Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Ogrzewanie przez chwile grzeje z później dmucha zimnym

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ogrzewanie przez chwile grzeje z później dmucha zimnym

    Witam,
    trafi się pierwszy chłodny dzień i po włączeniu ogrzewania na max przez chwile dmuchało ciepłym powietrzem a po krótkiej chwili zimnym, w kabinie nadal nie było czuć wyraźnego wzrostu temperatury. Czytałem coś w innym wontku o zalepiających się czujnikach temperatury po czyszczeniu kanałów piankami. Ja od takiego właśnie czyszczenia nie używałem ogrzewania. Nie wiem czy przy manualnej klimie takie wogóle występują. Jeżeli tak to podpowiedzcie gdzie ich szukać i jak tam się dostać.

  • #2
    A klima jest z podziałką temperatur czy zupełnie manualną regulacją?

    Komentarz


    • #3
      Pokrętło od 18 stopni do 26

      Komentarz


      • #4
        A silnik diesel czy benzyna?

        Obstawiał bym bardziej problem z termostatem (w silniku) niż źle działającymi czujnikami, choć prawdopodobnie wszystko działa dobrze. Przy temperaturze nastawionej do oporu w prawo powinno być maksymalne grzanie non stop ale zależy to od temperatury silnika.

        Po 10 km jazdy niezależnie od temperatury zewnętrznej i nastawionej plastik po prawej obok pedału gazu na tunelu środkowym powinien się zrobić dość ciepły jeśli woda dopływa do nagrzewnicy.

        Jeśli pokrętło nie jest usatawione na maksa to temperatura reguluje się w trakcie jazdy i zwykle na początku grzeje a potem wieje letnie powietrze.

        Generalnie cały rok można jeździć z temperaturą na 22 stopnie. Układ ma jakoś tak, że lepiej działa z włączonym chłodzeniem niż bez bo suche powietrze jest trochę łatwiej nagrzać, ale w pewnym zakresie temperatur zupełnie nie ma znaczenia czy chłodzenie jest włączone bo z kratek leci podobne powietrze.





        A czy ktoś wie czy w O2 jest jakiś termostat albo zawór na nagrzewnicy? Jest silniczek nagrzewnicy ale on chyba steruje klapką a nie wodą, która do niej dopływa.
        Ostatnio edytowany przez Pawelt; 5498.

        Komentarz


        • #5
          Disel.
          Silnik się nagrzewa normalnie, wskazówka temperatury po na nagrzaniu cały czas 90.
          Ogrzewanie ustawione na max i przez około minutę dmucha ciepłym a później zimne, przekręcam pokrętło na zimne i spowrotem na ciepłe i znów minutę ciepłego i zimne, temperatura na zewnątrz 14 stopni a w samochodzie nadal brak wyraźnego wzrostu temperatury.

          Komentarz


          • #6
            Z kolejnych obserwacji, przy wyłączonym wentylatorze z kratek leci gorące powietrze a z wentylatorem na 2 lub 1 po chwili robi się zimne. Czemu?

            Komentarz


            • #7
              To obadaj sobie ten panel koło pedału gazu. Można tam sięgnąć podczas postoju ręką z kabiny, to jest tak jakby w narożniku pomiędzy poziomą częścią nad nogami a pionowym bokiem koło gazu przy ścianie grodziowej. To miejsce podczas pracy ma się robić ciepłe. Jeśli nie jest ciepłe non stop to jest problem z dopływem wody do nagrzewnicy. A jak jest ciepłe a z kratek lecie zimne powietrze to problem jest w sterowaniu klapkami.

              Komentarz


              • #8
                Ja w swojej skodzie miałem tez problem z grzaniem, i nie chce Ciebie martwić ale może skończyć się poważniejszą naprawą. U mnie tak się skończyło. Zaobserwuj czy w trakcie jazdy rozpędzając auto powyżej 100, albo przy energicznym wyprzedzaniu nie poczujesz że temperatura nawiewów wzrasta. Wymieniałem wszystko i zostały dwie diagnozy, nagrzewnica do której trzeba cały kokpit zdemontować, lub uszczelka pod głowicą. Skończyło się na uszczelce i remoncie silnika

                Komentarz


                • #9
                  Ile jest plynu to raz.

                  Czy silnik sie nie przegrzewa chociaz minimalnie ponad 90'C.

                  Zamieszczone przez sid123 Zobacz wpis
                  Skończyło się na uszczelce i remoncie silnika
                  Tez taki teraz rozlozylem. Glowica szrot, pogieta w banana.
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz


                  • #10
                    Udało mi się za to zabrać
                    rozebrałem połowę wnętrza i nadal nie wiem czemu to ogrzewanie głupiej
                    to białe cięgno porusza się i przypuszczam że steruje ciepłym powietrzem
                    dziwne dla mnie jest to że kręcąc nim bez włączonego nawiewu nic się nie dzieje dopiero jak włączę nadmuch i zwiększam temperaturę cięgno przesuwa się do przodu jednak max wychylenie osiąga dopiero jak pokrętłem zmiany pozycji nawiewów zmienię na nogi lub nogi i szybę, w pozostałych 2 pozycjach leci takie letnie i cięgno jest wychylone tylko do połowy.
                    Silnik się nie przegrzewa jednam zauważyłem niewielki ubytek płynu chłodniczego ale nadal jest w normie.
                    Uzupełnię jeszcze że pokrętło temperatury ma 3 wartości 18-22-26
                    Załączone pliki

                    Komentarz


                    • #11
                      To nie jest w pełni manualna klimatyzacja i potrafi sama sterować czy dawać ciepłe powietrze czy zimne. Np jak rano jadę do pracy i mam pokrętło na 22st to grzeje mi wewnątrz a po wyjściu z pracy przy pokrętle na 22 i słońce nagrzało mi dobrze auto to z kratek dmucha chłodem.

                      Komentarz


                      • #12
                        Teraz już to wiem po rozebraniu i dokładniejszym przegrzebaniu forum obstawiam czujnik w środkowej kratce nad radiem, ma 10K omów a to chyba za dużo?

                        Komentarz


                        • #13
                          sebo228 i jak - poradziłeś sobie z tym problemem?

                          Komentarz


                          • #14
                            Wymieniłem ten czujnik i po problemie

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X