Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Krotkie i dzienne na raz

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Krotkie i dzienne na raz

    Witajcie.
    Zauważyłem że czasami kierowcy jeżdżą z włączonymi światłami dziennymi i krótkimi. Można tak?
    A jak to ustawić w Skodzie?


    Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka


  • #2
    Nawet muszą. Bo wiele fabrycznych dziennych tylko przygasa po włączeniu mijania. A odsetek nieprawidłowo dołożonych/podłączonych dziennych jest znikomy.

    Komentarz


    • #3
      a jaki sens jest świecenia dziennego i mijania na raz? bo nie rozumiem......
      w nowych autach szczególnie jakiś francuzach czy niektórych innych, gdzie nie ma ksenów zauważyłem, że dzienne przygasają do "postoju" jak zapoda się mijania. tylko wygląda to jak disco relax, bo są w tej samej lampie...i robi się żółto-niebiesko....
      w OII przecież dzienne jest w zderzaku, to po co ma się świecić razem z mijania? postojówka jest chyba osobno w lampie prawda?

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
        a jaki sens jest świecenia dziennego i mijania na raz? bo nie rozumiem......
        Żaden, ale niektóre dokładane są podłączone "na sztywno", czyli nie wyłączają się nigdy podczas pracy silnika. A fabrycznie dzienne diodowe zawsze się świecą, tylko przy mijania przygasają i "robią" za pozycyjne.

        Są też auta, w których żarówkowe pozycyjne tylko wyglądają jak dzienne (galaxy mk2).

        Po drugim pytaniu autora tematu widać, że głupota jest zaraźliwa.

        Komentarz


        • #5
          W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.

          Komentarz


          • #6
            No i co z tego skopiowanego tekstu wynika?

            Komentarz


            • #7

              no tak w galaxym to wiem, że to pozycja na dole w zderzaku.
              imo dziś to miszmasz z tymi światłami, a te dzienne robią jak chcą i gdzie chcą producenci.

              Komentarz


              • #8
                Jazda na włączonych światłach mijania i dziennych równocześnie jest niezgodna z przepisami. Za korzystanie ze świateł drogowych w sposób niezgodny z przepisami policjant może nałożyć mandat karny w wysokości 200 zł i 3 punkty karne. Może się zdarzyć również tak, że światła do jazdy dziennej włączają się razem ze światłami mijania - taki samochód nie spełnia wymogów technicznych w zakresie bezpiecznego oświetlenia. W takiej sytuacji policjant zatrzyma dowód rejestracyjny pojazdu i za nieprawidłowy stan techniczny pojazdu może nałożyć mandat od 20 do 500 zł

                Czytaj więcej na:
                Kiedy możemy używać świateł do jazdy dziennej? - GDAŃSK, GDYNIA, SOPOT

                Komentarz


                • #9
                  Tak mówi teoria, a w praktyce policjant nie zatrzyma, bo nie będzie się chciał wykazać niewiedzą i ewentualną kompromitacją w sądzie (po nieprzyjęciu mandatu).

                  W 2010 r, gdy założyłem pierwsze dzienne, to faktycznie zatrzymywali tylko po to, żeby sprawdzić czy wiem, co mam. Schylali się i homologację oglądali (przyświecając latarką). Miałem wtedy wydruk rozporządzenia - na wypadek gdyby chcieli wiedzieć lepiej.
                  Ostatnio edytowany przez ; 44763.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                    a jaki sens jest świecenia dziennego i mijania na raz? bo nie rozumiem......
                    w nowych autach szczególnie jakiś francuzach czy niektórych innych, gdzie nie ma ksenów zauważyłem, że dzienne przygasają do "postoju" jak zapoda się mijania. tylko wygląda to jak disco relax, bo są w tej samej lampie...i robi się żółto-niebiesko....
                    w OII przecież dzienne jest w zderzaku, to po co ma się świecić razem z mijania? postojówka jest chyba osobno w lampie prawda?
                    Jaki jest sens ustawiać? Bo w nocy lepiej widać jak się jedzie.
                    Dobrze piszę?

                    Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez pomyslek_ino Zobacz wpis
                      W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.
                      U mnie właśnie tak działa. Ale jak są włączone obydwa rodzaje świateł to lepiej w nocy widać.

                      Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                        Żaden, ale niektóre dokładane są podłączone "na sztywno", czyli nie wyłączają się nigdy podczas pracy silnika. A fabrycznie dzienne diodowe zawsze się świecą, tylko przy mijania przygasają i "robią" za pozycyjne.

                        Są też auta, w których żarówkowe pozycyjne tylko wyglądają jak dzienne (galaxy mk2).

                        Po drugim pytaniu autora tematu widać, że głupota jest zaraźliwa.
                        Gdyby Pan mógł jakoś uzasadnić ze głupoty piszę... Bardzo proszę to mi pomoże głupot unikać. Ale nie pytać się czy coś jest głupotą. To zawsze mogę robić. Jeżeli aluzji Pan nie pojął ja nie będę pomagał.

                        Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez PrzemekEdward Zobacz wpis
                          Jaki jest sens ustawiać? Bo w nocy lepiej widać jak się jedzie.
                          Dobrze piszę?
                          Nie. To jest zaśmiecanie przestrzeni publicznej niepotrzebnym światłem. Włącz światła drogowe - widać cię będzie jeszcze lepiej. Pomyśl o tym.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez unicestwiacz_wszechrzeczy Zobacz wpis
                            Nie. To jest zaśmiecanie przestrzeni publicznej niepotrzebnym światłem. Włącz światła drogowe - widać cię będzie jeszcze lepiej. Pomyśl o tym.
                            Pomyślę. Dziękuję. Ale nie jestem przekonany do Pana zdania.
                            Ale lepiej widać na drogę. To trzeba przyznać.
                            PS. Proszę się do mnie zwracać na Pan. I proszę bez protekcjonalnego tonu.


                            Wysłane z mojego R1 HD przy użyciu Tapatalka

                            Komentarz


                            • #15
                              dzienne do używania w nocy? pierwsze słysze..... po drugie włączanie ich w nocy ma sie tak samo, jak włączanie halogenów w nocy, tyle samo dadzą = prawie nic.
                              Proponuje zejść z tonu Panowie, bo zaraz temat będzie zamknięty

                              Komentarz


                              • #16
                                No ale co chcesz od tonu? Pomysł jest idiotyczny i tyle.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Jak większość Twoich wypowiedzi.

                                  Nawet w O3 FL w lampach bez leda gdzie dzienne są w rogach lamp po włączeniu mijania tylko przygasają.
                                  Widać prawo sobie reguluje coś co nie ma odzwierciedlenia w ruchu drogowym.

                                  Miałem megankę swego czasu i tam dzienne były w zderzaku, po włączeniu mijania też przygasały ale nie wyłączały się a teoretycznie powinny.
                                  Zamieszczone przez sew1981 Zobacz wpis
                                  po drugie włączanie ich w nocy ma sie tak samo, jak włączanie halogenów w nocy, tyle samo dadzą = prawie nic.
                                  oj nie gadaj, niektóre halogeny w furach, szczególnie leciwych świecą mocniej niż mijania
                                  Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                  Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Aleś odkrył! Przeczytaj drugi post w tym wątku. Nie czytasz uważnie, jak większość.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpis
                                      Nawet w O3 FL w lampach bez leda gdzie dzienne są w rogach lamp po włączeniu mijania tylko przygasają.
                                      Widać prawo sobie reguluje coś co nie ma odzwierciedlenia w ruchu drogowym.
                                      światła mijania + światła dzienne = niezgodne z przepisami

                                      światła dzienne przygasają => stają się wtedy światłami pozycyjnymi,

                                      światła mijania + światła pozycyjne = zgodne z przepisami

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez MQ1977 Zobacz wpis
                                        światła dzienne przygasają => stają się wtedy światłami pozycyjnymi,
                                        a to ciekawe, jest jakiś przepis, który mówi, gdzie światła pozycyjne mają się znajdować?
                                        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez oolsztyniak Zobacz wpis
                                          a to ciekawe, jest jakiś przepis, który mówi, gdzie światła pozycyjne mają się znajdować?
                                          Takie rozwiązanie świateł dziennych i pozycyjnych jak pisze MQ1977 jest np. w Clio IV fl.
                                          Przepisy odnośnie świateł są w rozporządzeniu (w tabelkach od strony 59) Link
                                          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                          =================================================

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            w megance też tak jest
                                            Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                            Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X