Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Błąd EPC w 1.6 MPI 102km 8V, + LPG BRC Sq32, 2009 r.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Błąd EPC w 1.6 MPI 102km 8V, + LPG BRC Sq32, 2009 r.

    Witam.
    Mam od dłuższego czasu (6 miesięcy) problem z kontrolką EPC - Electronic Power Control w silniku 1.6 MPI 102km 8V, + LPG BRC Sq32 auto z 2009(2008) r.
    Jak się włączy kontrolka EPC - silnik chodzi jak by w awarii tj ma obniżoną moc, powoli reaguje na pedął przysmieszenia, jeśli wogóle przyśpiesza to bardzo powoli i nie udaje się rozpędzić powyżej 60-80 km/h lub masakrastycznie długo to trwa. Norma - stan awarii to stan awarii.

    Ale do cholery dlaczego co mu się dzieje.

    Czytam błędy komputerem - tu linki do zdjęć: Touran Błędy Komputera - Google Photos

    Błędy to głównie
    1. 17579 - P1171 Czujnik kąta 2 dla zaworu ruchu przepustnicy G188 Nieprawidłowy sygnał
    2. 17973 - P1565 Jednostka sterująca zaworem przepustnicy J338 dolne zatrzymanie nie osiągnięte
    2. 17972 - P1565 Jednostka sterująca zaworem przepustnicy J338 dolna wartość przy podstawowych nastawach
    3. 17987 P1579 JEdnostka sterująca zaworem przepustnicy - J338 Adaptacja nie rozpoczęta (ps. próbowałem adaptować - wydaje się że przeszło adaptacje w każdym razie przeszło czy nie tak samo dobrze współpracuje)
    4. 17950 P1542 Czujnik kąta dla zaworu ruchu przepustnicy - G187 Nieprawidłowy sygnał
    5. 17549 P1141 Określenie obciążenia
    6. 16555 P0171 Bank1, System pomiaru paliwa system zbyt ubogi.

    Pomyślałem przepustnica sie skończyła. wyczyściłem zmontowałem po 1 dniu jeżdżenia to samo błędy EPC moc i dupa.

    No więc wymieniłem przepustnicę na nową zamiennik - za 400 polskich nowych złotych. Wsadziłem odpaliłem ruszyłem zadowolony i znów na drugi dzień EPC, ograniczenie mocy błędy.

    Z tym że ostatnio pojawiają się podobne ale też i inne błędy:
    1. 17976 - P1568 JEdnostka sterująca zaworem przepustnicy J338 Błąd mechaniczny ???
    2. 17972 - P1565 Jednostka sterująca zaworem przepustnicy J338 dolna wartość przy podstawowych nastawach
    3. 17579 - P1171 Czujnik kąta 2 dla zaworu ruchu przepustnicy G188 Nieprawidłowy sygnał.
    4. 17549 P1141 Określenie obciążenia
    5. 16555 P0171 Bank1, System pomiaru paliwa system zbyt ubogi.
    6. 17950 P1542 Czujnik kąta dla zaworu ruchu przepustnicy - G187 Nieprawidłowy sygnał

    Pomocy !!!! bo nie da się jeździć.

    Dziwne rzeczy których nie rozumiem:
    JAk włącyz się EPC - wystarczy wyłączyć zapłon i włączyć ponownie - błąd znika i albo za chwilę znów się pojawia albo już nie. Po serii takich wyłączeń jest z reguły spokój do ponownego odpalenia. Stąd długie trasy robi dobrze.

    Jeżeli nie kasuję błędów przez dłuższy czas to występują częściej i są bardziej uciążliwe bo np. zaczynają też falować obroty od 0 1500 i z powrotem... nie trzyma obrotów

    JEśli skasuje błędy to przez dłuższy czas nic się nie dzieje po czym od nowa jazda ....

    O co tu chodzi ..... jakieś pomysły ????
    Pzdr.

  • #2
    Ojciec kupił nową O2 i miał problem z EPC. Komp pokazał błąd potencjometru pedału gazu- ASO wymieniło. Błąd znowu się pokazał. ASO sprawdziło całą wiązkę do przepustnicy- nic nie znalało. Skończyło sie, że nie wiedzieli co to i SKODA kazała im wymienic całe ECU i spokój 5 lat Ale pociesze ojciec nie miał błędów jak ty I też działo się tak, że auto wchodzi w tryb serwisowy i jest bardzo leniwe. Wyłączysz silnik, odpalisz i działa

    Gdzieś czytałem, że lubi w O2 padać wiązka przepustnicy na odcinku ok 20-30cm. Kabel wygląda ładnie, ale syf itp zmienia opory i komputer szaleje i głupieje. Jak przepustnice zmieniłeś i dalej to samo- błędy zły sygnał itp to skierowałbym się na wiązkę. Wiązkę poprostu ucinali i dorabiali brakującą długość

    Komentarz


    • #3
      https://forums.vwvortex.com/showthre...t-(J338)-fixed
      https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2595762.html
      Ostatnio edytowany przez zwonko; 41249.

      Komentarz


      • #4
        Thnx, troszkę nie miałem chwili aby zajrzeć,
        Faktycznie zgodzę się ze smajler - myślę, żeby wyciąć przewody i dosztukować nowe, ale czy tak się robi ? Może lepiej kupić jeśli się da nową wiązkę ? lub używany ECU z przewodami.
        W tych linkach które podesłał zwonko jest kilka ciekawych wniosków, np:
        Problem udało się rozwiązać podłączając dodatkową 'lepszą' masę do pinu masy w przepustnicy.
        Reszta rad związanych z modyfikacją przepustnicy typu papierek ścierny i czyszczenie styków lub popychanie siłownika to raczej nie dla mnie bo przecież wsadziłem nową przepustnicę i dalej to samo.

        Liczę na to że to przewody.....

        Komentarz


        • #5
          Wiele osób zgłaszało te problemy. Nie wiem też czy nie ma czegoś w rodzaju "skrzynki bezpieczników" do przepustnicy gdzie są właśnie kontrolery oznaczane przez VW jako Jxxx. Warto poszukać.

          Komentarz


          • #6
            No tak ale też wyświetla mi kontrolkę EPC, raz zapala raz gaśnie raz zapala raz gaśnie - losowo, przycisk ESP off nie działa. Więc myślęże trochę dużo błędów losowych siępojawia

            Komentarz


            • #7
              Należy wymienić wiązkę przepustnicy. Tę między przepustnicą a taką kostką na silniku. W ASO mi wymienili przewody + miedziane konektory. Wtyczki zostały z oryginału ale we wtyczkach można konektory podmienić. Zarówno konektory jak i przewody były pognite/zaśniedziałe.

              U mnie najpierw były lekkie problemy z rozruchem, potem w upał na słońcu auto nie zapaliło. Jak ostygło to zapaliło ale zaczęło się pojawiać EPC (u mnie była moc, ale silnik strasznie szarpał przy zdejmowaniu nogi z gazu). Podmiana przepustnicy na używkę nie pomogła i ostatecznie, któregoś dnia pod ASO po odpaleniu straciłem kontrolę nad przepustnicą. W takim przypadku auto trzyma równe 1500 obrotów i można nim kawałek tak przejechać.

              ESP jest związane z przepustnicą w ten sposób, że częścią ESP jest ASR. Jak komp nie może sterować przepustnicą to z automatu mamy też padnięte ASR i błędy związane z ESP/ASR.
              Ostatnio edytowany przez Pawelt; 5498.

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X