Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Przestala mi dzialac tylna wycieraczka

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Przestala mi dzialac tylna wycieraczka

    TAŚMA 1K0 959 653c

    i teraz ten pająk to 1k0 953503jp

    manetki końcówki 519h i 513E.

  • #2
    Przestala mi dzialac tylna wycieraczka

    Witam Kolegow,

    przestala mi dzialc tylna wycieraczka, nie dziala ani na manetke przy kierownicy ani sie nie wlacza gdy wrzuce wsteczny bieg :-( Znalazlem na forum schemat/rozpiske bezpiecznikow dla OI ale nie moge nic znalezc dla OII FL.

    Czy ktos wie gdzie w OII FL sa bezpieczniki i ktory z nich odpowiada za tylna wycieraczke?
    Dzięki,
    Tomek

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez tcz
      Czy ktos wie gdzie w OII FL sa bezpieczniki i ktory z nich odpowiada za tylna wycieraczke?


      pozycja 41 (lewy bok konsoli jak otworzysz drzwi)

      Forum - Octavia Club Polska


      na filmie akurat o1, ale o2 fl ma w tym samym miejscu


      [youtube] [/youtube]
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz


      • #4
        Dzieki za szybka odpowiedz!

        Mam jeszcze jedna sprawe, poza tym, ze nie dziala mi tylna wycieraczka to jednoczesnie dziala tylny spryskiwacz. Czy tylna wycieraczka i tylny spryskiwacz sa na oddzielnych bezpiecznikach?
        Dzięki,
        Tomek

        Komentarz


        • #5
          tcz,

          tak

          spryskiwacze to pozycja 42
          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

          Komentarz


          • #6
            Dobrze ale co z wycieraczka i spryskiwaczem przedniej szyby? rozumiem, ze maja swoje wlasne bezpieczniki?
            Dzięki,
            Tomek

            Komentarz


            • #7
              tcz,

              41 to wycieraczki przód/tył
              42 to spryskiwacze przód/tył


              tutaj masz link jak okaże się, że bezpieczniki masz sprawne

              Forum - Octavia Club Polska
              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

              Komentarz


              • #8
                Wiec jesli dziala mi przednia wycieraczka, przedni spryskiwacz, tylny spryskiwacz i nie dziala mi tylko tylna wycieraczka to znaczy to tyle , ze to nie jest problem z bezpiecznikiem?
                Dzięki,
                Tomek

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez tcz
                  ze to nie jest problem z bezpiecznikiem?
                  dokładnie tak


                  zdemontuj tapicerkę klapy, wykręć mechanizm (z tego co pamiętam na trzech śrubach siedzi) wyczyść, sprawdź wtyczkę, etc


                  tcz, masz jeszcze jeden temat:

                  Forum - Octavia Club Polska
                  kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                  SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam
                    posty troche stare ale nie chce zaczynac nowego tematu .
                    Umnie jak u kolegi tcz , nie dziala tylna wycieraczka , stanela na godzinie 11 . Jak sprawdzic czy to silnik spalony czy sterownik wycieraczki
                    Macie jakies podpowiedzi . Dzieki

                    Komentarz


                    • #11
                      Jak rozbierzesz z tyłu do silnika, to wypnij kostke i sprawdź czy po właczeniu wycieraczki jest napięcie. I możesz na krótko podać do silnika, wtedy zobaczysz czy daje oznaki życia.

                      Komentarz


                      • #12
                        jak przekrece zaplon to jest prad na pierwszym od lewej (jak masz klape podniesiona do gory) i nawet jak wlacze wycieraczke to na innych nie ma pradu , a pod ktore kable podlaczyc prad na krotko ? sa 4 kable

                        Komentarz


                        • #13
                          powtorze mojego posta bo nie chce spalis silnika (jak jeszcze dziala)
                          Pod ktore kable podloczyc prad na krotko by sprawdzic silnik ? sa tam 4 kable

                          Komentarz


                          • #14
                            Witam,
                            mam identyczną sytuację. Spryskiwacz tył i przód działa, wycieraczki przednie ok, natomiast tylna ni hu hu. Sprawdzałem kostkę, bezpiecznik wszystko ok.. z czasem spojrzałem raz jeszcze na bezpiecznik i był przepalony, wymieniłem i wycieraczka działała ... przez tydzień, potem stanęła, w połowie drogi. Spojrzałem na bezpiecznik, jest ok.... Kable pod gumą, które znajdują się przy klapie wydają się nie przerwane. Dalej nie działa... szczerze to nie mam pojęcia co może być przyczyną, co sobotę szukam co to może być i nie wiem... prąd dochodzi do kostki, silniczek też ok. Jeśli ktoś coś może podpowiedzieć również będę wdzięczny.

                            Komentarz


                            • #15
                              Witam odwieczny problem ,przerabiałem to, wyciągnąć cały mechanizm wycieraczki znajduje się tam trzpień do którego przykręca się wycieraczkę , ten oto trzpień kręci się w metalowej tulejce ,psikamy w ta tulejkę wd40 albo inny penetrator,ruszamy , kręcimy itd... aż puści ,smarujemy składamy i cieszymy się działającą tylną wycieraczką .Teraz zapobiegawczo od czasu do czasu psikam tam bez rozbierania , działa do dziś .Pozdrawiam bogdan.
                              Octavia 2 FL 2.0BKD DSG L&K

                              Komentarz


                              • #16
                                Panowie odświeżę temat. Po przekręceniu zapłonu na 3 pinach jest napięcie 12.1V, natomiast po włączeniu wycieraczek manetką z dwóch środkowych pinów znika napięcie. Czy tak powinno być? Po podaniu na krótko plusa silnik działa. Gdzie szukać przyczyny?

                                Komentarz


                                • #17
                                  bogdancbr
                                  Dzięki za wskazówkę, sprawdziłem wszystko, a tu proszę WD-40 załatwiło temat Polecam sprawdzenie powyższego sposobu, mi zatrybiło po 2-3 pryskaniu w przeciągu dwóch dni. Trzeba przy tym lekko pomóc wycieraczce przy pierwszych obrotach. Działa do dziś.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Czy wiecie moze gdzie znajduje sie jakis sterownik do tylnej wycieraczki,Bo ja mam napiecie tylko na pierwszym pinie , nie zaleznie czy wlacze tylna wycieraczke czy nie

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez kamis1 Zobacz wpis
                                      Czy wiecie moze gdzie znajduje sie jakis sterownik do tylnej wycieraczki,Bo ja mam napiecie tylko na pierwszym pinie , nie zaleznie czy wlacze tylna wycieraczke czy nie
                                      Mam podobnie. Tylko na pinie brązowym mam napięcie. Pozostałe zielonobiały i zielonobrązowy nie mają napięcia. Zna ktoś rozwiązanie tego problemu?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Bo tam jest jeden na wybudzenie - podaje prąd tylko przez chwilę gdy wymusisz manetką.
                                        Była O2 RS 190 km / 436 Nm
                                        Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Prąd był tam na zapłonie. Po włączeniu manetki słychać przekaźnik, ale na wtyczce nic się nie zmieniło. Dalej prąd na jednym pinie. Rozumiem, że to jest OK i przyczyny szukać dalej w silniku?

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Rozbierz elektronikę silnika i sprawdź dwa luty zaznaczone czerwonymi kółkami.U mnie były zerwane wystarczyło przylutować ponownie i silnik śmiga aż miło
                                            Załączone pliki
                                            Narek

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Właśnie znalazłem tę fotkę i taki jest plan by to spawdzić. Dzisiaj rano niespodziewanie wykonał pół obrotu Muszę tylko nabyć ściągacz ramienia, bo nie chce zejść, a wole się nie siłować

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zdemontowałem dzisiaj silnik i mój jest nieco inny, jak ten z aukcji. Luty wyglądają w porządku, posikałem Kontaktem, podłaczyłem pod wtyczkę, przekręcił się. Ucieszony skręciłem całość i lipa, stoi. Może mi ktoś opisać łopatologicznie w jaki sposób mogę sprawdzić ten silnik w domu czy jest sprawny? Działał i nagle przestał w trakcie burzy.
                                                Find great deals for 2007 SKODA OCTAVIA 1.9 TDI Estate Rear Wiper Motor 1z9955711 443122336017. Shop with confidence on eBay!

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Wydaje się, że to kwestia szczotek. Podłączyłem silnik jeszcze raz do kostki, przekręcił się kilka razy, a z tego "pojemnika" gdzie są szczotki wydobyła się delikatna mgiełka dymu.
                                                  Mechanizm - silnik wycieraczek tył.jpg

                                                  Ma ktoś zdjęcia, instrukcję jak dostać się do środka? Bo nie wiem czy odginać te metalowe końcówki, jak tak to które? Nie chaiłbym robić tego na siłę i czegoś ułamać.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X