Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Woda w aucie - tylko pod tylnymi dywanikami

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Woda w aucie - tylko pod tylnymi dywanikami

    Auto Octavia 2 kombi 2008
    Wiem, że temat już poruszany, ale przeszukałem internety, forum i nie znalazłem rozwiązania problemu. A temat jest dla mnie bardzo poważny i już nie wiem co robić...

    Problem pierwszy -po opadach woda na progach
    Problem drugi -po opadach woda pod dywanikami pasażerów (tylko z tyłu)

    Co zrobiłem :
    - uszczelniłem jedne drzwi, tzn przynitowaną blachę i otwór na głośni, drzwi są suche, zarówno te uszczelnione przeze mnie jak i drugie przy których nic nie robiłem - wiec to nie to (kanaliki w drzwiach też drożne)
    - czyściłem ten cały syf co się zbiera pod nadkolami.
    - smarowałem uszczelki silikonem, wazelina techniczną itp
    - regulowałem drzwi na tym metalowym, przesuwając go w stronę kabiny.

    Na pierwszym zdjęciu narysowałem jak woda rozlewa się na tylną podłogę, z tego wywnioskowałem że to na pewno nie jest problem przedniego podszybia. Widać też tam wodę na progach - więc woda jakoś dostaje się przez drzwi.

    Dzisiaj robiłem test z wodą i zauważyłem, że po długim laniu wody, zbierą się ona miedzy uszczelką kabiny a drzwiami (widać to od środka) i powoli leci na dół, po dłuższym czasie, się przelewa i to jest problem pierwszy według mnie, wody na progach - czyli uszczelka do wymiany? Sprawdzałem to według mnie dobrze dolega do drzwi, wiec to może jakas wada fabryczna? Może problemem jest uszczelka drzwi ta (przeciwkurzowa) bo puszcza za dużo wody? Wyczytałem, że podobny problem był w leonach i tam wycinali małe trojkąciki na dole w uszczelce drzwi, żeby woda miała lepsze ujscie? Nie wiem czy to dobre rozwiązanie? Ogólnie to chyba częsty problem w octaviach tzn woda na progach, ale ludzię go rozwiązują metodami, które u mnie nie działają. Co prawda uszczelek jeszcze nie wymieniałem ale parę osób z podobnym problemem pisało, że to robiło ale nie pomogło...

    Drugi gorszy problem, bo w aucie od tej wody już zaczyna śmierdzieć, a strasznie ciężko osuszyć mate wygłuszająca podłogi...z testu z wodą zauważyłem, że woda jakimś cudem dostaje się za uszczelkę, przechodzi przez rant na który uszczelka i powoli wcieka do środka...coś tak jak na załącznym obrazku (mam nadzieje, że coś da się z niego zrozumieć).
    Nie wiem jakim cudem się to dzieje...
    Na ostatnim zdjęciu pokazałem niebieskimi strzałkami jak wchodzi woda (wiem...to oczywiste raczej) i gdzie się zbiera, a czerwoną kreską zaznaczyłem od jakiego poziomu znalazłem wodę między uszczelką a rantem (po jej ściągnięciu)
    Z takim problemem raczej nigdzie się nie spotkałem, wszędzie piszą że woda leci z drzwi albo z podszybia, bagażnika, relingów, anteny, środkowego słupka...

    Co dziwniejsze miałem ten problem tylko z prawej strony z tyłu, potem chciałem zobaczyć rant z lewej tylnej strony (rdza tam hula ) i nagle zaczęło też przeciekać z lewej strony i tak się zastanawiam czy coś zrobiłem nie tak z uszczelką? Starałem się ją założyć najlepiej jak się da....


    Pytanie
    Czy uszczelka kabiny jest jakoś przyklejona do tego rantu? Bo może w tym jest problem wlewania się wody pod dywaniki, że ona była przyklejona a ja gdy ją sciągałem to w jakiś sposób rozszczelniłem ją na rancie. Po oczyszczeniu rantu z rdzy chciałbym jakoś ją uszczelnić na tym własnie rancie bo z wodą na progach jakoś mogłbym życ...ale z wodą w aucie nie mogę, bo już zaczyna śmierdzieć, grzyb się pewnie zrobi niedługo....
    Załączone pliki

  • #2
    W trakcie normalnego deszczu w aucie bez większego wypadku woda nie ma prawa lać się przez uszczelki.
    Zapytam :
    1. masz szyberdach ?
    2. robiłeś coś ostatnio z anteną na dachu ?

    Komentarz


    • #3
      Nie mam szyberdachu, przy antenie nic nie robiłem,

      Komentarz


      • #4
        A jak historia wypadkowa auta ? Może jest coś krzywe , może drzwi gdzieś delikatnie odstają ?

        Komentarz


        • #5
          Nie miał dzwona, miał tylko malowany prawy błotnik tylni, ale tam była obcierka tylko...lewa strona nie była robiona, ale jak mówiłem prawa ciekła od początku, a z lewej dopiero zaczęło po tym jak zdjąłem uszczelkę i z powrotem założyłem...

          Komentarz


          • #6
            Nigdy nie zauważyłem wody w swoim, a to ten sam model (kombi).

            PS Tylni błotnik nie istnieje. On jest tylny.

            Komentarz


            • #7
              Uszczelka w miejscu, w którym nachodzi na rant fabrycznie ma masę uszczelniającą, a dodatkowo podczas zakładania w fabryce jest "rolowana", czyli metalowy profil U wewnątrz uszczelki jest zaciskany na rancie. Jeśli ściągałeś uszczelki to mogły stracić szczelność.

              Komentarz


              • #8
                A masz pomysł jak to teraz mogę z powrotem założyć żeby znowu je uszczelnić? Czym mogę ta uszczelke zacisnąć (jakiś przyrząd?) i czy da się kupić tą masę uszczelniająca? Ja myślałem użyć kleju dekarskiego...ale nie wiem czy to dobry pomysł
                ​​​​

                Komentarz


                • #9
                  Wiem, że jestem trochę namolny ale czas mnie goni zaraz jesień i deszcz codziennie...

                  Przeszukałem troche internet i znalazłem kilka, które z nich byście polecili do sklejenia - uszczelnienia uszczelki kabiny na rancie (karoserii), chyba, że coś zupełnie innego?

                  1) Poliuretanowa masa klejąco-uszczelniająca Boll | smartmoto.pl

                  2) Troton IT Masa klejąco-uszczelniająca czarna 310ml 7126262093 - Allegro.pl

                  3) BOLL - NATRYSKOWA MASA KLEJĄCO - USZCZELNIAJĄCA NA BAZIE MS POLIMERU 310 ML - BEŻOWA :: gruszka2005

                  Czy może klej do metalu i gumy?
                  4) BOLL super klej - spray - BOLL - Partnerem każdego auta!
                  5) Dragon Klej do gumy i metalu 50 ml kupuj w OBI

                  chociaż boje się, że jak użyje kleju to już nie uda i się sciągnać uszczelki z rantu bez potargania jej ( bede musiał ją pewnie za rok czy dwa sciągnać zeby znowu oczyscić rant z rdzy)

                  Komentarz


                  • #10
                    najsensowniejszy wydaje się tutaj klej do szyb samochodowych.
                    jego nie będziesz musiał usuwać po jakimś czasie.
                    problem pojawi się dopiero w momencie gdy będziesz musiał dostać się pod uszczelkę, wtedy tylko cięcie i skrobanie
                    190 km / 436 Nm

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez rothi89 Zobacz posta
                      Drugi gorszy problem, bo w aucie od tej wody już zaczyna śmierdzieć, a strasznie ciężko osuszyć mate wygłuszająca podłogi...
                      rothi89 Do osuszania proponuje użyć najzwyklejszej gazety która bardzo dobrze chłonie wodę i wilgoć...
                      Jakieś dwa...trzy lata temu tym sposobem osuszałem wykładzinę oraz matę wygłuszającą w Golfie IV i to w zimę. Mokro było pod dywanikiem z tyłu z prawej strony a winowajcą okazały się nie tylne a przednie prawe drzwi.
                      Zamieszczone przez rothi89 Zobacz posta
                      Czy uszczelka kabiny jest jakoś przyklejona do tego rantu?
                      Według mnie nie jest... fabrycznie mogło to montowane na odrobinie jakiegoś smaru.

                      Komentarz


                      • #12
                        Nie jest klejona, jest na wcisk
                        Jeśli uważasz, że woda leci CI pod uszczelką , daj tam sporą ilość wazeliny technicznej.
                        190 km / 436 Nm

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X