Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

webasto dołożenie/montaż

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jak się zrobiło zimno to przypomniałem sobie o tym temacie, ale za dużo rozgrzebanych nie zamontowanych modów mam w Octavii, więc webasto zostawie na koniec roku 2019.
    A jak u Was wrażenie z działania webasta?

    Komentarz


    • Moim zdaniem mod jest wart przeprowadzenia. Szczególnie dla takich jak ja bezgarażowców. Mina sąsiada skrobiącego stojącego obok Mercedesa, gdy zobaczył gościa wsiadającego do ciepłej i odlodzonej Skody jest bezcenna
      Aktualne zużycie paliwa

      Komentarz


      • Zamieszczone przez majonezz Zobacz wpis
        Moim zdaniem mod jest wart przeprowadzenia. Szczególnie dla takich jak ja bezgarażowców. Mina sąsiada skrobiącego stojącego obok Mercedesa, gdy zobaczył gościa wsiadającego do ciepłej i odlodzonej Skody jest bezcenna
        Tak to jest powód i nie tylko MB, ale BMW i innych też

        Komentarz


        • Witam ponownie.
          Dzisiaj w końcu po zgromadzeniu wszystkich części podpiąłem webasto do samochodu tylko w celu sprawdzenia czy się komunikuje i czy auto go rozpozna. I oczywiście moja Octavia go nie rozpoznała.
          Zasilanie podłączyłem do X2 - 12 V bazpośrednio z aku na krótko i masę również bezpośrednio z aku. Sterowanie zgodnie ze schematem PIN 4 i 7 CAN L i CAN H z pieca podpiąłem do pinów CAN wchodzących bezpośrednio do panelu climatronica (pomarańczowe przewody wchodzące do panelu climatronica - skrętka nie pamiętam teraz dokładnie które to piny kostki panelu). Panel zamieniłem na ten z włącznikiem webasto. Niestety po kilkukrotnym skanowaniu wszystkich modułów nie wykrywa mi adresu 18. Nie wykrywa sterownika piecyka.

          Następnie grzebałem pod adresem 19 w getway i gdzieś znalazłem dodatkową opcję z zaznaczeniem na sztywno adresu 18 AUX Heater. Po tym w menu VCDS pojawiła mi się ikonka z adresem AUX HEATER i bezpośredniego wejścia w sterownik. Niestety po wybraniu nie wykrywa sterownika. Wyświetla mi komunikat:
          Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530-V1.clb
          Control Module Part Number: 1K0 907 530 F HW: 1K0 907 951
          Component and/or Version: Gateway H10 0120
          Software Coding: 7F3F1FC8072302
          Work Shop Code: WSC 73430 790 12345
          VCID: 2AB1E36745F07942BB9A87-807E
          1 Fault Found:

          01207 - Control Module for Auxiliary Heater (J364)
          004 - No Signal/Communication
          Freeze Frame:
          Fault Status: 01100100
          Fault Priority: 2
          Fault Frequency: 1
          Reset counter: 159
          Mileage: 319877 km
          Time Indication: 0
          Date: 2000.00.00
          Time: 15:22:50
          Zdarzyło się kilkukrotnie że po naciśnięcia włącznika od uruchamiania webasto z panelu climatronika uruchamia się wentylator w piecyku. Wentylator pieca zaczynał pracować również po uruchomieniu auta ale po jakimś czasie się wyłączał. Wentylator pracował z róznymi prędkościami. Nie była podpieta woda oraz paliwo. Pompa wody pracowała. Pompa paliwa podejrzewam że niesprawna bo nie słychać cykania.

          // co do pompy paliwa to podłączałem ją na krótko po podaniu krótkich impulsów 12 V z prostownika ale cisza. Chyba się coś zapiekło. Da się ja reanimować, zalać czymś aby elektromagnes odpuścił?//

          Obecnie podejrzewam że piec się zablokował. Bedę się martwił jak go odblokować pożniej ponieważ najpierw musze go zobaczć w VCDSie. Przetestować wszystkie wszystkie podzespoły a dopiero póxniej montować w samochodzie.
          Proszę podpowiedzcie mi gdzie popełniłem błąd? Dlaczego moje auto nie rozpoznaje piecyka?

          Dane piecyka:
          Webasto Thermo top V
          1K0 815 005LO
          SW4709
          rok 19.04.2010.

          Podpowiedzcie mi coś bo narazie wydałem kupę hajsu i trochę jestem rozgoryczony bo już bardzo długo studiuję i nie wiem co dalej.
          Mam jeden pomysł ale nie chcę sugerować.

          Komentarz


          • Bez paniki Podłączyłeś piec do nie tej odnogi magistrali CAN co trzeba. Weź sygnał z radia albo poprowadź przewody prosto do gatewaya. Jak tam Ci wygodniej.
            Aktualne zużycie paliwa

            Komentarz


            • Acha i jeszcze jedno po zamianie panelu na ten z obsługą webasto panel climatronica resetuje mi się za każdym razem jak wyłączam stacyjkę. Na forum tourana pisali że trzeba zamienić pin 16 i 20 miejscami i to powinno pomóc. Nie sprawdzałem jeszcze tego. W skodzie też tak jest jak w touranie?

              Komentarz


              • Do radia też podprowadzona jest skrętka CAN pomarańczowa z innymi kolorami paseczków, to o te przewody chodzi?

                Komentarz


                • Tak. To są te przewody.

                  Wysłane z mojego E6633 przy użyciu Tapatalka

                  Komentarz


                  • Witam ponownie. No wiosna nadchodzi i Webasto w końcu założne. Jestem w trakcie spisywania uwag i problemów na które się natknąłem montując to urządzenie. Ale teraz mam jeszcze jedno pytanie. Jak w menu FIS ustawic aby webasto uruchamialo mi się od pn do piątku dwa razy w ciagu dnia? W menu zztego co widzę mam tylko ustawienie 3 czasów zalaczen lub cały tydzień wlacznie z weakendem. A mnie to nie interesuje. Może ktos wie?

                    Komentarz


                    • Cześć wszystkim. W pierwszej kolejności chciałem podziękować wszystkim którzy odpowiedzieli na moje pytania dzięki temu dołożyli cegiełkę w budowaniu kompletnej instalacji w mojej Oactavii.
                      Chciałbym przekazać swoje uwagi i podzielić się uwagami podczas rozwiązywania problemów, a miałem ich sporo.
                      Budowałem na piecu Thermo Top V
                      Webasto Thermo top V
                      1K0 815 005LO
                      SW4709
                      rok 19.04.2010.
                      Paliwo:
                      Pompka paliwa DP41 ma szarą końcówkę i stosuje się ją do mojego modelu pieca. Model pompki jest nierozłącznie związany z zaworem paliwa zabudowanym na samym piecu. Dlatego przed zakupem pompy trzeba sprawdzić czy piec ma zawór paliwa czy nie. Po zdemontowałiu plastikowej pokrywy – osłony widać zaworek i dochodzący do niego cienki biały przewód.
                      Pompka po podłączeniu impulsowo 12V dosyć głośno cyka, słychać wyraźnie. Ona nie działa w sposób ciągły jak pompa paliwa zasadnicza silnika samochodu. Podaje impulsowo dawki paliwa, niewielkie. Można sobie sprawdzić dokładnie menzurką, ponieważ jest dokładna procedura – tabelka w instrukcji obsługi Thermo Top V w dziale dotyczącym pompki paliwa. Ja jedną pompkę miałem niesprawną, po podaniu napięcia słychać było tylko ciche impulskowe buczenie cewki elektromagnetycznej, ale tłoczek dozujący paliwo nie poruszał się ponieważ się zapiekł. Pomkę udało mi się rozebrać i naprawić. Ale w między czasie kupiłem drugą i tę drugą zamontowałem, ta pierwsza została mi w zapasie.
                      Paliwo płynie w stronę wtyczki- czyli jeśli weźmiemy pompkę w łapkę w taki sposób że piny pompki patrzą w prawą stronę, to znaczy że paliwo płynie od lewej do prawej.
                      Przewody paliwowe. Zakupiłem sztywny przewód koloru niebieskiego o średnicy wewnętrznej 4 mm długość 5 m. Przewód pociągnąłem wzdłuż oryginalnie położonych przewodów paliwowych samochodu. Trzeba zdjąć plastikową osłonę podwozia, przykręcona jest na plastikowe śruby rozmiar 10 metryczny. Schodzi naprawdę bajecznie, ponowny montaż równie prosty. Miałem niezły problem aby się przebić do komory silnika w okolicy gdzie przewód wychodzi od podwozia a wchodzi do komory silnika. Tam jest taki łuk i nic nie widać. Wszystko trzeba robić na czuja. Ja posługiwałem się takim plastikowym drutem-przepychaczem do przeciągania przewodów. Ale się w końcu udało. Następnie przewód ułożyłem w poprzek silnika aż do lewego nadkola pod lewym reflektorem.
                      Na końcach przewodu zastosowałem szybkozłączki paliwowe które przyszły mi razem z piecem. Po podgrzaniu szybkozłączki dało się bezinwazyjnie zdemontować ze starych uciętych oryginalnych przewodów paliwowych. Taki szybkozłączki można kupić nowe ale są bardzo drogie, jak dla mnie to przerost formy nad treścią. Ponadto do łączenia pomiędzy nowym przewodem paliwowym do łączenia z pompką DP41 zastosowałem szare oryginalne łączniki wraz z oryginalnymi opaskami. Ponowne spięcie oryginalnych opasek jest problematyczne i niejednemu podczas montażu puszczą nerwy. Zastosowanie opasek ślimakowych nie jest możliwe ponieważ odkształcają przewód i pojawia się nieszczelność na łączeniu. Do zbiornika wpuściłem oryginalny syfon z tourana i połączyłem go z oryginalnym przewodem również szarym oryginalnym łącznikiem. Zanim podłączycie przewód paliwowy do pieca trzeba go zapełnić paliwem, odpowietrzyć go. Ja podawałem impulsy plusowe do złącza pompy paliwa dobre 15 min zanim pojawiło się paliwo na wyjściu przewodu. Podczas montażu przewodu paliwowego zwrócić uwagę aby nie zaginać przewodu, aby nie dotykały ostrych krawędzi, ponieważ z czasem się przetrze, nie ucinać przewód bez zbędnego nadmiaru długości, nie robić syfonów które mają tendncję do łapania pęcherzyków powietrza.
                      Kololejne elementy instalacji później
                      A jak mi ktoś odpowie na moje pytanie z poprzedniego posta, albo podrzuci instrukcę jak zakodować Wabasto w menu FIS to będe wdzięczny

                      Komentarz


                      • Pompa wody:
                        Z nią też miałem problemy, dopiero trzecia pompa działała prawidłowo. Nie kupujcie starych pomp, tez z przed 2009 roku są niedopracowane i się często psują. Kupujcie pompy wody elektryczne na 2 piny. Są też pompy wody do webasto na 3 piny ale jeden z pinów jest nieaktywny. Ale jest bardzo dużo pomp na Allegro np które są na 3 piny: masa, plus, i sterowanie. Są to pompy zasadnicze silnika i nie nadają się do Webasta ponieważ potrzebuje trzeciego sterującego sygnału którego u nas brakuje. Uważajcie żebyście się nie nacieli na pompy które nie są pompami. Sprzedawcy wystawiają urządzenia które wyglądają jak pompy do webasto, posiadają wlot i wylot wody, posiadają dwa piny do zasilania, ale są to elektrozawory a nie pompy, zwróćcie na to uwagę podczas zakupu.

                        Komentarz


                        • woda:

                          Potrzebne materiały
                          Wąż wody 16 mm
                          wąż wody 20 mm
                          redukcje 20/16 - 2 szt
                          opaski zaciskowe do węży 16 i 20mm
                          sprężyny antyzałamaniowe 16mm i 20mm po 2 szt.

                          Przed pracą spuścić płyn chłodniczy. Ja wypiąłem przewód wchodzący do chłodnicy. zleciało mi z 1,5 - 2l płynu, trochę mało....
                          Do pracy niezbędne będą szczypce do ściągania opasek. Jak ktoś myśli że sobie bez nich poradzi to od razu wyprowadzam z błędu - nie poradzisz sobie. Szczypce do ściągania zacisków muszą być z linką. Ja kupiłem Yato za 70 zł. Średnie są ale dały radę.
                          Wlot i wylot na piecu Thermo Top V który ja posiadałem ma króćce na wąż średnica wewnętrzna 16mm.
                          Wejście wyjście do samochodu to średnica 20 mm.
                          Wejście wyjście do pompki wody to 20 mm.
                          Do połączenia pompki wody V55 i pieca zastosowałem oryginalny przewód gumowy który przyszedł mi razem z piecem oraz oryginalne zaciski do węży gumowych.
                          Od początku - przewód wody od nagrzewnicy samochodu demontujemy - tam jest szybkozłączka plastikowa na sprężynę łatwo schodzi (ten górny przewód). W tym miejscu wypłynęło mi ok 1 l płyny chłodniczego . Od szybkozłączki idącej do nagrzewnicy zdemontować przewód oryginalny wchodzący do silnika. Do szybkozłączki nałoźyć przewód gumowy idący do pieca. Do przewodu gumowego włożyć sprężynę która zabezpieczy nam przewód alby nam sie nie załamał. To jest bardzo ważne. Zagięcie przewodu od szybkozłączki zastosować do góry tak jak to jest na rysunku z Instrukcji montażu ThermoTop C do Skoda Octavia II. Ja zrobiłem odwrotnie, zawinąłem do dołu i musiałem poprawiać. Dlaczego??? Bo na dole mamy kolektor wylotowy i by się przewód poprostu przetopił. Przewód prowadzić w kierunku pieca zwracając uwagę aby wodziki od skrzyni biegów nie były blokowane przez nowy wąż gumowy. Do zabezpieczeń zastosować opaski zaciskowe takie jak oryginalne lub oryginalne. Podczas zakupu zwrócić uwagę na średnice zewnątrzną nowo zakupionego przewodu gumowego bo później jest problem z założeniem takiej opaski bo jest bardzo, bardzo ciasna.
                          Nie będę opisywał ile potrzeba przewodu 16 mm a ile 20mm, ponieważ wszystko zależy od tego jakie króćce będą na piecu oraz na pompie wody. To już trzeba sobie zaplanować samodzielnie w zależności od zgromadzonych części.
                          Podczas montażu zwrócić uwagę aby przewody nie dotykały wentylatora chłodnicy.
                          Przewody wejściowe i wyjściowe do samochodu ułozyłem równolegle w kierunku lewego nadkola aż do pieca.
                          Ostatnio edytowany przez Łukasz K; 2642.

                          Komentarz


                          • Montaż pieca:
                            Piec montowałem za przednim zderzakiem prze lewym nadkolem. Są tam 2 śruby specjalnie do tego przystosowane. Ja miałem uchwyt z tourana który oczywiście nie pasuje ale go trochę nagiąłem przygiąłem powierciłem i webasto wisi Nie jest to dobre rozwiązanie. Muszę to poprawić bo nie mam jeszcze zamontowanej rurki spali i tłumika szumów. I nie mogę zamontować nadkola bo się nie mieści ze względu na nowo poprowadzone przewody gumowe. Generalnie ten etap do poprawy.

                            Komentarz


                            • Przewody elektryczne:
                              Wszystko kupiłem na Allegro od jednego użytkownika.
                              Wtyczki i piny jakie są u mnie nie będę pisał ponieważ musisz sobie zamówić te wtyczki i odpowiednie do nich piny w zależności od już fizycznie posiadanego i sprawdzonego sprzętu. Są różne wtyczki od pompy wody różne wtyki sygnałowe w samym piecu. Jakie dobrać przewody jest napisane w instrukcji montażu Thermo top V do Tourana.
                              CO mogę podpowiedzieć:
                              Czerwony zasilający max 1 m długości
                              Brązowy zasilający max 0,5 m długości
                              Do podłączenia telestartu 2 m
                              Skrętka CAN - 2 m
                              Do podłączenia pompki paliwa kupiłem 8 m trochę mi zostało ale nie wiem ile.
                              Kupiłem wąskie peszelki i taśmę parcianą z włoskami - jest lepsza niż ta bez włosków.

                              Pompa paliwa zasilana z gniazda X1 pieca. Natomiast masę do pompki webasta pobrałem z masy pompy paliwa zbiornika głównego - gruby brązowy przewód. Cała długość przewodu u mnie idzie w peszelku.

                              Przewód CAN również w peszelku podłączony do przewodów CAN radia. Wcześniej się wpiąłem w panel Climatronica ale było źle.

                              Reszta później.... proszę o odpowiedz na moje pytanie dzięki

                              Komentarz


                              • Panowie, czy macie zamontowany dodatkowy przekaźnik pompy paliwa (tej w baku)? Przyznam, że ja to przegapiłem. Elsa pokazuje, że taki przekaźnik ma być zamontowany.
                                Aktualne zużycie paliwa

                                Komentarz


                                • Witam, może ktoś poratować zdjęciem ewentualnie podpowiedzieć gdzie dokładnie są przykręcone rury wodne (te metalowe na silnik) czy dodatkowo są potrzebne uchwyty?

                                  Komentarz


                                  • Rury metalowe przykręcane są do bloku silnika pod turbiną, w każdym modelu silnika inaczej to wygląda. Nie ma uchwytów dodatkowych.

                                    Komentarz


                                    • Pytanie:

                                      Czy aby dołożyć Webasto muszę też zmieniać panel klimatyzacji?

                                      Mam klimę ręczną, więc pewnie nie ma odpowiedniej wersji pod Webasto, nie zależy mi też na sterowaniu z panelu klimy bo raczej zdalny pilot będzie dla mnie bardziej pożądany.

                                      Wiem że w transporterze T4 Webasto było niezależne od panelu klimatyzacji ale T4 to czasy golfa 4 więc całkowicie inne rozwiązania.

                                      Wysłane z mojego POCOPHONE F1 przy użyciu Tapatalka

                                      Komentarz


                                      • Jest odpowiednia wersja panelu klimatyzacji pod webasto lecz nie musisz go wymieniać, możesz sterować tak jak pisałeś z pilota

                                        Komentarz

                                        POWRÓT NA GÓRĘ
                                        Pracuję...
                                        X