Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Klakson nie działa przy skręcie kierownicy w prawo.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Klakson nie działa przy skręcie kierownicy w prawo.

    Witajcie.
    Problem jak w temacie.

    Dodam, że temat klaksonu w moim aucie jest w ogóle złożony. Wygląda to tak, jak gdyby instalacja się popaliła, np. od przeciążenia? Nie wiem czy jest to w ogóle możliwe i nie wiem co wyczyniał poprzedni właściciel, ale po kolei....
    W pierwszej kolejności klakson w ogóle nie trąbił, ale czasem słychać było włączający się przekaźnik, napięcie do syreny na plusie wówczas dochodziło. Wtedy do syreny podłączyłem osobną masę i się poprawiło - czasem dawał oznaki życia, ale tylko czasem.
    Następnie wyjąłem AIRBAG z kierownicy i przeczyściłem styki dociskowe. Znów znaczna poprawa, bo teraz trąbi ale tylko, gdy kierownica znajduje się w pozycji kół prostych, bądź skręconych w lewo. Przy kierownicy skręconej w prawo - klakson nie trąbi, przekaźnika również nie słychać.

    Przypuszczam, że problem tkwi w instalacji na wysokości kolumny kierownicy. Jeśli ktoś z was przerobił ten temat proszę o wskazówki. Kolumny jeszcze nie rozbierałem. Nie wiem czy jest tam taśma, którą można w prosty sposób wymienić czy może styki, które wystarczy oczyścić. Aha, podpowiedzcie proszę jaki klucz do śruby w kierownicy, żeby ją zdjąć. Nazwa i rozmiar.
    Z góry dziękuję.

  • #2
    Na 99% masz do wymiany taśmę kierownicy. Przerwane/pęknięte ścieżki, które stykają się tylko w pewnym położeniu kierownicy. Z czasem będzie tylko gorzej.
    Kierownicę odkręcisz kluczem Spline M12 (taki Torx ale z większą ilością gwiazdek)
    Zorganizuj sobie VCDS, bo jak masz czujnik skrętu w kolumnie kierownicy, to wymianie taśmy czeka Cię wykonanie adaptacji.

    Komentarz


    • #3
      dokładnie tak, wymieniałem ostatnio u jednego koleżki, bo były takie same objawy
      rzuć info o aucie + autoscana, to Ci dobierzemy jakiś na allegro
      ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
      ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
      poprzednie modele:
      ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
      ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
      O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

      Komentarz


      • #4
        Coraz częściej słyszę i czytam o padającej taśmie w kierownicy w O2.

        Jeszcze chwila i ceny na allegro poszybują w górę.

        ffolkes napisz który rok auta lub daj zdjęcie manetek lub autoscan jak pisze krzynol. Mam jakieś do O2 i może Ci spasuje.
        Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
        Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

        Komentarz


        • #5
          Moja Czeszka to 2011 rok w wersji bieda - brak nawet kompa pokładowego. 1.6 TDI - "I" w zieleni, 77kW.

          Panowie, czy to info wystarczy, czy konieczne jest zdjęcia manetek lub autoscan?

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez ffolkes Zobacz wpis
            czy to info wystarczy,
            Tak. Będziesz potrzebował sterownika 5K0-953-569 lub 5K0-953-569-C

            Na tych sterownikach da się zrobić komputer pokładowy i tempomat jeśli będziesz chciał.

            Jeśli to nie tajemnica to napisz gdzie mieszkasz.

            Na Śląsku mogę pomóc.

            Możesz też zrobić to sam bo jak już zdjąłeś airbag to już niewiele zostało do zrobienia. Odkręcasz kierownicę, wyczepiasz górną połówkę obudowy kolumny a dolną odkręcasz. Trzy śruby ją trzymają. Dwie widać a trzecia jest od dołu.

            Sterownik jest przykręcony trzema wkrętami do manetek. Odczepiasz wszystkie wtyczki i wymieniasz.


            Po wymianie prawdopodobnie będzie potrzebne kodowanie sterownika. Wątpię żebyś trafił na identycznie zakodowany jak obecny.

            Ostatnio edytowany przez koleś; 6390.
            Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
            Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

            Komentarz


            • #7
              Z samą wymianą sobie poradzę. Jedynym kłopotem dla mnie będzie kodowanie. Nie mam oprogramowania. Kabel mam.
              Mieszkam w Warszawie. Możesz polecić kogoś z tych terenów? Ewentualnie źródło taniego oprogramowania.

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez ffolkes Zobacz wpis
                Nie mam oprogramowania. Kabel mam.
                Potrzebujesz VCDS. Nie wiem co to za kabelek masz ale raczej nie ściągniesz do niego programu, który by działał w O2.

                Zamieszczone przez ffolkes Zobacz wpis
                Ewentualnie źródło taniego oprogramowania.
                Aliexpress.

                Zamieszczone przez ffolkes Zobacz wpis
                Możesz polecić kogoś z tych terenów?
                Poszukaj tu kogoś:
                Octavia Club Polska
                Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez koleś Zobacz wpis
                  Na tych sterownikach da się zrobić komputer pokładowy i tempomat jeśli będziesz chciał.
                  Mam możliwość kupienia taśmy razem z manetkami z opcją kompa pokładowego i tempomatu. Co trzeba zrobić po zamontowaniu manetek, żeby ożywić kompa i tempomat? Czy samo przełożenie manetek wystarczy?

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez ffolkes Zobacz wpis
                    Mam możliwość kupienia taśmy razem z manetkami z opcją kompa pokładowego i tempomatu. Co trzeba zrobić po zamontowaniu manetek, żeby ożywić kompa i tempomat? Czy samo przełożenie manetek wystarczy?
                    Tempomat musisz zakodować w silniku. Komputer musisz zakodować w liczniku.

                    Trzeba też zajrzeć do sterownika kierownicy. Zakładam, że jak kupisz ten komplet to będzie już tam tempomat i komputer zakodowany. Może być jednak jeszcze coś czego Twoja Octavia nie ma. Np. elektryczna blokada kolumny kierowniczej lub coś innego. Dlatego trzeba tam zajrzeć.
                    Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                    Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                    Komentarz


                    • #11
                      Dobrze, zajrzę i co mam tam stwierdzić? Czy mam znaleźć numer tego sterownika. A może wystarczy, że sczytam go z VAGa?

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez ffolkes Zobacz wpis
                        Dobrze, zajrzę i co mam tam stwierdzić? Czy mam znaleźć numer tego sterownika. A może wystarczy, że sczytam go z VAGa?
                        Musisz znać numer sterownika/taśmy airbag żeby na 100 % wiedzieć co kupić. Możesz odczytać numer oprogramowaniem o ile da radę.
                        SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
                        ​​​
                        Grzegorz

                        Moja Ambitna Czarnula

                        Komentarz


                        • #13
                          Sterowniki, które posiadam:
                          Taśma to 5K0953569C,
                          Manetki 5K0953521BH.

                          Panowie, proszę o jak najwięcej szczegółowych opisów. Jestem amatorem, ale nie jedno przy autach już robiłem i radzę sobie - lubię taką dłubaninę. Jedyne czego nie mam to doświadczenia w zakresie konkretnych napraw, których wcześniej nie wykonywałem. Za każdym razem odkrywam Amerykę przy pomocy opisów, które znajduję w necie, bądź wskazówek z forum.
                          Potrzebuję info krok po kroku na temat ożywienia kompa pokładowego. Jak ożywić tempomat już znalazłem.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez ffolkes Zobacz wpis
                            Taśma to 5K0953569C
                            Na tym zrobisz komputer i tempomat. Nie musisz wymieniać.

                            Zamieszczone przez ffolkes Zobacz wpis
                            Manetki 5K0953521BH
                            Manetki bez obsługi tempomatu i komputera. Musisz wymienić na takie, które to mają.

                            Zamieszczone przez ffolkes Zobacz wpis
                            Panowie, proszę o jak najwięcej szczegółowych opisów.
                            1. Zdejmujesz airbag z kierownicy,
                            2. Odkręcasz kierownicę, zaznaczasz jej pozycję (jeśli nie ma) względem kolumny kierowniczej.
                            3. Zdejmujesz kierownicę.
                            4. Zdejmujesz obudowę kolumny kierowniczej. Górna połówka jest na zaczepach. Dolna na trzech śrubach. Dwie zobaczysz od przodu a trzecia jest od dołu.
                            5. Odkręcasz trzy wkręty mocujące sterownik do manetek.
                            6. wypinasz białą wtyczkę od góry (manetka świateł) i z boku, z prawej strony też białą od wycieraczek.
                            7, ściągasz moduł, który wisi na pozostałych wtyczkach wpiętych od dołu.
                            8. wyjmujesz manetki. od tyłu są dwa zaczepy a trzeci od przodu nad otworem do którego jest przykręcony moduł.


                            Wkładasz nowe manetki i składasz wszystko w odwrotnej kolejności.

                            Kodujesz tempomat w silniku i sterowniku kierownicy a komputer w liczniku i również sterowniku kierownicy.
                            Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                            Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez koleś Zobacz wpis
                              Na tym zrobisz komputer i tempomat. Nie musisz wymieniać.
                              Piotrek a czy tu nie chodziło o wymianę taśmy airbag bo nie działa koledze klakson,?
                              SPOTY ŚLĄSKIE- ruszyć ZAPRASZAMY!
                              ​​​
                              Grzegorz

                              Moja Ambitna Czarnula

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez georgg Zobacz wpis
                                Piotrek a czy tu nie chodziło o wymianę taśmy airbag bo nie działa koledze klakson,?
                                No tak. Tylko ja już nie wiem czy ten z C to on kupił czy nie?. Czy to ten uszkodzony?

                                Jeśli kupiony to musi go zakodować jak obecny w aucie + tempomat + komputer.
                                Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                Komentarz


                                • #17
                                  Wielkie dzięki panowie. Uszczegóławiając, sterownik z C posiadam wbudowany w aucie - ten który mam uszkodzony, ale też znalazłem do kupienia sterownik z C zespolony razem z manetkami na komp + tempomat.
                                  Zamieszczone przez koleś Zobacz wpis
                                  Komputer musisz zakodować w liczniku.
                                  Co to znaczy? Jak dokonać tego kodowania w liczniku krok po kroku?
                                  Czy gdyby mi się nie udało zakodować kompa i tempomatu, to czy manetki będą działać w zakresie kierunków, wycieraczek i długich?

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Zamieszczone przez ffolkes Zobacz wpis
                                    Czy gdyby mi się nie udało zakodować kompa i tempomatu, to czy manetki będą działać w zakresie kierunków, wycieraczek i długich?
                                    Tak. Będą działać.
                                    Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                    Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Panowie, wracam do tematu po długiej przerwie spowodowanej zimą i brakiem warunków do przeprowadzenia operacji, tj. wymiany manetek zespolonych z taśmą skrętu kierownicy. Po otrzymanych od Was radach zakupiłem używkę o symbolu 5K0953569C, bo zestaw istniejących manetek w moim aucie miał taki właśnie symbol. Jedyna różnica jest taka, że manetki które kupiłem mają przełączniki tempomatu i kompa, a ja wcześniej takich nie miałem (wersja golas). Zestaw przełożyłem w aucie bez najmniejszych problemów. Wszystko poszło książkowo. Nie musiałem dokonywać adaptacji kąta skrętu (prawdopodobnie dlatego, że nie mam ESP). Manetki działają w zakresie kierunków, lamp i wycieraczek, klakson trąbi we wszystkich konfiguracjach kierownicy. Także mogę stwierdzić, że nie zawsze działający klakson spowodowany był uszkodzoną taśmą na kierownicy.

                                      Teraz, jedyne co mi pozostaje, to uaktywnić tempomat i kompa na wyświetlaczu. Dlatego proszę was o instrukcję krok po kroku jak to zrobić.
                                      Z góry dziękuję i pozdrawiam

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Zamieszczone przez ffolkes Zobacz wpis
                                        zakupiłem używkę o symbolu 5K0953569C, bo zestaw istniejących manetek w moim aucie miał taki właśnie symbol
                                        To jest numer tylko sterownika kierownicy nie manetek.

                                        Zamieszczone przez ffolkes Zobacz wpis
                                        Nie musiałem dokonywać adaptacji kąta skrętu (prawdopodobnie dlatego, że nie mam ESP)
                                        Z tym sterownikiem nie trzeba robić takiej adaptacji. Wymieniałem ich już sporo i nigdy nie było to konieczne. O2 ze sterownikiem pod manetkami wymaga adaptacji jeśli czujnik skrętu jest wpięty do modułu.

                                        Zamieszczone przez ffolkes Zobacz wpis
                                        Teraz, jedyne co mi pozostaje, to uaktywnić tempomat i kompa na wyświetlaczu. Dlatego proszę was o instrukcję krok po kroku jak to zrobić.
                                        Z góry dziękuję i pozdrawiam
                                        Tempomat musisz aktywować w sterowniku silnika kodem 11463 bo pewnie nie masz tam długiego kodowania. Tempomat musisz też włączyć w sterowniku kierownicy ale jak kupiłeś manetki ze sterownikiem to pewnie już to jest tam włączone.
                                        Z komputerem podobnie. Pewnie w sterowniku kierownicy jest już włączony a Ty musisz tylko w liczniku włączyć.

                                        Najlepiej zadzwoń jak będziesz w aucie z komputerem to pomogę włączyć.

                                        Numer masz poniżej.
                                        Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                        Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez koleś Zobacz wpis
                                          Najlepiej zadzwoń jak będziesz w aucie z komputerem to pomogę włączyć.
                                          Ukłony dla Ciebie za pomoc, życzliwość i wsparcie. Tempomat i komputer pokładowy uaktywnione.

                                          Teraz moja goła czeszka już nie taka goła . W zeszłym roku wymieniłem dziadowskie radio Blues na Stream i założyłem halogeny, a teraz MFA i tempomat. Prawie exlusive

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Super. Jak się nie boisz lutownicy to jeszcze kilka rzeczy można dołożyć.

                                            Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                            Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              Podepnę się z pytaniem pod temat ....

                                              Czy jeżeli klakson nie działa, ale słychać przekaźnik to można wykluczyć uszkodzenie taśmy ?


                                              Moje MPI

                                              ...Dominik...

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                Zamieszczone przez cichy_ocp Zobacz wpis
                                                Czy jeżeli klakson nie działa, ale słychać przekaźnik to można wykluczyć uszkodzenie taśmy ?
                                                Raczej tak. Klakson można sprawdzić w blokach pomiarowych.

                                                A kontrolka poduszek się świeci w liczniku?
                                                Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
                                                Klientów pytających o rabat informuję, że jest on stolicą Maroka

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez koleś Zobacz wpis
                                                  Raczej tak. Klakson można sprawdzić w blokach pomiarowych.

                                                  A kontrolka poduszek się świeci w liczniku?
                                                  Kontrolki są OK, nic nie świeci . Zauważyłem że klakson coś marnie słychać, a niekiedy w ogóle. Słychać zawsze przekaźnik klikający.


                                                  Moje MPI

                                                  ...Dominik...

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X