Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2]CLIMA Różnica temperatur powietrza z nawiewów pomiędzy pasażerem a kierowcą

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O2]CLIMA Różnica temperatur powietrza z nawiewów pomiędzy pasażerem a kierowcą

    Witam ! (Octavia 2 ,1,9TDI ,CLIMATRONIC)Różnica temperatur powietrza z nawiewów pomiędzy pasażerem a kierowcą .
    To znaczy ... w ciepły dzień Climatronic włączony i ustawiony po obu stronach na np. 21C . kratka od strony okna kierowcy , oraz ta środkowa od strony kierowcy wieje wyraźnie chłodniejszym powietrzem niż środkowa od strony pasażera oraz ta od okna pasażera. sprawdzenie szczelności i wymiana czynnik nie zmieniła nic. przeprowadzony również test climatronica do ustawień fabrycznych . Różnica niknie ,bądź znacznie zmniejsza sie dopiero po ustawieniu obojga stron na LO . Jakieś Podpowiedzi ? sugestie ? Pozdrawiam .!
    Ostatnio edytowany przez Szymon2224; 43851.

  • #2
    Sprawdzić czujniki temperatury w nawiewach komputerem w blokach mierzonych ,będzie widać co jest grane.

    Komentarz


    • #3
      a zna ktoś jakiegoś fachowca (clima elektryka i te sprawyv z okolic bielska ? takiego co nie wymieni mi połowy auta na nowe a dokona diagnozy i naprawy ? ewentualnie czym sprawdzić ? potrzebuje to wiedzieć żeby mi te znajome elektromechaniki bajek nie opowiadali ,że on ma wszysko ale tak naprawdę nie ma nic. Pozdrawiam

      Komentarz


      • #4
        Poszukaj kogoś w okolicy co ma VCDS-a. Jak pisał patryk23, wystarczy wejść w bloki pomiarowe modułu klimy i pokażą się wartości temperatury na poszczególnych czujnikach. Jeżeli będą duże różnice to będzie widać, który czujnik może być uszkodzony.
        Ale można też najpierw wymontować czujniki i umyć je izopropanolem. Często czujniki temp. są "pozalepiane" od stosowania pianek do odgrzybiania klimy.

        Komentarz


        • #5
          Zajrzyj pod nogi i sprawdź pozycje dźwigni regulacji klap tempwratury. Więcej info gdzie, co i jak jest w którymś temacie jak poszukasz.

          Komentarz


          • #6
            Witam . udało mi się samochód dostarczyć do mechanika.... efekt taki że nie pokazuje najmniejszych błędów . różnica temperatur po sprawdzeniu to około 1 - 1,5 stopnia pomiędzy pasażerem a kierowcą ....(co nijak się ma w słoneczny dzień bo ręką odczuwam że jest cos nie tak ) podkreslam że test robiony w niezbyt słoneczny dzień ..kiedyś wczesniej pokusiłem się nawet o wymianę czynnika i oleju. A nawet o wymontowanie chłodnicy od klimy i gruntowne wyczyszczenie ... dalej nie pomogło . hmmm tak się mi przypomniało że jak np jest włączona i powiedzmy chłodzi to gdy ją wyłącze i odkręce moc dmuchawy na full to z nawiewu wydobywają sie przez chwile delikatne małe krople jak by wody ... (nie ubywa wody od chłodnicy, nagrzewnica szczelna i kanały odprowadzające wode z klimy wyczyszczone, nie czuć słodkiego zapachu w środku ) . ehhhh Pomocy ...

            Komentarz


            • #7
              Ktoś podpowie, jak to jest z tym pokazywaniem bloków pomiarowych w VCDS. Mam VCDS w wersji 11.3, wersja angielska, u mnie jak wchodzę w sterownik w Climatronik z pojazdu , rok produkcji 2011 to nie nie moge wejść w bloki pomiarowe tego sterownika, guzik w programie jest nie podśwetlony, w kodowanie panelu mogę wejść, coś trzeba wpisać, jakiś kod, czy po prostu za stary kabel do tego sterownika? Podpowie ktoś?

              Komentarz


              • #8
                ii autko po vcds i vagu posprawdzane co i gdzie i jak dalej niccc...nawet wypięte były klapy od otwartego i zamkniętego obiegu ale dalej się zacinała i np jak się zawiesiła to na 4 biegu powietrze z kratek wylatwało jak by na 1 biegu dmuchawy (niby dmuchawę słychać ale kurde nie wieje, dopiero po przycisnięciu econ wraca wszystko do normy, znaczy po odkreceniu mocy dmuchawy na max przez chwile krople wody wyskakują delikatnie z nawiewu i wraca moc dmuchawy ) .... dziś wpadłem na taki pomysł . jak by tak wypiąć ten czujnik na podszybiu . może to on coś szwankuje . ?? bo klapki sprawne i ich położenie jest ok . dziwne jest to że jak jest nawet 32 stopnie na zewnątrz ale nie ma takiego słońca w sensie promieni słonecznych . to wszystko funkcjonuje. dzieje się tylko to gdy jest choćby 20 stopni ale słonce mocno świeci na deske ... i tylko na włączonej klimie... nie jeste, pewny czy to to ale czy może to coś mieć z tym wspólnego ?

                pokusiłem się o wymiane oleju i gazu w układnie ... po 1,5 roku z 525g (tak pisze na naklejce ) zostało 479g . gość mówił że ubytek nie jest zbyt wielki biorąc pod uwagę że okres zimowy przejeździłem bez klimy .

                Komentarz


                • #9
                  Odezwij sie na pw bo moim zdaniem to cos z panelem mam zalegajacy climatronic to dogadamy sie

                  Komentarz


                  • #10
                    Identycznie mialem u siebie, wlasciwie to mam dalej, tzn roznica pomiedzy strefa kierowcy i pasazera, podobnie "czasem" bylo ok (jak u Ciebie z wybrana opcja econ) , czasem wcale, czasem troche dobrze, wszystko szczelne, cisnienia ok, zawor rozprezny nowy, czujnik temperatury parownika nowy,

                    bledy czasem wystepuja, czasem nie - glownie wracaly bledy :
                    czyjnik temperatury nawiewu na nogi lewy - out of range(116)
                    czujnik temperatury parownika - out of range(116)
                    czujnik niskiego cisnienia - ten pokazal sie tylko raz i nie wracal

                    czujnik nawiewu nan nogi zamieniony lewy na prawy, nic dalej 116 stopni czasem spadal do 70 - generalnie zyl wlasnym zyciem

                    wymieniam panel we wtorek to dam znac.

                    Komentarz


                    • #11
                      No to czekam ? Ja zamówiłem nowy czujnik od nasłonecznienia . Jak narazie Stary odpięty i wszystko działa. Dam znać we wtorek jak odbiorę nowy i podepne . Nie wiem czy to to ale łapie się czego tylko się da.

                      Komentarz


                      • #12
                        i tak 2 x po 640 km z nowym czujnikiem od nasłonecznienia , i jak narazie wszystko prawidłowo działa. jazda podczas warunków w których zazwyczaj występował problem . 33 stopnie na zewnątrz i co najważniejsze bardzo słonecznie. czujnik zakupiony w aso oryginał cena jakies 138zł , czas oczekiwania 7 do 8 dni. , proszę jednak o nie zamykanie tematu :P lepiej wykonać jeszcze kilka jazd próbnych dla pewności . pozdrawiam !

                        Komentarz


                        • #13
                          dołączając się do tematu co może być powodem dziwnej sytuacji związanej z różnym powietrzem które leci przy włączonej klimie.Wracam dziś z pracy było 22 stopnie na dworze włączyłem klime i leciało tak zimne powietrze że myślałem że za marznę.Po chwili zaczęło lecieć ciepłe wręcz bym powiedział że gorące na pewno to była temp z nagrzewnicy a nie z dworu.Tak sytuacja dzieje się praktycznie cały czas czyli raz leci zimne po chwili ciepłe i potem znów gorące.Dodam tylko że na vagu niema żadnych błędów były sprawdzane i zero błędów

                          Komentarz


                          • #14
                            Miałem rok temu jak kupiłem szkodnika to samo. Po ustawieniu temperatury na minimum po stronie kierowcy leciało zimne, a u pasażera ciepłe. Czytając forum zacząłem diagnoze od sprawdzenia położeń dźwigni sterujących klapami powietrza. Ruszając pokrętłem temp. od min. do max. dźwignia ze strony kierowcy pracowała w pełnym zakresie, natomiast u pasażera ruch był minimalny. Zdemontowałem cały mechanizm, przemyłem ścieżki, nasmarowałem i działa bez zarzutów.

                            Komentarz


                            • #15
                              co najlepsze po ponownym podłączeniu klapy obiegu zamknięty/otwarty znów zaczęła się wieszać , szczerze ... tracę cierpliwość ..... ktoś wie jaki koszt takiego cuda? tej klapki z silniczkiem ? w sumie idzie zima ale wolał bym zrobić .

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X