjaśnione
      Dzięki.
      Załączone pliki

      Komentarz


      • #4
        W takich sytuacjach warto przełączyć się na inny język. Czasami więcej informacji jest w EN czasami w DE. W wypadku Skody warto też zainstalować pakiet czeski.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez rox Zobacz wpis
          3. Chciałbym dołożyć też PTC. Nie zdecydowałem się na nagrzewnicę z PTC od diesela, bo nie przekonuje mnie PTC na przekaźniku (nagrzewnice z FL), a nagrzewnice z PTC po CAN trącą myszką (nie widzi mi się wkłądanie nagrzewnicy starszej o 5 lat niż obecna). Pytanie czy jeśli dorwę gdzieć grzałkę po CAN 1K0 963 235 E to uda się to fizycznie wcisnąć w moją nową nagrzewnicę i poprawnie zakodować aby grało z resztą systemu ogrzewania?
          Wstyd, że nie wiesz.
          Nagrzewnica typu CAN pasuje do każdego zespołu klimatyzacji O2 i O2FL

          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz


          • #6
            Swap wykonany.
            Zacząłem w poniedziałek rano, we wtorek po południu było po wszystkim. Musiałem tylko poczekać z napełnieniem układu na klimaciarza do piątku.
            W sumie 10h pracy jednej osoby

            Robota stosunkowo prosta. Najtrudniej było wyjąć starą nagrzewnicę z kierownic powietrza na tył auta. Jakoś nie mogłem jej unieść, bo przeszkadzały króćce rur od płynu chłodzącego. To samo było przy montażu nowej. Trochę gimnastyki i weszła.

            Demontażu wspornika centralnego aka grubej rury nie ma się co obawiać, to tylko kilka śrub więcej, a wychodzi i wchodzi bez problemu. Również wyjęcie deski rozdzielczej w pojedynkę nie stanowi problemu.

            Zadowolenie z wykonanej pracy bezcenne

            PTC na razie odpuszczam. Pomyślę nad tym na jesieni.

            Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie czujnika nasłonecznienia. W blokach pomiarowych widzę wartości dla prawej i lewej strony, ale kiedy zakrywam go z prawej, to wartość dla strony lewej leci do 0. I na odwrót. Sprawdziłem dokładnie okablowanie i wydaje się, że podłączone zgodnie ze schematem. Czy to normalne? Czy u Was też tak jest?

            J.

            Komentarz


            • #7
              Przypadkiem aby założyć PTC nie trzeba czegoś wycinać w nagrzewnicy (obudowie plastikowej)? Jak wtedy z szczelnością między stronami?

              Komentarz


              • #8
                ta klapka plastikowa zabezpieczająca ma inny kształt przy zamontowanej nagrzewnicy elektrycznej
                w samej nagrzewnicy nic się nie wycina
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                poprzednie modele:
                ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                Komentarz


                • #9
                  Czyli oryginalnie jest tam dziura miedzy stroną lewą i prawą? Piszę o Climatronicu, bo przecież są tam dwie strefy.

                  Komentarz


                  • #10
                    PTC jest przy nagrzewnicy. Nagrzewnica też jest jedna. I uwaga, parownik klimy też jest jeden. Dwie strefy zyskuje się przez kierowanie powietrza klapami.

                    Komentarz


                    • #11
                      To, że jest jedna nagrzewnica wodna, jedna elektryczna i jeden parownik niezależnie od ilości stref to wiem.
                      Ja mam jednak Passata i jak widzę jest chyba inaczej niż u Was. W ETKA dla Octavii jest jeden numer części, dla mnie dwa, a strona z nagrzewnicą jest podzielona na pół (co jest logiczne, jeśli mają być dwie temperatury):
                      20140202_113949.jpg.032f69208109476fd45ddb5f430acb7b.jpg

                      Komentarz


                      • #12
                        Do Passata jest ten sam moduł PTC. Więc u "Was" i u "Nas" jest tak samo
                        Załączone pliki

                        Komentarz


                        • #13
                          Nagrzewnica taka sama ale obudowa już nie
                          Ale już znalazłem - w B6 (i prawdopodobnie B7) bez wycinania nie da się włożyć. Dziwne, że w Skodzie jest inaczej ale to nie pierwszy raz.

                          Komentarz


                          • #14
                            Skoda - przemyślane rozwiązania

                            Komentarz


                            • #15
                              Nie powiedziałbym - w takim przypadku, jeśli jest tam dziura, to klimatyzacja jest bardziej "półtorastrefowa" niż dwustrefowa. Jeśli jest otwór między strefami za nagrzewnicą wodną pozostawiony jako miejsce dla PTC to będzie mieszanie powietrza z dwóch kanałów... totalnie bez sensu według mnie.

                              Komentarz


                              • #16
                                Czy dokumentowałeś zdjęciami może swojego swapa? Chodzi mi wizualnie ile musze samochodu wewnątrz rozkręcić aby taki efekt osiągnąć. Miałeś zwyczajną O2FL Ambiente/Classic ze wzyczajną klimatyzacją manualną? Pytam bo zastanawiam się czy twoja lista brakujących gratów jest kompletna.

                                Komentarz

                                POWRÓT NA GÓRĘ
                                Pracuję...
                                X