Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2FL] Line Assist + Light Assist + Sign Assist Montaż i Wiedza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Wejdzie na pewno ale bedziesz musiał umiescic mocowanie lusterka nizej, lub kamere pod lusterkiem (jeden na drive2 tak zrobil). Nizej lustro dlatego ze wycieraczki nie dosiegają tak wysoko i bedziesz mial caly czas tam brudną szybe oraz zeby zmiescic tam jakos mocowanie to i tak musialbys robic rzezbe z mocowania.

    Komentarz


    • #27
      Ja mam w Superbie 2 założony uchwyt obudowę lusterko i kamerę z Superba 3 wcześniej miałem uchwyt i obudowę z passata B7 z kamera 3aa

      Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

      Komentarz


      • #28
        Zamieszczone przez bolo9823 Zobacz wpis
        Wejdzie na pewno ale bedziesz musiał umiescic mocowanie lusterka nizej, lub kamere pod lusterkiem (jeden na drive2 tak zrobil).
        OK, lusterko nizej da sie zrobic. Rozumiem ze moze pozostac fabryczny fotochrom z OII?

        No i jak to jest z miejscem przez ktore patrzy kamera? Jak widac potrzebuje czystego pola w ksztalcie przypominajacym trojkat - my w OII mamy tam kropki lub zaczernione miejsce pod czujnik deszczu. Jak sobie z tym poradzic? Przez zeszlifowane kropki a tym samym porysowana szybe to to raczej dzialac nie bedzie za dobrze... Hmm?

        Ma ktos moze fotke jak to wyglada od zewnetrznej strony po takich przerobkach??
        CFHC:
        140 HP-> 185 HP
        320 Nm -> 436 Nm

        Komentarz


        • #29
          Jak masz czujnik deszczu to musisz zeszlifować część kropek i przynajmniej górna i dolna czesc obramowki czujnika ja sifowalem delikatnie papierem 2000 na mokro a potem obrobilem to tlenkiem ceru jest to bardzo mozolna praca ale da się zrobic.

          Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka


          Ostatnio edytowany przez loko34; 16738.

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez loko34 Zobacz wpis
            ak masz czujnik deszczu to musisz zeszlifować część kropek i przynajmniej górna i dolna czesc obramowki czujnika
            No ja mam szybe juz przerabiana pod czujnik deszczu (mialem zwykle lusterko) wiec z jednej strony latwiej, z drugiej moze i trudniej... Myślę czy nie zmienić szyby na nową i na nowej nie próbować (mam wypiaskowaną mocno). Problem tylko zawsze z usunięciem mocowania lusterka... Szybiarze robią to tylko na moją odpowiedzialność.

            Udało Ci się wyszlifować ładnie tlenkiem ceru? Ile to trwało? Kamera dobrze widzi przez taka przeszlifowaną część szyby? Nie myli się?
            CFHC:
            140 HP-> 185 HP
            320 Nm -> 436 Nm

            Komentarz


            • #31
              Pierwszym razem robiłem to na szybie montowanej na aucie powstało trochę rys ale kamera 3aa dość dobrze łapała linie ale już 3q0 na adapterach skalibrować się nie dała drugim razem kupiłem nową szybę i szlifowałem na stojaku tak jak pisałem papierem 2000 i dużo dużo wody powstały też mikroryski widziane pod światło ale potem tlenkiem ceru je usunąłem z moich obserwacji wynika że chyba szybciej jest szlifować tlenkiem ale trzeba uważać żeby szyby nie przegrzać która nieporównywalnie szybciej się grzeje aniżeli podczas szlifowania papierem. W octavii jest dużo łatwiej bo można kupić szybę z mocowaniem na zwykłe lusterko

              Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

              Komentarz


              • #32
                A tyle szyby trzeba wyszlifowac w Superbie pod kamerę 3q0

                Wysłane z mojego M2007J3SG przy użyciu Tapatalka

                Komentarz


                • #33
                  Moze i to jest jakas koncepcja zeby nowa od razu wyszlifowac...

                  Sluchajcie - a gateway SW 7N0 907 530M / HW 1K0 907 951 to juz Ext Can ktory obsluzy te kamerke 3AA czy raczej do zmiany??
                  CFHC:
                  140 HP-> 185 HP
                  320 Nm -> 436 Nm

                  Komentarz


                  • #34
                    GATEWAY 7N0907530xx - Dysk Google

                    Tutaj masz wymienione ktore moduły obsługują Can-Ext

                    Komentarz


                    • #35
                      Udało mi się aktywować Lane assist na liczniku skody octavii 2. Niestety liczniki skody nie obslugują tej funkcjonalnosci, nie to co vw. Gdyby ktos potrzebował informacje piszcie (nigdzie nie znalazlem informacji jak to zrobic, sam musiałem to odkryć). Duzo pomógł mi kolega mcaris

                      Komentarz


                      • #36
                        Zawsze można się pokusić o wymianę licznika na licznik z Tiguana golfa czy też Sharana kolor lub nawet 3D kolor i wtedy można się cieszyć wszystkimi możliwościami jakie daje platforma PQ przy 3D odpowiedniej pompie można uruchomić PLA 3.0

                        Wysłane z MI 10 pro przy użyciu Tapatalka

                        Załączone pliki

                        Komentarz


                        • #37
                          Na Maxidocie tez mozna uruchomic PLA 3.0, tak naprawde na maxidocie mozna miec wszystkie funkcjonalnosci co na 3D. Owszem mozna wlozyc z golfa czy tam tiguana, ale to jest rzezba.

                          Komentarz


                          • #38
                            Zamieszczone przez bolo9823 Zobacz wpis
                            Udało mi się aktywować Lane assist na liczniku skody octavii 2. Niestety liczniki skody nie obslugują tej funkcjonalnosci, nie to co vw. Gdyby ktos potrzebował informacje piszcie (nigdzie nie znalazlem informacji jak to zrobic, sam musiałem to odkryć). Duzo pomógł mi kolega mcaris
                            Czy możesz nam wszystkim napisać co dokładnie trzeba było zmodyfikować w liczniku, żeby mieć wszystkich trzech asystentów aktywnych? Które komórki wyedytować? Widzę, że masz polifta więc Twoje wskazówki pozwoliłyby mi bez obaw przejść przez grzebanie w eepromie licznika. A nie ukrywam, ze mam troche wątpliwości czy czegoś nie spartolę...

                            Zamieszczone przez bolo9823 Zobacz wpis
                            Owszem mozna wlozyc z golfa czy tam tiguana, ale to jest rzezba.
                            Też jestem zdania, że nie warto zmieniać na kolorowy. Mi osobiście podobają się bardziej monochromatyczne zegary choć przyznam, że sam kolorowy LCD z VW robi robotę.

                            bolo9823 i gdybyś mógł jeszcze powiedzieć jak widzisz możliwość uruchomienia kontrolek na zegarach? W naszych licznikach jest miejsce na diodę Lane Assist i nawet Side Assist. Wlutowanie led z odpowiednimi rezystorami zrobi robotę? Tyle, ze wtedy to juz na pewno trzeba ściągać wskazówki i cyferblaty a tego wolalbym uniknąć :/
                            Ostatnio edytowany przez adamdn; 48911.
                            CFHC:
                            140 HP-> 185 HP
                            320 Nm -> 436 Nm

                            Komentarz


                            • #39
                              Zamieszczone przez adamdn Zobacz wpis

                              Czy możesz nam wszystkim napisać co dokładnie trzeba było zmodyfikować w liczniku, żeby mieć wszystkich trzech asystentów aktywnych? Które komórki wyedytować? Widzę, że masz polifta więc Twoje wskazówki pozwoliłyby mi bez obaw przejść przez grzebanie w eepromie licznika. A nie ukrywam, ze mam troche wątpliwości czy czegoś nie spartolę...
                              :/
                              Poradniki są na necie a dokładniej na drive2 jak wycignąć eeprom, ale moge co niecco podpowiedzieć.

                              Najpierw musisz zakupic programator CH341A, najlepiej z klipsem (nie trzeba lutować kabli) koszt jakies 40 zł, następnie pobieramy programy:
                              CH341A Programmer - w celu wyciągniecia eepromu
                              Vag dash editor - w celu przeniesieniu immo i zrobieniu pod siebie wsadu

                              Teraz musimy rozebrać licznik, nie bede opisywał jak wyciągnać licznik z konsoli, bo Krzynol nawet nagrał film na yt jak to zrobić, podpowiem tylko ze nasz eeprom znajduje sie pod wyświetlaczem i musimy zdjąc wskazówki. Zeby zdjąć wskazówki licznika krecimy je w prawą strone jednocześnie ciągnąć do góry. Ściągamy obudowe od wyświetlacza i pojawia nam się kość eeprom.
                              Uruchamiamy program CH341A (ustaw "24 EEPROM 24C64) przypinamy spinacz do eepromu i ściągamy nasz eeprom, ZAPISUJEMY NASZ EEPROM TAK ZEBY GO NIGDZIE NIE ZGUBIĆ, JEST TAM NASZE IMMO !!!

                              Teraz gdy mamy nasz org. wsad, możemy (nie musimy) zaktualizować nasz licznik do 10xx
                              Aktualizacja odbywa sie z 1Z0920843S/Q (octavia) na 5L0920843S (Yeti) za pomocą chińskiego VCP
                              Czy jest potrzeba ? Odpowiem że nie, ponieważ nowszy soft daje nam tylko lepszą współprace z radiem MIB2 oraz daje możliwość podglądu PLA 3.0
                              Aktualizacja:
                              1.Pobieramy pliki - FL_5L0920840S__1028_S.frf oraz FL_1Z0920843Q__0608_S.frf
                              2.Podłączamy nasz licznik do samochodu (moze być bez wyświetlacza i wskazówek, nic sie nie stanie)
                              3.Wchodzimy do VCP łączymy sie z zegarami dalej w aktualizacje i naciskamy prawym przyciskiem myszy na "otwórz plik" i zaznaczamy opcje "Importuj Security Algo", wybieramy pierwszy plik 1Z0920843Q a potem drugi 5L0920843S
                              4. Flashujemy (bedzie to trwać około 30 min)
                              5. Mamy juz licznik z najnowszym softem

                              Okej teraz ściągamy pliki w zależności od naszego SW (jak aktualizowaliśmy to 10xx, jak nie to 0608)
                              Uruchamiamy program Vag dash editor, wybieramy nasz pierwszy wsad, zaznaczamy opcje "transfer immo" i wybieramy plik 10xx albo 0608 ( w zaleznosci jakie mamy SW). Zapisujemy gotowy wsad, teraz mozemy go sobie eddytować pod siebie w programie.
                              Gdy juz zrobiliśmy nasz wsad musimy wgrać go do licznika, znowu podpinamy klipsa, odpalamy CH341A (najpierw przeczytaj eeprom, tak się dowiesz ze masz dobrze podpietego klipsa) wybieramy nasz wsad do wgrania i wciskamy "write"
                              Składamy licznik, montujemy w desce i cieszymy sie nowymi możliwościami

                              Wszystkie pliki są dostępne na moim dysku tutaj: zegary – Dysk Google

                              P.S. Nie wiem czy kontrolka od Lane Assist też bedzie aktywna, ponieważ jej nie zamontowałem.





                              Ostatnio edytowany przez bolo9823; 50959.

                              Komentarz


                              • #40
                                Zamieszczone przez bolo9823 Zobacz wpis
                                Na Maxidocie tez mozna uruchomic PLA 3.0, tak naprawde na maxidocie mozna miec wszystkie funkcjonalnosci co na 3D. Owszem mozna wlozyc z golfa czy tam tiguana, ale to jest rzezba.
                                Taka sama rzeźba jak montaż kamery w lusterku ,PLA 2.0 czy chociażby aktywacja w epromie asystentów i wiele wiele innych modyfikacji jakie się przeprowadza ja chciałem mieć kolor 3d i tak sobie zrobiłem chodź nie powiem monochromatyczne wyświetlacze mają też swój urok

                                Wysłane z MI 10 pro przy użyciu Tapatalka

                                Komentarz


                                • #41
                                  Zamieszczone przez loko34 Zobacz wpis
                                  ja chciałem mieć kolor 3d i tak sobie zrobiłem chodź nie powiem monochromatyczne wyświetlacze mają też swój urok
                                  Dokladnie, kazdy robi jak mu sie podoba I wszyscy rzezbimy, po to tutaj jestesmy

                                  bolo9823 No to przyznam, ze spodziewalem sie mniejszego zamieszania tj. zgrac eeprom (zabezpieczyc przed utrata dobrego wsadu), zmodyfikowac konkretne komorki pamieci i zapisac z z powrotem. Ale Twoja metoda tez mi sie podoba choc grzebanie przy immo.... dodalem + 20pkt do stresu

                                  Mówisz, ze kosc jest pod LCD miedzy zegarami? Na rosyjskich forach znalazlem tylko od Yeti i tam byl pod predkosciomierzem.

                                  Tutaj znalazłem jak można sie dostać do eepromu bez rozbierania zegarów (tylko demontaz tylnej ścianki). Może się komuś przyda, ja mialem taki plan własnie -> Google Translate
                                  CFHC:
                                  140 HP-> 185 HP
                                  320 Nm -> 436 Nm

                                  Komentarz


                                  • #42
                                    U nas kość eeprom jest pod lcd. Ja dałem full poradnik, jezeli chcesz zmienic tylko w swoim wsadzie to zmień komórki 0x2d4 na be lub 0x2db na ae . Tylko myślałem zełatwiej bedzie zgrac mój gotowy wsad i przenieść immo za pomocą programu. Uprzedzam te komórki zmieniłem na wsadzie 10xx i pokazał mi się Lane assist, nw czy te komórki bedą dobre na wsadzie 0608 (wydaje mi sie ze tak) Nie miałem jak sprawdzić.
                                    Ostatnio edytowany przez bolo9823; 50959.

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Okej, dzięki za info i wcześniejszy szczegółowy poradnik. Gdy uzbieram wszystkie graty to bede jeszcze raz pilnie studiował to co napisales

                                      Tak teraz patrze w autoscan i wychodzi ze mam licznik 1Z0 920 843 S H05 0607 czyli chyba starsze niż Twój bolo9823 . Co polecasz? Jakos zaktualizować oprogramowanie w liczniku do wersji 10xx i wtedy modyfikować wskazane przez Ciebie komórki czy zgrać swój wsad, pobrać immo i przebieg, przegrać je do Twojego wsadu i wrzucić do licznika? Pytam zeby nic sobie nie nabroic....
                                      CFHC:
                                      140 HP-> 185 HP
                                      320 Nm -> 436 Nm

                                      Komentarz


                                      • #44
                                        Tak jak wyzej napisalem, zgrywasz wsad zmieniasz te dwie komórki, wgrywasz wsad i koniec. Druga opcja, sciagasz wsad, aktualizujesz licznik przy okazji do 10xx, bierzesz moj wsad, przenosisz swoje immo za pomoca vag dash editor, wgrywasz wsad. Masz dwie opcje, o to immo sie tak nie martw zawsze masz swoj org wsad, wlasnie w razie problemów.

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Pamiętaj ze jak podniesiesz soft do 1018 to później jest problem z powrotem do niższego ( VCP made in china)
                                          Zmiana komórki 0x2db na AE powinna wystarczyć porównując kilka różnych epromów.
                                          Ostatnio edytowany przez mcaris; 37031.
                                          ByŁ Leonsio 1.8T 200 km. Jest Szkodnik 140km

                                          Komentarz


                                          • #46
                                            Czy ktoś może podać jakie liczniki 3D z VW można zamontować do Octavii 2 FL? Chodzi mi konkretnie o numery liczników z Golfa, Tiguana, itp. Bo szukałem i ciężko jest coś znaleźć, a czasami sami sprzedający nie wiedzą co sprzedają. I czy jeszcze jakaś konkretną wersja softu musi być.
                                            Moim marzeniem było tych trzech asysytenów + PLA 3.0 + Side Assist. Dlatego chciałbym kupić licznik który by to wszystko obsłużył.

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Liczniki 3d zaczynają się od SW705 a z SW 1xxx mają dodatkowo component protection i żeby DM nie bylo zablokowane trzeba użyć filtra can

                                              Wysłane z MI 10 pro przy użyciu Tapatalka

                                              Komentarz


                                              • #48
                                                Ja dorzucę tylko że licznik z softem 06xx po podmianie softu będą 3D ale warunek soft 06xx nie niższy . Wydaj mi się że do obsługi tych asystentów wystarczy licznik kolor 2D ale wiadomo 3D lepiej się prezentuje
                                                ByŁ Leonsio 1.8T 200 km. Jest Szkodnik 140km

                                                Komentarz


                                                • #49
                                                  Zamieszczone przez mcaris Zobacz wpis
                                                  Wydaj mi się że do obsługi tych asystentów wystarczy licznik kolor 2D ale wiadomo 3D lepiej się prezentuje
                                                  Pytanie moze i glupie ale musze je zadac - w OII raczej nie ma co liczyc na licznik 3D w monochromie?
                                                  CFHC:
                                                  140 HP-> 185 HP
                                                  320 Nm -> 436 Nm

                                                  Komentarz


                                                  • #50
                                                    Nie słyszałem nie widziałem aaaaaale jest pewien projekt który zmienia liczniki "mono" w kolor już testowany jest na golfie 5 . MFA COLOR

                                                    403 — Доступ запрещён
                                                    Ostatnio edytowany przez mcaris; 37031.
                                                    ByŁ Leonsio 1.8T 200 km. Jest Szkodnik 140km

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X