Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

1.6 TDI CR Gaśnie w czasie jazdy - błąd P001600

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • 1.6 TDI CR Gaśnie w czasie jazdy - błąd P001600

    Cześć wszystkim

    Szukałem w necie podobnych problemów jak moje ale zwykle występują one albo w silnikach z LPG albo starszych dieslach, nie udało mi się znaleźć takiego samego problemu w 1.6 TDI CR 105km.

    Od czasu do czasu zdaża się że auto mi zgaśnie bez powodu. Niestety pojawia się to coraz częściej i zainteresowałem się tematem mocniej. Zazwyczaj auto gaśnie przy ruszaniu, ale zdarzyło mi się też przy zatrzymywaniu albo stojąc w korku na wciśniętym sprzęgle. Jeden raz zgasł mi jak leciałem na autostradzie 150km/h bez żadnych manewrów - to było bardzo niefajne. Zanim zgaśnie nie ma żadnych objawów, silnik pracuje równo. Po zgaśnięciu odpala od strzała i jedzie dalej, chociaż wczoraj zgasł, zapaliłem, zgasł znowu i dopiero po drugim odpaleniu pojechałem dalej.

    Nie wiem czy to jest z tym związane ale czasem jak stoję w korku to obroty silnika są około 900, a w 90% przypadków oscylują w granicy 750. 900-1000 jest ok jak ledwo się toczę zaraz przed zatrzymaniem bez gazu, ale jak się zatrzymuję to w 90% przypadków spadają do 750, ale czasem są nieco wyższe - wspominane 900-1000.

    Wczoraj kupiłem OBDeleven i skasowałem jakieś 3 błędy, nie wiem jakie bo używałem pierwszy raz i nie wiedziałem że się skasują jak coś tam dotknę :P Dzisiaj auto zgasło mi znowu i pojawił się błąd:

    01 Elektronika silnika

    Opis sytemu: 1,6l R4 CR td
    Numer oprogramowania: 03L906023LP
    Wersja oprogramowania: 8810
    Numer sterownika: 03L906023JH
    Wersja sterownika: H43
    Numer seryjny:
    Nazwa ODX: EV_ECM16TDI02103L906023LP
    Wersja ODX: 003005
    Długie kodowanie: 00114014030400080000

    Kody błędów:
    P001600 - Rząd 1, czujnik położenia wałka rozrządu / wału korbowego Nieprawidłowe przyporządkowanie
    Sporadyczna
    Mileage: 132642 km
    Priorytet: 2
    Licznik częstotliwości wystąpienia usterki: 1
    Licznik cykli wyuczania: 255
    Prędkość obrotowa silnika: 778.75 /min
    Unormowana wartość obciążenia: 29.4 %
    Prędkość samochodu: 0 km/h
    Temperatura płynu chłodzącego: 79 °C
    Temperatura zasysanego powietrza: 18 °C
    Ciśnienie otoczenia: 980 mbar
    Napięcie zacisku 30: 13.892 V
    Dynamiczne dane otoczenia: 209628F40C0C2BF40D002B2F00002A077B



    Szukając info w necie często trafiałem na pomysły o awarii EGR (tyle że zwykle na podstawie objawów a nie błędu). Komp nie pokazuje żadnego info o EGRrze.

    Jakieś 2 miesiące temu byłem u mechanika i zapytałem co to może być, nie miał pomysłu ale podpiął auto do VCDSa i miał wtedy taki błąd:

    1 Faulf Found:
    6035 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28)
    P0016 00 [096] - Incorrect Correlation

    Intermitten - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
    Freeze Frame:
    Fault Status: 00000001
    Fault Priority: 2
    Fault Frequency: 6
    Mileage: 128699km

    Dodam że auto jeździ ciągle na oryginalnym rozrządzie, więc raczej mechanik nie założył źle paska - a chyba sam nie przeskoczył.

    Co mi jeszcze przychodzi do głowy to ze przy ruszaniu żeby płynnie wystartować daję więcej gazu niż bym chciał, bo jak ruszam przy niskich obrotach to lekko szarpie. Nie czuć wtedy żadnych wibracji w aucie, po prostu to słychać. Ale wydaje mi się że to jest początek końca ogólnie znanej i lubianej dwumasy.



    Mieliście podobne objawy albo macie pomysły co tu się wyprawia?


    Ps.
    Sprzedałem miesiąc temu 22 letniego golfa iii 1.9 tdi. Dziad był stary, głośny, brzydki, telepał się cały od silnika jakby miał parkinsona na sterydach, ale zawsze odpalał od strzała i nigdy (od 2006 w rodzinie) nie zgasł bez powodu, wymieniałem w nim tylko eksploatacyjne żeczy, oleje klocki łożyska przeguby rozrządy itp. Myślałem że jak kupię 5 letnie auto z PL z historią ASO do końca to będzie podobnie :P Jak żyć



    Edit:
    Dopiero teraz widzę że w sumie i VCDS i OBDeleven pokazują P0016, tyle że VCDS ma jeszcze inne kody więc już zostawię tak jak jest.
    Ostatnio edytowany przez tomeken; 44616.

  • #2
    A swieci sie kontrolka na desce od swiec zarowych? Taka spiralka. W tym silniku przy ok. 140tkm mialem wlasnie wymieniany EGR. Mimo ze auto latalo duzo tras, to egr padl. Objawy: tryb awaryjny silnika+ kontrolka swiec zarowych. Po ponownym odpaleniu usterka ustepowala, jednak blad zapisal sie i aso wymienilo egr z chlodniczka (jeden element). Objawy ustapily i sie nie powtorzyly.

    Komentarz


    • #3
      Spiralka się nie świeci, no chyba że auto zgaśnie to wtedy pewnie mrugnie bo kluczyk ciągle jest przekręcony. Na pewno nie ma takiego objawu przed zgaśnięciem.

      Gość od którego auto kupiłem mówił że miał raz czy dwa razy podobną historię, tylko on miał problemy później z odpaleniem auta. Pojechał z tym do ASO i tam mu powiedzieli że właśnie EGR do wymiany. Mechanik u którego byłem powiedział że to na pewno nie EGR bo komputer nic takiego nie pokazuje. Nie drążyłem dalej tematu bo zdarzało mi się to bardzo żadko.

      Komentarz


      • #4
        A czy błąd czujnika położenia wału nie będzie powodował takich objawów?

        Komentarz


        • #5
          Jacek, masz na myśli wymianę samego czujnika? Nie ukrywam ze taka opcja cenowo bardziej by mi odpowiadała niż wymiana EGRa Da się sprawdzić inaczej niż kupując nowy czujnik?

          Komentarz


          • #6
            Mam na myśli wymianę czujnika....nie są to jakieś duże koszta, a taki błąd ci wywala.

            Komentarz


            • #7
              jest błąd od czujnik wałka, a temat się rozwija o EGR, bzdura
              wymień czujnik/sprawdź wiązkę...
              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
              poprzednie modele:
              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

              Komentarz


              • #8
                Cześć tomeken,
                Mam dokładnie to samo co opisałeś. Udało Ci się rozwiązać problem i co to było w końcu?
                Pozdrawiam

                Komentarz


                • #9
                  Polecam jako wskazówkę

                  Link

                  Komentarz


                  • #10
                    Witam.
                    W tamtym tygodniu zjeżdżają z autobany zaświeciła mi się kontrolka świec żarowych i pokazał się komunikat "usterka start-stop", auto straciło moc, zero przyspieszenia. Dzisiaj jadąc 110km/h na autobanie znowu to samo.
                    Po w czytaniu błędów wyszło że to błąd P001D(8B). Mial może ktoś z tym błędem do czynienia? Jakieś rozwiązanie problemu?

                    Komentarz

                    POWRÓT NA GÓRĘ
                    Pracuję...
                    X