Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

podatność na boczny wiatr

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • #26
    Zamieszczone przez wojtekmmm1 Zobacz wpis
    Na zachowanie się naszych Octavii na wietrze pewnie wpływ ma ciężar auta i rozłożenie masy. Jeździłem służbową O2FL 1.9 BXE (MY 2009 albo 2010 - już nie pamiętam dokładnie) a w tym czasie kupiłem swoją O2T (MY 2011) z gazem i mocno byłem zdziwiony, że moja jest taka wrażliwa na boczne podmuchy wiatru - sporo bardziej niż służbowa. Potem dostałem służbową taka samą jak moja (też O2T z gazem z 2011) i zachowywała się jak moja prywatna - czyli moja nie była jakaś gorsza niż standard. W tych z gazem pomaga trochę usztywnienie tylnych sprężyn - u siebie tak zrobiłem i trochę się poprawiło (trochę - 1.9 TDI i tak była lepsza).
    To, że diesel jest tu lepszy niż benzyna to nie tylko moja opinia - koledzy z pracy jeżdżący Octaviami też tak twierdzą.
    czyli jednak czas na grubą, stalową osłonę pod silnik BSE
    a tak bardziej na serio - miałem kilka okazji polatać autostradami już po zmianie charakterystyki wspomagania z różną obsadą kabiny i octavka jednak najstabilniej trzymała się -pomimo chwilowo okrutnych podmuchów bocznego wiatru- w sytuacji, gdy miałem 2 dorosłe osoby na tylnej kanapie; potem robiłem tą samą trasę z minimalnym obciążeniem (dziecko z tyłu, ok. 50kg w bagażniku) i bujanie budy odczuwałem dużo bardziej

    ps. jakie objawy można przypisać do usterek układu kierowniczego? - moje auto ma prawie 200k przebiegu, nic dotąd nie robione w temacie, jak wsiadam do innych wózków w rodzinie to niezależnie od "twardości" wspomagania kierownica zachowuje się jednak pewniej; żaden ze mnie mechanik, więc ciężko mi opisać odczucia różnic

    Komentarz


    • #27
      Jaki masz rozmiar opon?
      Ja na zimówkach 15' 195/65 odczuwam boczne podmuchy, ale jak zmieniam na letnie 16' 205/55 auto się o wiele sztywniej trzyma drogi i nie są tak bardzo odczuwalne boczne podmuchy.

      Komentarz


      • #28
        leonn a myślałem że jestem sam. Po zakupie latałem na 15” i na drugi sezon siadły 16” (profile takie same jak podałeś) i odczułem różnice w prowadzeniu. Znaczna poprawa na autostradzie jak pizga. Do tego doszły dystanse na tył 25mm

        Komentarz


        • #29
          Przypuszczam że na 17' 205/50 albo 225/45 było by jeszcze lepiej tylko że 102KM to za mało na ten wymiar.

          Komentarz


          • #30
            Zamieszczone przez leonn Zobacz wpis
            Jaki masz rozmiar opon?
            Ja na zimówkach 15' 195/65 odczuwam boczne podmuchy, ale jak zmieniam na letnie 16' 205/55 auto się o wiele sztywniej trzyma drogi i nie są tak bardzo odczuwalne boczne podmuchy.
            no niestety mam zima / lato 195/65/15, jestem umówiony za tydzień na gruntowne trzepanie układu kierowniczego, bo jak pojeździłem ostatnio chwilę innymi autami, to mam wrażenie, że moja octavia robi obecnie co chce w zakresie prowadzenia się

            Komentarz


            • #31
              Zamieszczone przez GS_Mati Zobacz wpis
              Znaczna poprawa na autostradzie jak pizga. Do tego doszły dystanse na tył 25mm
              Załóż sobie na tył Monroe sp3349 , a żadne cerowanie dystansami nie będzie Ci potrzebne.




              Zamieszczone przez czernobyl Zobacz wpis
              no niestety mam zima / lato 195/65/15
              No i wszystko jasne załóż felge 16' to bez naprawy mechanicznej odczujesz różnice.
              Jaki masz przebieg?

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X