Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.9 TDI BXE-wzrost spalania na postoju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.9 TDI BXE-wzrost spalania na postoju

    Witam. W ostatnim czasie wzrosło spalanie chwilowe na postoju na gorącym silniku. Było 0,5 l/h, teraz mam 0,7 l/h. Silnik pracuje bez zarzutu, spalanie rzeczywiste raczej się nie zmieniło. Wlałem do baku preparat do czyszczenia wtryskiwaczy Liqui Moly, spalanie chwilowe pozostało bez zmian. Co się mogło podziać?
    Antyfotoradar Valentine1
    Harry II Classic+Sirio ML145

  • #2
    Takie 0,2 l w przedlifcie to miałem jak załączałą się klima .

    Komentarz


    • #3
      W moim przypadku wzrost 0,5--->0,7 l/h jest bez związku z klimą czy innymi odbiornikami. Przy temperaturze silnika około 50*C jest 0,5 l/h a przy około 80* i więcej mam 0,7 l/h. Dlaczego? Wcześniej na gorącym silniku miałem 0,5 l/h.
      Antyfotoradar Valentine1
      Harry II Classic+Sirio ML145

      Komentarz


      • #4
        U mnie jest to samo (O2 FL BXE 2009) jak była nowa to rozgrzany silnik na luzie miał 0,5 l/h (zdarzało się i 0,4 jak wyłączyłem nawiewy, radio i dzienne światła). Teraz przy 70 st. C jest 0,5 ale przy 90 - 0,7. Co ciekawe zamiana dokonała się u mnie skokowo po pierwszej wymianie rozrządu ale mam innych podejrzanych: jeden wtryskiwacz który ma pogorszone parametry i olej 5w 40 zamiast zalecanego 5w 30. Ale ogólnie wiążę to ze zużyciem eksploatacyjnym.
        sotdi

        Komentarz


        • #5
          W moim przypadku zaczęło się właściwie bez istotnej przyczyny, silnik osiągał temperaturę roboczą i spalanie rosło z 0,5 poprzez 0,6 aż do 0,7 l/h przy 80* i wyżej. Wymiana rozrządu niczego nie zmieniła, czyszczenie EGR również. Co ciekawe zaczął przekłamywać licznik średniego zużycia paliwa, wcześniej zawyżał o 0,2l, teraz o 0,5l. Jeżdżę na oleju 0W30. Rozmawiałem z mechanikiem, sugerował zmienić kąt synchronizacji wałka rozrządu na fasolkach koła wałka ale po wymianie rozrządu i chyba dobrym ustawieniu kąta wolę tego nie robić bo nie tu leży przyczyna. Zastanawiam się czy nie poprosić kogoś o korektę VCDS-em w 17- zestawie wskaźników.
          Antyfotoradar Valentine1
          Harry II Classic+Sirio ML145

          Komentarz


          • #6
            Z przekłamywaniem zużycia średniego mam to samo - w zależności od średniego zużycia rośnie przekłamanie - na autostradzie albo w dużych korkach na krótkich odcinkach też mam przekłamanie do 0,5 na sto - licznik pokazuje więcej niż wynika to z tankowania. Czyli kwestia wskazań spalania może wynikać z tego, że komputer "myśli" że podaje więcej paliwa niż podaje pompa.
            sotdi

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez sotdi Zobacz wpis
              U mnie jest to samo (O2 FL BXE 2009) jak była nowa to rozgrzany silnik na luzie miał 0,5 l/h (zdarzało się i 0,4 jak wyłączyłem nawiewy, radio i dzienne światła). Teraz przy 70 st. C jest 0,5 ale przy 90 - 0,7. Co ciekawe zamiana dokonała się u mnie skokowo po pierwszej wymianie rozrządu
              Mam IDENTYCZNE spostrzeżenie, a jestem w tym względzie pierdołą.
              Od nowości było 0.5 l/h, rzadko dostrzegłem nawet 0.4. Teraz 0.6-0.7, bardzo rzadko 0.5, a zmiana dokonała się jednocześnie z wymianą rozrządu przy ok. 100 tys. km. Od razu to zauważyłem po powrocie z warsztatu - i tak już zostało. Na zimnym nie patrzę, zwykle na rozgrzanym (na koniec jazdy jak przeglądam statystyki z I. pamięci komputera).
              Olej bezpośrednio przed i po wymianie rozrządu stosowałem 5W40. Wtryski OK, zresztą auto wciąż "młode" (teraz 130 tys. km).

              M.
              666 4U

              Komentarz


              • #8
                Zmiana spalania zazwyczaj następuje po zmianie rozrządu, spece robią to na blokadach i mówią, że tak ma być, że jest dobrze. Gówno prawda, że dobrze. Wskazania po takiej wymianie mieszczą się w granicach tolerancji, które przewidział producent, ale dla każdego silnika powinniśmy zrobić korektę. Nie zawsze ustawienie na 0 jest dobre dla każdego silnika. Stan pompek i ich ustawienie, regulacja skoku również ma duży wpływ na spalanie, nawet niby taka pierdoła jak zaniżający czujnik temperatury lub nie domykający się termostat.
                Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

                Komentarz


                • #9
                  ja w moim BMN w RSie mam odkąd pamietam0,7 , jakoś się tym nie martwię ...

                  Komentarz


                  • #10
                    Ja miałem 0,5, teraz jest 0,7 l/h, spalanie rzeczywiste raczej się nie zmieniło więc co się dzieje, że licznik zaczął przekłamywać?
                    Antyfotoradar Valentine1
                    Harry II Classic+Sirio ML145

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X