Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Trzecie światło STOP - OII FL Kombi wymiana

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Trzecie światło STOP - OII FL Kombi wymiana

    Witam

    Czy wymianę 3 światła stop na klapie OII FL kombi da się zrobić bez rozbiórki klapy?
    Wygląda jakby listwa LED wchodziła na wcisk od zewnątrz klapy - ale wolę się upewnić, zanim zacznę demolkę.

  • #2
    A masz nowa, to zobacz jak jest mocowana. Zobaczysz tam gdzie jest przykrecona i dlaczego trzeba sciagnac tapicerke. Pol godziny zabawy z wymiana i po krzyku
    Spritmonitor.de

    Komentarz


    • #3
      Jeszcze nie mam nowej - dopiero zamówiona. Ale wnioskuję, że trzeba ściągać tapicerkę.

      Komentarz


      • #4
        Trzeba ściągać bo lampa ma takie śruby plastikowe połączone z lampą... wiem bo niedawno zmieniałem u siebie także w OIIFL Kombi

        Komentarz


        • #5
          W przelifcie wystarczyło odciągnąć listwe od wewnątrz. Żeby tylko choć z 1-2 zatrzaski wyskoczyła. Odciągnąć na tyle żeby paluchy umieć włożyć i odkręcić 2 plastikowe nakrętki. W lampie wystawaly 2 szpilki właśnie na te nakrętki.

          Nie rób tego na zimnym powietrzu. Ciepły garaż albo poczekaj aż słońce dobrze przygrzeje.

          Komentarz


          • #6
            A w kombi z spojlerem z RS, lampa wyjdzie czy trzeba spojler wycinać?.


            Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
            CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

            Komentarz


            • #7
              Nic nie trza wycinac

              Komentarz


              • #8
                Podbijam pytanie o ten spojler/lotke bagażnika. Ściągnąłem tapicerkę z bagażnika odkręciłem śrubki ale trzecie światło stopu nie chce wyjść chyba spojler ją trzyma. Trudno go zdemontować oraz potem na nowo zainstalować? Zdjęcia w załącznikach.

                Załączone pliki
                Ostatnio edytowany przez Dulltran; 45509.

                Komentarz


                • #9
                  Generalnie jest kicha... jeżdżę bez plastików już parę miesięcy... dwie szpilki od lampy ukręciło mi ASO w ramach gwarancji, trzecią ułamałem sam z premedytacją... lampa jak siedziała tak siedzi... wysuwa sie max 0,5cm i się klinuje... byłem u lakiernika, który stwierdził, że trzeba wyciąć spojler, ale to się wiąże z porysowaniem klapy i ponowne malowanko... masakra... teoretycznie można rozwalić lampę i wydłubać resztki , tylko jak potem włożyć nową?


                  Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                  CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                  Komentarz


                  • #10
                    A czemu to światło trzeba wymieniać? Czy model tak ma, że ono się każdemu psuje? Bo do tej pory sądziłem, że one są wieczne.

                    Komentarz


                    • #11
                      Czas zmienić poglądy

                      Komentarz


                      • #12
                        Lampy są nieszczelne i dostaje się woda do środka, która uszkadza płytkę drukowaną z LED-ami... jedną wymieniono mi na gwarancji, ale przy montażu nowej jak się okazało już po gwarancji ukręcono dwie szpilki, w taki sposób że powstała dziura przez którą dostała się wilgoć... tylko w międzyczasie zachciało mi się spojlera...


                        Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                        CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                        Komentarz


                        • #13
                          No to tylko czekać, aż coś typu plastikowe nadkole zacznie się masowo psuć w jakimś nowym aucie. Bo chyba już taki postęp, że wszystko może.

                          Komentarz


                          • #14
                            Ostatnio wymieniałem u siebie tę lampę. Po odkręceniu trzeba pomóc jej wyjść przez popchnięcie od strony klapy (śrub). Spróbuj najpierw z lewej, później z prawej i pośrodku. Jak trzeba, to powtórka. Na pewno wyjdzie Też miałem obawy, że siedzi na amen.
                            Był: Opel Astra F 1.4 MPI
                            Jest: Skoda Octavia II FL 1.6 MPI + LPG http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...295074#1295074
                            Będzie: ?

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez grzesiekp1987 Zobacz wpis
                              Ostatnio wymieniałem u siebie tę lampę. Po odkręceniu trzeba pomóc jej wyjść przez popchnięcie od strony klapy (śrub). Spróbuj najpierw z lewej, później z prawej i pośrodku. Jak trzeba, to powtórka. Na pewno wyjdzie Też miałem obawy, że siedzi na amen.
                              A masz może spojler/lotkę nad bagażnikiem w swojej Octavi czy model bez niego ?

                              Komentarz


                              • #16
                                Mam wersję standard, czyli bez spojlera.
                                Był: Opel Astra F 1.4 MPI
                                Jest: Skoda Octavia II FL 1.6 MPI + LPG http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...295074#1295074
                                Będzie: ?

                                Komentarz


                                • #17
                                  Witam, a jak zdjąć plastik od środka klapy kombi co zaslania mocowania od 3 światła stop, żeby go nie uszkodzić (nie uszkodzić mocowań)???

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez Arczii83 Zobacz wpis
                                    Witam, a jak zdjąć plastik od środka klapy kombi co zaslania mocowania od 3 światła stop, żeby go nie uszkodzić (nie uszkodzić mocowań)???
                                    Najpierw odkręcałem ten pasek/uchwyt który trzyma się na dwie śrubki, potem delikatnie szarpnąłem od samego dołu tapicerkę plastik aby wyskoczyły dwie spinki. Potem wsadzałem rękę do środka tapicerki aby dostać się blisko pozostałych spinek. Rozpierałem dłonią od środka między blachą klapy a tapicerką blisko pozostałych spinek aby wyskoczyły. Podważanie lub szarpanie od brzegów u mnie nie zdawało egzaminu. Plastiki pękały, bądź się brzydko załamywały. Jeśli zapomniałem o jakiś śrubkach na widoku to sorki. Jednak jak wyjąć tą lampkę stopu w wersji ze spojlerem jeszcze nie doszedłem . Trza będzie chyba tą żyłką wędkarską ciąć silikon/klej który trzyma nieszczęsną lotkę. Jak chcesz mogę cyknąć ci fotkę jak wygląda ta tapicera od środka, zobaczysz od razu lokalizację spinek., ale bez tego też sobie powinieneś poradzić.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Przepraszam, że odświeżam, ale czy po wyjęciu starej lampy trzeba coś tam uszczelniać silikonem czy czymś w otworze?
                                      U mnie ta lampa popękała i padła, ciężko wychodzi i na razie odpuściłem bo wolna niedziela to nic nie kupię
                                      Zastanawiam się, czy jak kupię nową lampę i wyjmę starą, to po prostu wkładam tamtą (są jakieś uszczelki w zestawie?) i tyle? Czy muszę jakiś silikon lać na uszczelnienie powierzchni lampa-klapa żeby mi woda nie leciała do środka?

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Wyjmujesz stara i wkładasz nowa i tyle. Tam już wszystko jest (uszczelka). Ja wymieniłem w kombi i zajęło mi to ok 20min.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          u mnie niestety tez poszla zarowka ? w 3 stopie
                                          czy jak zaczne za rozbieranie plastikow od klapy bagaznika to musze uwazac na jakies zaczpy zeby ich nie zerwach ?? nie chcialbym rozebrac pol klapy zeby sie dostac do tej lampy a pod sam koniec sie okaze ze polowa roboty byla nie potrzebna
                                          Octavia II Tour

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Pol klapy nie ! Musisz rozebrac cala klape od srodka haha. Odkrecasz uchwyt nastepnie w rogu podwazasz plastik i pomalu po calym obwodzie wypychasz zaczepy . Nastepnie odkrecasz ramke do okola szyby i ukazuje sie lampa od srodka odkrecasz ja i wyciskasz na zewnatrz . Pamietaj ze jest do niej podpiety spryskiwacz. Nagrxej garaz by wszystko nabralo temperatury bo inaczej beda straty .

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              To teraz ja mam pytanie do Was. Wymienialiście na oryginał czy na jakiś zamiennik?

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Raz wymieniałem oryginał i raz zamiennik. W oryginale musiałem trochę przyciąć nożykiem wystający naddatek plastiku na łączeniu (jak na 220zł to żenada) ale wtyczka, dysza spryskiwacza i spasowanie do otworu było idealne.
                                                W podróbce za 80zł wizualnie wszystko niby to samo - ale to tylko złudzenie (wersja z dyszą spryskiwacza do przełożenia). Żeby przełożyć dyszę musiałem się namocować ok 1 godziny - gniazdo dyszy wykonane niechlujnie, dysza nie chciała wskoczyć na zatrzaski. Potem przyszło podłączenie wtyczki - wtyczka wypadała z gniazda więc zabezpieczyłem dodatkowo taśmą izolacyjną. Na końcu osadzenie lampy w otworze i tu zaskoczenie - wskoczyła dobrze, ale w porównaniu do oryginału siedzi głębiej jakieś 0,5 mm (jest jakby minimalnie mniejsza).. Asekuracyjnie przesmarowałem miejsce styku uszczelki wazeliną techniczną. Wydaje mi się że czasem po myciu na bezdotykówce pojawia się zaciek na szybie, ale zaobserwowałem to tylko 2 razy przez rok, ogólnie w klapie jest sucho. Na aukcji na Aledrogo jest napisane wierne odwzorowanie oryginału, więc dałem w opinii - niezgodność z opisem (to nie tylko moja opinia) to sprzedawca się oburzył ale opisu nie poprawił.

                                                Wiadomo, wszystko zależy od chęci dłubania i "zaoszczędzenia", bo jak to mówią: Lepszy TYC niż nic, ale ja polecam zainwestować w Oryginał - pasuje dobrze, nie cieknie.

                                                Przy wymianie nie rozbieram całej tapicerki tylko tylko odginam górna cześć ramki przy szybie - jest na 4 lub 6 zaczepach blaszkowych. Daje to swobodny dostęp do wymiany

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Ok dzięki za odpowiedź.

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X