Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Ciężkie opalanie silnika po myciu 1.9tdi BXE

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Ciężkie opalanie silnika po myciu 1.9tdi BXE

    Pacjent: Octavia II 1.9tdi BXE 2006
    Jakieś dwa tygodnie temu, w związku z tym, że leciał mi olej spod pokrywy, postanowiłem umyć silnik myjką ciśnieniową.

    Oczywiście widziałem, że to tylko chwile, ale tam…
    Popryskałem wszystko Akrą poczekałem chwilę, zasłoniłem alternator i umyłem to co widać od frontu.
    Po myciu samochód odpalił ok. Ale już wieczorem zaczęło się to co widać na filmie.
    Byłem u mechanika, ale on odesłał mnie do elektryka.
    Kilka złączy, które są łatwo dostępne, rozłączyłem popsikałem contact cleanerem i zostawiłem na noc. Żadnej różnicy.
    Jakieś pomysły ? Co mogę sprawdzić VCDS’em ?

  • #2
    Duża wtyczka przy głowicy okrągła od pompowtrysków, sprawdzałeś?
    Była Octavia II, jest Ford S-Max 2.0TDCi Titanium

    Komentarz


    • #3
      Złącze czujnika położenia wałka rozrządu sprawdzałeś?

      ps. jakiej firmy uszczelkę założyłeś?
      Antyfotoradar Valentine1
      Harry II Classic+Sirio ML145

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez dieselinside1900 Zobacz wpis
        Duża wtyczka przy głowicy okrągła od pompowtrysków, sprawdzałeś?
        tak, tą wtyczkę czyściłem dwa razy

        Zamieszczone przez vaz Zobacz wpis
        Złącze czujnika położenia wałka rozrządu sprawdzałeś?

        ps. jakiej firmy uszczelkę założyłeś?
        To jest te złącze na widoczne na środku silnika, zaraz za filtrem oleju ?
        Czyściłem je, miałem spory kłopot, że połączyć gniazdo z wtyczką, ale poszło.

        Nie sprawdzałem czujnika położenia wału korbowego, tylko tam jest słaby dostęp ;/

        Uszczelkę założyłem firmy febi, kupiona już dawno temu, bez większego wnikania.
        Na razie przejechane jakieś 200km i zupełnie sucho.

        Komentarz


        • #5
          Tak, to jest to złącze
          Antyfotoradar Valentine1
          Harry II Classic+Sirio ML145

          Komentarz


          • #6
            ciąg dalszy ...
            Przejrzałem błędy na vcds i zmienił się błąd czujnika położenia wałka rozrządu,
            Wcześniej (50 kkm temu) sporadycznie wywalało błąd: Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal,
            ale teraz jest już to błąd 012295 - Camshaft Position Sensor (G40) - No signal

            Chciałbym sam zdiagnozować, czy to wina czujnika, czy szlak trafił wiązkę.

            Napotkałem ciekawy filmik: . Autor w 36:42 pokazuje miejsce przetartej wiązki.

            Domyślam się, że jeżeli u mnie wiązka przetarła, to pewnie w podobnym miejscu. Z kolei pomyślałem, że może łatwiej jest dostać się do sterownika silnika i sprawdzić multimetrem czy kable są ok.
            Ale:
            1. W Elsie instrukcja wymontowania sterownika wygląda tak:
            – Wymontować ścianę grodziową kanału spływu wody -strzałki-.
            – Wymontować wycieraczki → Układ elektryczny → Gr.napraw92.
            W samochodach z osłoną ochronną
            Piłą do blach nadwozia -1- naciąć szczelinę na końcówkę śrubokrętu w główkach śrub zrywanych -2-.
            – Wykręcić śruby.
            O co chodzi z tą piłą, czy nie ma tak prostszego dostępu ?

            2.. Czy tylko na podstawie tego, że samochód odpala ciężko, ale jednak, można zaryzykować stwierdzenie, że wina leży jednak po stronie samego czujnika. (ps . planuje zakupuj czujnika firmy FEBI)


            Tutaj autor sprawdza, wiązkę, pytanie czy w O2, wszystko jest tak samo.
            Ostatnio edytowany przez crazywarrior69; 30385.

            Komentarz

            POWRÓT NA GÓRĘ
            Pracuję...
            X