Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Korekty paliwowe PB

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Korekty paliwowe PB

    Mam założona od początku instalację lpg LR przebieg 84000 auto wyjechało z salonu już na gazie , kupiłem kabelek vcds i chciałbym ja od początku skalibrowac i tu chciałem się zapytać znających temat jak , krok po kroku usunąć korekty długie i krótkie ecu benzyny zeby zrobić je na nowo . Wiem że to się robi w blokach pomiarowych silnika ale nie chciał bym czegoś popieprzyć a szukałem na forum i nie do konca rozumiem. Dzięki z góry za wszystkie odpowiedzi.

  • #2
    Kolego korekt chyba nie da się usunąć, krótkie zmieniają się na bieżąco a długie to jakaś średnia.

    ...Moje Cappuccino MPi...

    jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
    sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Silnik nie pracuje, zapłon włączony. VCDS - silnik - adaptacje - z listy rozwijalnej wybieramy "reset lerned values" - save. Wychodzimy z vcds, wyłączamy zapłon.
      OIIT BSE LPG, Rapid SB CJZC LPG

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez chrisol Zobacz wpis
        Silnik nie pracuje, zapłon włączony. VCDS - silnik - adaptacje - z listy rozwijalnej wybieramy "reset lerned values" - save. Wychodzimy z vcds, wyłączamy zapłon.
        To jest tylko reset dla korekt czy ta czynność resetuje coś więcej? rozumiem ze po tym wystarczy jazda przez jakiś czas na benzynce zeby zrobić korekty na nowo nic wiecej nie trzeba adoptować?

        Komentarz


        • #5
          To jest reset wszystkich wyuczonych parametrów łącznie z adaptacją przepustnicy. Sterownik potrzebuje później 100 - 200 km do ustabilizowania nowych korekt.
          OIIT BSE LPG, Rapid SB CJZC LPG

          Komentarz


          • #6
            A to nie wiedziałem że tak można

            ...Moje Cappuccino MPi...

            jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
            sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez chrisol Zobacz wpis
              To jest reset wszystkich wyuczonych parametrów łącznie z adaptacją przepustnicy. Sterownik potrzebuje później 100 - 200 km do ustabilizowania nowych korekt.
              ale trzeba wykonać adaptację vcds czy wystarczy po tym restarcie sama jazda

              Komentarz


              • #8
                Zamieszczone przez *specu* Zobacz wpis
                chciałbym ja od początku skalibrowac
                Pytanie:
                CO jest z autem nie tak że chcesz kasować korekty i ustawiać wszystko od nowa??

                Tez ma auto z fabrycznym gazem, korekty mam ok a Medów od tygodnia brak pod maską.

                ...Moje Cappuccino MPi...

                jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz


                • #9
                  Kupiłem niedawno przewód Lpg oraz Vcds i postanowiłem zabrać się za instalacje po swojemu bo ustawienia które wgrywało ASO nadają się do d...y ale najpierw muszę doprowadzić ecu benzyny do porządku . Auto od nowości jeździ w większości na LPG i trochę się tu namieszało przy przebiegu 84000, zresetuje kompa zrobię trochę przebiegu na benzynie i zobaczę co tu jest grane.

                  Komentarz


                  • #10
                    W większości VAGów (czytaj sterowniki które mają korekty w grupie 032 i 033, w starszych też to działa,ale w najstarszych już chyba nie) do resetu korekt LTFT wystarczy usunać błedy, nawet jesli ich nie ma. W grupie 032 powinny sie pojawić wtedy zera. Żeby auto ustawiło się na Pb potrzeba w zlaeżnosci od tego jak jeździsz 30-50km na Pb. Generalnie taki sam efekt (resetu i ustawienia do benzyny) po przejechaniu więcej niż te 50km na Pb, powiedzmy z 80 powinno styknąć. Inna rzecz że do ustawienia LPG wcale nie są potrzebne te resety.
                    Korzystając z kasowania kodów nie będzie takich rzeczy jak ponowna adaptacja przepustnicy itp.

                    Zamieszczone przez Przemek_i Zobacz wpis
                    Kolego korekt chyba nie da się usunąć, krótkie zmieniają się na bieżąco a długie to jakaś średnia.
                    nie tak, krótkie są krótkimi ich sie nie resetuje, przy normlanej jeździe bedą oscylować wokół 0. A długie w VAGu są dwie, do wolmnych osobna i do srednich obciążeń druga. Nie są one średnią. Są posrednio ze sobą związane, ale w uproszczeniu, mają takie wartości ażeby ta krótka w grupie 033 była bliska 0.
                    Więcej info tutaj:
                    Fuel Trim Info - Ross-Tech Wiki
                    Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

                    Komentarz


                    • #11
                      Dzięki za ten link.
                      Wreszcie wiem o co w tym chodzi.

                      ...Moje Cappuccino MPi...

                      jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
                      sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
                      wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                      Komentarz


                      • #12
                        nie chce zakładać nowego tematu mam jeszcze pytanie odnośnie wartości wtryskiwaczy benzyny jakie powinny być napięcia i co jeszcze można sprawdzić zeby się dowiedzieć o ich stanie i w których blokach . I czy powinny być jednakowe na wszystkich ?

                        Komentarz


                        • #13
                          O kurde... co do napiecia, nie kojarze takich rzeczy w serwisówkach, ale gdzieś mi się o uszy obiło sprawzdenie prądu dochodzacego do wtyczki... trzeba by poszukać.
                          Co do bloków w benzynce... nie da się tego sprawdzić. Są bloki które teoretycznie mogą na coś wskazywać ale to nawet 50% szans nie jest.

                          Komentarz


                          • #14
                            jest możliwość podejrzenia napięcia na wtryskach u mnie jest jak dobrze pamiętam 1cylinder 0,5200V , drugi 0,6000V, trzeci 0,4200V, czwarty 0,4200V wartości zmieniają się podczas pracy wtrysków ale jak widać nie są jednakowe, i nie wiem czy to jest dobrze. Auto miało parę dni temu reset kompa do stanu fabrycznego na czas obecny od resetu na benzynie średnie spalanie według wskazań na wyświetlaczu miasto 10.5-11 l/100km krótkie odcinki 4-5 kilometrów , cykl mieszany około 7-8 większość po mieście, korekty długie bez obciążenia 0 % na obciążeniu 0%, krótkie oscylują w granicy zera czyli tutaj jest idealnie według tego co było wcześniej, tylko te wtryski mnie zaciekawiły.

                            Komentarz


                            • #15
                              Podaj w której grupie bo podejrzewam że to co podałeś to napiecie z czujnika spalania stukowego.

                              Komentarz


                              • #16
                                grupa 26

                                Komentarz


                                • #17
                                  tak jak myślałe, to nie jest napiecie wtryskiwaczy, tylko czujnika spalania stukowego. Łap:
                                  Link

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Ok. dzięki . Czyli tutaj niema u mnie nic niepokojącego, pomimo że są różne napięcia na cylindrach ? dodam ze swiece mają nalatame 60tys.
                                    Ostatnio edytowany przez *specu*; 27515.

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Te napięcia w grupie 026 nie wiele mówią, znaczy nie znam osoby która umie je interpretować. Interpretuje je ECU i w grupie 020 już można coś podejrzeć. Teoretycznie powinny być tam same 0 podczas jazdy. Sam VW w grupie 020 dopuszcza duże odchyłki bodajże nawet 12 (zależnie od silnika). Ale tak profilaktoczno-dbająco przyjmuje się że do 3 zazwyczaj można olać. Powyżej to najczęściej kiepski zapłon czy mieszanka. Wartości na cylindrach powinny być zbliżone. Jak jeden odstaje, no to coś z nim nie tak.

                                      Komentarz

                                      POWRÓT NA GÓRĘ
                                      Pracuję...
                                      X