Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

nie działa silnik spryskiwacza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • nie działa silnik spryskiwacza

    Witam.
    Nie działa mi spryskiwacz przednich wycieraczek, nie słychać pracy silniczka. Natomiast wycieraczki pracują. Być może winny jest bezpiecznik (jeśli jest oddzielny dla pompki spryskiwacza i wycieraczek), jednak nie wiem który to jest. Mam jakieś rozpiski ale widok skrzynki na nich jest nieco inny niż mojej. Mam Skodę Octavię Tour (takiego "golasa") z 2011r. z silnikiem benzynowym 1,6MPI, skrzynka taka jak na poniższym zdjęciu.
    Będę wdzięczny za podpowiedzi lub link do tematu z tym problemem, schematem skrzynki bezpieczników (jeśli ktoś ma go "pod ręką").
    Generalnie po kupnie sprawdzałem bezpieczniki i wszystkie wydają się być ok ale być może któryś wsadziłem nie w to miejsce. Nie skojarzyłem jednak faktu tego sprawdzani bezpieczników z awarią pompki spryskiwacza, jednak nie pamiętam, kiedy przestałą działać więc wszytko jest możliwe.
    I jeszcze prośbą - skąd mogę ściągnąć opis skrzynki bezpieczników również tej pod maską?
    Będę wdzięczny za pomoc, pozdrawiam.
    Załączone pliki
    Ostatnio edytowany przez Dolce; 45225.

  • #2
    Str 159-161 Link
    Nie znalazłem w rozpisce osobnego bezpiecznika dla spryskiwaczy, ale w przedlifcie był to bez. SC42


    Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
    CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

    Komentarz


    • #3
      Bardzo Ci dziękuję za odpowiedź.
      A gdzie szukać wtyczki pompki spryskiwacza? I czy jest jakiś przekaźnik, który załącza tą pompkę? Gdzie go szukać?

      Komentarz


      • #4
        Wtyczka jest wpięta bezpośrednio w pompkę...nie ma przekaźnika, pompka jest zasilana bezpośrednio z sterownika komfortu (Bornetz)


        Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
        CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

        Komentarz


        • #5
          Dzięki.
          Czy chodzi o sterownik zabezpieczany bezpiecznikiem nr 34 w kabinie?
          Gdzie szukać tego sterownika?
          Ostatnio edytowany przez Dolce; 45225.

          Komentarz


          • #6
            Może masz po prostu trachniętą pompkę do sprysków?

            Komentarz


            • #7
              Sugeruję wjechać do garażu i poczekać aż się płyn rozmrozi. W przypadku problemów z zamarzającym płynem, sterownik BCM odcina na jakiś czas zasilanie do silniczka, żeby się nie spalił.
              Zanim zaczniesz coś wymieniać - "rozmroź" płyn.

              Komentarz


              • #8
                Dziękuję Wam za porady.
                Być może pompka przymarzła lub po protu jest uszkodzona.
                Jeszcze jedno pytanie, za co odpowiada jeszcze sterownik komfortu (czym steruje), oprócz pompki spryskiwacza?
                Z tego co wyczytałem, to jest po prostu przerywacz kierunkowskazów + włącznik pompki. Czy steruje oprócz tego jakimś innym układem w aucie?
                Ja mam Skodę Tour, "golasa" więc za dużo komfortu w niej nie ma

                Komentarz


                • #9
                  Dolce Bordnetz steruje również światłami (różne funkcje jak np. przyciemnianie, diagnoza przepalonej żarówki), centralnym zamkiem. Wszystko zależy od wyposażenia.

                  Jest SUPERB III 2.0 TDi CRLB STYLE 181,2 KM 413,9 Nm
                  Były Szara Elegantka 2,0 CFHF 2.0 TDi BMM ELEGANCE
                  Spoty Śląskie (Katowice i okolice)

                  Komentarz


                  • #10
                    Dziękuję za informacje. Dzisiaj włożyłem nowy akumulator. Spryskiwacze działają. Nie wiem czy pomogło rozmrożenie płynu (w dzień było w plusie) czy sterownik odzyskał sprawność na skutek odłączenia akumulatora. Przy okazji spostrzegłem, że w instrukcji jest błąd, w skrzynce bezpieczników w kabinie pod nr 39 musi być bezpiecznik, bez którego nie uruchomi się auta (rozrusznik w ogóle nie kręci) oraz nie wyświetlają się dane od komputera pokładowego (na panelu pomiędzy zegarami).
                    Tak przy okazji tematu mam prośbę o rozwinięcie opisów bezpieczników, nie wszystko rozumiem. Jeśli to nie kłopot to prosiłbym o wytłumaczenie poniższych kwestii.
                    Najpierw skrzynka z bezpiecznikami pod maską:
                    1) F3 Przewód pomiarowy (co to za przewód?)
                    2) F4 Elektrozawory układu ABS (mam chyba ABS w samochodzie ale tego bezpiecznika nie)
                    3) F10 Sterownik silnika, Przekaźnik główny (co to za przekaźnik?)
                    4) F13 Sterownik silnika (ponownie?)
                    5) F16 Sterownik sieci pokładowej (co to za sieć?)
                    6) Wzmacniacz audio DSP (?)
                    7) F20 Pompa wody, Zwór dawkowania paliwa, Pompa wysokociśnieniowa (czy te elementy
                    występują w Octavii z silnikiem benzynowym 1,6MPI?)
                    8) F21 Pompa próżniowa (jw.)
                    9) F23 oraz F27 Pompa napowietrzania spalin (jw.)

                    I jeszcze skrzynka z bezpiecznikami w kabinie:
                    1) Nr 13 Przyłącze diagnostyczne (czy chodzi o OBDII?)
                    2) Nr 29 Grzałka odpowietrzania skrzyni korbowej (czy występuje w Skodzie jw.?)
                    3) Nr 31 Pompa podciśnieniowa (jw.)

                    Będę wdzięczny za opisy, pozdrawiam.

                    Komentarz


                    • #11
                      I tak dobrze że w instrukcji jest wogóle rozpiska bezpieczników, bo ostatnio się przekonałem że w moim slużbowym Caddy takiej rozpiski nie ma !
                      2) zapewne w zależności od typu pompy ABS występuje lub nie
                      3) sterownik silnika posiada kilka obwódów zasilanych poprzez niezależne bezpieczniki, przekaźnik główny zasila elementy silnika np. cewki,elektrozawory, czujniki...
                      4) jw
                      5) tzw CAN
                      6) w opcji
                      7) raczej nie
                      8) w opcji z automatyczną skrzynią biegów
                      9) występuje w 1.6

                      1)Tak
                      2) występuje w 1,6, dodatkowo w mojej zasilana jest z tego bezpiecznika centralka LPG


                      Czeski Knedliczek z Meksykańską Papryczką Chili
                      CBTA 2.5 MPI 170 KM, KPF 5S Man.

                      Komentarz


                      • #12
                        Bardzo dziękuję za pomoc, pozdrawiam.

                        P.S. Czy tu można dodać podziękowania za pomoc, takie "forumowe"?
                        Ostatnio edytowany przez Dolce; 45225.

                        Komentarz

                        POWRÓT NA GÓRĘ
                        Pracuję...
                        X