Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Pompka spryskiwacza - dziwne działanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Pompka spryskiwacza - dziwne działanie

    Witam

    Spryski w mojej OII zaczęły słabo działać. Na tył bardzo słabo.
    Przeczyściłem dysze i nic nie pomogło.

    Wyciągnąłem pompkę i zrobiłem testy w domu.
    Silnik pompki chodzi w obie strony (po zmianie polaryzacji).

    Ale dziwna sprawa po zanurzeniu króćca pompki w wodzie.
    Jak podam zasilanie to pompka pompuje jednym wylotem. A jak odwrócę polaryzację zasilania - to woda leci obydwoma wylotami.
    To chyba coś nie tak.
    Z tego co pamiętam pompka powinna podawać wodę tylko na jeden lub drugi wylot w zależności od polaryzacji zasilania?
    Może ktoś to potwierdzić.

  • #2
    EDIT - sprawdziłem i potwierdzam. Pompka powinna podawać wodę tylko jednym wylotem - w zależności od polaryzcji zasilania.
    Moja była uszkodzona - po wymianie już wszystko działa.

    Komentarz


    • #3
      gdzie jest ta pompka umieszczona? I którędy przewód z płynem leci do tyłu? U mnie wczoraj pojawiła się nowa funkcja - mycie butów. Jak myję przednią jest ok, a jak tył to cieknie mi z pod deski rozdzielczej woda na buty

      Komentarz


      • #4
        Na zbiorniczku spryskiwacza. Tylny wężyk idzie lewą stroną auta.

        Komentarz


        • #5
          Widzę nie jestem sam. Słabo psikało z tyłu, więc dmuchnąłem powietrzem w dysze i teraz nic nie leci.

          Komentarz


          • #6
            To powszechny problem. U mnie też słabo psikało, teraz w ogóle przestało.

            Przekaźnik działa, bo słychać że pompa działa jak odchylę manetke, ale gdzie ten płyn idzie. Jak będzie ciepło mam zamiar zdjąć tapicerkę na klapie i zobaczyć czy tam czasem nie. Bo nie widziałem, żeby mi pływało gdzieś pod nogami albo z tyłu, choć i temu musze się przyjrzeć.

            Komentarz


            • #7
              Przez lata walczyłem z zatykającymi się dyszami z tyłu aż zapchało się na amen i strzeliło uszczelnienie tak, że mi płyn kapał do wnętrza klapy. W teorii można dysze wymieniać, to jest bezproblemowe.

              Jeśli płyn idzie w klapę to zawsze spłynie na zamek i jego rygiel więc jest ślad i jest to tak ukształtowane, że inaczej nie będzie. Na szczęście jeśli cieknie z mechanizmu wycieraczki to płyn spływa na plastiki a nie gdzieś na łączenie blach.

              Problem jest jednak większy. W osi wycieraczki jest rurka na płyn i to się kręci aż do samego dołu obudowy silnika wycieraczki gdzie doprowadzona jest rurka z płynem. A że się to kręci, to bardzo szybko sobie to koroduje i dzięki temu robią się dwie rzeczy:
              - koroduje przekładnia i płyn miesza się ze smarem = syf i rdza
              - część rozpuszczonego smaru dostaje się do trzepienia i zasyfia dyszę
              - rdza z dolnej części trzepienia też dostaje się do dyszy i ją zasyfia

              Generalnie pomaga wymiana silnika wycieraczki i nie używanie spryskiwacza na tył. W sumie obecnie używam go jedynie okazjonalnie bo szyba się wcale nie brudzi.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez MINIAK Zobacz wpis
                To powszechny problem. U mnie też słabo psikało, teraz w ogóle przestało.

                Przekaźnik działa, bo słychać że pompa działa jak odchylę manetke, ale gdzie ten płyn idzie. Jak będzie ciepło mam zamiar zdjąć tapicerkę na klapie i zobaczyć czy tam czasem nie. Bo nie widziałem, żeby mi pływało gdzieś pod nogami albo z tyłu, choć i temu musze się przyjrzeć.
                Jak się tylny spryskiwacz zatka, to może dojść do rozłączenia wężyków - możliwe są 2 miejsca
                1. przy silniku wycieraczki - wężyk wchodzi w oś wycieraczki (wg mnie najbardziej beznadziejne rozwiązanie jakie skoda mogła wymyślić w nadwoziu HB)
                2. w lewym tylnym boczku - koło modułu czujników cofania. Tam jest szybkozłaczka wężyka - która może puścić.

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez kowaltom99 Zobacz wpis

                  Jak się tylny spryskiwacz zatka, to może dojść do rozłączenia wężyków - możliwe są 2 miejsca
                  1. przy silniku wycieraczki - wężyk wchodzi w oś wycieraczki (wg mnie najbardziej beznadziejne rozwiązanie jakie skoda mogła wymyślić w nadwoziu HB)
                  2. w lewym tylnym boczku - koło modułu czujników cofania. Tam jest szybkozłaczka wężyka - która może puścić.
                  Pamiętaj, że w Combi (a takowe przedFL posiadam) dysza jest wmontowana w trzecie światło stopu

                  Jak będzie ciepło to będe bardziej badał problem, bo teraz pogoda nie zachęca

                  Komentarz


                  • #10
                    U mnie w klapie nie cieknie, a i pod samochodem nic nie widać. Szukanie przyczyny zacznę przy pompce, bo może tu się przytkało i dmuchnę w wężyk.

                    Komentarz


                    • #11
                      Dobrze kojarzę, że żeby się do tej pompki dostać trzeba odkręcić przedni zderzak?

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez MINIAK Zobacz wpis
                        Dobrze kojarzę, że żeby się do tej pompki dostać trzeba odkręcić przedni zderzak?
                        Nie trzeba. Wystarczy wyjąć prawy halogen (jak masz) lub zaślepkę halogenu.
                        Da się wymienić pompkę przez powstały otwór - trochę ciasno, ale wykonalne - sam tak zrobiłem na parkingu.

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez MINIAK Zobacz wpis
                          To powszechny problem. U mnie też słabo psikało, teraz w ogóle przestało.
                          Witam, u mnie też przestało psikać (po 8 latach) na tylną szybę. Słyszałem pompkę, ale nie było płynu na szybie. Skoro działała wycieraczka i słyszałem pompkę to oznaczało, że bezpieczniki 41 i 42 są Ok. Spodziewałem się najgorszego - że wężyk spadł/sparciał i leje się do środka.
                          Gdy zdjąłem osłonkę ramienia wycieraczki i zdjąłem dyszę okazało się że ciśnienie jest i płyn jest wypychany. Przepchałem więc dysze cienkim drucikiem i przedmuchałem sprężonym powietrzem. Okazało się że w środku w dyszach zebrało się trochę "kamienia" chociaż zawsze wlewałem płyny do spryskiwaczy a nigdy wodę.
                          To co zrobiłem jest banalnie proste. Obawiałem się rozbierania osłony klapy tylnej i rozkręcania silniczka.
                          Takie czyszczenie będę robił profilaktycznie raz do roku.
                          Teraz właśnie pomyślałem o przednich spryskiwaczach. Działają OK, ale może też będę musiał je przeczyścić. Profilaktycznie.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez MINIAK Zobacz wpis
                            To powszechny problem. U mnie też słabo psikało, teraz w ogóle przestało.

                            Przekaźnik działa, bo słychać że pompa działa jak odchylę manetke, ale gdzie ten płyn idzie. Jak będzie ciepło mam zamiar zdjąć tapicerkę na klapie i zobaczyć czy tam czasem nie. Bo nie widziałem, żeby mi pływało gdzieś pod nogami albo z tyłu, choć i temu musze się przyjrzeć.
                            Ja w weekend rozebrałem osłonę klapy bagażnika i zdjąłem boczek. Problemem okazał się nie rozpięty wężyk tylko przewód w przelotce, który pękł . Całe rozbieranie było niepotrzebne. Na razie patyczek od lizaka załatwił sprawę i spryskiwacz działa. Wycieraczka przestała

                            Wie ktoś w jakis sposób wypiąć plastik z przelotki, z otworu w klapie Wiring Sleeve - Trunk Door Estate Škoda 1Z9971829 Udało mi się zdjąć gumę, jednak plastik został na swoim miejscu i teraz muszę go wyjąć by wsadzić z powrotem gumę.

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X