Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Octavia II 1.8 tsi, pytanie o silnik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Octavia II 1.8 tsi, pytanie o silnik

    Witam,
    To mój pierwszy post na forum więc witam serdecznie wszystkich

    Nie wiem czemu ucięło mi całą pozostała część posta więc napiszę raz jeszcze.
    ​​​​​
    Przymierzam się do zakupu Octavii drugiej generacji, poliftowej i mój wybór padł na jednostkę 1.8tsi. Doczytałem, że początkowo te silniki miały duże problemy ze spalaniem oleju (pierścienie tłokowe) i z rozrządem (rozciągający się łańcuch). Wiem że w 2011r silnik ten został zmodernizowany i jest już jednostką stosunkowo bezawaryjną.
    Moje pytanie brzmi czy octavie po 2011r również otrzymały poprawioną wersję silnika 1.8?

    Pozdrawiam, Piotr
    Ostatnio edytowany przez ErmacX; 50723.

  • #2
    Wg oficjalnego stanowiska VW tak... Wszystko o tym silniku i problemach użytkowników masz w tym wątku na forum => [O2] O2 FL 1.8TSI - zużycie oleju - Octavia Club Polska
    Maciek
    terminarz trójmiejskich spotów klubowych
    Zapraszamy....

    Komentarz


    • #3
      A jak można rozpoznać różnice pomiędzy wadliwą a poprawioną wersją? Dekodowanie VINu pomoże? Na logikę okazanie przez sprzedającego karty pojazdu i sprawdzenie nr silnika powinno załatwić sprawę posiadając oczywiście wiedzę na temat tej numeracji.
      Na innej stronie znalazlem informacje o wizualnych różnicach, czyli układ dolotu a przede wszystkim zmienne fazy na obu walkach w poprawionym silniku. Pytanie czy w taki sam sposób można to szybko zweryfikować w skodzie.

      Komentarz


      • #4
        Najprościej chyba zerknąć na datę produkcji silnika.... na te z 2012 nikt tu się nie żalił... problemy użytkowników związane były z egzemplarzami z lat 2009-2011
        O pozostałych wspomnianych przez Ciebie sprawach nie mam wiedzy... Może ktoś inny z userów pomoże...
        Ostatnio edytowany przez klarus; 28949.
        Maciek
        terminarz trójmiejskich spotów klubowych
        Zapraszamy....

        Komentarz


        • #5
          ErmacX to co podlinkowałeś odnośnie poprawionej generacji 3. silnika 1.8tsi dotyczy Octavii III. W dwójce poprawa polegała na zmianie tłoków z pierścieniami. W rozrządzie problematyczny był dokładniej napinacz nie sam łańcuch. Wymiana rozrządu z poprawionym napinaczem załatwia sprawę.

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez ;n2671335
            Wiem że w 2011r silnik ten został zmodernizowany i jest już jednostką stosunkowo bezawaryjną.
            w kwietniu 2012. Silniki praktycznie nie do odróżnienia. Ja miałem Superba z sierpnia 12. Obecnie ma prawie 250kkm przebiegu i nadal nie bierze oleju pomimo tak szkodliwych wg niektórych przeglądów wg kompa. U mnie wypadało co ok. 30kkm, kolega który kupił robi raz w roku. bez dolewek między wymianami. Bardzo fajny silnik. Ja miałem CDAB 152KM

            Komentarz


            • #7
              Może podczas zakupu zwrócić uwagę, czy rura wydechowa nie jest w środku bardzo czarna. Czy po włożeniu palca można stwierdzić mocne okopcenie. W sinikach które mają mocny pobór oleju, bardzo często skład spalin jest nieprawidłowy. (zawyżona emisja toksycznych związków). Dobrze było by udać się do dobrej stacji diagnostycznej, niech zbadają spaliny. W silnikach, które mają problemy z uszczelnieniem pierścieni bardzo często duża część gazów spalinowych przedostaje się do skrzyni korbowej. W wyniku nieszczelności olej szybko robi się mocno czarny. Warto zajrzeć na kolor oleju. W benzynowym motorze nawet dość stary olej nie powinien być tak czarny jak np z diesla... Wszystkie te symptomy mogą i nie muszą występować razem lub prawie wcale, a silnik będzie wciągał olej. Jednakże gdy wystąpi których z tych objawów warto się zastanowić. Kolega ma audi a4 z silnikiem 2.0 benzyna. Żłopie to olej aż niemiło. Olej jest dość czarny, rura jest czysta, auto nie dymi, ale jednoznacznie czuć na gorącym silniku, że spaliny bardzo mocno śmierdzą. Taki ostry zapach... Auto wywala błąd o niewydajnym systemie oczyszczania spalin (katalizator). Wnioskuję, że przy zwiększonym poborze oleju bardzo ciężko jest oszukać analizator spalin..

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X