Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Kontrolka spalonej żarówki - Trzecie światło stop wypalone 4 diody

Zwiń
X
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Kontrolka spalonej żarówki - Trzecie światło stop wypalone 4 diody

    Mam Octavię II TOUR LIFTBACK (przedlift 2012).
    Wyświetliła mi się kontrolka spalonej żarówki.
    Obszedłem auto i jedyna podejrzana lampa to Dodatkowy/trzeci STOP gdzie nie palą się 4 diody.
    Teraz pytanie czy rzeczywiście 4 spalone diody z kilkunastu/dwudziestu kilku powodują zapalenie się kontrolki?
    Podłączając do komputera jest informacja z której lampy jest błąd?

    Czy jakiś ogarnięty elektornik może te diody wylutować i wlutować na nowo.
    Próbowałem nawet znaleźć taką lampę w sklepach internetowych/allegro i lipa.
    Wszędzie tylko lampa do KOMBI...
    Ostatnio edytowany przez mils83; [ARG:4 UNDEFINED].

  • #2
    Po podłączeniu do vcdsa będziesz miał informację, z którą żarówką jest problem. Nie sądzę żeby to był trzeci stop odpowiedzialny za ten błąd. Sprawdzałeś oświetlenie tablicy rejestracyjnej?

    Komentarz


    • #3
      Tak, palą się obie lampki podświetlanie rejestracji.

      Komentarz


      • #4
        Trzecie światło z tego co pamiętam nie generuje błędu. Te diody spokojnie przelutujesz, a może być tak że ścieżki nie mają przejścia. Faktycznie ciężko znaleźć nowe te światło, ale w aso powinni mieć. Jest szansa że pasuje sama wkładka z diodami z wersji kombi.
        odnośnie błędu, komputer po uruchomieniu diagnozuje sprawność wszystkich świateł, kierunki, przeciwmgielne, dlugie itp. Może o czymś zapomniałeś.
        Najlepiej by było się podpiąć i komp pokaże.

        Komentarz


        • #5
          Dzięki, podjadę do swojego mechanika, który ma odpowiedni sprzęt do diagnozy. Na przeglądzie mogą mi się dowalić do tych nieświecących diod w trzecim STOPie?
          Ostatnio edytowany przez mils83; [ARG:4 UNDEFINED].

          Komentarz


          • #6
            Miałem podobny przypadek w swojej Octavii. Okazało się że jedna pozycja mimo że świeciła generowała błąd. Sprawdź najpierw wszystkie żarówki w jakim są stanie. Nie koniecznie musi być spalona wystarczy że będzie nad palona

            Komentarz


            • #7
              U mnie też co jakiś czas wywalało błąd spalonej żarówki, maxidot podpowiadał tylny lewy kierunek, który działał.
              Wymieniłem żarówkę, przeczyściłem styki i jest ok. Błąd również był widoczny przy odczycie z VCDS a żarówka migała normalnie.
              RS 190 km / 436 Nm
              CanAm Outlander 1000 XT-P
              Turystyczne wyprawy quadowe
              www.atvmoto.pl

              Komentarz


              • #8
                w tej lampie gniją/zielenieją całe ścieżki, nie wiem czy jest sens coś lutować
                jak jest czas, chęci, umiejętności i materiały można się pokusić, ale nie warto IMHO
                ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                ->O2FL DSG Elegance+
                ->była O2 BKC+ARL 4x4 6 lat i O1 ASV 7 lat

                Komentarz


                • #9
                  wywala też błąd jak wnet żarówka się spali mniejsze napięcie daję i wnet padnie
                  Dawid
                  czarna 2018 skoda octavia 3FL

                  Komentarz


                  • #10
                    Opukałem lampy i błąd zniknął. Nie miałem czasu na bawienie się z każdą żarówką i na razie pomogło.
                    Widocznie coś nie styka.

                    Komentarz


                    • #11
                      Zepsute diody w 3 stopie mogą generować błąd. Ale błąd wywala po przepaleniu się kilku diod równocześnie (nie wiem ile może byś spalonych bez generowania błędu)
                      Sprawdzone w OII FL kombi (musiałem rozbierać klapę i wymieniać)

                      Komentarz


                      • #12
                        Jednak problem znów się pojawił po krótkim czasie.

                        Czy jest mi ktoś w stanie napisać w którym bloku w VCDS będzie widać z jaką żarówką/lampą jest problem?
                        djhering? krzynol ? oolsztyniak?

                        Niestety znajomy mechanik bardziej ogarnia mechanikę niż elektrykę/elektronikę.


                        EDYCJA:

                        Dobrze mi się wydaje, że będzie to w sekcji 09- Cent. Elect. i dalej 02- Fault Codes?
                        Ostatnio edytowany przez mils83; [ARG:4 UNDEFINED].

                        Komentarz


                        • #13
                          Wcisnij w VCDS autoscan i dostaniesz info która żarówka jest przepalona.

                          Komentarz


                          • #14
                            Wkurzyłem się wczoraj i zacząłem wymieniać wszystkie żarówki po kolei jak leci.
                            Okazało się po wymianie dziesięciu, że jest to lewy tylny postój

                            Komentarz


                            • #15
                              żeby nie zakładać nowego tematu: - wyrzuca mi że przednia prawa żarówka uszkodzona ( od drogowych). Żarówka po podpięciu do aku świeci.
                              Czy po wymontowaniu żarówki i wpięciu miernika i załączeniu drogowych powinienem mieć 12V na mirniku, czy sterownik zobaczy inną rezystancję i nie poda napięcia na żarówkę.
                              Pytam bo nie wiem jak sterownik w O2 sprawdza, załącza żarówki czy inne kontrolowane odbiorniki.

                              Komentarz

                              Pracuję...
                              X