Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2 FL] Wymiana modulu pompy ABS

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2 FL] Wymiana modulu pompy ABS

    Witajcie Panowie,

    zachciało mi sie wymienic pompe ABS zeby miec HHC i XDS. Wymiana bedzie z 1K0 907 379 BH na 1K0 907 379 BM z obsluga HHC. Pacjent O2 FL 2.0TDI CFHC DPF. Rodzi sie kilka pytan:

    1. Co trzeba zdemontowac zeby wymienic pompe?? DPFa trzeba ruszyc? Malo tam miejsca, bardzo malo...

    2. Czy ktos probowal opuszczania silnika i skrzyni po odkreceniu poduszki mocowanej do podluznicy i wtedy przecisnac nowa pompe miedzy silnikiem a sciana grodziowa?

    3. Czy 1K0 907 379 BM to przyszlosciowa pompa z obsluga PLA?

    Wszelakie podpowiedzi mile widziane
    CFHC:
    140 HP-> 185 HP
    320 Nm -> 436 Nm

  • #2
    Szukaj tematu o PLA tam było opisane co obsłuży . Do demontażu pytaj krzynol on miał taką Fl

    Komentarz


    • #3
      379BM (da się flashować na CC) obsłuży xds,hhc oraz pla 2.0 (3.0 też) robiłem taki SWAP u siebie tylko z silnikiem 1.6MPI stara pompa AK była mniejsza wykręcenie oraz wyjęcie bezproblemowe. Za to wsadzenie większej pomy BM bez dodatkowych demontaży szło ciężko ale jest to wykonalne.

      Komentarz


      • #4
        A czym się różni PLA 3.0 od PLA 2.0? Coś więcej człowiek zyskuje flashując taką pompę nowszym softem? W ASO do wykonania czy trzeba "innych metod"?
        CFHC:
        140 HP-> 185 HP
        320 Nm -> 436 Nm

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez adamdn Zobacz wpis
          A czym się różni PLA 3.0 od PLA 2.0? Coś więcej człowiek zyskuje flashując taką pompę nowszym softem? W ASO do wykonania czy trzeba "innych metod"?
          W założeniu aktualizacja softu w układach elektronicznych ma na celu usprawnienie działania urządzeń. Uważam że soft ktòry wyszedł kilka miesięcy/lat po wypuszczeniu na rynek urządzenia poprawia jednak metodykę działania softu z którym urządzenie wychodziło z fabryki. Flash można wykonać samemu jeżeli posiada się kabel Vas i odisa. PLA 2 a 3 różni się sterownikami i oferowanymi przez nie funkcjonalnościami. Przeczytaj tematy o PLA jak zaproponował Tobie kolega patryk23.

          Komentarz


          • #6
            Panowie, dzis odebralem auto z serwisu - pompa wymieniona. Przeprowadzilem adaptacje czujnikow (bledow brak). Problemem jest niezakodowana pompa, widzi same zera. Mialem pompe z koncowka BH, teraz mam BM. Kodowanie starej pompy to: 113B401C092B0000881302E5901B0042340800. Przy probie zakodowania kodowaniem wyliczonym z ESP Coding Calculator Helper 2.1 wywala blad nr 12. Co zrobic? Moze ktos zasugerowac kodowanie? A moze cos zle robie? Pomocyy!!!
            CFHC:
            140 HP-> 185 HP
            320 Nm -> 436 Nm

            Komentarz


            • #7
              Dodatkowe informacje: w sterowniku sa 2 bledy - 01486 (procedura self testu) oraz blad niezakodowania pompy. Na zegarach migają 3 kontrolki: ABS, ESP Off, ESP oraz swieci ciąglym światłem 1 czerwona kontrolka - hamulca recznego.

              Skoro kodowanie jest identyczne chyba az do 13 bajtu wlacznie wg kalkulatora i tego co mialem do tej pory w aucie to czemu "nowa" pompa zwraca blad "Kodowanie odrzucone Błąd 12: Podfunkcja nieobslugiwana lub niewlasciwy format danych". Przeviez zmienione z 19 bajtowej BH na 19 bajtowa BM...
              Ostatnio edytowany przez adamdn; 48911.
              CFHC:
              140 HP-> 185 HP
              320 Nm -> 436 Nm

              Komentarz


              • #8
                Kiedyś na forum był temat odnośnie wymiany pompy i była kolejność wykonanych adaptacji , i tu może leżeć błąd . Co do kodowania próbowałeś kopiuj wklej ze starej pompy?

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez patryk23 Zobacz wpis
                  Co do kodowania próbowałeś kopiuj wklej ze starej pompy?
                  Tak, kopiuj wklej ze starej pompy tez nie przyjelo.

                  Zamieszczone przez patryk23 Zobacz wpis
                  Kiedyś na forum był temat odnośnie wymiany pompy i była kolejność wykonanych adaptacji , i tu może leżeć błąd
                  Serio??? Glupie by to bylo... Ale zrobilem wg filmu Ross-Tech dla pomp MK60EC1 wiec chyba kolejnosc byla prawidlowa.

                  A tryb "selftestu" w ktorym teraz jest pompa - jeszcze nie udalo mi sie go ukonczyc ze wzgledu na warunki drogowe, moze byc powodem ze sie nie koduje czy to raczej nie ma znaczenia?
                  Ostatnio edytowany przez adamdn; 48911.
                  CFHC:
                  140 HP-> 185 HP
                  320 Nm -> 436 Nm

                  Komentarz


                  • #10
                    a wpisz swój kod i dodaj na końcu 00
                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                    poprzednie modele:
                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                    Komentarz


                    • #11
                      Wiesz może ktoś kto bawił się już z pompą wypowie się bo tu masz wiele niewiadomych . Od poprawnosci adaptacji po na samym końcu uszkodzenie nowej pompy w co najmniej wierzę.

                      A ten patent nie działa tylko na stare ABSy?

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez adamdn Zobacz wpis
                        Dodatkowe informacje: w sterowniku sa 2 bledy - 01486 (procedura self testu) oraz blad niezakodowania pompy. Na zegarach migają 3 kontrolki: ABS, ESP Off, ESP oraz swieci ciąglym światłem 1 czerwona kontrolka - hamulca recznego.

                        Skoro kodowanie jest identyczne chyba az do 13 bajtu wlacznie wg kalkulatora i tego co mialem do tej pory w aucie to czemu "nowa" pompa zwraca blad "Kodowanie odrzucone Błąd 12: Podfunkcja nieobslugiwana lub niewlasciwy format danych". Przeviez zmienione z 19 bajtowej BH na 19 bajtowa BM...
                        Pewien jesteś, że zamieniasz 19 bajtową na 19 bajtową? BM jest 20 bajtowa.
                        Spróbuj takiego kodowania, jeśli nie masz DCC: 113B401C0A2B0000881302E5501B014234080000
                        Pewnie zostaną do doszlifowania rzeczy typu TPMS, ale generalnie powinno to łyknąć.
                        Aktualne zużycie paliwa

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez majonezz Zobacz wpis
                          Pewien jesteś, że zamieniasz 19 bajtową na 19 bajtową? BM jest 20 bajtowa.
                          .
                          no, na tacy podać trzeba czasami
                          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                          poprzednie modele:
                          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez krzynol Zobacz wpis
                            a wpisz swój kod i dodaj na końcu 00
                            Tez nie pomagało... Próbowałem. Oczywiście moja pomyłka - pompa BM jest 20 bajtowa (0-19 bajtów czyli 20 )

                            Zamieszczone przez majonezz Zobacz wpis
                            Spróbuj takiego kodowania, jeśli nie masz DCC: 113B401C0A2B0000881302E5501B014234080000
                            Niestety nie działa. Cytuje:

                            "Kodowanie odrzucone, Błąd 31: Polecenie poza zakresem"

                            Przy pomocy VAG Can Pro udalo sie wyłączyć funkcję selftestu. Jest on wg Ross-Techa do wykonania po zakodowaniu pompy i adaptacjach 4 czujników. Szkoda tylko ze nie moge jej zakodowac...

                            Panowie, czy ktoś może jeszcze poratować jakimś kodowaniem? Moge wkleić autoscana jesli to w czyms pomoze.

                            Dodatkowe info:
                            - Pompa BM z lutego 2014
                            - moje auto OII FL, 2.0 TDI, hamulce 288/253, kiera po lewej oczywiście
                            - do tej pory (na pompie BH 19 bajtów) zakodowany był TPMS oraz XDS, "nową" pompe BM (20 bajtów) wstawiałem dla obsługi HHC oraz przyszłościowo dla PLA 2.0
                            - adaptacje czujników na "nowej" pompie BM są OK wg VCDS, pomiary rozszerzone pokazują ładnie wszystkie wartości
                            - obecnie tylko błąd "01042 - Sterownik niezakodowany"
                            Ostatnio edytowany przez adamdn; 48911.
                            CFHC:
                            140 HP-> 185 HP
                            320 Nm -> 436 Nm

                            Komentarz


                            • #15
                              adamdn spróbuj jeszcze:
                              113B401C0A2B0000881302E5501B0042A10C5033
                              113B401C0A2B0000881302E5501B0042A10C0033

                              Czy poniższe kolejnie znaki VIN się zgadzają? Bo jak nie, to na pewno nie przyjmie.
                              vin znak 13=9
                              vin znak 14=6
                              vin znak 15=8
                              vin znak 16=1
                              vin znak 17=2
                              Aktualne zużycie paliwa

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez majonezz Zobacz wpis
                                Czy poniższe kolejnie znaki VIN się zgadzają?
                                Tak jest!

                                Zamieszczone przez majonezz Zobacz wpis
                                113B401C0A2B0000881302E5501B0042A10C5033
                                "Usterka ABS, serwis!" Taki komunikat otrzymalem. Ale zakodowal sie, to najważniejsze, a po odczytaniu kodów wyszło ze sa dwa błędy odnośnie tylnych czujników ABS. Poprawiłem przedostatni bajt z 50 na 00 i...

                                Zamieszczone przez majonezz Zobacz wpis
                                113B401C0A2B0000881302E5501B0042A10C0033
                                ... okazało się ze moja modyfikacja to drugi Twoj pomysł i to własnie te kodowanie które zadziałało!!! Jestem Tobie mega wdzieczny za pomoc!!! Uratowales mi święta - siedziałbym jak dziś i odliczał już monety do ewentualnego powrotu do starej pompy. Dziekuje!!!

                                Dokodowałem sobie jeszcze TPMS z przycisku (w Twoim kodowaniu było "via instrument cluster") ale to juz drobnostka do wyklikania z VCDS.

                                To teraz w kwestii usystematyzowania, gdy zamontuje PLA 2.0 to musze:
                                - do bajtu nr 17 dopisać 1 (zaznaczam bit 0)?
                                - do bajtu nr 18 dopisuje 50 (zaznaczam bit 4 i 6)?
                                I to tyle?

                                Jeśli chciałbym uruchomić "2-stage ESC defeat" to zmieniam bajt 6 i 14 - w jaki sposób dla 2.0 TDI? Bo z tego co widze jest podział na benzyne i diesla.
                                CFHC:
                                140 HP-> 185 HP
                                320 Nm -> 436 Nm

                                Komentarz


                                • #17
                                  ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                  ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                  poprzednie modele:
                                  ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                  ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                  O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Rozumiem że wymieniłeś czujniki ABSu na WHT003857A ? Bo jeśli nie to kodowanie przy pla nic nie zmieni
                                    ByŁ Leonsio 1.8T 200 km. Jest Szkodnik 140km

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez adamdn Zobacz wpis

                                      Tak jest!



                                      "Usterka ABS, serwis!" Taki komunikat otrzymalem. Ale zakodowal sie, to najważniejsze, a po odczytaniu kodów wyszło ze sa dwa błędy odnośnie tylnych czujników ABS. Poprawiłem przedostatni bajt z 50 na 00 i...



                                      ... okazało się ze moja modyfikacja to drugi Twoj pomysł i to własnie te kodowanie które zadziałało!!! Jestem Tobie mega wdzieczny za pomoc!!! Uratowales mi święta - siedziałbym jak dziś i odliczał już monety do ewentualnego powrotu do starej pompy. Dziekuje!!!
                                      Super, że się udało

                                      Dokodowałem sobie jeszcze TPMS z przycisku (w Twoim kodowaniu było "via instrument cluster") ale to juz drobnostka do wyklikania z VCDS.
                                      No właśnie tutaj jest jeden problem i nie wiem jak to rozwiązać. Na starej pompie (BJ) mogłem zresetować TPMS zarówno przyciskiem na konsoli jak i z MFD. Przy pompie CC już mogę albo via przycisk albo via MFD.

                                      To teraz w kwestii usystematyzowania, gdy zamontuje PLA 2.0 to musze:
                                      - do bajtu nr 17 dopisać 1 (zaznaczam bit 0)?
                                      - do bajtu nr 18 dopisuje 50 (zaznaczam bit 4 i 6)?
                                      I to tyle?
                                      Tak mi się wydaje, chociaż nie mam PLA. Tzn. mam moduł od PLA: 1K8919475D, ale przeflashowałem go na 1K8919472C PDC, bo nie mam na razie czujników z boku.
                                      Bajt 17 bit 0 to jest "PLA 2.0 zainstalowane" a bajt 18=0x50 wtedy, gdy masz czujniki ABS z wykrywaniem kierunku z tyłu. Pewnie masz jeszcze zwykłe czujniki, dlatego krzyczał błędem przy pierwszym kodowaniu.
                                      Jeśli chciałbym uruchomić "2-stage ESC defeat" to zmieniam bajt 6 i 14 - w jaki sposób dla 2.0 TDI? Bo z tego co widze jest podział na benzyne i diesla.
                                      Hmm, tutaj nie wiem do końca, ale mam w notatkach, że dla 2-stopniowego ESP trzeba zmienić bajt 6 na 0x80 a bajt 14 na 0x01. Nie próbowałem, czy to działa.
                                      Aktualne zużycie paliwa

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X