Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Wypadanie zapłonu 2 i 4 cylinder 1.6 MPI + LPG

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Wypadanie zapłonu 2 i 4 cylinder 1.6 MPI + LPG

    Witam,
    przeczytałem już chyba wszystkie tematy związane z wypadaniem zapłonu i nie mogę żadnego odnieść do mojego przypadku
    Co jakiś czas w komputerze pojawiają się poniższe błędy:

    VCDS-Lite Version: Release 1.2
    Saturday, 17 March 2018, 12:19:22:0
    Control Module Part Number: 06A 906 033 NT
    Component and/or Version: BSE S71 1.6 2V 8459
    Software Coding: 0044071
    Work Shop Code: WSC 73430
    VCID: 7E8F7DFB69EF
    3 Faults Found:
    16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
    P0304 - 000 - - - Intermittent
    16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
    P0302 - 000 - - - Intermittent
    16684 - Random/Multiple Cylinder Misfire Detected
    P0300 - 000 - - - Intermittent

    Posiedziałem trochę na weekendzie z podpiętym komputerem i zauważyłem takie ciekawostki:
    Na LPG wypada zapłon tylko na cylindrze 2, na PB zapłon wypada tylko na cylindrze 4.
    W listopadzie wymienione świece, w lutym przewody i cewka, w marcu dokładna kontrola LPG (instalacja Landirenzo, wtryski nie leją, sterownik ok, filtry wymienione).
    Co ciekawe zapłon wypada tylko przy niskich obrotach na biegu jałowym, po włączeniu chociażby klimatyzacji obroty wzrastają i wypadanie zapłonu ustaje.
    Z odczuć subiektywnych wychodzi, że na wolnych obrotach pomimo wypadania zapłonu silnik pracuje równo, natomiast po włączeniu klimatyzacji jest gorzej - wiem te silniki nigdy idealnie równo nie pracują
    Poszukiwanie dziury w całym zaczęło się jeszcze w zimie, gdy podczas mrozów miałem problem z odpaleniem auta - odpalało dopiero po 3 próbie.

    Czy miał ktoś podobne objawy?
    Jest się czym przejmować?

  • #2
    Kolego też mam ten silnik z fabryczną instalacją gazową.
    Zrób zdjęcie wtryskiwaczy LPG tak żeby było widać literki na nich oraz literki na wtyczkach i wstaw tu w wątku.
    A tak poza tym jesteś z Rzeszowa, możemy się gdzieś spotkać w wolnej chwili to może coś wymyślimy.

    Napisz na prv jakiś kontakt
    Ostatnio edytowany przez Przemek_i; [ARG:4 UNDEFINED].

    ...Moje Cappuccino MPi...

    wcześniej O1 1.6 MPI AKL + LPG
    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

    Komentarz


    • #3
      Zamień miejscami wtryski gazu i zrób ponownie skan. Jeśli wyjdzie wypadanie na innych cylindrach to wtryski do zmiany. Może wtryski są brudne, sklejone, bo w gazie duzo syfu.
      Garbus jest zawsze uśmiechnięty

      Komentarz


      • #4
        Mogą też być wtyczki źle zapięte - bo i takie historie się zdarzały.

        ...Moje Cappuccino MPi...

        wcześniej O1 1.6 MPI AKL + LPG
        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Nurek Zobacz posta
          Zamień miejscami wtryski gazu i zrób ponownie skan. Jeśli wyjdzie wypadanie na innych cylindrach to wtryski do zmiany. Może wtryski są brudne, sklejone, bo w gazie duzo syfu.
          Wtryski były sprawdzane i niby czyste, a filtr fazy ciekłej był praktycznie idealnie czysty.

          A tu jeszcze logi z soboty:
          Adres 01: Silnik Plik etykiet: 06A-906-033-BGU.lbl
          Oznaczenie elementu: 06A 906 033 NT HW: 06A 906 033 MP
          Komponent i/lub wersja: BSE S71 1.6 2V 8459
          Kodowanie: 0044071
          Kod serwisu: WSC 73430 790 00097
          VCID: 7EF2C66429F774B19B-802A
          3 - ilość znalezionych błędów. Oto one:

          16688 - Cylinder 4
          P0304 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - Sporadyczny
          Ramka zamrożona:
          Obroty silnika: 800 /min
          Ilość powietrza/Obr.: 103.6 mg/suw
          Temperatura: 85.5*C
          Lambda: -3.1 %
          0
          (bez jednostek): 0.0

          16686 - Cylinder 2
          P0302 - 000 - rozpoznane wypadanie zapłonów - Sporadyczny
          Ramka zamrożona:

          16684 - Rozpoznano wypadanie zapłonów w jednym/wielu cylindrach
          P0300 - 000 - - Sporadyczny
          Ramka zamrożona:
          Obroty silnika: 800 /min
          Ilość powietrza/Obr.: 103.6 mg/suw
          (bez jednostek): 0.0
          (bez jednostek): 0.0
          Wspł.Lambda: 1.016
          Uch.przepust.: 2.8*


          Kody gotowości: 0010 0001
          Załączone pliki
          Ostatnio edytowany przez dominrulez; [ARG:4 UNDEFINED].

          Komentarz


          • #6
            Zerknę wieczorem u siebie i dam CI znać.

            ...Moje Cappuccino MPi...

            wcześniej O1 1.6 MPI AKL + LPG
            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

            Komentarz


            • #7
              Dzisiaj jak już podstawiłem autko na zmianę opon to rzuciłem temat czyszczenia przepustnicy i sprawdzenia świec. Co ciekawe jedna świeca miała pękniętą ceramikę , wymieniona w ramach gwarancji. Będę musiał sprawdzić czy coś to zmieniło. Silnik jak dla mnie pracuje lepiej. Może to tylko złudzenie Zobaczymy.

              Komentarz


              • #8
                No przez pęknięta ceramike mogła mieć przebicie i wypadały zapłony bo "iskra uciekała". Mam nadzieję że sprawdzili wszystkie i wymienili CI wszystkie?
                Sprawdzaj i daj znaka

                mam identycznie podpięte wtyczki.

                Trzymam kciuki.
                Ostatnio edytowany przez Przemek_i; [ARG:4 UNDEFINED].

                ...Moje Cappuccino MPi...

                wcześniej O1 1.6 MPI AKL + LPG
                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                Komentarz


                • #9
                  Sprawdzili wszystkie. Pozostałe rzekomo ok. Coś się chyba NGK popsuło

                  Komentarz


                  • #10
                    Ważne że pacjent ożył

                    ...Moje Cappuccino MPi...

                    wcześniej O1 1.6 MPI AKL + LPG
                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                    Komentarz


                    • #11
                      Po dzisiejszej przejażdżce do pracy stwierdzam: silnik pracuje lepiej ale nadal wypadają zapłony na 2 i 4 cylindrze na LPG (na PB sprawdzę w drodze powrotnej), VCDS pokazuje ich mniej i rzadziej niż do tej pory. Może faktycznie wtryski?

                      Komentarz


                      • #12
                        A może po prostu kable??
                        Zj....na świeca zniszczyła przewody a może i cewkę?

                        Ile mają wtryski LPG nalatane??

                        ...Moje Cappuccino MPi...

                        wcześniej O1 1.6 MPI AKL + LPG
                        wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                        Komentarz


                        • #13
                          Kable i cewka wymienione końcem marca, to chyba by ich tak szybko nie uwaliło? Wtryski jakies 70-80 tyś.

                          Komentarz


                          • #14
                            Kurde mało trochę ale były i przypadki że po 40 000 padły. Moje 165 000 i działały.

                            Zamień je miejscami w listwie i zobaczysz

                            ...Moje Cappuccino MPi...

                            wcześniej O1 1.6 MPI AKL + LPG
                            wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                            Komentarz


                            • #15
                              Przez weekend nie było czasu przekazać spostrzeżeń
                              W piątek zamieniłem wtryski gazu 1 z 2 i co zauważyłem: na PB wypada od czasu do czasu tylko 4 cylinder (licznik pokazuje 1 wypadnięcie zapłonu nie za często) może i ta świeca jakaś wadliwa jednak, natomiast na LPG jakaś masakra: na 1 cylindrze zaczęły wypadać zapłony (licznik pokazuje nawet 10) na 2 cylindrze także wypadają (licznik pokazuje 8). Jak dobrze depnę na pedał gazu to auto zaczyna szarpać.
                              Jak to jest że przed zamianą na 1 cylindrze jest ok?
                              Chyba nie ma się co zastanawiać tylko wymienić całą listwę wtryskową?
                              W sumie zrobiłbym to sam tylko po wymianie pewnie trzeba będzie przeprowadzić kalibrację?
                              Jak nie samodzielnie to może polecacie jakiś warsztat LPG? Na sprawdzeniu byłem w MS GAZ na ul. Robotniczej ale chyba trzeba poszukać jakiegoś innego skoro gość nie za bardzo ogarnął temat?

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez dominrulez Zobacz posta
                                MS GAZ
                                Marcin to mój znajomy i ogarnia temat spoko - tak uważam. Wymień całą listwę MED na polską AC-W02 za 230 pln i po problemie. Ja to sam przekładałem a stroiłem wirtualnie z kolega z Mielca.
                                Jak się zdecydujesz to pisz na prv.

                                Świece to ja bym wymienił wszystkie na Twoim miejscu. A jak były zje..ne to mogły napsuć i kable i cewkę.

                                ...Moje Cappuccino MPi...

                                wcześniej O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                Komentarz


                                • #17
                                  Części zamówione, na długim weekendzie przeszczep na AC W02.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Co zamówiłeś?

                                    A chcesz ten trójniczek pod map sensor bosch i filtr rotacyjny?

                                    ...Moje Cappuccino MPi...

                                    wcześniej O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                    wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Filtr i trójnik biorę jak najbardziej
                                      A resztę gratów dzisiaj pewnie będę miał.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Dzisiaj zacząłem przygotowania do przeszczepu. Dysze rozwiercone do 2,5 mm, przygotowane mocowanie filtra rotacyjnego. Na więcej nie pozwolił synek Jutro święto pracy to może uda się podziałać.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Trzymam kciuki oby operacja się udała i pacjent przeżył

                                          ...Moje Cappuccino MPi...

                                          wcześniej O1 1.6 MPI AKL + LPG
                                          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

                                          Komentarz

                                          Pracuję...
                                          X