Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Hak holowniczy w OII

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Panowie, jakie napięcie jest na żarówce stopu? Bo rozumiem że 12V to będzie jak wciskamy hamulec, a jakie napięcie będzie gdy świeci ona jako światło postojowe?
    Diesel kopci, diesel czadzi, DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI!

    Komentarz


    • poczytaj o PWM
      Bo rozumiem że 12V to będzie jak wciskamy hamulec, a jakie napięcie będzie gdy świeci ona jako światło postojowe?
      12V jest cały czas... poczytaj o PWM, bo to nie jest tak prosto
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz


      • To jak to jest rozwiązane? Napięcie jest bez zmian czyli prąd (natężenie) jest na tyle małe że ta żarówka świeci na 25% mocy?
        Diesel kopci, diesel czadzi, DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI!

        Komentarz


        • castagnet, wypełnienie PWM jest wtedy 25%
          ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
          ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
          poprzednie modele:
          ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
          ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
          O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

          Komentarz


          • Zamieszczone przez artur822
            A tak to kolego ze maja, pracujac w vw jeszcze nie mialem przyjemnosci z tym sie spotkac skody również serwisowaliśmy, ale obecnie kolega pracuje w skodzie i w kilku juz mial przewody... wpinasz sterownik, wkladasz bezpieczniki, kodujesz i musi chulać :-) chyba że na skandynawie inne auta dają...
            Jak poznać bez większej rozbiórki czy skoda octavia FL już ma fabrycznie przewody pod hak ?
            W wykazie bezpieczników dla FL jest
            19 - Sterownik wykrywania obecności przyczepy,
            43-45 Hak holowniczy.


            Jak będą tam bezpieczniki w tych pozycjach w skrzynce bezpieczników to znaczy że jest instalacja pod hak już zamontowana? Czy jakaś inne metoda jest ?

            Komentarz


            • Tak, do tego wiazka na tylnym nadkolu pod sterownik, obok sterownika PDC.
              Spritmonitor.de

              Komentarz


              • Zamieszczone przez Maicroft
                Tak, do tego wiazka na tylnym nadkolu pod sterownik, obok sterownika PDC.
                W lewym nadkolu?
                Jak się tam dostać ?

                Komentarz


                • Trzeba sciagnac lewe wykonczenia bagaznika ponizej listwy po ktorej jezdzi roleta.

                  Chyba ze masz zmieniarke, to wtedy jak ja sie sciagnie i odegnie tapicerke to widac. Odgiecie przy tylnej lampie na nic sie zda.

                  Generalnie i tak bedziesz musial to odkrecic, zeby zalozyc modul i pociagnac wiazke do haka.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • Czym się różni hak 1Z0 803 881A od 1Z0 803 881 B ?

                    Brat ma lifbacka FL z 2012 i ma z końcówka B.

                    A jaka powinna być pod kombi ?

                    Komentarz


                    • Witam

                      Przeczytałem cały wątek, podajecie numery sterowników z D, E, F na końcu,
                      czy moduł 8P0 907 383 bez żadnej literki na końcu będzie się nadawał do O2 FL ?
                      (jest na nim data 2004)

                      Komentarz


                      • Gniazdo elektryczne haka 7pin w mojej skodzie było mocno zaśniedziałe i postanowiłem wymienić. Po podłączeniu kabli do nowego gniazda, jeszcze przed założeniem obudowy, postanowiłem sprawdzić czy działają światła w przyczepce. Nie był to dobry pomysł bo podłączyłem wtyk do gniazda odwrotnie( normalnie obudowa gniazda uniemożliwia takie podłączenie) i oczywiście coś uszkodziłem. Teraz nie działają awaryjne (zero reakcji na wciśnięcie włącznika świateł awaryjnych). Włączenie lewego kierunkowskazu powoduje piszczenie modułu haka (UniKIT 2 FC, E20 10R-03 2452) i miganie na przemian kierunek w lewo-awaryje. Kierunkowskaz w prawo działa normalnie. Na tą chwilę gniazdo haka jest odłączone od przewodów, a przewody zaizolowane. Skanowanie VCDS pokazuje błąd:
                        Address 09: Cent. Elect. (J519) Labels: 1K0-937-08x-09.clb
                        Part No SW: 1K0 937 087 J HW: 1K0 937 087 J
                        Component: BCM PQ35 H 103 0615
                        Revision: 00103 AD
                        Coding: 40180AB8A80708C040080080110081E4420000AE524D81605C 0500000040
                        Shop #: WSC 73430 790 00000
                        VCID: 387FCE6B8BA650DE6C3-806D
                        Subsystem 1 - Part No: 1Z1 955 119 D Labels: 1KX-955-119.CLB
                        Component: Wischer 21101 26 0601
                        Coding: 00D7B7
                        1 Fault Found:
                        00887 - Switch for Emergency Flasher (E229)
                        008 - Implausible Signal
                        Freeze Frame:
                        Fault Status: 01101000
                        Fault Priority: 2
                        Fault Frequency: 4
                        Reset counter: 214
                        Mileage: 217481 km
                        Time Indication: 0
                        Date: 2060.14.06
                        Time: 00:11:30
                        Freeze Frame:
                        Term 15 Off
                        Voltage: 12.25 V
                        OFF
                        ON
                        Term 50 Off
                        OFF
                        OFF
                        Bezpieczniki pod maską i w kabinie są w porządku. Odpinałem moduł haka, wyjmowałem włącznik awaryjnych kasowałem błąd i niezależnie od wszystkiego powyższy błąd ciągle wraca. Innych błędów VCDS nie pokazuje. Uwaliłem moduł centralnej elektryki? Jak się do niego dostać? Można sprawdzić VCDS coś jeszcze? Jeżeli tak to w jakie bloki wejść? Dodam że Octavia jest z grudnia 2010r, czyli zespolone manetki itp. Będę wdzięczny za jakiekolwiek wskazówki bo już nie wiem gdzie szukać.

                        Komentarz


                        • Zamieszczone przez autsajder
                          1 Fault Found:
                          00887 - Switch for Emergency Flasher (E229)
                          ja obstawiam uwalany przelacznik awaryjnych
                          pozdrawiam
                          dudi

                          Komentarz


                          • Nie sądzę żeby był to włącznik awaryjnych bo po wypięciu go z instalacji błąd nadal wraca.

                            Komentarz


                            • a czemu nie mialby powrocic skoro wyciagasz go calkowicie ? to chyba oczywiste ze pokaze blad nawet jesli nie ma przycisku od awaryjnych.
                              pozdrawiam
                              dudi

                              Komentarz


                              • Błąd który wraca to: 008 - Implausible Signal, czyli nieprawdopodobny sygnał. Przy braku to chyba powonień sygnalizować otwarty obwód? Poza tym czemu problem tylko z lewym kierunkiem? Rozebrałem ten włącznik na części. PCB wygląda normalnie bez uszkodzeń przypaleń. Na płytce są jakieś dwa elementy chyba oporniki SMD i dioda led, też w normie. No nie wiem co mogło by się zepsuć we włączniku. Jest jakaś opcja sprawdzić? Jakiś schemat?

                                Komentarz


                                • Blad wyżej wspomniany tooo.

                                  Czy ten błąd który masz to nie tyczy się włącznika w gnieździe przyczepy...?? Nie miałeś takiego małego mikrowłącznika??w gnieździe 3kabelki dodatkowe były...?? Pozdr

                                  Komentarz


                                  • Zwykłe gniazdo 7 pin-7 kabelków, nie ma żadnego dodatkowego włącznika. Jeździć na razie się da, bo tak jak wcześniej pisałem nie działają jedynie awaryjne i sporadycznie przy wrzuceniu kierunku w lewo pomiga awaryjnymi. Problemu jeszcze nie rozwiązałem bo sam raczej nie ogarnę, tutaj też nikt nie pomaga, a jeszcze jest zbyt zimno żeby do pracy rowerem dojeżdżać jak auto będzie u elektryka.

                                    Komentarz


                                    • Bo masz zamontowany jakis unikit na gniazdo 7 pinowe.

                                      Ori rozwiazanie jest na 13 pinowym gniezdzie i dziala troche inaczej.


                                      Ze schematu BCM trzeba by wysledzic ktory przewod idzie na prawy i lewy kierunek, to moze wtedy cos bedzie mozna odszukac w BCM.
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez autsajder
                                        tutaj też nikt nie pomaga
                                        bo masz druciarskie rozwiązanie n-tego producenta, którego nie występuje ori
                                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                        poprzednie modele:
                                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                        Komentarz


                                        • Mam świadomość że to druciarskie czy uniwersalne rozwiązanie i kij z tym. Mogę nawet całkiem zdemontować tego unikita bo właściwie z haka nie korzystam. Przydała by się natomiast pomoc w rozwiązaniu problemu z elektryką. Gdzie szukać schematu BCM? Łatwo ten moduł BCM wymontować? Może po prostu go rozbiorę i poszukam uszkodzeń wizualnie?

                                          Komentarz


                                          • Jak zdejmiesz obudowe pod kierownica, to za bezpiecznikami od spodu jest taka czarna puszka do ktorej dochodza 3 wtyczki: czarna, biala, kawowa.

                                            Trzeba by tylko ze schematu ustalic, ktore piny to kierunkowskazy.
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz


                                            • Zamieszczone przez autsajder
                                              Może po prostu go rozbiorę i poszukam uszkodzeń wizualnie
                                              no jo, popatrz jak wygląda w środku: J519器官移植完成-大众迈腾论坛-爱卡汽车网

                                              odłącz ten cały moduł uniwersalny od instalacji auta
                                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                                              poprzednie modele:
                                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                                              Komentarz


                                              • Dzięki panowie. Będę próbował, chociaż jak patrzę na zdjęcia to widzę że łatwo nie będzie bo gęsto na tym PCB.

                                                edit:
                                                Wymontowałem BCM ale niestety tak jak myślałem wizualnie nie da się nic stwierdzić. Ktoś wie gdzie szukać schematu?
                                                ]"]404 Not Found
                                                Chyba pozostaje mi kupno nowego modułu. Muszę koniecznie szukać 1K0937087J, czy może być jakiś inny?

                                                Komentarz


                                                • Odgrzewam kotleta, żeby nie zakładać nowego tematu.

                                                  Planuję zmienić hak w swojej Skodzie O2 RS, na taki automatyczny, wypinany.
                                                  Oryginalny raczej nie wchodzi w grę ze względu na pieniądze, natomiast znalazłem nowy zamiennik za ok 500 zł, tylko jest informacja, że trzeba podciąć zderzak. Każdy hak ma to do siebie, czy oryginalne nie wymagają ingerencji?

                                                  Wiązka to osobny temat, chodzi mi o sam mechaniczny montaż.

                                                  Komentarz


                                                  • michalkazanice wiosną tego roku kupiłem automatyczny hak Westfalia za ok. 500 PLN i nie trzeba było nic podcinać.
                                                    Jedyny problem, że w wykładce styropianowej musiałem sporo podciąć, by główka haka weszła w miejsce oryginalnego haka Prof Svar.
                                                    Jeśli nie masz ciśnienia znajdziesz hak w tej kwocie. Nie miej obawy, kiedy sprzedający oferuje główkę bez klucza.
                                                    Można nabyć całą wkładkę w ASO za ok. 100 PLN

                                                    Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                                                    Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                                                    Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X