Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Nie działa klimatyzacja - możliwe przyczyny?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Nie działa klimatyzacja - możliwe przyczyny?

    Witam wszystkich
    Skoda Octavia II 1.9 TDI 105 KM 2007 rok
    W Octavii nie działa klimatyzacja ale poprzedza ten fakt kilka prób zmiany tego stanu rzeczy. Po zakupie gdy stwierdziłem, że nie chodzi odstawiłem auto do magika, który w sumie tylko klimą się zajmuje. Na pierwszy ogień poszedł fakt braku czynnika i nieszczelności układu. Rurki zostały wymienione, układ jest szczelny a klima nabita. Doszedł do tego uszkodzony czujnik klimatyzacji, przy tych rurkach, wymieniony na nowy. Auto odebrałem od mechanika i powiedział, że wszystko jest ok i wygląda na to, że sprężarka do wymiany - chyba że po kilku dniach zacznie normalnie pracować. Żeby było ciekawiej sprężarka była wstawiona ok 4 lat temu nowa w serwisie Skody. Dodam jeszcze dwie kwestie, po włączeniu klimatyzacji nie słychać żadnej różnicy w pracy silnika i analogicznie w temperaturze wyrzucanego powietrza co jest dla mnie zastanawiające. Ponadto odkąd kupiłem samochód był problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej, ponieważ kiedyś się urwał i zaginął z kablem. Pomyślałem, że to może być przyczyną że w mojej opinii ta klimatyzacja po prostu się nie uruchamia, nie działał też obieg wewnętrzny itp. ale dzisiaj doszedłem gdzie ten kabel wyrwało i zamontowałem nowy czujnik - efekt taki, że temperaturę pokazuje właściwie, obieg wewnętrzny działa a z chłodzeniem bez zmian.

    Ma ktoś może jakieś sugestie gdzie szukać ewentualnie dalszej przyczyny? Czy skłaniać się do wymiany sprężarki po prostu?

    Będę wdzięczny za każdą sugestię...

  • #2
    Dodam jeszcze, że gdy czujnik temperatury zewnętrznej nie działał od razu startowały oba wentylatory na chłodnicy i chodziły cały czas a teraz jak czujnik pracuje nie włącza się żaden nawet po "włączeniu" klimatyzacji... Do 90 stopni mi się nie zagrzał ale podejrzewam, że wtedy załączy się chłodzenie dopiero.

    I klimatyzacja jest automatyczna bo zapomniałem wspomnieć.

    Komentarz


    • #3
      Bo pewnie to wentylatory masz właśnie popsute Ktoś kto miał taką awarię więcej Ci powie ale wersja z 2 wentylatorami miała z tym kłopoty.

      Komentarz


      • #4
        Skoro jak napisałem wyżej - przy odłączonym czujniku temperatury zewnętrznej oba wentylatory włączają się od razu i pracują to raczej chyba świadczy o tym, że działają a nie na odwrót...

        Komentarz


        • #5
          Witam,
          Czy rozwiązałeś swój problem z niedziałającą klimatyzacją? U mnie też nie działa klimatyzacja pomimo faktu iż załączam ją z panelu przyciskiem i świeci się dioda przy AC.

          Czytałem na forum że problemem może być właśnie niesprawny wentylator chłodnicy ponieważ o ile dobrze pamiętam przez niego idzie zasilanie sprężarki.
          Sprawdziłem u siebie po załączeniu silnika i włączeniu AC na wtyczce, która dochodzi do wentylatora na grubych (czerwony, brązowy) mam trochę ponad 14V. Wentylator (jeden, skoda octavia II FL kombi 2010 silnik BXE 1,9tdi 105 KM) nie startuje. Nie wiem do czego są pozostałe cienkie przewody w kostce przy wentylatorze tj. zielony i czarny. Po wyjęciu wentylatora i podaniu wprost z akumulatora na grube przewody wtyczki zasilania - plus na czerwony, minus na brązowy wentylator nie startuje. Po podaniu zasilania z akumulatora na grube przewody wentylatora w sposób odwrotny: plus na brązowy, minus na czerwony wentylator startuje ale kręci się w stronę przeciwną do kierunku oznaczonego na korpusie wiatraka, czyli źle ale wentylator sprawny.

          Podczas serwisu klimatyzacji przed sezonem w ubiegłym roku w skodzie czynnik w instalacji był. Jego ubytek wg serwisu naprawdę znikomy ale dla pewności poprosiłem o dobicie. Wydaje mi się że wtedy klimatyzacja działała, chciaż nigdy nie ustawiałem na bardzo zimno lub na maxa bo małe dzieci jeżdżą w samochodzie. W ubiegłym roku podczas wrześniowych wakacji w włoszech okazało się że klima nie działa.

          Dodam jeszcze że sprawdzałem autoskanem w VCDsie nie ma żadnych błędów dotyczących klimy, mało tego próbowałem odczytać co się pokazuje w blokach pomiarowych i kompletnie nic, bez jakichkolwiek wskazań. Obecnie ciśnienie w układzie nadal raczej właściwe ponieważ jak w ramach manuala nacisnę drutem iglicę zaworu serwisowego to wali mocno gejzer.

          Macie może pomysł co może być nie tak, ewentualnie co jeszcze sprawdzić i samemu zdiagnozować problem? Jak oddam samochód do chłodnika to boję się że będą to poszukiwania częściowo na macanego i wydatki w tyś.

          Komentarz


          • #6
            Witam,
            Panowie nikt nie jest w stanie coś podpowiedzieć w temacie j.w.?

            Mogę dopowiedzieć że udało mi się odczytać parametry dotyczące klimatyzacji spod przycisku "Pomiary rozszerzone" w VCDSie, tabelka z danymi poniżej. Przycisk "Bloki pomiarowe - 08" w VCDSie mam wygaszony i nie mogę z niego skorzystać.
            Napięcie zacisku 30 13,5 V
            Prędkość obrotowa silnika 900 /min
            Temperatura płynu chłodzącego 62 °C
            Prędkość pojazdu 0 km/h
            Ciśnienie środka chłodniczego 4,8 bar
            Tryb diagnozy Tryb diagnostyki VW
            Liczba nieplanowanych resetów sterownika 255
            Warunek wyłączenia sprężarki Sprężarka aktywna: nie występuje warunek wyłączenia
            Prąd sprężarki: wartość wymagana 0,82 A
            Prędkość obrotowa sprężarki 1100 /min
            Obciążenie sprężarki 1.2 Nm
            Sterowanie wentylatora chłodnicy: wartość rzeczywista 10 %
            Sterowanie wentylatora chłodnicy: wartość wymagana 0 %
            Zwiększenie prędkości obrotowej biegu jałowego nieaktywne
            Temperatura zewnętrzna 14.5 °C
            Temperatura zewnętrzna obliczona wewnętrznie 11.5 °C
            Temp.nawiewu na środku (tablica przyrz.: str.kierowcy) 18.0 °C
            Temperatura nawiewu przestrzeni na nogi 17.7 °C
            Temperatura za parownikiem 17.0 °C
            Temperatura wewnątrz 16.6 °C
            Status dmuchawy ON
            Sygnał przyciemnienia 0 %
            Wariant pojazdu Variant
            Klapa zamkniętego obiegu powietrza - wartość wymagana 0.0 %

            Komentarz


            • #7
              Sprawdź jeszcze odczyty czujnika temperatury klimy.

              [O2FL] Wymiana czujnika temperatury klimatyzacji układu paro - Octavia Club Polska

              Komentarz


              • #8
                Wszystkie odczyty temperatur jakich mogę dokonać są wskazane w powyższej tabeli.

                Komentarz

                POWRÓT NA GÓRĘ
                Pracuję...
                X