Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Hak holowniczy w OII

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • A tak to kolego ze maja, pracujac w vw jeszcze nie mialem przyjemnosci z tym sie spotkac skody również serwisowaliśmy, ale obecnie kolega pracuje w skodzie i w kilku juz mial przewody... wpinasz sterownik, wkladasz bezpieczniki, kodujesz i musi chulać :-) chyba że na skandynawie inne auta dają...

    Komentarz


    • No wlasnie, ale skad wiesz ze ktos tego nie zamowil razem z autem. Skoda nic za darmo nie daje, ani VW, ani Audi :twisted:

      W O3 jest juz tylko hak zwykly albo hak z adapterem za 200zl wiecej :lol: Gdzie sam adapter to 30zl max.
      Załączone pliki
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • To te 800,- zł kosztuje sama wiązka z modułem ? Jak w ogóle zakończone są przewody gniazdem czy luzem nie zarobione do gniazda haka ?

        Komentarz


        • Sprzedawcy twierdzili, ze to sama wiazka bez modulu, nawet nie wiem, czy wiazka pod zderzak byla wypuszczona. Wychodzi to na to samo, co kupic caly za 1600zl. Bo modul to bylo 50-100zl, hak 500zl, a jeszcze trzeba bylo zalozyc.
          Spritmonitor.de

          Komentarz


          • artur822 niby czym się różni do 4x4? Sam niedawno montowalem do swojego scout'a i nie ma różnicy. Mało tego,nawet z liftback'a pasuje. Jak dobrze pamiętam, to kolega cysterniarz montowal hak z liftback'a do scouta. Ale mogę się mylić co do nicku kolegi.
            Hak uzywka kupiłem za 300zl, wyglądowo jak nowy ;-) Moduł coś koło 100,no i potem kabelki i piny do zrobienia wiązki samemu.
            Fabryka Barw :]

            Czarna O1 rs-line tdi
            Srebrna O2 Scout

            DACAR.team

            Komentarz


            • Spr z kolega w etce i byly dwa numery, jeden dla aut z przednim napędem, a drugi 4x4, a różnią się chociażby siłą uciągu, ale jak ktoś na to nie zwraca uwagi bo mu nie potrzebny taki chak to może próbować... zwykła skoda ma cos okolo 1300kg a 4x4 okolo 1800...

              Komentarz


              • W ETCE sa dwa numery, a nawet 4 numery

                Az z ciekawosci sprawdze, co jest napisane na tabliczce znamionowej w haku jaki kupilem do S2, bo tu tez w zaleznosci od wersji uciag na haku rozni sie mocno.

                Numery z ETKI to sie maja nijak do naklejek na hakach.

                Ponizej kilka wrzutek z aukcji
                Załączone pliki
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • Fotki to nie etka... nr sie zamieniaja nawet parametry haka Ci sie pokrywaja... na taki same... pozdr

                  Komentarz


                  • Czyli jesli sa dwa numery z ETKI, a parametry te same, mozna przyjac, ze to te same haki

                    Haki nie wystepuja pod numerem z ETKI, bo tam takiego numeru nie ma. Jest zestaw doposazenia auta w hak, ale sama belka nie ma numeru.

                    Zwykle
                    EEA600001
                    1Z0092155

                    Scout
                    EEA620001
                    1Z0092155A

                    I moje pytanie, czy, albo dlaczego nie auto z pakietem na bezdroza ma hak jak zwykla wersja
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • Masz rację, w etce nie znajdziesz tych nr z tych ram... są inne... ja uważam że haki różnią się tylko siłą uciągu, do auta standard przód napęd jest mniejszy około 1300kg, do auta 4x4 jest większy 1800kg, np., w Norwegii nie jedziesz na kontrol po montażu haka, ma mieć tabliczkę znamionową na haku i na okresowym badaniu technicznym spr tabliczkę z danymi auta ma mieć takie same... np. założysz hak od auta z uciągiem mniejszym do auta z możliwością ciągnięcia większego... coś pójdzie nie tak... i kto za to beknie?? sprzedasz auto i nowy właściciel nie musi nic wiedzieć jaki hak masz... tym bardziej ze w dowodzie masz tylko stempel... nic więcej... brr wydawanie kasy za nic... to cała Polska... polecam założyć taki jak wychodzi z VIN, podejrzeć parametry i kupić z innym nr ale tymi samymi parametrami. Pozdrawiam

                      Komentarz


                      • A czy nie jest tak że hak w tym modelu różnic się w zależności od wersji wyposażenia np. dokładka zderzaka tył jak w Fabia RS sprawia że sama kula jest dłuższa o parę cm, hak mocowania ma te same ale kula jest dłuższa, przez co mamy inny numer produktu i inne siły.

                        Natomiast producent oryginałów dostarczanych do fabryki PROF SVAR podaje błędne dane, kontaktowałem się z nimi i np. do Fabia II nie ma nacisku na kulę 87 kg jak wynika z tabeli a jest 50 kg
                        404 Not Found

                        W przypadku S2 podają że automatyczny ma nacisk 100 kg a ręczny 75 kg, przecież to jest śmieszne trochę.

                        Komentarz


                        • No właśnie to jest śmieszne co piszecie, generalnie oryginalny hak wygląda naprawdę solidnie w porównaniu do innych nie oryginalnych. Sama rama haka, wykonana z rury i odpowiednich wsporników w kształcie litery "U", które montowane są w podłużnice. W nieoryginalnych jest jedynie płaskownik, nie wspominam już o mocowaniu, spawach samej kuli. Oryginalny hak naprawdę wiele wytrzyma.

                          Komentarz


                          • Oryginalny hak automatyczny to jedno, ale gdybyś np. montował PROF SVAR nie automatyczny to instrukcja i zdjęcia pokazują jak wygląda hak :

                            Link
                            Link

                            Link
                            Link

                            Komentarz


                            • Zacząłem rozglądać się za hakiem do OII Tour i czy ktoś może mi wyjaśnić skąd te kosmiczne ceny powyżej ? Jeśli hak ma homologacje na 1800 kg to tą 1T przewiezie i tak bez problemów i nie musi do tego mieć napisów po czesku/niemiecku.
                              Jak ktoś chce wozić 1.5 T samochodem który waży mniej to powinien się zastanowić czy ma równo pod sufitem.

                              To samo dotyczy zresztą tak zwanego modułu - który jak się okazuje ( orginalny) kosztuje więcej niż średniej klasy smartphone co stanowi jakąś 1/25 ceny samochodu ( zabawne ).
                              Czy ktoś ma pod ręką schemat elektryczny tego cudu techniki 21 wieku ?

                              Krótko mówiąc (jeśli ktoś nie robi tego zarobkowo lub buduje dom ) to wydawanie takiej kasy na hak jest zdeczka absurdalne. Ja wybieram na razie pożyczanie starego aut z hakiem jak będe go potrzebował3 razy w roku

                              Komentarz


                              • Hej hak na allegro niby używany... 400zl sterownik 150zl kable lepisz sam... 150...200zl. Haki większość tych używek na allegro w życiu nie były używane... Mój jest w oryginalnym alkierze kulą nawet nie zadrapania... Więc nie ma co przesadzac, ma się dość nowe auto więc i z wydatkiem trzeba się liczyć... ;-)

                                Komentarz


                                • karroryfer, Przeczytales ten temat ?? Chyba za slabo.

                                  Sterownik 50-100zl uzywany.

                                  Hak nowy od 220zl, bo jak idziesz na oszczednosci to odkrecany podstawowy hak wystarczy.

                                  Wiazke udziergasz sam, bo jak pytasz o schemat modulu to cos tam wiesz. A jak wiesz, to sterowanie swiatlami odbywa sie po CAN


                                  allegro.pl

                                  Bez drutowania z modulem, komplet, trzeba sie tylko dolutowac do wtyczek, ktore sa z modulem. Nie szpeci auta, gdy odpiety, wszystko pasuje, komputer nie wywala bledow.

                                  Albo hak byle jaki i caly zestaw elektryczny allegro.pl
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz


                                  • a co jest jak nie ma kluczyka do odpinania haka?
                                    ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                    ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                    poprzednie modele:
                                    ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                    ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                    O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                    Komentarz


                                    • Dorabiaja kluczyk do bebenka.

                                      Na wkladce jest tez numer klucza i np. w Westfali po podaniu tego numera mozna otrzymac nowy kluczyk - koszt 60zl.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez krzynol
                                        a co jest jak nie ma kluczyka do odpinania haka?
                                        da się go wymienić :-) PiotrekGDY już miał wymieniony mechanizm klucza na nowy z ASO.
                                        Pozdrawiam, Robreg.
                                        ----
                                        furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                        Komentarz


                                        • Panowie, pytanie z innej beczki:
                                          Ile uciągu ma Octavia II na haku w dowodzie przyczepki z hamulcem? Czy dla wersji hatchback, a combi jest taka sama?

                                          Z informacji na temat Superba II dowiedziałem się, że mam on 2000kg uciągu przyczepki z hamulcem. Czy przypadkiem nie jest to jednak 1600kg? :roll:

                                          Dużym plusem Superba jest też to, że może ciągnąć przyczepę z hamulcem o dopuszczalnej masie całkowitej do 2000 kg, natomiast bez hamulca do 700 kg.
                                          Just a moment...
                                          VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez elpolacco
                                            Panowie, pytanie z innej beczki:
                                            Ile uciągu ma Octavia II na haku w dowodzie przyczepki z hamulcem? Czy dla wersji hatchback, a combi jest taka sama?

                                            Z informacji na temat Superba II dowiedziałem się, że mam on 2000kg uciągu przyczepki z hamulcem. Czy przypadkiem nie jest to jednak 1600kg? :roll:

                                            Dużym plusem Superba jest też to, że może ciągnąć przyczepę z hamulcem o dopuszczalnej masie całkowitej do 2000 kg, natomiast bez hamulca do 700 kg.
                                            Just a moment...
                                            Superb II według Wikipedia posiada masę własna od 1477 do 1714 kg.

                                            W najlepszym przypadku :
                                            1477 kg Superb II
                                            2023 kg masa przyczepy z hamulcem

                                            W najgorszym przypadku :
                                            1714 kg Superb
                                            1786 kg masa przyczepy z hamulcem

                                            Podejrzewam że auto z najmniejszym silnikiem i najlżejszym i najsłabszym silnikiem raczej nie pociągnie przyczepy 2023 kg, nie będzie miało gwizdka, w Karta Pojazdu będzie wpisane max 1600 kg.

                                            Z tego art. wynika że Superb II z 2.0 TDI 170 KM waży 1600 kg, więc max może pociągnąć 1900 kg, podejrzewam że w dowodzie jest mniej wpisane.


                                            Są w sieci kalkulatory

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez micrusec
                                              A czy nie jest tak że hak w tym modelu różnic się w zależności od wersji wyposażenia np. dokładka zderzaka tył jak w Fabia RS sprawia że sama kula jest dłuższa o parę cm, hak mocowania ma te same ale kula jest dłuższa, przez co mamy inny numer produktu i inne siły.
                                              Mam w sumie podobne pytanie: czy mogę do OII RS hatchback 2007r. zamontować oryginalny hak od "cywilnej" OII kombi ?
                                              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                              Komentarz


                                              • Chłopaki bo myślę a haku do mojej Octavki , a co by było gdyby podpiąć hak tak jak dawniej się podpinało bez modułów ( normalnie gniazdko podłączyć równolegle do przewodów ) to co wtedy ? . Będzie pokazywało spalona żarówkę jak się podepnie przyczepke ? czy jak . Przy cofaniu czujniki głupieją to normalne ale czy coś poza tym się dzieje ?? Nie powinno tak na zdrowy rozsądek . Ktoś to testował u siebie i może się podzielić opinią . Sory jeśli powielam pytanie ale nie rzuciło mi się coś takiego w oczy . Pozdrawiam.

                                                Komentarz


                                                • Timix, Komputer odepnie ci napięcie i nie będzie świateł w przyczepie i w samochodzie.

                                                  Komentarz


                                                  • A przewody tylnych swiatel sa przekroju 0,35mm2 co dobitnie pokazuje co nimi jest przesylane
                                                    Spritmonitor.de

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X