Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Napięcie ładowania akumulatora - sprzeczne informacje

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Napięcie ładowania akumulatora - sprzeczne informacje

    Cześć!

    Kupiłem nowy akumulator Yuasa 52AH 480A do Skody Octavii 2FL (2010), 1.4 TSI - i teraz tak, sprzedawca pomierzył ładowanie akumulatora i odmówił podbicia gwarancji (ewentualnie, że podbije ale z adnotacją, że jest za małe ładowanie). Może ktoś się wypowiedzieć, czy ładowanie akumulatora na poziomie 13.5V przy włączonych światłach mijania i klimie jest okej?

    Byłem u 3 mechaników - każdy z nich mówił, że ładowanie jest w porządku.

    Ja też trochę forów przeszukałem, i nie wiem już komu wierzyć - zwłaszcza, że o ile wiem, VAGi mają dość zmyślne sterowanie zapotrzebowaniem na energię - i po prostu, być możę komputer uznaje, że 13.5V wystarczy. Kij już z podbijaniem gwarancji, bardziej chcę wiedzieć czy mam szukać innych mechaników i dokonać napraw, czy po prostu uznać, że sprzedawca niedokońca się zna (2 różne osoby z tego sklepu mówiły, że jest za nisko).

    Z góry dzięki za odpowiedź!

  • #2
    Za małe napięcie podaje regulator (przyczyna może być również inna- do sprawdzenia przez kumatego mechanika tych 3 raczej działało w swoim interesie :E) , powinno być minimalnie 13,8V. Musisz ogarnąć temat ponieważ aku może mieć krótszy żywot.

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez samtech84 Zobacz wpis
      tych 3 raczej działało w swoim interesie :E).
      Dla mnie to trochę niepojęte, bo mogliby spokojnie cały alternator wymienić/zregenerować i skasować kasę. A żaden się do roboty nie garnął, pomimo wygłaszanych wątpliwości co do poziomu ładowania.

      Czyli trzeba znaleźć kumatego - poleca ktoś jakiś namiar w KRK na takowego?
      W tej Octavii alternator i regulator jest razem w jednej puszce, czy rozdzielone?



      Komentarz


      • #4
        Regulator jest razem z alternatorem. Na początek trzebaby było sprawdzić instalację np. czy przewody masowe i prąwowe są OK.

        Komentarz


        • #5
          Sprawdź alternator/regulator napięcia. Miałem podobnie. Założyłem inny aku i zaczęły się prawie palić przewody od bezpieczników.
          Oddałem do regeneracji alternator i napięcie ładowania mam 14,0 - 14,4 w zależności ile odbiorników mam włączonych a starty aku właśnie został unicestwiony przez regulator napięcia.
          Od razu wymienili mi łożyska w alternatorze i jest ok.

          Powodzenia - ale jak piszą - ogarnięty mechanik to podstawa.

          ...Moje Cappuccino MPi...

          jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
          sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
          wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

          Komentarz


          • #6
            OK, dam znać jak coś wyniknie. Dzięki za odpowiedzi!

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez psk Zobacz wpis
              OK, dam znać jak coś wyniknie. Dzięki za odpowiedzi!
              powodzenia w szybkim i sprawnym ogarnięciu tematu

              ...Moje Cappuccino MPi...

              jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
              sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
              wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"

              Komentarz


              • #8
                Dzięki! Dam znać co z tego wyszło - trochę to potrwa, bo nie nadałem temu priorytetu (co jakiś czas kontroluję napięcie akumulatora bez ładowania).

                Komentarz


                • #9
                  Sprawdź mase i plus - u mnie jaja były i po wymianie regulatora nadal napięcie ładowania było niskie. Dołożenie dodatkowego plusa od razu podniosło ładowanie o kilka dziesiątych.

                  Ogólnie VAG tak ma, że jak aku się troche podładuje to napięcie ładowania się obniża.
                  Moje 1.6 MPI BSE

                  Komentarz


                  • #10
                    Napięcie ładowania akumulatora mierzy się przy włączonych odbiornikach prądu (światła, ac, ogrzewanie szyby tylnej itd) i przy obrotach około 2000 rpm między masą samochodu i + alternatora. Nie powinno być niższe niż 13,9V. Pomiar przy obrotach biegu jałowego będzie niemiarodajny,
                    Z drugiej strony włączone światła mijania i klima a napięcie 13,5V to mało.
                    Antyfotoradar Valentine1
                    Harry II Classic+Sirio ML145

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez naver Zobacz wpis
                      Sprawdź mase i plus - u mnie jaja były i po wymianie regulatora nadal napięcie ładowania było niskie. Dołożenie dodatkowego plusa od razu podniosło ładowanie o kilka dziesiątych
                      Co to znaczy dołożenie dodatkowego plusa? Z alternatora? Czy z zacisku aku do czegoś tam gdzie ten pierwszy idzie? Może ten Twój kabel od plusa już był skorodowany i miał straty?

                      Zamieszczone przez naver Zobacz wpis
                      Ogólnie VAG tak ma, że jak aku się troche podładuje to napięcie ładowania się obniża
                      No zasadniczo, aku był nowy włożony i był raczej naładowany i pewnie nadal jest (nie jest to super wskaźnik naładowania, ale trzyma 12.4V po paru dniach stania i niewielkiego poboru w postaci alarmu).

                      Zamieszczone przez vaz Zobacz wpis
                      i przy obrotach około 2000 rpm między masą samochodu i + alternatora.
                      No to gość mierzył na zaciskach aku i na jałowym... Ba, drugi mój samochód Civic UFO, tam też kiedyś wymieniałem akumulator i gość też na jałowym mierzył i na zaciskach aku (zupełnie inny sklep). To już nie wiem - mierzyć na jałowym czy nie?

                      Zamieszczone przez vaz Zobacz wpis
                      Z drugiej strony włączone światła mijania i klima a napięcie 13,5V to mało.
                      nawet na jałowym? :/ To może inaczej - ile minimalnie powinno być?

                      Wiecie, chciałbym wiedzieć czy mam zawracać kolejnym mechanikom d. że mi się wydaje, że jest kiepskie ładowanie i mają coś czynić, a oni będą patrzeć jak na wariata, który szuka dziury w całym

                      Komentarz


                      • #12
                        Jest troche słabo. U mnie też tak szukałem zrobiłem alternator była znikoma poprawa. Dopiero nowy kabel od alternatora do plusa zrobił robotę. Ale te auta gubią też masę więc sprawdź jedno i drugie.
                        Moje 1.6 MPI BSE

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez psk Zobacz wpis
                          nawet na jałowym? :/ To może inaczej - ile minimalnie powinno być?
                          Można przyjąć, że napięcie ładowania w zakresie 13.9-14.5v jest wzorowe.
                          Choć wiadomo, na jałowych altek przy dużym obciążeniu (szyby, światła, dmuchawa itp.) nie będzie w stanie wyrobić.

                          Dodatkowy przewód 25mm2 jak najbardziej, warto dołożyć. Podobnie dołożenie przewodów masowych na budę i silnik.
                          Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
                          FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez naver Zobacz wpis
                            Jest troche słabo. U mnie też tak szukałem zrobiłem alternator była znikoma poprawa. Dopiero nowy kabel od alternatora do plusa zrobił robotę. Ale te auta gubią też masę więc sprawdź jedno i drugie.
                            Dlatego trzeba sprawdzić napięcie na plusie alternatora i masie a następnie porównać z napięciem na elektrodach akumulatora
                            Antyfotoradar Valentine1
                            Harry II Classic+Sirio ML145

                            Komentarz


                            • #15
                              Okej, jak sprawdzić napięcie na alternatorze? Patrzyłem w komorę, widzę alternator, ale nie widzę nic do czego mógłbym przyczepić krokodylka/pina z miernika - czy muszę odpiąć wtyczkę i wtedy komputer będzie rzucał błędami czy jak to się fachowo robi?

                              W moim UFO (1.8 benzyna) jak włączę mijania + klimę na maksa to też mi napięcie na aku schodzi nisko na jałowym, nawet do 13.2V - przy normalnej klimie jest 13.8-14V. Raczej nie dostrzegam problemów z niedoładowaniem aku, głównie jeżdżę po mieście na krótkich dystansach.

                              Komentarz

                              POWRÓT NA GÓRĘ
                              Pracuję...
                              X