Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Komunikat o sprawdzeniu poziomu płynu chłodzącego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Komunikat o sprawdzeniu poziomu płynu chłodzącego

    Witajcie,
    Co jakiś czas na szafie wylata mi komunikat mówiący o tym żebym sprawdził poziom płynu chodzącego - oczywiście poziom płynu jest jak najbardziej ok(do poziomu zgrzewu na zbiorniku, czyli mniej więcej do połowy zbiornika) - nic nie ubywa.
    Z miesiąc temu wymieniłem zbiorniczek wyrównawczy, gdyż myślałem, że to czujnik padł... wczoraj niestety na szafie ponownie pojawił mi się ten komunikat - nie sądzę aby to znowu był czujnik, bo zbiorniczek był kupiony nowy(Thermotec).
    Komunikat po otwarciu/zamknięciu maski znika i pewnie za jakiś czas znowu się pojawi.

    Płyn jest czysty i klarowny - auto jest po wymianie głowicy w maju.


    Co może być przyczyną czy po wymianie należy dokonać jakiejś kalibracji, jakiś reset w VCDS? Czy jest jakaś możliwość diagnostyki czujnika?
    Moja Skodzina

    Skoda Octavia II -
    Opel Astra III -

  • #2
    dolej kolego płyn tak z 1cm nad zgrzew i obserwuj , znajomy miał również taki problem i po dolaniu nad zgrzew wszystko się uspokoiło .ok
    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

    Komentarz


    • #3
      Dolej troche plynu, ja mialem podobnie z olejem, mialem idealnie na polowe bagnetu i co chwila na Maxidot "check oil level". Dolalem ze 150 ml, poziom sie troche podniosl i jest cisza.

      Komentarz


      • #4
        Zrob zworke na kostce od czujki pojezdzij jak wyskoczy komunikat kabelek do sprawdzenia od czujki do szafy
        Ostatnio edytowany przez patryk23; 18488.

        Komentarz


        • #5
          Panowie,
          U mnie podobnie. Czerwona konewka na maxi dot żeby sprawdzić płyn chłodniczy.
          Gaszę, otwieram maskę, płyn około pozycji max. Zamykam, odpalam, komunikatu brak.
          Temperatura na zewnątrz -3 (kilka dni temu)

          Dziś na zewnątrz temp około 5 , rano po odpaleniu komunikat i czerwona konewka.
          Gaszę auto, odpalam komunikatu brak.

          Płyn jest w okolicy "max", odpala normalnie. Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu komunikat nie występuje.
          O co chodzi?

          Zdarzyło się to jak na razie dwa razy ale ... przyczyna jakaś musi być.
          Była O2 RS 190 km / 436 Nm
          Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

          Komentarz


          • #6
            U mnie pomogła wymiana zbiorniczka w IC kupiłem jakiś za 30zł i gra gitara
            Moja Skodzina

            Skoda Octavia II -
            Opel Astra III -

            Komentarz


            • #7
              Odgrzewam temat - przez jakiś czas był spokój(blisko rok) - komunikat zaczął ponownie się pojawiać. No nic wymieniłem zbiorniczek ponownie i niestety nadal to samo. Tylko sprawa jest o tyle dziwna, że np w trasie przez ok 200km komunikat nie wyskakuje, po czym następnego dnia po przejechaniu 5km potrafi wyskoczyć. Po prostuje dzieję się nieregularnie

              Zastanawiam się czy to nie jest gdzieś problem w instalacji - oczywiście żeby to wyeliminować, to należałoby zmostkować styki - czy ktoś wie jaki opornik trzeba tam wstawić żeby symulowało poprawne działanie czujnika od płynu?
              Moja Skodzina

              Skoda Octavia II -
              Opel Astra III -

              Komentarz


              • #8
                Wsadz ori zbiorniczek, wyczysc elektrody w zbiorniczku i bedzie dzialac. Ten co masz teraz to jakis zamiennik ??
                Spritmonitor.de

                Komentarz


                • #9
                  Maicroft ori już nie mam poszedł do kosza. Ten i poprzedni co miałem, to są takie same Thermotec. Nie wiem co sądzić - 2 zbiorniczki żeby nie działały, to chyba nie może być przypadek.
                  Moja Skodzina

                  Skoda Octavia II -
                  Opel Astra III -

                  Komentarz


                  • #10
                    Ale jak po wymianie dziala jakis czas a potem powtorka to powod jest jeden. A w tym co masz czysciles elektrody? To rozwiazuje problem przeciez w ori.
                    Spritmonitor.de

                    Komentarz


                    • #11
                      W tym co mam, to nie, bo ma zaledwie 3 tygodnie - ciekawe jaka też jest jakość tych zamienników. No nic szukam jakiejś ori używki na podmianę.
                      Moja Skodzina

                      Skoda Octavia II -
                      Opel Astra III -

                      Komentarz


                      • #12
                        Maicroft leci już do mnie ori używka - czy możesz mi podpowiedzieć jak wyczyścić te elektrody?
                        Moja Skodzina

                        Skoda Octavia II -
                        Opel Astra III -

                        Komentarz


                        • #13
                          Najpierw poskrobać śrubokrętem a pozniej szmatką z kontakt sprayem lub jakims alkoholem przemyć.

                          Komentarz


                          • #14
                            Chyba działa - póki co przejechane 200km i komunikatu nie ma. Po zakupie używki - moczone w gorącym occie, poskrobane sondy pilnikiem, a następnie przepłukane benzyną ekstrakcyjną.
                            Zamienniki nówki poszły do reklamacji - dobrze, że miałem paragony
                            Moja Skodzina

                            Skoda Octavia II -
                            Opel Astra III -

                            Komentarz

                            POWRÓT NA GÓRĘ
                            Pracuję...
                            X