Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Piszczenie szyb

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Piszczenie szyb

    Cześć,

    Chciałbym usunąć pisk, który słychać podczas podnoszenia szyby. Co aktualnie zrobiłem:
    1. Zdemontowałem tapicerkę drzwi,
    2. Użyłem silikonu w sprayu i smarowałem górną rolkę oraz prowadnicę. Do tego ten biały element, na którym trzyma się szyba.

    Jest trochę lepiej. Kupiłem nitownicę i zastanawiam się nad:

    1. Zabezpieczeniem szyby i usunięciem mechanizmu. Następnie sprawdzić czy jak działa to wydaje jakiś odgłos ?
    2. Rozwiercić nity i.....zobaczyć co jest w środku

    Na forum znalazłem ciekawe wypowiedzi.

    Cytuje
    "Na 95 % problem tkwi w startym floku na piórze zgarniacza zewnętrznego - dla niezorientowanych to jest zewnętrzna uszczelka szyby leżąca poziomo na krawędzi zewnętrznej drzwi w połowie ich wysokości.
    Jeżeli chcesz sprawdzić, czy mam rację, to umyj szybę z zewnątrz, możesz ją pozostawić mokrą i wtedy opuść, podnieś i ponownie opuść szybę - pisk zniknie.

    Ja tak mam od nowości, ale nie reklamowałem tego, bo nie chciałem, aby ASO grzebało mi w nowym samochodzie. Niestety nie widzę rozwiązania tego problemu, bo smarowanie poflokowanego pióra (a są dwa dolne i górne) nie da długotrwałego efektu."


    Film:

  • #2
    Mam to samo w przedniej szybie, jak ktoś pomorze z czego to wynika będę wdzięczny

    Komentarz


    • #3
      Kolega @mr.suchy jest chyba na dobrej drodze do wyeliminowania problemu. Mi też piszczy przednia lewa szyba. Szukałem, doraźnie smarowałem , ale to nic nie dało. Teorii na ten temat jest milion ale tutaj chyba będzie konkret Kibicuje

      Komentarz


      • #4
        mnie tez szlak trafia silikon niewiele pomógł ...
        pozdrawiam Adam

        Octavia 2 - Tour II - Kosiarka


        Komentarz


        • #5
          Przerabiałem to w obu szybach przednich. To nie problem uszczelek.
          Niestety trzeba roznitować i wyjąć cały mechanizm. Piszczą plastikowe rolki na swoich ośkach. Trzeba zaaplikować smar (ja użyłem teflonowy - taki od mechanizmów elektronicznych) prosto na osie rolek. Od 2 lat mam spokój.

          Komentarz


          • #6
            Mówisz o tych rolkach ? Patrz załącznik.
            Załączone pliki

            Komentarz


            • #7
              Dokładnie o te rolki chodzi.

              Komentarz


              • #8
                Te nity w tym miejscu to jest jakieś nieporozumienie..

                Komentarz


                • #9
                  Problem rozwiązany. W skrócie:

                  1. Demontujemy tapicerkę drzwi.
                  2. Poprzez otwór, otwory "serwisowe" wybijamy gumową uszczelkę, która trzyma szybę z prowadnicą. Tam sa dwa elementy. Jeden w drugim, które musimy wybić.
                  3. Przesuwamy szybę maksymalnie do góry.
                  4. Kleimy szybę taśmą pakową z drzwiami. Dokładnie. Nie chcemy jej zniszczyć.
                  5. Usuwamy nity za pomocą wiertarki. Pozostawiamy nity od prowadnicy. Jedna prowadnica ma dwa nity.
                  6. Używamy WD40 żeby wyczyścić rolki prowadnicy a następnie smarujemy. Ja użyłem białego smaru.

                  Najlepiej pracować we dwóch. Co dwie głowy to nie jedna. Na dniach robię pozostałe drzwi. Poniżej filmy, które może pomogą.





                  Pozdrawiam

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam
                    Poratujcie informacją jakie nity wchodzą do tej obudowy. Chciałbym się za to zabrać i wolę przygotować wszystko wcześniej co by nic nie brakło w trakcie pracy. Dzięki!

                    Komentarz


                    • #11
                      Złożyłeś to z powrotem na nity czy nitonakrętki?
                      ___________________________________________
                      Czarnulka O2 by dieselinside1900

                      Kodowanie, kasowanie błędów VAG

                      Komentarz


                      • #12
                        Wszystko złożyłem jak w fabryce - prawie. Kupiłem nitownice za 70 zł i nity 4.8 mm. Chciałem większe 6.4 mm ale nie moglem ich dostać. Na obecną chwile zrobiłem prawą stronę auta. Dzisiaj pod wieczór zdemontuje tapicerkę z lewej części i na dniach kończę.

                        Komentarz


                        • #13
                          To widzę że nie jestem sam ale po tak dobrych poradach,chyba sie w week za to wezmę.

                          Komentarz


                          • #14
                            Ja na razie skompletowałem potrzebny sprzęt do tej zabawy i czekam na dostawę. Zamówiona nitownica, nity oraz smar biały. Piszczenie już niedługo przestanie mnie ....
                            ___________________________________________
                            Czarnulka O2 by dieselinside1900

                            Kodowanie, kasowanie błędów VAG

                            Komentarz


                            • #15
                              A jakie nity zamówiłeś? Bo z tymi 6,4 mm jest trochę problem.

                              Komentarz


                              • #16
                                Nity większych średnicach są do dostanie w każdym sklepie metalowym.
                                Ale jest inny problem, trzpienie tych nitów są grube i nie mieszczą się w zwykłej "marketowej" nitownicy. Trzeba mieć nitownicę większych gabarytów.

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamówiłem nity 6mm, zawsze to trochę mniej od 6,4mm
                                  ___________________________________________
                                  Czarnulka O2 by dieselinside1900

                                  Kodowanie, kasowanie błędów VAG

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ja montowałem na 4.8 mm.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      mr.suchy jaką nitownicę masz ? jeśli możesz zobrazować i jak z tym "wybijaniem" szyby ? i jej ponownym montażem ? bo to mnie najbardziej przeraża u mnie została szyba kierowcy do zrobienia bo prawą udało mi się jakoś od góry zrobić, ale tą to chyba zostawię na inny termin zabawy bo i tak mikrostyk muszę wymienić, a raczej wymienię cały zamek żeby wszystko grało

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        1. Opuszczasz szybę tak aby przez "dziurki" były widoczne białe plastiki.
                                        2. Następnie za pomocą śrubokręta typu torx albo cokolwiek o podobnej średnicy. Wybijasz najpierw środkowy element a potem zewnętrzny. Najlepiej na śrubokręt położyć szmatkę - wówczas jest lepszy odgłos. Nie masz wrażenia że uderzasz w szybę.
                                        3. Wyboiłes plastikowe mocowania.
                                        4. Podnosisz szybę do góry. Nie spadnie. Nie ma takiej fizycznie możliwości.
                                        5. Na górna część drzwi kładziesz papier. Za pomocą taśmy pakowej kleisz szybe po obu stronach. Tak żeby nie spadła.
                                        6. Opuszczasz "szybę" w dół - mechanizm.
                                        7. Rozwalasz nity.

                                        Ja dzisiaj robie lewa stronę auta. Miałem wczoraj problem ze zdjęciem panelu u kierowcy i trochę plastik pękł....
                                        Załączone pliki

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Ja wziąłem taką z 5 końcówkami od 2,4 do 6,4 mm.
                                          ___________________________________________
                                          Czarnulka O2 by dieselinside1900

                                          Kodowanie, kasowanie błędów VAG

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Zamieszczone przez mr.suchy Zobacz posta
                                            1. Opuszczasz szybę tak aby przez "dziurki" były widoczne białe plastiki.
                                            2. Następnie za pomocą śrubokręta typu torx albo cokolwiek o podobnej średnicy. Wybijasz najpierw środkowy element a potem zewnętrzny. Najlepiej na śrubokręt położyć szmatkę - wówczas jest lepszy odgłos. Nie masz wrażenia że uderzasz w szybę.
                                            3. Wyboiłes plastikowe mocowania.
                                            4. Podnosisz szybę do góry. Nie spadnie. Nie ma takiej fizycznie możliwości.
                                            5. Na górna część drzwi kładziesz papier. Za pomocą taśmy pakowej kleisz szybe po obu stronach. Tak żeby nie spadła.
                                            6. Opuszczasz "szybę" w dół - mechanizm.
                                            7. Rozwalasz nity.

                                            Ja dzisiaj robie lewa stronę auta. Miałem wczoraj problem ze zdjęciem panelu u kierowcy i trochę plastik pękł....
                                            Tych plastikowych tulejek trzymających szybę się nie wbija :-)
                                            Instrukcja ELSA - trzeba wziąć 2 śruby M6 i M8.
                                            M6 delikatnie wkręcasz w tę mniejszą tulejkę i wyciągasz do siebie.
                                            M8 wkręcasz w tę większą tulejkę i również wyciągasz do siebie.

                                            Tak unika się wpadnięcia tych tulejek plastikowych do wnętrza drzwi. Jeżeli i tak roznitowujesz mechanizm, to nie ma znaczenia - można wbijać. Ale jak nie chcesz roznitowywać (tylko np wymieniasz szybę) to lepiej aby tulejki nie wpadły do wnętrza drzwi.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              A co mówi ELSA odnośnie montażu tych tulejek?
                                              ___________________________________________
                                              Czarnulka O2 by dieselinside1900

                                              Kodowanie, kasowanie błędów VAG

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Wciskasz tę mniejszą tulejkę w większą (tak do 1/3 długości). Potem te połączone tulejki wciskasz w otwory (plastikowa prowadnica + szyba)
                                                Delikatnie dobijasz tę mniejszą tulejkę.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Myślałem,że jest jakiś specjalny patent na tę czynność. Ja sobie pomagam kawałkiem dość sztywnego drutu, pręta stalowego. Wkładam go w środek przez te tulejki i podtrzymuje te tulejki, żeby nie wpadły do środka. Kiedyś to przerabiałem w Pasku jak mi wpadła dwa razy do środka, tylko tam było o tyle lepiej, że blacha była przykręcana. Za trzecim razem pomogłem sobie takim pręcikiem stalowym.
                                                  ___________________________________________
                                                  Czarnulka O2 by dieselinside1900

                                                  Kodowanie, kasowanie błędów VAG

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...
                                                  X