Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Awaria pompy dodatkowego powietrza.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Awaria pompy dodatkowego powietrza.

    Witam, samochód Octavia 1.6 benzyna 2007 rok, pompa dodatkowego powietrza zaczeła się samoistnie włączać na wyłączonym silniku (kluczyki wyjęte z stacyjki). Rano usłyszałem że pompa chodzi ale potem wyłączyła się, po południu zauważyłem że znowu pracuje a za 3 razem to pracowała tak długo że wyciągłem jej zasilanie wtyczką. (za późno bo pompa wypruła mi akumulator do zera). Na szybkiego zmierzyłem miernikiem ciągłość przewodu + i - między wtyczką pompy a klemami akumulatora i jest ciągłość auto daje cały czas 12V na pompę. Jedyne co mogę zrobić to sprawdzić czy przekaźnik nie jest czasem sklejony ( choć raczej nie bo pompa raz pracował raz nie) ale warto sprawdzić. I tu potrzebuję pomocy, Gdzie znajduję się przekaźnik pompy dodatkowego powietrza i jakie ma oznaczenie, w mojej instrukcji obsługi są opisane tylko bezpieczniki.
    Ostatnio edytowany przez Ziag; 45187.

  • #2
    Przekaźnik to R2 masz w komorze silnika obok akumulatora , jak zdejmiesz dekiel to ten po lewej oznaczenia chyba 100 czarny .

    Komentarz


    • #3
      No właśnie nic nie widzę w komorze silnika. Mam tylko główną skrzynkę bezpiecznikowo-przekaźnikową obok akumulatora i tam są tylko 2 główne przekaźniki 370 i 458. W necie znalazłem że jest jakaś kolejna skrzyneczka tylko nie wiem czy u mnie ona występuje i gdzie się znajduję (ma być gdzieś w komorze silnika).

      Skrzynka bezpieczników przekaźników komora silnika
      R1. Pompa powietrza wtórnego
      R2. Przekaźnik, sterownik zarządzania silnikiem (ECU)
      1. Pompa próżniowa , 20 A
      2. Pompa powietrza wtórnego, 40 A

      Tylko już jedno się nie zgadza bo bezpiecznik powietrza wtórnego znajduje się w głównej skrzynce bezpiecznikowej koło akumulatora (tak wynika z instrukcji auta i ma wartość 5A)

      Moja skrzynka bezpiecznikowa wygląda tak. (zdjęcie na samym dole)
      Załączone pliki
      Ostatnio edytowany przez Ziag; 45187.

      Komentarz


      • #4
        Czy ktoś nie grzebał tu już ?, bo ja mam auto z 1.6 BSE i w miejscu twojego 370 mam 100 i to jest właśnie ten przekaźnik i jest to R2 od pompy napowietrzania . Ten drugi mam taki sam .

        Komentarz


        • #5
          Dzięki za odpowiedź, wezmę jutro i przedzwonie sobie miernikiem gniazdo tego przekaźnika z wtyczką pompy powietrza wtórnego i się upewnie. Jestem drugim właścicielem więc ktoś mógł tak coś już działać, no chyba że u ciebie ktoś podmienił.

          Komentarz


          • #6
            Mam auto z salonu od nowego , jak ktoś w nim grzebie to tylko ja .

            Komentarz


            • #7
              Witam. Dziś wystąpił u mnie identyczny problem też Octavia II z silnikiem 1,6 BSE. Czy udało się Wam rozwiązać ten problem i co było przyczyną?
              ŚKODA 120 L z 1977 roku.
              ŚKODA OCTAVIA II z 2007 roku.

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X