Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

czunik ciśnienie powietrza w kołach

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • czunik ciśnienie powietrza w kołach

    Witajcie

    Mam do forumowiczów pytanie, jak działają u Was czujniki ciśnienia w kołach, czy przy niewielkim ubytku powietrza już się zapalają czy dopiero gdy jest za późno wyskakuje kontrolka. Dziś złapałem kapcia, ciśnienie w kole prawie 0 , a czujnik nie zaświecił się. Nadmienię, że rzadych błędów nie ma w komputerze.

    Pozdrawiam

  • #2
    Miałem kiedyś tak samo, wsiadłem po nocce do samochodu i pojechałem. W tylnym kole był flak system nic nie pokazał, niski profil opony zmęczenie, zanim się zorientowałem to opona już była zniszczona. Ten system nie jest zbyt precyzyjny i chyba nie widzi flaka jak powietrze zejdzie na postoju.
    Pośredni – pasywny system kontroli ciśnienia w ogumieniu

    Mowa tu o systemie, ponieważ nie ma w nim żadnych czujników mierzących ciśnienie w ogumieniu. Co ciekawe, nawet nie jest ono bezpośrednio kontrolowane. Jedynym powiadomieniem, jakie otrzymuje kierowca jest to, że w którymś kole nastąpił spadek ciśnienia i nie jest to informacja, lecz domniemanie. Wynika to z faktu, że system pasywny oblicza różnicę obrotów wszystkich kół jezdnych i na podstawie danych z czujników ABS ustala, czy kręcą się one z tą samą prędkością czy nie. Jeżeli jedno z kół obraca się szybciej na skutek mniejszej średnicy, system informuje kierowcę, że nastąpił spadek ciśnienia.

    Wydaje mu się że jak się ma niski profil opony to trochę trwa zanim system to złapie. Mi przy lekkim ubytku lub zmianie kół na zimowe system pokazywał że coś nie tak, a jak napisałem powyżej raz jak miałem flaka to nic nie pokazał.
    ...DIESEL KOPCI , DIESEL CZADZI , DIESEL NIGDY CIĘ NIE ZDRADZI... :-)
    mala ewolucja BKD ->BMN 205KM/458Nm

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=26088

    Komentarz


    • #3
      Mnie się wydaje, że ten system potrzebuje czasu, żeby "zmierzyć" spadek ciśnienia. Nie wiem, liczy przebieg przejechany przez koło, czy jak, ale wiem, ze np. po zmianie opon (letnie/zimowe) załącza się po iluś przejechanych tam kilometrach. Trochę czasu mija.
      pozdrawiam - Darek

      Komentarz


      • #4
        Tak naprawdę to pasywny TPMS (DDS) jest tylko po to, żeby spełniać wymagania unijne. Ale przynajmniej nie podnosi kosztów wymiany kół i nie jest awaryjny. A z fizycznymi czujnikami w felgach prędzej czy później jest kłopot.

        Komentarz

        POWRÓT NA GÓRĘ
        Pracuję...
        X